Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ro1984

Medicinale Wietolie Maken Van Hasj?

Recommended Posts

Het spijt me als dit al ergens anders gevraagd is en ik weet niet of het gebruikelijk is op deze site om specifieke vragen in een los topic te stellen.

 

Ik heb geen ervaring maar na het zien van youtube filmpjes, wil graag medicinale cannabisolie maken. M'n oma's armen zitten onder de huidkanker en ik kan het niet aanzien hoe ze lijdt, ook zelf heb ik een chronische ziekte en hier en daar wat wratten die ik wel even aan een test wil onderwerpen.

 

Ik begrijp dat een hoog CBD % in de olie essentieel is voor het medicinale effect, maar de meeste gebruikelijke wiet die verkrijgbaar is is vooral hoog in THC.

 

Is het dan niet handiger om geimpoteerde Afgaanse Hasj te gebruiken om pure wietolie van te maken? Ik zie analyse rapporten namelijk dat gemiddelde THC gehaltes laag zijn en de CBD gehaltes hoog in vergelijking met makkelijk verkrijgbare wiet

 

Wat is de reden dat je hier niet zo veel over leest?

 

Kan dit gewoon? Of zijn deze soorten vaak verontreinigd en ongeschikt?

 

Nogmaals, het gaat om medicinale pure wietolie, te gebruiken voor zieke hoogbejaarde vrouw.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen probleem om hier een topic van te maken hoor en zou het tof vinden als je jou bevindingen hier in dit topic bijhoud.

 

Sensi, kuro-neko zijn al 2 namen die jou hier zeker gaan helpen vermoed ik zo!

Er is zoveel kennis aanwezig dat je er wel uit gaat komen, ik geef geen advies want ik ben pas een jaar bezig me te verdiepen in de medicinale kant dus blijf wel op de achtergrond dit een beetje volgen,

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ro1984, daar is dit forum nu net goed voor ;)

 

als medicinale patient hebben er veel niets aan stoned worden, in dat geval is cbd een mooie uitkomst want die werkt de stoned net tegen!

thc gaat de uitbreiding van woekerende cellen naar omliggend weefsel tegen, cbd versterkt dit nog en heeft ook een onstekings remmende werking wat ook goed is voor huidkanker!

 

in de meeste commerciele soortjes zit idd voornamelijk thc, heel uitzonderlijk vind je wel eens wat met cbd, maar dat is zo goed als nihil of je moet heel goede contacten hebben....

 

in hash zit over het algemeen meer cbd...

je kan hash dan ook zeker evengoed in olie of zalfjes verwerken naar mijn mening, of een combi van de 2

maar evengoed zijn er wiet soortjes die ook hoog in cbd en laag in thc zijn, of een 1/1 ratio

-hash-type's

-parvati

-painkiller

-....

 

je zou verschillende dingen kunnen maken:

-olie om te smeren

-zalf om te smeren

-olie om te druppelen onder de tong

 

kanker is natuurlijk een extreme ziekte, hangt er een beetje vanaf hoe erg het is maar ik denk dat je in dat geval het beste met olie aangelend met olijfolie of hennepzaadolie bent , dat is het puurste iig! maar ik ben geen dokter!

zalf is uiteindelijk ook weeral aangelengd met vaseline of was

 

ik weet niet of je zelf de mogelijkheid en de natuurlijk de tijd hebt om soortjes neer te zetten?

 

check mss ook wernard bruining zijn site ff, en mail hem ff, hij is helemaal kenner op gebied van kankerbestrijding met cannabis

klikklik

 

hier en hier zijn iig 2 mooie topics voor zalf

en hier voor olie

 

hopelijk heb je hier wat aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt voor de links en voor de uitleg, hartstikke bedankt.

 

Ik heb de Mediwiet site bekeken erg interessant, ik vraag me alleen wel af waarom hij niet decarboxyleert. Ik lees op Amerikaanse websites dat het juist van essentieel belang is om de wiet of het product te verhitten tot 110 graden om THCa en CBDa volledig om te zetten in THC en CBD. Ik vraag me dus af of dit dan ook moet gebeuren of niet?

 

Het liefst zou ik gewoon echt de pure Rick Simpson olie willen maken, en eventueel die later dan nog verdunnen, maar als basisproduct pure olie.

 

Mijn idee was om ongeveer 30 gram hasj te kopen Polm, dit met water schoon te maken van pesticiden etc, dan in te vriezen, een extractie te doen met isopropanol 99.9%, te filtreren met een koffiefilter, en afkoken/uitdampen in een rijstkoker (hopelijk kan dit op 110graden) voor pure olie.

 

Mn theorie zou zeggen dat dit moet kunnen werken?

Edited by Ro1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

High there,

ik maak mijn cbd olie ook (deels) met hasj.

ik zou geen zwarte handhasj gebruiken omdat hier verontreinigingen in kunnen zitten.

(met buikpijn en diaree tot gevolg)

decarbo doe je vooraf, ik zou de hasj in een oven leggen op 120 graden. voor zo'n 27 minuten

link

 

Het schoonmaken met het water snap ik niet.

en uitkoken van je olie zou ik zeker au bain mari doen in een glazen schaal(pirex)

 

en zo wordt je theorie, praktijk :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK wat voor soort hasj gebruik jij voor je olie?

 

Mijn idee was om (in hoeverre je dat zelf kunt doen thuis) een soort van liquid-liquid scheiding te doen.

Pesticides en geitenpoep (lol) hebben een hogere affiniteit voor water en polaire oplosmiddelen en de cannabinoids meer voor apolaire.

