Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Tja met 86gr droge Killingfields in de potten gaan we maar gelijk door. De foutjes uit men eerste ronde moeten recht gezet worden.

Dus hopelijk geen blunders deze keer en hebben we geleerd van de vorige keer.

Tja de setup is weinig aan veranderd:

- Hortilab 80 0.8x0.8x1.6

- 2 setjes 2x55W Mammoth Neon met lampen in 6500K voor de groei en 2700K voor de bloei

- RVK 180M³ buisfan

- Fanline FCT1500 dimmer + thermostaat

- Rhino Pro 300M³ Ø125 filter dewelke nog onderweg is.

- Aarde Atami Growmix en een bodem Plagron Batmix

- Wederom de Bionova Dedicated line: Soil Supermix, PK13-14, X-Cell Booster, The Missing Link en BN-Zym (Roots in de eerste en 6é week en af en toe Freeflow (Yucca) om de aarde lekker moist te houden .

- De gewoonlijke zooi: Tensiometer, Hortilab Medium thermo en LV meter (meet tent en pot temperatuur dmv extra sensor), Verstelbare hangers voor licht, snelbinders voor afzuig/filter .

- Nieuw is wel (en nog niet helemaal klaar) een PC fancontroller van Akasa dewelke ik nog uit een oude pc gesloopt heb, een 220V adapter als voeding en op het ogenblik van schrijven 2 Corsair Silent Fans. Komen nog 2 Performance fans bij. Moet nog wat kabeltjes hebben, het geheel in een plastiek

bakje lepelen en een manier verzinnen om een set fans aan men neon's te hangen en de 2 overige fans die de dame verluchten.

Fans aan de Neonset hangen zal niet al te veel problemen geven, de overige fans in eerste instantie op/naast de pot, later op het scrognet en dit op een beetje een deftige manier ben ik nog niet uit.

 

De gekozen jonkvrouw deze keer: Critical van RQS.

THC 18%

CBD Low

Yield Indoor 550-600gr m2

Height Indoor 80 - 140 cm

Bloeitijd 6-8 Weken

Genetische achtergrond Afghani x Skunk

Type Sativa: 40% Indica: 60%

Effect Stoned, lichamelijk en mentaal

http://www.royalquee...3-critical.html

 

Als ik RQS wat ken verwacht ik morgen wel een worteltje te zien, het boontje ligt sinds deze middag tussen nat keukenpapier. Zodra we een leuk worteltje gaat het nootje voetje eerst in een 20L pot voorzien van een progressieve lading.

5-6cm Plagron Batmix (tja heb het en het is betaald dus moet op ook) onderaan aangeduwd en in een trechter vorm zodat er dus in feite een ring van Batmix rondom de potbodem ligt.

Daarop aangevuld met Atami Grow mix (aarde met kokos vezel in ipv perliet) met bovenaan een kuiltje gevuld met zaaigrond, wat perliet en 5gr schimmels.

Ingewaterd met alvast de supplementen en een eerste dosis Roots.

Tensiometer had ik na de vorige ronde gelijk in een beker water gezet dus schuren was niet nodig, beetje bijgevuld, gereset en de aarde weer in samen met de grond sensor van de thermo/LV meter.

 

Nieuwe filter nog installeren, groeilampen steken der in, tentje gekuist, pot staat der al en 1 lampset op 24u voor een lekker temperatuurtje tijdens het kiemen.

 

Wat is het idee van aanpak.Paar dagen 24u licht daarna van 18u tot 12u (later van 18u tot 6u), Licht wel ruim hoog genoeg hangen.Kleine plantjes zijn leuk maar internodes van 1cm werken niet echt in een scrog. We willen de jongedame ook als de sodemieter dat net in dus beetje strek kan heus geen kwaad. Tja verder ook geen aarde meer gemengd dus na een weekje of twee mag er al een druppeltje voeding bij, tegen dat de wortels aan de Batmix komen kan ze wel tegen een stootje hoop ik. Affijn we zien wel.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spatie stuk :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee die godverdommes klote forum editor, 4 keer eer het er deftig opstaat.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het staat kerel! Zo te zien heb je aardig ingeslagen qua spullen of had je al die bende al staan?

 

Begrijp de keuze van de soort niet helemaal maar ben zelf ook niet echt bekend met de RQS.

 

GOOD LUCK!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meeste had ik al hoor, enkel nieuwe pot, aarde, filter en enkele pc-fans + nog wat BN spul.

En het soortje, nou had voor verse zaden gezocht achter 1 Snelle bloeiers, en 2 Indica dominant en dit bij RQS omdat ik ie prijs/kwaliteit niet fout vind.

