Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
real11smoker

Bioafbreekbare Kweekpotten

Recommended Posts

Ik ben in de aveve (tuinwinkel) bioafbreekbare kweekpotjes gaan halen.

 

Ik dacht dat hun werking als volgt was:

Je plant het zaadje in zand in het bioafbreekbaar potje.

Als het groot genoeg is steek je het potje in de grond en maak je de grond goed nat. Het materiaal wordt wak, breekt langzaam af en ondertussen groeien de wortels er doorheen waardoor je dus niet hoeft over te potten.

Dus zowat als die Coco ontkiemingschijfjes.

 

Klopt dit enigszins? Of groeien de wortels gewoon in de wanden van het potje en komen ze er niet door?

 

Want dan ga ik ze er gauw uithalen voor ze in de wanden groeien en ik ze er niet uit kan halen..

 

Misschien dom maar heb nog nooit met van die potjes gewerkt.

 

Grts R11S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn het van die bruine turfpotjes? Daar hoor ik namelijk alleen maar klachten over dat de wortels er inderdaad zo moeitlijk doorheen komen en dat dat afbreken wel heel lang kan (een jaar of meer).

 

:edit: Oh, Bosrand heeft al een link geplaatst.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed werkt het dus niet..

Plezant, nu steken ze er al een dag in dus ik kan ze er niet uithalen nu.

Als ik te lang wacht groeien de wortels een beetje in de wanden heb ik gehoord wat het dus nog slechter maakt om over te potten..

Ik ga het gewoon zo laten denk ik en voor ik ze overpot maak ik alles goed nat, inclusief de buitenkant van de afbreekbare potjes.We zien wel wat het geeft.

Edited by real11smoker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Want dan ga ik ze er gauw uithalen voor ze in de wanden groeien en ik ze er niet uit kan halen..

En nu kun je ze er ineens niet meer uit halen?

Gewoon je hand op het potje leggen, plantje tussen 2 vingers door, potje op de kop, (desnoods een beetje tikken) potje eraf tillen, voila!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moest sowieso wachten tot het een plantje was hè maar dan ging ik niet te lang wachten.

 

Het is nog een ontkiemend zaadje nu.

 

Ik zie nog wel, een babyplantje overpotten lijkt me iig wat riskant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turfpotjes werken prima en zeker voor buiten met dat lange voorgroeien.

Grootste nadeel is nog wel dat ze geneigd zijn uit elkaar te flikkeren als ze nog niet lekker volgeworteld zijn.

 

Juist op die imitatie jiffy's heb ik veel probs gehad maar dat heeft meer met de groffe structuur te maken waardoor je geneigd bent ze te nat te houden waardoor de boel wegschimmeld.

 

Schade Deutschland. Doorroken! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is Beslist! Ik doe voort met die turfpotjes.

 

Ik heb er ook autoflowers in zitten dus ik hoop dat wortels er snel genoeg doorgeraken.

 

En voor het overpotten ga ik de grond goed natmaken en het turfpotje even in water dompelen zodat het goed doorweekt is :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...