Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

Openbaar Ministerie Laat Verontwaardigde Inchomar B. Gijzelen

Recommended Posts

Officier van justitie Sabine Tammes heeft Inchomar B. laten gijzelen door de rechter-commissaris op 15 mei omdat hij 'een weigerachtige getuige' zou zijn. Inchomar werd tot zijn veronwaardiging gegijzelt omdat hij weigert te verklaren wie betrokken zijn bij de mislukte moordaanslag op hem.

Op 17 augustus 2013 rond 01.15 uur stond B. bij zijn scooter te wachten op een afspraak in Amsterdam Nieuw-Sloten toen hij plotseling werd beschoten door twee mannen. Nadat B. was neergeschoten zijn de mannen gevlucht. Toen B. echter om hulp riep zijn de mannen teruggekomen en hebben nogmaals een aantal keren geschoten op B. De daders zijn daarna gevlucht in de veronderstelling dat ze het slachtoffer ditmaal hadden doodgeschoten. Maar B. overleefde de liquidatiepoging.

Inchomar B. werd net na de mislukte moordaanslag veroordeeld tot acht maanden gevangenisstraf voor vuurwapen bezit en het bedreigen van politieagenten. B. is pas uit detentie en werd gehoord bij de rechter-commissaris over de liquidatiepoging op 17 augustus 2013. Het Openbaar Ministerie is van mening dat B. precies weet wie de moordaanslag heeft laten plegen. Dat werd onder meer duidelijk uit afgeluisterde telefoongesprekken van B.

Inchomar verklaarde dat hij niet kan zeggen wie de vermeende betrokkenen achter de liquidatiepoging zijn omdat hij zichzelf dan zou belasten. Volgens B. is een eerder gepleegd misdrijf het motief achter de moordaanslag op hem. Volgens het Openbaar Ministerie is er geen ander dwangmiddel dan de weigerachtige getuige te laten gijzelen om hem alsnog te laten verklaren wie achter de liquidatiepoging zit(ten). De rechter-commissaris voldeed aan het verzoek van de officier van justitie en liet B. in gijzeling nemen. Op vrijdag 16 mei werd de gijzeling door de raadkamer van de rechtbank met 12 dagen verlengd.

Inchomar B. werd eerder op 31 oktober 2012 aangehouden op verdenking dat hij een moord aan het voorbereiden was, het gezamenlijke bezit van vuurwapens en spullen die bij een liquidatie gebruikt kunnen worden'. B werd toen in een parkeergarage in het centrum aangehouden met Dennis L. en Khalid J. Gwenette M. was de vierde verdachte die in de parkeergarage werd aangehouden. Volgens officier van justitie Hans Oppe waren de vier verdachten een moord aan het voorbereiden op Benaouf A. Op 11 juli werden de verdachten door de rechtbank uit voorlopige hechtenis ontslagen.

Inchomar B. was overigens na de mislukte moordaanslag na een aantal dagen zelf uit het ziekenhuis vertrokken. Het Openbaar Ministerie had daarover niets bekendgemaakt tot 27 augustus tijdens het hoger beroep tegen vier verdachten van de liquidatiepoging op Marlon Dalfour op 10 augustus 2009 in Amsterdam Slotervaart. De verdachten werden voor deze mislukte moordaanslag door de rechtbank veroordeeld tot 12 jaar gevangenisstraf. De advocaten van hoofdverdachten Cor en Brian P. wilden Inchomar B. als getuige horen. Het Openbaar Ministerie zei dit onnodig te vinden en bovendien was het niet meer te regelen. 'Ondanks de verwondingen door de aanslag op zijn leven heeft meneer B. zichzelf vorige week uit het ziekenhuis ontslagen en is hij met onbekende bestemming vertrokken'.

Tijdens zijn acht maanden detentie voor vuurwapenbezit en het bedreigen van rechercheurs, zou volgens de directie van de penitentiaire inrichting in Alphen aan den Rijn informatie zijn binnengekomen dat Inchomar B. binnen de inrichting de Amsterdammer Saïd el K. zou willen liquideren. Zowel B. als el K. werden in de isolatiecel geplaatst in verband met de 'orde, rust en veiligheid' binnen de inrichting. De gedetineerden gingen in beklag tegen de opgelegde maatregel en werden door de Raad voor Strafrechttoepassing en Jeugdbescherming (RSJ) in het gelijk gesteld.

Momenteel is B. niet te spreken over de gijzeling als dwangmiddel om hem te laten verklaren in een zaak waarin hij het slachtoffer is. De verontwaardiging van B. is niet helemaal onterecht. Hij is slachtoffer van een liquidatiepoging en heeft alle redenen niets te willen zeggen in verband met zijn veiligheid. Of omdat hij zichzelf inderdaad zou kunnen belasten wanneer hij uitleg geeft over het motief achter de mislukte moordaanslag. Het Openbaar Ministerie en de politie proberen al vanaf 2012 duidelijkheid te krijgen in een onderwereldoorlog waarin inmiddels meerdere liquidaties zijn gepleegd. Najib Bouhbouh, Saïd el Yazidi, Youssef Lkhorf en Rida Bennajem zijn allemaal doodgeschoten in het conflict. Waarschijnlijk is El Mayouri, die op 22 maart geliquideerd werd op de Karperweg in Amsterdam Zuid, ook vermoord in het langslepende conflict. El Mayouri zou een getuigenverklaring afleggen in de strafzaak tegen Benaouf A.

