Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wegpiraat

Wegpiraat En Z'n Buiten Amneesjes

Recommended Posts

Na een leuke en leerzame vorige zomer wordt er dit jaar uiteraard niet stil gezeten

 

Door omstandigheden ben ik een tijd niet actief op het f direct na het einde van het verslag

 

MAAAR we zijn er weer en dit jaar en niet met 1 tuin maar met nog een klein balkonkweekje erbij

 

Uiteraard verklaard de titel wat er groot mag worden Amnesia haze van stekken

 

Aarde van Bio Green light mix en Groei en Bloei van BG en op later stadium wat PK

 

Komen er 6 in de tuin ieder in een ronde 65l Speciekuip die ik weer wil verduisteren

 

En 4 op balkon 3 gezamenlijk in een rechthoekige 90l Speciekuip en 1 sneu in een 20 of 30 l pot zit op die spot met niet veel ruimte tevens wel ook heel de dag zon

 

 

Deze week begonnen met de stekjes die op het balkon komen in kleine potjes te zetten met aarde paar dagen laten staan en vandaag over gepot in de 90l kuip en buiten lekker de gang laten gaan

 

Hier zal ik helaas niet kunnen verduisteren klein balkon en naar binnen wordt geen optie met een kleine keuter die rondt loop of heeft iemand nog een suggestie?

 

 

De dame's die in de tuin komen die mogen vanaf morgen buiten spelen

Zal morgen wat foto's uploaden ik moet er even voor gaan zitten te lang geleden en forum is vernieuwd

 

 

Fijn weekend

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt goed, ik ben benieuwd naar de foto's :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuin en Balkon zijn beide ready 2 rock wat aan de late kant maar liever iets te laat dan nooit.

 

In de tuin heb ik nu 5 dames in 30l potten staan en 1 in een specie 65l wil iets uitproberen en kijken of het verschil te zien zal zijn

 

Mijn idee de dames in de 30liters groot te laten worden tot ik ze 12/12 ga verduisteren en dan over potten naar 65l zodat de wortels weer ruimte hebben en denken nog even verder te kunnen groeien in de hoop wat grotere dames te krijgen dan vlede jaar

 

Op het kleine balkon zijn 3 dames gezellig samen in een rechthoekige 90l kuip gegaan en 1 in een 25l emmer

 

hier wat foto's als het me gaat lukken

 

IMG 20140601 00002

 

IMG 20140601 00003

 

IMG 20140601 00004

 

IMG 20140601 00005

 

IMG 20140601 00006

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige post ziet er niet uit linken van de foto moest even uitvogelen hoe en wat excuses hiervoor

 

Nog wat foto's van het balkon

 

gallery_32874_17117_520871.jpg

 

gallery_32874_17117_1097672.jpg

 

gallery_32874_17117_981686.jpg

 

 

Alle kuipen en potten krijgen een witte laag eroverheen ivm de warmte

Ik vindt ze tamelijk licht van kleur wat vinden jullie?

Geef ze af en toe wat water en nog zonder enige toevoeging

 

Bedoeling zal zijn om 1 x pw een update te plaatsen

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes, goede kuipen, dat worden bomen :specool

Ze zien waarschijnlijk wat licht van kleur omdat ze een tijdje in een stekblok(steenwol) hebben gestaan waar geen voeding in zat, maar ze zullen snel bijtrekken als ze in goede aarde staan groeten ktja B)

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ktja leuk dat je mee kijkt!

 

Ik hoop het ook vorig jaar niet te klaagen gehad

Nu wat uitproberen en kijken of dat een suc6 wordt

De kanjers op balkon wil k niet al te hoog hebben dus ga ik ze toppen

Hopen op een zonnige zomer!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine update

 

De dame's vindt ik wat aan de lichte kant kan zijn omdat ze 2 dagen in stekblok hebben gestaan of te weinig voeding in de bodem?

 

Geef ze momenteel alleen nog water vanaf maandag wil ik groei erbij geven

 

Wat foto's van balkon

 

gallery_32874_17117_745602.jpg

 

gallery_32874_17117_545674.jpg

 

gallery_32874_17117_802132.jpg

 

gallery_32874_17117_99775.jpg

 

gallery_32874_17117_799957.jpg

 

Iemand tips of suggesties?

