Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

henkdevries

Mijn Eerste Buitengepruts Ooit :)

Recommended Posts

Goeienavond allemaal. Ben nieuw in t wereldje, ben nieuw op dit forum, en ben eigenlijk ook volledig nieuw met tuinieren, dat wil zeggen: Ik heb eindelijk een huis met een tuin :)

 

Heb ongeveer 20 autoflowers opgekweekt, onder andere deze soortjes:

 

Royal automatic

Royal dwarf

Blue streak

White widow

 

5 voor in mn eigen tuin, 8 staan bij een maatje, en de rest is aangevreten of overleden of verzopen helaas

 

Ik kweek in 20 liter potten gevuld met universele potgrond van de aldi. Heb ook canna terra vega en flores gehaald, wil met de vega volgende week beginnen.

 

3RR19kk.jpg

Opgekweekt. Stonden ten tijde van het maken van de foto even tijdelijk in mn schuurtje. Dit was half mei.

 

Gjw69EV.jpg

Dit was vorige week zondag. Maatje heeft een aantal kleinere potten meegenomen naar zijn huis.

 

dEUyJzi.jpg

Afgelopen weekend. De 3 die in 1 pot zijn, zijn eigenlijk reserve. Als de rest 'ok' blijft gaan, gaan deze sterven denk ik.

 

AX5hHVu.jpg

Kan dit het gevolg zijn van te vochtige grond? Of is dit een diertje geweest? Deze leeft inmiddels niet meer, heb hem vervangen.

 

Hieronder staan foto's van vanavond:

VVkuZKK.jpg

rvw6V4P.jpg

DB2ustl.jpg

 

uZyCgse.jpg

(backup potje, maar staat er klote bij)

 

 

 

Ik heb t gevoel dat ze sinds het overpotten niet heel erg hard meer groeien. Sommige plantjes lijken wat triest, en de nieuwe bladeren lijken omgekruld te zijn. Hoe komt dit? Iemand enig idee?

 

Heb t gevoel dat ik ze in t begin teveel water gegeven heb, kan nog lastig inschatten hoe vochtig de grond dient te zijn.

 

Hoop dat t allemaal goed gaat dit jaar :)

Edited by henkdevries

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te net? en bespaar niet op goede aarde.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je grond ziet er inderdaad heel nat uit. ze hebben in het begin niet zoveel nodig. toch denk ik wel dat je plantje in aangevreten.

 

je zegt dat je al een jaar meeleest. (totaal niet lulig bedoeld! want ben ook pas met mijn eerste binnekweek bezig. en heb wel problemen gehad.) maar je ziet maar weinig mensen starten met een simpele potgrond, je gooit al veel planten weg lees ik ook.

 

ik wens je in iedergeval veel suc6. (maar ik denk toch dat je iets meer moet lezen nog) PS. even voor de zekerheid, ALS henk de vries je echte naam is. en je wilt ooit binnen beginnen is het niet handig om nog meer over jezelf bekend te maken.

 

Greetz Messiah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt. Hang hier wat rond, maar zie vaak door de bomen het bos niet meer. Nu gewoon de komende tijd geen water meer geven, dan lijkt mt me dat de grond wel droger moet worden toch?

 

Henk de vries is niet mn echte naam nee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een slak

ik adviseer je om snachts of als heel nat is buiten gewoon ff kijken in je tuin en alle slakken dood maken en je planten checken

heb zo al 140 slakken verwijderd

er is als je het naar waarde zou omrekenen 40 euro aan plantjes opgegeten

grond is altijd nat na regen

dat hoort z

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn inmiddels een paar dagen verder, en sommigen lijken goed te gaan. Anderen blijven een rommeltje

 

eo4S57M.jpg

 

 

BtWaQZ5.jpg

 

 

1bCXygc.jpg

 

 

hN2LZJD.jpg

 

 

0sbSutA.jpg

 

CzZ6PZW.jpg

 

 

Linksvoor op foto 1 groeit dus ok, zelfde plant op foto 2. Deze is netjes imo, mooi groen, dikke stam. Is nu zo'n 20 cm hoog.

 

 

De rest van de bladeren op de laatste 2 fotos blijven een rommeltje. Het groeit iets, maar daar is alles mee gezegd. Geef nu echt stukken minder water.

 

Iemand nog een tip? Moet ik die blaadjes eruit knippen of?

 

De planten die gekrulde blaadjes hebben zijn ook wat minder groen, ze zijn grauwer.

Edited by henkdevries

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon laten gaan, je kan er weinig aan doen behalve ze zonlicht en water geven, misschien trekken ze nog bij maar dat kan wel even duren! Met de plantjes die echt niet groeien is het beter om opnieuw te beginnen nu het nog kan.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook hard gevecht tegen de slakken komen gewoon op plekken ...

let ook op met water op het blad en dan in de zon.

 

Succes en op een mooie zomer.

 

Kuro-neko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb van de 110 planten er 14 overgehouden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er van de 8 maar 5 overgehouden door beesten en slechte ontkieming :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

i03N1Pd.jpg

 

Ondanks de slechte start lijkt alles toch goed te komen :) :)

 

jQuSQgI.jpg

 

Dit lijken me de eerste tekenen van bloei?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je plantjes gaan in de bloei!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn planten buiten in kartonnen dozen die ik weer ergens op zet en sindsdien geen slakken meer gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn planten buiten in kartonnen dozen die ik weer ergens op zet en sindsdien geen slakken meer gezien.

? Die gaan toch kapot??
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

EX5mHSL.jpg

 

ZqbpUge.jpg

 

Ben blij man. Heb uiteindelijk niks opnieuw geplant maar toch doorgegaan. Rechtsvoor is nog een kleine plant, de rest groeit imo lekker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n maat komt thuis van vakantie en treft dit aan:

 

0r7bjwx.jpg

 

Is dit nou een man of is dit een bevruchte vrouw? En wat doen we hiermee?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een menneke

Wat je er mee doet hangt er vanaf

Wil jij zaden maken of wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup! :kill:

Share this post


Link to post
Share on other sites

5DVpNRf.jpg

bloZLxL.jpg

 

Vraag, kun je losse bladeren die boven een top hangen, en dus zon tegenhouden, van de plant afknippen? Of is dit niet nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...