Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

oude rocker

Spiegelkamertje Van 1.2X1.2X1.9

Recommended Posts

Toch maar weer ff een nieuw draadje openen.

 

 

Ik ben bezig, om een zelfbouw spiegelkast te gaan bouwen en daarin een daarbij passend set-up te combineren.

 

Ik beloof ook plechtig, dat ik hiervan een bouwverslag zal doen en daarover zoveel als mogelijk te vertellen.

Wordt leuk, heb daar nou al zin aan. Gaat me zo'n 600 euro kosten en ik mag hopen, dat ik handig genoeg ben om er wat moois van te maken.

Ik zit vast aan de hoogtemaat van 1.9 mtr, dit in verband met de gammele schuur waarin het komt.

Die gammele schuur, die tegen de vlakte gaat en een nieuwe grotere en hoger. zelfs met een zoldertje.Het hokje, laat zich daar helaas niet meer op wachten, wordt pas volgend jaar. Daarom wil ik het maken uit panelen. Dan kan ik het tijdens de bouw opruimen en na de bouw, zich een ereplaats je verschaffen in de nieuwbouw.

 

Uit bovenstaande, mag blijken, dat ik graag iets "goed" doe.

Zo dus ook met de set-up.

Ik wil een setje, waarmee ik rustig aan nog een paar 2-3? nog te draaien, voordat uit weer uitelkaar gaat en dan na ongeveer 2/3 maanden, (ik bouw de schuur ook grotendeels zelf, met deskundig advies.

 

Uiteindelijk, is het mijn doel, om voor de lol,daar hele lekkere wiet van hele dikke toppen, zoveel, meer dan ik zelf kan roken en dat ik er nog van kan uitdelen

Het setje, zal dus "goed" moeten zijn maar niet tegen belachelijk kosten.

In auto termen een "ruime" middenklasser.

 

Ik zal een voorzet geven waar ik aan zat te denken.

 

 

Lamp:

De MASTER SON-T PIA Green Power. Ik heb me laten overtuigen, door veel te lezen hier en elders, dat dit wel een "goeie" lamp is.

 

En daarmee ben ik wat beperkter in mijn keuze voor de (E)VSA.

Ik zou dan kunnen kiezen voor de Gavita pro Line 600W volledige armatuur Inc 600Watt 400 Volt Phillips lamp. Bracket en HortiStar HR96 Miro reflector.

Kosten een kleine 280 euro.

Maar daarvoor ben ik wel KLAAR.

 

Maar ik zou ook kunnen kiezen, voor de combinatie van een De DigiStar ballast van Gavita. Kost zo'n 150 euro.

Maar dan ben ik nog een kap nodig,

Ik denk dan aan de gavita-kap-hortistar-600. Kost 70 euri

 

En de lamp natuurlijk ook 50 tientjes.

Dan kost me dat setje 270 euro.

Ga ik dus voor de "veilige" Proline. Of voor de meer mogelijkheden van de digistar combinatie.

De mogelijkheid van het "dimmen" staat me wel aan.

 

Dan de ventilator.

Ga ik daarvoor voor het lekkere veilige, maar ook heel aantrekkelijke combipack. Met daarin Phresh filter 500m3, S-vent automatische trafo regelaar 1.5A, Stalenbox Torin 550m3.

Of wat ook wel een lekkere is.

G-tools ventilator 400m3/uur met een Phresh Filter 500m3 ben ik nog wat slang bij nodig maar dan ist klaar.

Of moet ik ook hier, net als met de lamp zelf een setje bij elkaar gaan zoeken.

 

En dan ben ik vanmiddag ook nog in 2 GSén geweest.

Voor bovenstaande, hoef ik daar niet heen, ze hebben het niet of ze zijn er veel te duur mee.

Wel kwam ik daarin gesprek, met een. Een man van rond de 60 schat ik, met wel ondeugende uitkijk in de ogen.

