Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groenefingers

Zomer 2014, Mex.sativa Ea.

Recommended Posts

Hallo iedereen!

 

Hier de start van een nieuw buiten topic! ben de afgelopen maanden na de winter al druk doende geweest, het voorjaar dus niet echt voorbij laten gaan, maar nu dan een sprong naar de aanstaande zomer ronde!

- Mexican sativa.

-chocolate rain.

-Durban poison

-royal queen, en

- PRQ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst maar wat fotos.gallery_32015_17163_2360.jpgzonnepanelen van de mex.gallery_32015_17163_609563.jpgDeze mexen zijn zo,n 6,5 week oud, binnen in de serre in de prop ontwaakt, en ik meen begin mei naar buiten. geslacht is nog niet te zien, maar de zijscheuten beginnen zich eindelijk te lenen voor een geslachtsbepaling volgens ( de dame Blanche methode),maw die gaan vandaag nog gesneden worden en op 12/12 ter identificatie. het is niet de bedoeling om m,n tuintje vol te zetten, bovendien worden dit echte forse planten. Hoop 1 man te verkrijgen voor stuif.

 

gallery_32015_17163_541606.jpg Deze mex, heeft even in het bloeihok binnen gestaan, snel in bloei geraakt , maar ballen gespot, volgens mij echte herma, geen ballen i9n trossen en echt vrouwelijke bloemen, aangezien er nog niets in bloei staat kan ze voorlopig blijven staan , heb de ballen verwijderd, of dit afdoende is??, houd het goed in de gaten. Intussen stta ze verdonkerd savonds in de schuur, en ben wel onder de indruk van haar formaat.gallery_32015_17163_359721.jpg

Staat nog een echte zus beneden met 3 weken bloei, een prachtexemplaar. heb die gestekt nadat ik de eerste bloeiharen zag, en de stek maakt het inmiddels goed.gallery_32015_17163_570896.jpg Die mag buiten GAAAN!

 

Jonge zaailingen van zowel de PRQ, als de royal queen. Bedoeling is deze te gebruiken voor de backcross, van de prq plant 2 uit het vorige verslag op een vrouw van de royal queen, in de hoop dat het royal karakter versterkt terug komt.Zoiets dus, 2 plantjes zijn in principe genoeg daarvoor.gallery_32015_17163_126178.jpg

 

chocolate rain reveg, en durban gefimd, reveg.gallery_32015_17163_87707.jpgHier zie je de hoofdtooi van de durban, na de fim ingreep evenwel bloemen maken, dat echt geen voordeel is, als ze toch naar de groei terug moet, en dat gaat langzaam!gallery_32015_17163_182479.jpg

Hier nog een pica van een mooie chocolate rain die binnen heeft gedraaid.net geoogst, de reveg zus is van dezelfde generatie.gallery_32015_17163_10356.jpg

links zie je een stek van de PRQ uit het vroege voorjaar. Wat een potentie, die heeft een andere bestemming.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit ! :)

Wat is de PRQ voor een soortje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de parvati royal queen neem ik aan ;)

 

lekker bezig groenefingers!

 

ik schuif aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank nes, en sensi!

PRQ= parvati man, met royal queen vrouw. heb daar afgelopen winterronde binnenverslagen een topic over. En idd sensi :bier , we gaan met plant 2 dus aan de slag, na goedkeuring van het smokerspanel! :lol: Voor het zover is dat er weer bevrucht gaat worden, is deze zomer ook een test voor deze RPRQ zaden als zodanig. :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die toppen op de laatste foto zien er lekker uit, zijn ze bijna klaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die toppen op de laatste foto zien er lekker uit, zijn ze bijna klaar?

Hallo Ktja ;)

thanks, ja die is klaar, en binnen gegroeid en gebloeid! Geen kunst aan!Ze heeft haar laatste weekje water alleen buiten gestaan, op zich geen speciale reden hoor, ze was wel klaar!! En lekker!!!!

Ha Elmanito, oude nestor!!

Het gaat lekker zo!, EN we gaaan door, met het PRQ experiment! :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soorten!

 

Indien jou Mexican Sativa van Sensi afkomstig is moet je idd oppassen want had er ook herma's tussenzitten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

2890276875_e01cd34a3a_z.jpg

 

Zulke toppen zou je moeten krijgen & herma's nog niet meegemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2890276875_e01cd34a3a_z.jpg

 

Zulke toppen zou je moeten krijgen & herma's nog niet meegemaakt.