A. zit in voorlopige hechtenis omdat politie en justitie hem verdenken van betrokkenheid bij de liquidatie van Najib Bouhbouh op 18 oktober 2012 bij het Crown Plaza Hotel in Antwerpen.

 

Wil toch is weten wat jullie hiervan vinden ?

Ik vind dit dus echt niet kunnen,moet niet gekker worden .Lang leven onze politiestaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een politiestaat word je al aangepakt omdat je het niet eens bent met de regenten. Dit heeft daar NIKS mee te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal lang onrustig blijven met al die marokkaantjes die rippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleurrijk gezelschap idd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom laten ze elkaar niet gewoon kapot maken. Dan lost het probleem zichzelf op en kunnen de agentjes zich gaan richten op zaken die wel belangrijk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat die gasten er niet van schrikken onschuldige burgers neer te maaien met hun wildwest praktijken.

 

Oppakken opsluiten en de sleutel weggooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er gewoon om dat als JIJ als persoon Geen aangifte wil doen,dan is de kous af.

Maar tegenwoordig is dat dus blijkbaar niet zo en dit kan in mijn ogen gewoon echt niet.(of deze gast nou goed is of niet daar gaat het hier ff niet om).

En dan maar zeggen dat jusititie en polititie er voor ons burgers zijn,ze zijn er gewoon alleen om ons de kop in te drukken meer niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verklaren is toch echt nog heel wat anders dan een aangifte doen en tegen de gemiddelde burger worden dit soort maatregelen echt niet genomen, wil je met vuur spelen dan brandt je soms je vingers, geeft niks heelt wel weer.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit geval heeft hij er weet van wie het gedaan heeft en in plaats van aangifte doen zijn ze aan het plannen om de daders zelf "op te ruimen".

 

Je hebt niet het idee dat dat wel een iets andere situatie is dan een doorsnee burger die geen aangifte doet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je oa bezig houdt met knippen en scheren dan moet je niet raar opkijken als mensen een keer verhaal komen halen......

 

 

Maar dit heeft echt helemaal niets met ons te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skitterende namen ook weer. Kan niet wachten tot ik namen zoals Kees klaas Henk Cor en Wim weer eens voorbij hoor komen.

 

Elk land krijgt de regering die t verdient maar whatt the hell hebben wij misdaan dat we dit soort wegkijkende lakse politici hebben??

Hoe kan het toch zo zijn dat dit soort primaten -die er zonder inkomsten op papier een leefpatroon op nahouden waar een gemiddelde directeur van een middel/grootbedrijf jaloers op zou zijn- vrij rondlopen??

 

Dit land is doodziek!

 

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Dit soort tikkende tumoren dienen grondig en meedogenloos uit onze maatschappij te worden gesneden, incl randweefsel want daar was alle ellende uiteindelijk begonnen. Die rare zandbakliefde van ze heeft natuurlijk over t algemeen nou niet bepaald tot een progressie qua intelligentie, relativeringsvermogen of empathie geleid zeg maar..

 

Ik trek iig met een big smile n biertje open na elk "onderonsje" van onze kansenparels. Meestal boer ik er uit zuivere respect nog n Allah ackbarretje achteraan.

 

Wie leeft bij t zwaard, sterft bij t zwaard.. Ruimt iig lekker op zo.

Ik zeg meer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederland was in de tijd van Kees, Klaas, Henk, Cor en Wim al net zo slap en laks. Alleen zijn er nu (ook) andere bevolkingsgroepen die daar misbruik van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan niet wachten tot ik namen zoals Kees klaas Henk Cor en Wim weer eens voorbij hoor komen.

 

Je doelt op die jongens die bij elkaar bommen voor het huis leggen en GoldWing bezitters een slechte naam geven? :whistle:

 

Ik weet het niet hoor, maar ik zie niet in waarom je op een wietforum om meer 'zero-tolerance' politici zou gaan vragen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is maar net hoe je "zero tolerance" interpreteert.

Vrijheid van het individu is een groot goed maar als de gezaghebbende macht met haar beschermende taak tov de welwillende burger haar prioriteiten toelegt op papier en flitswerk ipv dit soort "ondermensen" van straat te verbannen is er iets goed mis in je land.

Schietend met ak's door een woonwijk en op de popo. Je moet t maar goed durven praten..

 

Ik woon zowat naast de "yell bengels" en woon er heerlijk! Denk niet dat mn gereedschap op wielen veel veiliger kan staan dan daar voor de deur.

Durf te wedden dat dat in een kansenwijk wel anders ligt.. ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, dus omdat die lui jouw gereedschapskar niet jatten, mogen die wel bommen leggen in een woonwijk en een beetje in de rondte schieten. Je moet t maar goed durven praten..