Die sprak me aan en tekende heel vlot een verhaaltje op papier waarop dan stond, dat hij voor 350 piek zo een goeie setup in elkaar draaide met alles er op en er aan.

Uiteindelijk, stonden ze te trappelen, om mij voor zo’n 450 euro de kofferbak vol te laden met spullen waarvan zij nog nooit iemand terug hebben zien komen, maar waar ik een slecht gevoel bij heb.

 

Ik hoop hier in deze draad een leuke ronde tafel gesprek te krijgen, waarin ik braaf zal luisteren hoe jullie vooral het fijne en techniek gedeelte met elkaar bespreken.

Het mooiste zou voor mij zijn als 1 is die voor een andere keuze is, en dit dan heel goed weet te onderbouwen..

 

Mijn bijdrage zal zijn, dat alles uiteindelijk van de zomer ook echt gebouwd gaat worden.

Waarvan ik dan zo uitvoerig als mogelijk/gewenst verslag ga doen. Incl Foto’s.

En ook van de eerste kweek, zal ik uitvoerig verslag gaan doen.

 

Hoop hier, met veel van jullie voor mij bekende namen, hier een lekkere discussie te houden.

Ik zorg voor de hapjes.

:smoke

 

En oja, die joviale man van 60, zei dat ik met 1 lampje echt geen schakelbord nodig had hoor.

En dat een gewone beter klok die hij nog wel had voor 15 euro het prima konden doen.

 

Ik zat te denken aan een cli-mate-schakelkast-4-x-600watt-timer-relais-kachelcontact kost toch 80 euro.

Edited by djbroertje
stukje tekst aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ouwe rocker... ik kan je foto s niet zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pakito,

 

Ik kan dat kennelijk niet meer weg halen met edit.

Het is ontstaan, doordat ik bezig was een stuk tekst te maken hier, met een paar smilys.

Doordat dit forum, bij mij af en toe raar reageert en ik dus verder ben gegaan met knippen plakken in word zijn die smilys op deze manier hier terecht gekomen.

 

Zijn dus geen foto's oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even wat opgeschoond maar nog niet echt goed gelezen om je eventueel van enig antwoord te voorzien.

 

Succes met je avontuur en de te maken keuzes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit natuurlijk, ook vanwege het uitblijven van inhoudelijke reacties gewoon verder te studeren.

 

Zo zat ik te denken, gezien mijn setup bij mij in de schuur komt en een ietsje meer brom lawaai niet direct tot grote problemen lijdt,

Ik misschien ook wel voor een goedkope afzuigvariant kan gaan.

Dat scheelt wel een bom duiten zeg..

 

gallery_38152_17091_23385.png

 

Dat scheelt bijna 185 euro, dat is de helft??!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo oude rocker. Hier moet ik je toch even wat vertellen. Zou het eigenlijk pas later doen om misschien een mooie aanbieding bij puk eruit te kunnen slaan voor een tip. Maar kan dit niet langer voor me houden. Ten eerste ik draai ook met een buisfan. Ik weet niet of je een kamer op het zuiden hebt maar ik red het niet met me buisfan. Zit deze dagen echt krap op 30 graden. En ten 2!!

 

Puk verkoopt het combipack. Van 550m3 voor 393.50 euro!!! Maar als ik deze 3 onderdelen los koop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

DAN BEN JE MINDER KWIJT. Wat is dat voor een combipack. Je zou verwachten dat je korting zou krijgen. De Phresh filter heeft een korting van 22% en die is niet meegerekend. Dat scheelt je een ruime 20 euro. Voor sommige niet zo boeiend maar het is toch een beetje in de maling genomen worden als je het niet weet. Mischien is de 20 euro voor jou net doorslag gevend!

 

Succes Misschien zet het je nog aan het denken.

 

Greetz Messiah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie net dat het trouwens geld voor meer Combipacks. kwa filters het geld ook voor de 750m3 combipack als ik me niet vergis dus houd er rekening mee mensen.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Messiah,

 

Had ik als centen teller ook al gezien.