 

Fijn weekend alle

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon lekker in het zonnetje laten staan, nog geen voeding geven! Potgrond zit al genoeg voeding doorheen gemengd als je het koopt, als je gaat bijvoeden heb je kans dat je ze overvoedt maar je kan ook een klein beetje doen, als de uiteinden (puntjes) van de gezonde blaadjes bruin beginnen te kleuren hebben ze iets teveel voeding, dan kan je beter een tijdje geen voeding meer geven. Ik snap dat je denkt ik help ze met wat extra voeding maar in die aarde zit echt genoeg voeding voor enkele weken en die wortels moeten even aanslaan in de aarde dus je hebt kans dat je ze dan overvoedt en dan kan je verbrande blaadjes krijgen maarja kijk maar wat je doet gr ktja

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste alle

 

Het gaat goed met het zonnetje op de tuin en balkon

 

Zijn mooi bij getrokken niet echt meer licht van kleur ze zijn aan t wennen aan de nieuwe huisjes :yummy:

 

Hier wat Foto's

 

Balkon

gallery_32874_17117_923516.jpg

 

gallery_32874_17117_764613.jpg

 

Heb wel hier en daar wat verbranden puntjes.

 

Tuintje

gallery_32874_17117_1326115.jpg

 

gallery_32874_17117_1129479.jpg

 

zij heeft er zin in :hug:

gallery_32874_17117_734681.jpg

 

gallery_32874_17117_895309.jpg

 

 

Tips of suggesties zijn meer dan welkom

 

Ga deze week de potten wit maken begint goed hott te worden :dribble:

 

Greetz

 

@ ktja

 

Ik laat ze momenteel nog lekker genieten van de voeding die al in de aarde zit

 

als ik merk dat ze niet echt doorslaan gaa ik bij voede

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee om je potten wit te maken, heb ik ook gedaan! En in de zon voel je duidelijk dat de witte potten koeler blijven dan de zwarte, al scheelt het 10% opbrengst op 200 gram is dat toch 20 grammetjes wiet, mooi meegenomen toch, succes verder met je mooie plantjes :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker hoor..ik was vorig jaar ook laat begonnen met amnesias eind juni en die waren zeker 1.70 geworden op balkon..heb nu dezelfde opzet alleen meer planten en verschillende sooten .En ik ben in maart begonnen met ontkiemen..

they will grow keep it green voor de rest bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle

 

Gaat goed met de damesop het balkon nergens last van op een achterblijvertje na

 

In de tuin iets minder 2 kanjers hebben helaas een begravenis moeten meemaken door veel regelval en of te harde wind hebben die het niet gered met de 4 andere kanjers gaat alles oke op wat luis na

 

Morgen de potten wit maken begint met de dag warmer te worden.

 

Dames op het balkon wil ik gaan scroggen en dat zonder verduisteren ik hoor jullie al denken

Rede waarom ik het wil proberen ze mochen het liefst niet hoger worden dan 1.30 ivm zicht

 

Gewoon lekker simpel 4 bamboe stokken wat gaas erover heen en binnen die hap

Als er iemand is met wat tips of advies om het wel te doen of niet hoor ik het heel graag

 

Wat foto's van balkon

 

gallery_32874_17117_1030315.jpg

 

gallery_32874_17117_655773.jpg

 

gallery_32874_17117_907649.jpg

 

gallery_32874_17117_432212.jpg

 

gallery_32874_17117_1153805.jpg

 

Het achterblijvertje

gallery_32874_17117_344577.jpg

 

Zal morgen wat foto's van de tuin uploaden

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle

 

Gaat goed met de damesop het balkon nergens last van op een achterblijvertje na

 

In de tuin iets minder 2 kanjers hebben helaas een begravenis moeten meemaken door veel regelval en of te harde wind hebben die het niet gered met de 4 andere kanjers gaat alles oke op wat luis na

 

Morgen de potten wit maken begint met de dag warmer te worden.