Leverde me ICE, Critical, Northerlight en hun nieuwe fast Candy Kush op. En van die 4 sprak de Critical me het meeste aan met zen effect: Stoned lichamelijk en mentaal.

En volgens enkele reviews en growverslagen is het een goede opbrenger ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik vat hem. Zeker omdat ik weet dat je opzoek bent naar een indie dominante. Critical kwam dan zeker niet bij me op. Maar you've done the math, dus zal meer dan goed zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi klinkt goed Sniper.

Je vorige ronde heb ik ook gelezen vond het een zeer leerzaam en duidelijk topic.Ik ben van plan ook een soort gelijk setje aan te schaffen.

Twijfel alleen nog tussen de mammoth pro 60 of net als jou de hortilab 80.

Ik kijk mee !!

 

groetjes en succes van Oldfarmer. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oldfarmer, als je de ruimte hebt zeker de 80 nemen. Meer oppervlak is meer scrog is meer grammen.

Wat je niet aan diepte hebt, maak je goed aan oppervlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is 220 Watt (2 setjes 2x55W Mammoth Neon) niet wat weinig licht voor een 80x80 tentje? Ik heb in een vergelijkbaar tentje 300 Watt (2 setjes 2x75W Mammoth Neon) hangen en die geven beduidend minder licht als een 250 Watt hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De discussie HPS vs Neon gaan we hier niet beginnen he. Ik kan nog gemakkelijk een derde set hangen, of zelfs 3 x 2x75W kwijt. Of een extra 2x75W in het midden of ....

Komt wel goed hopen we

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zien we het graag snaaiper, direct er terug in vliegen :tu

 

nu een goede start en knallen maar ;)

succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel de start is er hoor, wat zeg ik RQS is zeker waar voor je geld, en zoveel geld kost het je dan nog geneens.

 

Want na 24uur nat liggen komt der al een puntje piepen, straks voor ik ga pitten nog eens kijken. Kan ze misschien a de grond in anders morgen. Met wat mazzel is ze zondag boven de grond.

 

Goede start, ik hoop het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik ging pitten had ik een mooi klein duidelijk worteltje dus heb dat maar gelijk geplant.

Hopelijk is ze komend weekend boven en kunnen we gaan tellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Critical is een zeer lekker wiet soort.

Met een zeer zalige en merkbare smaak.

 

 

Op een mooie ronden.

 

Kuro-neko.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

sneller dan snel snaaip :tu

 

ga je er terug 1ntje zetten of heb ik daar over gelezen? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is goed man. Zie het zaadje daar al helemaal mooi liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wat vloeken en prutsen het nieuwe filter erin. Uiteindelijk toch een Phat, Rhino was niet leverbaar.

gallery_37919_17136_786301.jpg

Electra op zen plek

gallery_37919_17136_1908948.jpg

Dus de tent draait weer

gallery_37919_17136_2503874.jpg

 

En de kleine gaat als een speer al is het bakken op zolder.

Amper 24u nadat het boontje de aarde in ging.

gallery_37919_17136_1749620.jpg

Paar uur later.

gallery_37919_17136_1327404.jpg

Vandaag

gallery_37919_17136_1892790.jpg

 

"Lamp wat hoog", ja hoor, "gaan ze van strekken", prima des te sneller is ze aan het net. Internodes van een cm net boven de aarde hebben we niks aan. Deze ronde weer geen zin om op men buik onder het net te prutsen. Kan nog 4cm aarde in die pot dus laat maar gaan eens der wat lengte inzit gaat die lamp wel lager. 4de of 5de node wordt ze getopt en mag ze het net gaan overwoekeren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. :specool

Ik snap jouw redenatie v.w.b. het strekken, zodat ze sneller bij het net is, maar pas wel op voor teveel strek.

Als je teveel ruimte tussen de internodes krijgt, zullen de uitlopers onder het net straks zeer traag ontwikkelen en zullen ze het net waarschijnlijk niet eens bereiken.

 

Ik hoop dat deze ronde je meer voldoening gaat geven dan je vorige ronde. ;)

 

Groeten Beaker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat al goed vooruit ,benieuwd hoelang ze erover doet om het netje te vullen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beak, lamp hangt op 10 cm boven de pot, dus niet echt heel erg hoog, meer in de aard van laat ze maar naar het licht toegroeien.

Speedy, anders ik wel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Critical... Dat is me nogal wat.

 

Goed te zien dat die sluipschutter zijn hokje laat draaien! Er is niets erger als een inactief hok!

Ik duim voor een goede oogst

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja iemand mot toch de micro hoek draaiende houden maar ik zie net dat Ghij uw weledele maretak hok ook weer in de running hebt dus.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...