Zo ook, dat de door jou genoemde leverancier, zeker niet de duurste is en ook vrij compleet is.

Keuze zat dus,

Maar dat er aanbieders zijn, die het nog scherper kunnen.

 

Maar ik weet niet, of het hier wel de bedoeling is om al te nadrukkelijk met namen van aanbieders te strooien.

Maar als je zelf ook het e.e.a. zoekt, kan ik je in een PM wel een link doorzetten van een aanbieder, die verrassen uit de bus komt.

Heb er 2 zelfs.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maaar hoe is de service bij de beste aanbieder ?

Vergelijk het eens met de mediamarkt goedkoopste van nederland maar owee als je terug moet of je bent een maand aan het wachten of je staat met lege handen.

Heb het nu al een paar keer meegemaakt ook met growshops en meestal zijn de iets duurdere toch wel beter met de service dus kijk niet alleen naar de prijs. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je natuurlijk best een punt ingrow.

Maar dat zul je nooit eerder weten dan dat je het echt nodig hebt gehad.

Ik heb geen enkele aanleiding om te denken nog dat dat niet goed zou zijn.

 

En hoe weet ik dan dat firma x of y dat wel of niet goed heeft?

 

O en btw de media markt is echt niet de goedkoopste hoor.

Ik ken wel adressen waar het maar zo 10% nog goedkoper is en betere service

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm.

Beetje jammer.

 

Ik had gehoopt op allerlei op en aanmerkingen bij de plannen zo als ze er nu liggen.

Maar die reacties op een paar kleintjes na blijven vooralsnog uit..

 

Kom op jongens, denk een met me mee.

Zo zit ik alweer te denken aan de hoogte.

Max 1.90 gaat aan de onderkant alweer 10 cm af voor de bodem..

 

Bovenin nog een beetje ruimte houden voor de lamp ook zo'n 40 cm.

Hou ik maar 150 over.. Is dat wel genoeg??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de (E)vsa's en dergelijke weet ik niet genoeg om me daar in te mengen, maar ik zou geen hele dure kast bouwen zo te lezen aan je plannen.

 

Die 150 CM hoeft geen probleem te zijn, eventueel moet je daar je kweekmanier op aanpassen (knakken, scroggen etc.). Ook is dat afhankelijk van het soort wat je gaat nemen natuurlijk.

 

Over de kast:

Mijn ervaring is dat je eerst iets bouwt en naderhand tot de conclusie komt het eigenlijk net iets anders mpet de volgende keer. Ook kan er in de toekomst wat meer hoogte gebruikt worden, waardoor je prefab panelen ook weer aangepast moeten worden. Dus zou ik voorlopig dit nu zo goedkoop mogelijk te houden, en de ervaring mee te nemen voor de toekomst.

Als je de luxe qua ruimte hebt zou ik eerst de lamp en kap kiezen en daar dan de meest ideale afmeting kast omheen bouwen.

 

Waar ik wel erg nieuwsgierig naar ben is je gebruik van de spiegels I.C.M. een HPS. IK verwacht dat de lamp wat hoger zou kunnen om toch een mooi uniform lichtbeeld te krijgen.

 

Succes met de plannen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je bijdrage djbroertje.

Jou gedachten, aan een niet te duur eerste kast te bouwen, de zoals jij ze mooi noemt, prefab panelen.

Mijn vrouw, ik ben al 20 jaar met haar samen, is een schat van een meid.

Die gedoogd, dat manlief een tuintje begint. Ik heb daarbij gezegd, dat het een investering zal vragen van om en nabij de 1000 Euro

En omdat het zo’n schat van een meid is, mag ik dus idd zeg maar mijn vakantiegeld aan mezelf besteden.

Die gaat echt niet goed vinden, als ik over een jaar, 1 ½, weer een nieuw hokje ga bouwen.

+ Daarbij, ik ken mezelf en dan wil ik toch groter in oppervlakte en daarmee overschrijd ik het gedoog beleid hier en dat moet ik niet willen. Blijf nog graag 20 jaar met haar getrouwd.

