Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kb240489

Beginner Met 5 White Widow

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben sinds midden april begonnen met het kweken van 5 plantjes. heb 5 zaadjes aangeschaft van het merk greenhouse.

 

Deze heb ik laten ontkiemen op vochtig keuken papier, ben eerst begonnen met 1 zaadje omdat ik te bang was dat het zou mislukken haha( maar is allemaal goed gekomen)

 

Toen de eerste ontkiemd was heb ik de andere 4 op dezelfde manier laten ontkiemen.

 

Heb ze vanaf midden april altijd binnen gehad omdat ik bang was dat ze door zware regenval en harde wind het niet zouden redden, ik heb ze laten groeien in kleine bakjes.

 

Ik heb ze afgelopen maandag 19-05-14 over gepot naar 6 liter potten en heb ze nu buiten staan. opzicht groeien ze wel goed, maar heb een aantal gele bladeren en weet eigenlijk niet hoe dat komt.

 

Graag jullie advies.

 

gr kyle

Foto-TLAASPWB-D.jpgFoto-XRNEBCNB-D.jpgFoto-ON8NAVRW-D.jpgFoto-H3IUNIAK-D.jpg

 

 

Foto-ZS36RBYP-D.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

grond ziet er erg nat uit. teveel water kan een oorzaak zijn van je bladeren. geef je voeding? en wat voor grond gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's zijn net gemaakt, laatste keer dat ik ze water heb gegeven is maandag toen ik ze overgepot heb. Heb ze 1 keer voeding gegeven een week geleden.

 

De grond is potgrond van pokon. Met voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm das niet zo best, ik meende dat je de meeste potgrond soorten wel kon gebruiken maar geen voeding van pokon of andere merken moet gebruiken.

 

heb nu voeding staan van plagron. Dit heb ik 1 keer gegeven vorige week donderdag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die plagron voeding moet het wel goedkomen, zet ze af en toe lekker nat maar laat dat ook weer indrogen, zodat dat je potten niet altijd vochtig staan, dat is slecht voor de wortels van je plantjes groeten ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee bedankt voor je tip. er zitten gewoon gaten onderin de potten dus het overtollige water kan eruit.

 

maar iemand nog tips om van die gele bladeren af te komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier een paar foto's van het begin tot aan vorige week.

21-04-14 eerste blaadjes

 

gallery_41383_17318_1637232.jpg

 

 

de andere 4 tonen ook hun eerste blaadjes

gallery_41383_17318_2153791.jpg

 

na een wat mindere dagen de plantjes overgepot van 6 liter naar 60 liter speciekuipen

gallery_41383_17318_2383164.jpg

 

 

23-06-14 ze beginnen aardig te groeien

gallery_41383_17318_936122.jpg

 

 

03-07-14

gallery_41383_17318_4139640.jpg

 

 

10-07-14

gallery_41383_17318_5880751.jpg

 

 

27-07-14

gallery_41383_17318_245560.jpg

 

 

30-07-14

gallery_41383_17318_3373508.jpg

 

 

close up 30-07-14

gallery_41383_17318_301378.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Even een vraagje, door de harde wind van afgelope dagen is 1 plant(half) gesneuveld de bladeren zijn nog niet geel en sterven na mijn weten niet af. Ik heb em weer vastgebonden zodat de splitsing weer aan elkaar zit.

 

Omdat het nog wel even aanhoudt met het slechte weer, heb ik besloten om de planten in de schuur te zetten. Deze schuur is goed geventileerd dmv gaten en open ramen en er komt een klein beetje licht binnen. De planten staan opzicht best dicht bij elkaar in de schuur en dat is ook mijn vraag aan jullie of dit kwaad kan.

 

De planten zitten met de takken iets door elkaar heen ik weet niet of dit slecht is voor de planten??

 

Graag jullie reactie.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze houden van hun ruimte zoals ikzelf op de dansvloer

overdag zet je ze toch buiten? als ze slapen kan het geen kwaad denk ik dat ze door elkaar zitte...

misschien gewoon nog wat meer steun en bescherming bieden tegen de wind buiten?

 

volgende week maandag geven ze terug lekker weer : )

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke thnx voor je tip, ze hebben een aardig bos dus wind vangen doen ze goed. Ze staan aardig beschut. Maar toch heeft de wind vat op ze!! Als de wind is gaan liggen kijk ik ff of ze weer naar buiten kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat schuurtje van je lijkt me wel wat donker voor je plantjes.. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opzicht valt et wel mee hoor zitten een paar ramen in waar overdag nog wel voldoende licht binnen komt. Alleen savonds hebben ze geen strooi licht van lantaarnpalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er goed bij op de laatste foto's. Let op met dat schuurtje dat ze genoeg licht krijgen overdag, want anders kan je het wel schudden. Als de planten heel bosachtig zijn kan je het kleine spul onderuit en in het midden het beste snoeien wat toch geen licht krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...