 

Njammie! :wub:

 

Van welke breeder kwam deze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soorten!

 

Indien jou Mexican Sativa van Sensi afkomstig is moet je idd oppassen want had er ook herma's tussenzitten!

Hallo deep. daar komen ze vandaan idd. het is de eerste keer voor mij dat ik ze zet. Tot nu toe, alles positief; kieming 100 procent, krachtige planten. Die herma, heeft 2 weken boven gekiemd en gegroeid, mogelijk de schok naar binnen de duw is geweest tot herma, maar is misschien niets meer dan een zekere aanleg. We gaan zien wat de andere planten doen.

Elmanito, zitten ook afrikaanse genen in, en wel durban!!!!!! :showoff: :jump:

Hermas gaan we niet voortplanten, en moet het allemaal nog zien intussen :vape:s tarks!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

2890276875_e01cd34a3a_z.jpg

 

Zulke toppen zou je moeten krijgen & herma's nog niet meegemaakt.

 

Njammie! :wub:

 

Van welke breeder kwam deze?

 

Nirvana Sativa Mexicana

 

gallery_16467_4905_313986.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soorten!

 

Indien jou Mexican Sativa van Sensi afkomstig is moet je idd oppassen want had er ook herma's tussenzitten!

Hallo deep. daar komen ze vandaan idd. het is de eerste keer voor mij dat ik ze zet. Tot nu toe, alles positief; kieming 100 procent, krachtige planten. Die herma, heeft 2 weken boven gekiemd en gegroeid, mogelijk de schok naar binnen de duw is geweest tot herma, maar is misschien niets meer dan een zekere aanleg. We gaan zien wat de andere planten doen.

Elmanito, zitten ook afrikaanse genen in, en wel durban!!!!!! :showoff: :jump:

Hermas gaan we niet voortplanten, en moet het allemaal nog zien intussen :vape:s tarks!!

 

Kan natuurlijk ook aan mij hebben gelegen :-) Maar andere soorten op hetzelfde moment en zelfde plek hadden er geen last van :-/

Het is alvast een mooie mix van mooie genetica, die ik zeker hier ga volgen.

 

Elmanito dat is de Nirvana's Eldorado neem ik aan (was toch de enige Mexicaan die ik op hun site zag)? Kreeg je die hier op tijd afgebloeid? Die van Sensi is laat/later in ieder geval...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Elmanito dat is de Nirvana's Eldorado neem ik aan (was toch de enige Mexicaan die ik op hun site zag)? Kreeg je die hier op tijd afgebloeid? Die van Sensi is laat/later in ieder geval...

 

Yep tegenwoordig heet het Eldorado.Deze die ik had bloeide op tijd af & was zeer schimmelresistent, iets wat ik die van Sensi niet kan zeggen.

 

Elmanito, zitten ook afrikaanse genen in, en wel durban!!!!!! :showoff: :jump:

 

 

Mooie combinatie ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier, info van seedfinder.http://en.seedfinder.eu/strain-info/Mexican_Sativa/Sensi_Seeds/

Er wordt gesproken over 3 phenos, denk dat dit nr 2 is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn zaadjes ook van Sensi en was er redelijk tevreden over, ik grow zelf skunk#1 van Sensi en die groeien goed, ik had van de 8 wel 2 zaadjes die van mindere kwaliteit waren, maar daar had ik rekening mee gehouden dus dat maakte niet uit. De zaadjes die wel uitkwamen doen het geweldig en zijn mooie planten geworden.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is helemaal niet verkeerd KTJA! :)

Deze planten hier van sensi zijn dik in orde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

19 juni fotoupdate.

 

Alle mexen gaan super. De bloeiende herma, heeft sinds de amputatie van de ballen in de oksels, inmiddels laten zien dat de bloeitoppen vrij zijn, althans tot nu, misschien toch een stressreactie die niet heeft doorgezet; na het verplaatsen naar buiten, en nu dan verdonkerd in de schuur snachts.gallery_32015_17163_64136.jpg

close up van de hoofdscheut.gallery_32015_17163_34982.jpg

De 2 andere mexen staan gewoon in de groei, het is even afwachten welk geslacht ze zijn voor ze een andere bestemming krijgen.gallery_32015_17163_612910.jpgStaan nu nog in 10 liter potten, en gaan vermoedelijk in de vaste grond. het is dus even afwachten wat deze scheutjes laten zien, staan nu 1 week op 12/12.gallery_32015_17163_387803.jpg Heb hier de truuk met de bierflesjes, met een extra donkere mantel, kan ze evt zo laten wortelen, kijken of dat lukt, en hoe lang!!