Neemt niet weg dat jou punt, wel bij mij het nodige denk werk heeft opgeleverd.

Ik heb gestoeid met de gedachte een dak gording te verwijderen, maar dat is denk ik niet zo goed idee, het is al zo’n gammele schuur.

Kwam ik uit bij het idee, de hele kast, Achter de schuur te gaan bouwen. Is ook wat meer stelth.

Ik kan dan de maten gaan bouwen, zoals ik die in de nieuwe schuur ook in gedachten had.

Ik heb het dan over dezelfde buitenmaten, maar de hoogte op 2.20

Ik heb natuurlijk de mogelijkheid om deze te beschermen tegen weersinvloeden.

In deze draad, hoop ik dus tot keuzes te komen, die mij gaan behoeden van domme fouten..

Daarmee, probeer ik dus te voorkomen, dat er een “must” ontstaat. Wensen zullen er altijd blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.. 01-06-2014

 

Ik heb de eerste materialen besteld.

Dat zijn dan de bouwmaterialen. Het hout, en de spiegels.

 

Volgende week begint dus het knutselen.

Daarbij, loop ik nu na te denken, over hoe ik de (passieve) inlaat ga maken, en hoe groot dat moet gaan worden.

 

Daarbij, loop ik tegen het volgende stukje aan,

http://www.wietforum.nl/topic/25859-relatie-debiet-luchtsnelheid/page__view__findpost__p__276030

 

Atmosphere, zegt hierin om de inlaat, in tegenstelling tot het gangbare bovenin te doen, waarbij de theorie dan is, dat deze koude inblaas lucht naar beneden valt en daarna pas weer zal worden afgezogen..

 

Iemand daarmee ervaring??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de setup, zoals ik van plan ben te gaan bestellen.

 

Is dus voor een (spiegel)hokje van 120 x 120 x 210.

Graag opmerkingen..

gallery_38152_17091_140849.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn inlaten op diverse hoogtes hangen, vooral in de winter is het handig om ze wat op hoogte je hok in te laten komen.

Inlaten bij de vloer zijn nogal koud dan, op hoogte is de lucht al iets warmer en de koude lucht die in je hokje komt door een hogere inlaat, wordt onderweg nog iets voorverwarmd.

Ik weet niet hoe je temperaturen in de schuur zijn, maar als het daar aan de warme kant is zou je eventueel nog een actieve inlaat erbij kunnen maken.

 

Je setje ziet er goed uit, met de klimaatregelaar heb ik geen ervaring, sommige willen nog wel eens een brom geven, maar ik neem aan dat je daar wel naar gekeken hebt en wat informatie over gezocht hebt.

Misschien nog een (zwenk)ventilator erbij?

 

Nog even wat, dat gedoogbeleid is onzin. Je mag helemaal niet binnen onder een lamp kweken, enkel 'mag' je in je tuin tot 5 planten hebben en als ze 'overlast' veroorzaken moet je ze weg halen.

 

Succes!

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, oké. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom de 2,5 amp ? als ik vragen mag ?

Heb mezelf net een 1,5 ampere besteld aangezien ik maar een 500 m3 box heb ook van greensell.

Greensell rade me de 1,5 amp aan.

Schilt toch weer 40 eurie's die je ergens anders aan kunt besteden :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt volkomen gelijk Ingrow,

 

Ik zal het laten aanpassen.

Al is het dan maar 3 tientjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestelling aangepast en tevens gevraagd om de inlaat van de softbox aan de onderkant te maken, om zodoende de box bovenop de kast te kunnen plaatsen.

 

Of is dit onzin?

 

gallery_38152_17091_133568.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom de box bovenop als je toch al een beetje hoogteprobleem hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat oude rocker hier bedoeld, de softbox bovenop zijn tent/hok/kast te plaatsen om dus meer ruimte te krijgen in zijn hok en zo van zijn hoogteprobleem af is juist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...