 

Dames op het balkon wil ik gaan scroggen en dat zonder verduisteren ik hoor jullie al denken

Rede waarom ik het wil proberen ze mochen het liefst niet hoger worden dan 1.30 ivm zicht

 

Gewoon lekker simpel 4 bamboe stokken wat gaas erover heen en binnen die hap

Als er iemand is met wat tips of advies om het wel te doen of niet hoor ik het heel graag

 

Wat foto's van balkon

 

gallery_32874_17117_1030315.jpg

 

gallery_32874_17117_655773.jpg

 

gallery_32874_17117_907649.jpg

 

gallery_32874_17117_432212.jpg

 

gallery_32874_17117_1153805.jpg

 

Het achterblijvertje

gallery_32874_17117_344577.jpg

 

Zal morgen wat foto's van de tuin uploaden

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle

 

Gaat redelijk goed in de tuin en op balkon

 

In de tuin gaan ze als een speer in vergelijking met het balkon de tuin heeft letterlijk heel de dag zon en daar zal het verschil in zitten

Op het balkon tevens totaal geen last van luis-spint in de tuin helaas wel spray ze 2 keer pdag 3x in de week in met Promanal R

 

Ik ben lui geweest en heb de potten nog niet wit gemaakt :thumbsdown:

 

Wil de planten in de tuin vanaf aankomende week gaan verduisteren we willen bloemetjes zien :popcorn:

Dan gaan de 3 die nog in 30l staan over gepot worden naar ook 65l

Wat foto's

 

gallery_32874_17117_1450157.jpg

 

65l

gallery_32874_17117_915962.jpg

 

gallery_32874_17117_109674.jpg

 

gallery_32874_17117_250319.jpg

 

gallery_32874_17117_124698.jpg

 

 

 

Op het balkon zou ik de grote bak waar er 3 samen in staan gaan scrogge maar omdat ik niet kan verduisteren ben ik benieuwd of het wel verstandig is? Iemand een doorslaggevende tip?

 

gallery_32874_17117_963948.jpg

 

gallery_32874_17117_774815.jpg

 

 

 

Tips en suggesties zijn meer dan welkom of jullie vinden het goed gaan voel me wat buitengesloten ik wil tips!!!! AHAHAH :punk:

 

 

Greeeetzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst, ze zijn mooi aangeslagen!

 

Tips:

 

Zet planten altijd in een aparte pot,(betreffende de 3 in 1 bak) als ze vlak naast elkaar staan, gaan ze door elkaar heen groeien, waardoor ze minder licht krijgen=minder opbrengst.

 

Wacht nog even met verduisteren tot ze lekker groot zijn, dan heb je meer scheuten/uitlopers en aan elke nieuwe groeischeut/uitloper van je plant komt een topje wiet. Hoe meer groeischeuten, hoe meer opbrengst.

 

Voor de rest gaat alles goed, hopen op mooi weer de aankomende tijd. Er is goed weer voorspeld, dus waarschijnlijk gaan ze de aankomende tijd knallen :dribble:

Edited by ktja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst, ze zijn mooi aangeslagen!

 

Tips:

 

Zet planten altijd in een aparte pot,(betreffende de 3 in 1 bak) als ze vlak naast elkaar staan, gaan ze door elkaar heen groeien, waardoor ze minder licht krijgen=minder opbrengst.

 

Wacht nog even met verduisteren tot ze lekker groot zijn, dan heb je meer scheuten/uitlopers en aan elke nieuwe groeischeut/uitloper van je plant komt een topje wiet. Hoe meer groeischeuten, hoe meer opbrengst.

 

Voor de rest gaat alles goed, hopen op mooi weer de aankomende tijd. Er is goed weer voorspeld, dus waarschijnlijk gaan ze de aankomende tijd knallen :dribble:

 

Daar zijn je tips wegpiraat, keep up the greening of the balcony

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er lekker uit daar mooi groen !

mooie grote bak

suc6 ermee ik volg!

 

//Green Lee :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top voor de reacties

 

Mooie tips zijn echt meer dan welkom en ben daar dus ook blij mee

 

Het gaat goed in de tuin en op het balkon

 

In de tuin heb ik ze deze week over gepot van de 30liters naar 65l en daar staan ze nu lekker in

Wortels zagen er mooi uit en al tot aan onder de pot dus nu maar kijken of het gaat werken hihihi

 

Ben nog niet begonnen met verduisteren in de tuin daar wil ik eind volgende week mee beginnen

 

Op balkon heb ik wat gaas boven de 95l bak gezet om een scrogg uit te proberen en dat zonder te verduisteren ik hoor jullie al denken