Dus mijn idee was, hasj grof te verkruimelen en dan in een bak met water (binnen een zeef) uit te wassen.

 

Ja als ik een lab tot mn beschikking had was het nog makkelijker geweest, de Hasj verkruimelen en in een scheitrechter gooien.

1 deel gedemineraliseerd water, 1 deel 100% pharma grade chloroform,

Goed schudden.

Zodra je stopt met schudden krijg je 2 vloeistoflagen.

het water, de onderste laag, met alle verontreinigingen, pesticides en plantmateriaal tap je af en gooi je weg en de chloroform laag laat je gewoon in je tuin aan de atmosfeer uitdampen, verhitten niet eens nodig (als je van te voren decarbed).

 

Dan heb je echt 100% zuivere olie en geen gekut met verlies van materiaal met uitwringen in koffiefilters enzo. :P

 

Zon ding bedoel ik:

http://nl.aliexpress...1555618039.html

 

En chloroform is ook niet eens zo duur, (alleen jammer dat niet aan particulieren wordt verkocht):

http://www.hinmeijer...hloroform_.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik marokaanse hasj,

die ik test op cbd.

ik snap nu je waswijze,

heb er nog nooit van gehoord.

ik ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar had ik ook nog nooit van gehoord...

 

chloroform word wel aan particulieren verkocht, bij de apoteker

 

je moet natuurlijk wel ff aangeven waarom je het nodig hebt, bv. voor een tlc,....

er word notitie van gemaakt wie het is komen halen, en dit moeten zei 4 jaar in hun boekhouding bewaren!

kan dus wel...

 

ik ben even benieuwd als weetje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Chloroform kan alleen mbv een zuurkast gebruikt of deze masker op

 

Gas-%20en%20dampmasker.%203M%204251._1206_medium.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog geen cannabisolie gemaakt maar al wel een kleine mix van Maroc Hasj 2 gram in 2 gram cocosolie, eerst verhit in de oven op 115graden voor een half uur, daarna een egaal bruin mengsel gemaakt.

 

Ik ben dit nu 4x per dag op wratten op mn vingers aan het smeren en ze zijn nu al zo gekrompen dat ze dezelfde hoogte hebben als mn huid, wel bijzonder na een paar dagen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoppatee

dat zou mooi resultaat gaan betekenen?

recht zo die gaat , zou ik zeggen, nice it is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Nou ik heb van het weekend wat Rick Simpson olie op de kop getikt voor mn oma.

En het is echt een wonder, na 4 dagen iedere dag lekker insmeren is de huidkanker enorm verbeterd, ik denk dat het al 50% genezen is, er komt al een nieuw huidje door, alleen die hele diepe plekken zijn er nog, maar ook die zijn aan het krimpen.

 

Ik ben heel erg onder de indruk, ik heb gelukkig foto's genomen van voor de behandeling en ik zal over een paar dagen weer foto's maken.

 

Mijn wratten zijn helaas nog niet weg na een week dagelijks smeren, maar wel iets gekrompen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedendag mensen, ik ben vanplan om wietolie te maken.

en nu las ik dat je met ethanol 95% alchol wiet olie kan maken.

nu heb ik bio ethanol gekocht. maar weet niet zeker of ik dit kan toepassen, ben bang dat ik niet bruikbare olie over hou.

hoe denken jullie erover, doen of niet doen?

gr wieder

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Goeie more

 

Bio-ethanol is voor je haardvuur aan te maken, maar zeker niet geschikt om er goedjes mee te maken die je ook inneemt, dus niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isopropylalcohol wordt vaak gebruikt, of nog beter, food-grade alcohol (voor consumptie).

Wel een stuk duurder ivm. accijns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd consumptiealcohol gebruiken! Ga NOOIT bezuinigen op je gezondheid!

 

post-6979-0-91615700-1410337269_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een eigen hokkie bouwen, om daarin wat cbd soorten te zetten

in de tussentijd een degelijke dealer vinden die "mexico" / "Hia"/ "café" of pollem heeft ( dat zijn zuivere soorten stuf die nu in omloop zijn)

 

met de eigengeteelde wiet kan je echt effectief product maken.

cbd crew zaad, maar zet er ook wat kush tussen( kalmerende hoog thc wiet)

 

de zelfgemaakte olie van je eigen planten is het meest effectieve product

Share this post


Link to post
Share on other sites

"mexico" / "Hia"/ "café" of pollem heeft ( dat zijn zuivere soorten stuf die nu in omloop zijn)

 

 

 

Ja en daar kunnen ze ook gewoon mee rommelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zuivere stuf heeft een typische eigenschap : als je er een mooie stick mee rolt ga je de walm die van de joint af komt gewoon lekker vinden.

is er een aspect in de geur waardoor je de walm minder waardeert : dan is er vaak mee gekut

 

leg de hash in warm water : verkeurt het water : dan zit er melkpoeder/henna in

 

verbrand een klein hoekje

wacht tot de hash ver-ast is.

neem de as tussen duim en wijsvinger

als de hash schoon is is de as ook schoon = zacht en helemaal verteerd

als de hash onzuiver is ga je zanderig gevoel op vingertop voelen

 

in principe kan je met alle hash rommelen

maar als je zelf een aantal keren je eigen stuf hebt gemaakt van zelfgeteelde wiet , dan ga je herkennen wat kwaliteit is

 

onzuivere hash is geen plezier om te roken, je leert het herkennen

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom maak ik altijd mijn hasj zelf, je weet nooit wat ze er mee doen.

Koop je dan wat en je komt er achter dat er wat inzit wat er niet in hoort dan ben je ook niet blij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...