De stek van de binnenplant mex,heeft vraat van een naaktslak gehad, maar gelukkig was de stek groot genoeg en heeft ze die aanval goed doorstaan.gallery_32015_17163_116990.jpg De groei zit er goed in!

zover de mexen.De bloeiert zal nog zo,n 5 weken moeten vermoed ik.

 

De chocolate rain, Ze heeft niet een gezond uiterlijk, de blaren krullen en hebben zo,n verschrompelde struktuur. Desondanks heeft ze de revegfase goed doorlopen en maakt ook weer groter blad aan, dat kan best nog een aardige plant worden, ben ook benieuwd of ze die bladproblematiek kwijt raakt als ze echt volwassen is geworden. Voorlopig houdt ik haar in de groei.gallery_32015_17163_57797.jpg

 

De durban reveg, met op de voorgrond een zaailingetje royal Queen.gallery_32015_17163_150310.jpg bevalt me niet hoe de durban gaat!

 

koriander en zaailingen prqtjes en rqtjes.gallery_32015_17163_342508.jpgDit zijn de meiden en jongens voor de backcross op de royal queen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat lekker hier!

Geen ballen meer gezien ,de herma, is gewoon een vrouw!! Stel je voor dat je zo,n mooie vrouw omhaalt, vanwege deze vermeende vergissing!

Toch vreemd! Is dat jouw wel eens overkomen??

Update volgt!

Edited by groenefingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je een plant omleggen, het blijft toch gewoon een mooie plant.

Mijn mening though. Zijn godverdomme overigens wel mooie planten :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je 3240.

Zolang er geen bestuivingsgevaar is voor andere echte vrouwen, en dat is nu het geval, is dat niet noodzakelijk; ik bof wel een beetje met deze plant.

Onlangs las ik ergens?? mooi: We hebben allemaal een verantwoording om kruisbestuivingen met hermas te mijden. DE Pollen kunnen flink ver buiten jouw tuintje de planten van een ander bevruchten.Dus wel opletten geblazen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er netjes uit daar

die mexican sativa kan echt een joekoel worden in de volle grond

hoop dat die van jou in pot ook aardige de hoogte in gaan

suc6 ermee

ik volg!

 

//Green Lee :smoke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Green L,

Ja de mex sativas zijn nu zo,n 9 weken oud. Eerdaags gaat er tenminste 1 de volle grond in, niet hier maar uiteraard zal ik informeren hoe die gaat.

De bloeiende staat nu in 18 liter, en heeft zeker zo,n 3 weken bloei achter de rug, misschien wel 4, reken nog op heel juli, hoop dat ze niet erg veel langer wordt ivm verduisteren en hoogte probs. Hier ook maar 5 uren echte zon, :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 juni update.

Niet veel te melden, Juni heeft veel mooi weer gebracht, met name de mexen laten dit wel zien.gallery_32015_17163_976722.jpg Op de voorgrond de 2 mexen van wie het geslacht nog niet bekend is, hopop deze week toch wel antwoord, want het is wel tijd om in de vaste grond te gaan elders.

gallery_32015_17163_956558.jpg

Onder het afdak, links de bloeiende mex, heb haar nog met moeie verpot naar 18 liter, de kluit ging niet lekker uit de oude pot, maar kennelijk is het toch goed gegaan want de toppen groeien ongestoord door. op rechts de chocolate rain, zaadplant( uit zaad) na de reveg, toch goed in opbouw ondanks het schrale blad.

Geef de planten met enige regelmaat bladsproei o.a. met seeweedthee, getrokken van seaweed powder van Sannie, mooi spul las ondermeer goed voor jonge plantjes aailingen en stekken, ipv rhizotonic dat ik niet meer had, voor de volwassen planten ook goed iuteraard.

close up.gallery_32015_17163_163494.jpg

 

De durban poison, heeft een vreemde kroon, wat hier fout is gegaan, eigen schuld!! Heb haar gefimd toen ze in start van de bloei was, dat was gelukt, maar heb haar vervolgens weer in de groei gezet, dat kun je waarschijnlijk beter niet doen, maar pas weer als de bloeiperiode ingaat.gevolg een kluwe van topscheutjes in de kroon, met 1 vingerblad, waarschijnlijk combi van reveg en economie van de plant zelf, dit is wel een stresstoestand met achterstand, de plant reageerd verder gezond.gallery_32015_17163_75217.jpg

Zo maar weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...