 

Ik interpreteer 'zero tolerance' niet. Noem mij 1 pro-cannabis 'zero tolerance' politiek figuur (ongeacht waar ze tegen zijn) van enige betekenis NU in NL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er niet.

Dit land is namelijk doodziek!

Cannabisstandpunt is idd zo hypocriet als de hell maar vind bijv bejaarden met doorligplekken een grotere prioriteit hebben qua maatschappelijk belang.

 

Noem mij trouwens ff de laatste brommernicht die een omaatje met geweld berooft heeft of voor een paar duizend euro een juwelier afknalt??

 

We hebben idd onze handen al vol aan onze eigen tokkies dus laten we van de onwelwillende rest gewoon afstand doen op nu nog relatief vreedzame manier.

 

L'histoire se repete!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flier, ook Nederlandse schoften beroven hulpeloze ouderen.

Maar ik ben het met je eens dat dit soort berovingen vaker plaats vindt door allochtonen dan door autochtonen. Er zijn heel veel buitenlanders die zich redelijk hebben aangepast aan onze normen en waarden en die zich schamen voor hun landgenoten die dat niet doen.

Maar bij sommige bevolkingsgroepen heb ik ook mijn twijfels of dit ooit zal lukken. Somalische mannen die hun vrouwen kilometers laten lopen voor drinkwater en brandhout en hun kinderen uitgemergelde geiten laten hoeden en zelf in de schaduw qat zitten te kauwen, zie ik hier nog niet zo snel bij regen en wind straatklinkers leggen of met een baal cement van 25 kilo op hun bast een ladder op klimmen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flier, ook Nederlandse schoften beroven hulpeloze ouderen.

Maar ik ben het met je eens dat dit soort berovingen vaker plaats vindt door allochtonen dan door autochtonen. Er zijn heel veel buitenlanders die zich redelijk hebben aangepast aan onze normen en waarden en die zich schamen voor hun landgenoten die dat niet doen.

Maar bij sommige bevolkingsgroepen heb ik ook mijn twijfels of dit ooit zal lukken. Somalische mannen die hun vrouwen kilometers laten lopen voor drinkwater en brandhout en hun kinderen uitgemergelde geiten laten hoeden en zelf in de schaduw qat zitten te kauwen, zie ik hier nog niet zo snel bij regen en wind straatklinkers leggen of met een baal cement van 25 kilo op hun bast een ladder op klimmen.

 

 

Mooi gezegd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat er toch elke keer weer een discussie moet komen tussen allochtoon, blank, zwart, geel, groen etc etc.

Dat is nou juist het grote probleem in deze wereld, intolerantie heerst!

Niemand gunt elkaar wat maar wil meer of beter, altijd die strijd pffff

 

Helaas komt zelfs vrede in utopia niet voor ;), maar laten we tot de mens bezwijkt aan zijn eigen daden gewoon: FF Normaal doen!

Zo lang ik nog leef wil ik genieten van het leven, de mooie plekjes op de wereld zien, genieten van een jointje etc etc.

Altijd en overal die narigheid, worden er geen kwekers genaaid, wordt er wel weer iemand kapotgeknald of valt er weer ergens een leger een land binnen.

 

Waarom is er geen nieuwsuurtje met alleen maar positief nieuws :) dan zou de wereld er al een stuk vrolijker bij lopen.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je een dik punt.

Het enige wat we als mensheid nodig hebben is het " wij gevoel"..

Aangezien dit n utopie is zal ik dan toch met enige tegenzin voor t verwijderen van de schadelijke elementen moeten kiezen.

 

Laten we doorroken opdat we het daarover wel allen eensch zijn. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het westen is zelf de hoofdschuldige dat veel mensen uit die landen hiernaar toe komen.Als je de dictator in Eritrea gaat ondersteunen of je zet een grote hoeveelheid wapens af zoals in Somalië, niet te vergeten de visgronden met grote trawlers helemaal leegvist.Zou zeggen neem ze allemaal mee naar Straatsburg of Brussel & zet ze daar af bij het restaurant van de EU, dan mogen die het oplossen voor de puinhoop die ze gecreëerd hebben & geef ze ondertussen toastjes met kaviaar & diegene die het van hun geloof mogen een glas dure wijn of champagne.Grote geldzwendel vindt daar plaats met hun riante salarissen, declaraties & grote pensioenen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Afrika is natuurlijk heel veel fout gegaan door het koloniale verleden van onder meer Engeland en Frankrijk. Na de dekolonisatie werden er willekeurige grenzen getrokken, zonder rekening te houden met etnische tegenstellingen.

Verder eigenen muna's zich de natuurlijke rijkdommen van het continent toe, onder de paraplu van dictators, die ze vermogens aan steekpenningen verschaffen.

En wat verder meespeelt is het ontbreken van arbeidsethos bij een groot deel van de bevolking: als die voor een dag arbeid geld genoeg krijgt om drie dagen van te leven, wordt er pas weer gewerkt als het geld op is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat iedereen die dit goedkeurd,dat jusititie op deze manier te werk gaat niet goed beseft wat er gaande is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Justitie werkt niet anders was er niet zoveel troep gaande.

Lijkt me betere zinsopbouw..:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...