Ik ga misschien wel een soort tafel erboven kunnen maken met zeil er omheen wat wielen eronder om het te proberen te verduisteren want ze kunnen niet naar binnen

 

Ik zal vanavond als het niet te laat wordt ivm voetballllllllllllll een update knallen met wat pic's erbij

 

FIJNE WEDSTRIJD ALLEMAAL

 

GREEEEETZZZS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een WEDSTRIJD ten eerste begint er goed op te lijken

 

Zou nog wat foto's posten

 

Vriend van me heeft er ook een paar in de tuin zelfde stekken was vd week op visite en kon t niet laten een foto te schieten

 

gallery_32874_17117_43121.jpg

 

Veel zon op de tuin alleen blijven ze klein

 

 

Het overpotten van de 3 is goed gegaan

 

gallery_32874_17117_753430.jpg

 

gallery_32874_17117_642832.jpg

 

gallery_32874_17117_390960.jpg

 

 

Krijgen nu Grow erbij van BG

Alle lekker tot aan de nok gevuld goed ingewaterd nu lekker van de zon genieten

 

 

Op het balkon heb ik Gaas over de kuip gemaakt of het wat mag worden zullen we zien

 

gallery_32874_17117_669208.jpg

 

Tips zijn meer dan welkom

 

Greeeetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey wegpiraat.

 

Die planten van je maatje,word die aarde niet te warm in die zwarte potten?

Het lijkt buiten niet altijd even warm maar de zon heeft kracht genoeg om je wortels te koken.

 

Als hij die potten wit maakt of radiatorfolie om de potten doet gaan ze misschien wat harder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ achterlijkeharry

 

Ja is me ook al geadviseerd heb het in huis voor de tuin ben alleen zo vlot als dikke str*nt

Morgen gaat dat er echt van komen zowel in de tuin als op balkon en bij die kennis van me

Hopen dat ze wat harder gaan bij hem

 

Greeetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle

 

Alles gaat goed zowel op het balkon als in de tuin helaas bij me maat wat minder bezoek gehad van blauwe petten en konden niet met dr klauwtjes van ze kanjers afblijven GRRRRRR dus zijn weg bij hem uit de tuin.

 

De kuipen in de tuin zijn inmiddels afgedekt met radiator folie wat ben ik lui heb dat spul al een x aantal dagen in huis was niet vooruit te branden

 

gallery_32874_17117_1414499.jpg

 

 

gallery_32874_17117_1211726.jpg

 

De dames hebben na het over potten geen last van stress gehad dus vinden het fijn wat meer ruimte te hebben hihihi

 

Greeetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat Perfect :punk: paar dagen goed zon gehad en dat merk je direct

Na het over potten in de tuin zijn ze een stuk gegroeid zowel in de hoogte als in de breedte gelukkig hebben ze geen last van stress gekregen

 

Hebben hier en daar spint en luis Promanal R moet ze werk gaan doen heeft iemand anders ervaring met een ander merk-goedje dan hoor ik dat graag, vlede jaar ook goed last van gehad en in de laatste weken bloei meeldauw wat niet weg te krijgen was waardoor er eerder gehakt werd :rolleyes2: .

 

De rede daar van was dat ze waarschijnlijk te weinig verse lucht stroming kregen daar is al een oplossing voor als ik ga verduisteren in me hobbyhok :verrygood .

 

Foto's van vandaag

 

gallery_32874_17117_143940.jpg

 

gallery_32874_17117_753672.jpg

 

gallery_32874_17117_1609127.jpg

 

gallery_32874_17117_243736.jpg

 

gallery_32874_17117_729238.jpg

 

gallery_32874_17117_907240.jpg

 

Krijgen nu water en groei van BG nog steeds en wil volgende week als het weer het nog toe laat gaan verduisteren en hopen op mooie knoppen :wOOt

 

 

Op het balkon gaat het ook goed uiteraard een stuk minder zon als in de tuin maar alsnog niet veel te klaagen

netje wordt steeds voller :punk:

 

gallery_32874_17117_437454.jpg

 

gallery_32874_17117_612460.jpg

 

Knakken en buigen ben ik mee begonnen probeer het zo egaal mogelijk te krijgen :shifty:

Tips en advies is meer als welkom

 

GREEEETZZZ

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...