Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweker1991

Dr120 600W 8 Soortjes

Recommended Posts

Na een paar jaartjes buiten te hebben gekweekt en een paar slechte binnekweekjes in kleine zelf gebouwde kastjes ga ik nu voor de eerste keer onder hps en in een tent.

 

Ik heb een complete tent gekocht waar zo goed als alles bij zat. 120x120 600watt, 400m3 ventilator.

Ik wist niet welk soortje ik precies wou gaan kweken dus dacht doe eens gek en heb 8 verschillende soortjes: bubble, k2, amnesia, blueberry, skunk, pp, orange bud, jack herrer.

Ik heb alles netjes aangesloten en geaard en een aparte groep geplaatst.

De warme lucht wordt naar buiten afgevoerd, de ventilator staat op 25 graden en slaat om de 5/10 minuten aan en sowieso loopt hij contstant op 20%. De lamp staat nu nog ongeveer een meter boven de plantjes.

 

In de 8 potten zit ongeveer 3/4 kokos en 1/4 potgrond.

De plantjes zijn al een paar daagjes boven de grond en zien er goed uit.

Ik geef ze 3 keer per dag een klein beetje water, en probeer de lv zo hoog mogelijk te houden met natte handdoeken.

 

Foto's volgen nog!

En alle tips zijn welkom.

 

Gr. Kwekertje

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotos staan in me gallary maar ik krijg ze hier niet gepost? Ik heb op het moment alleen een tablet en ken de link niet kopiëren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom hang je de afzuiger met filter niet andersom?

dan kan je slang meteen links de tent uit naar je raam

ipv die hele omweg, scheelt je zo 1,5/2 meter slang als ik het zo bekijk..

 

en ff het lampje op je afzuiger afplakken ;) (deze verstoort je nacht ritme vooral de rode)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de snelste weg naar mijn raam.

Ik zal het lampje van de afzuiger afplakken thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 met je 8 soortje s :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update,

Plantjes doen het goed lijkt het, wel hebben sommige beetje gele punten aan de bladeren.

Ik geef ze nog geen voeding.

De temp was max 32 en min 21 graden, lv 60 max en 35 min.

Om de temperatuur wat te proberen te verlagen heb ik het kleine vennetje in het gat gedaan waar eigenlijk een buis doorheen moet.

Hij blaast zo lucht naar binnen als de lamp aanstaat. Hopelijk gaat me lv dan niet veel naar beneden.

gallery_30266_17063_1069700.jpg

 

gallery_30266_17063_450719.jpg

 

Van het weekend denk ik beginnen met het geven van voeding (plagron)

Ik wil niet teveel geven dus doe denk ik gewoon de helft van hun schema in het begin?

 

Morgen heb ik mijn ec en ph meters binnen

 

Pz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je light mix grond 25 ml tera grow op 10 liter water

heb je growemix hoef je eerste 3 weken nix bij te voeden

een wortel stimo geef je dat ook al ?

 

ik wil niet zeuen hoor maar waarom leg die stekker doos zow op de grond bij je planten als het nat word

heb je straks een probleem probeer stroom weg te houden bij vochtigen dingen :mobile: :oeps :cry :argue

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou nog niet zo snel beginnen aan voeding. Ik zie dat je aarde best droog staat.. dat is een marteling voor je zaailingen, doordat je medium droog staat, loopt de ec op. Daar krijg je gele puntjes van in je bladeren.

 

Gegroet,

 

Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je light mix grond 25 ml tera grow op 10 liter water

heb je growemix hoef je eerste 3 weken nix bij te voeden

een wortel stimo geef je dat ook al ?

 

ik wil niet zeuen hoor maar waarom leg die stekker doos zow op de grond bij je planten als het nat word

heb je straks een probleem probeer stroom weg te houden bij vochtigen dingen :mobile: :oeps :cry :argue

 

Het is 3/4 cocosgrond en 1/4 potgrondgewoon van de tuincentrum.

Die stekkerdoos is idd niet slim, zat ik zelf ook al over na te denken :P ik ga er vanmiddag wat aan doen.

Wortel Stimulator heb ik niet, maar ik neem het mee me volgende kweek ( na die tent gekochtte hebben moest ik ffrustig aan doen met me geld.)

 

ik zou nog niet zo snel beginnen aan voeding. Ik zie dat je aarde best droog staat.. dat is een marteling voor je zaailingen, doordat je medium droog staat, loopt de ec op. Daar krijg je gele puntjes van in je bladeren.

 

Gegroet,

 

Cum Laude.

 

Dat droge is echt alleen het bovenste laagje, door de hitte van de lamp.

Maar ik volg je advies op en wacht nog even met voeding

 

pz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij vertellen hoe je nou een betrouwbaar grondmonster ken nemen voor indicatie?

heb me meters gekalibreerd en heb demi water.

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kweker1991,

 

Omdat je van zaad kweekt is de LV niet zo belangrijk. Heb ik ook niet gedaan.Dus die handdoeken mogen eruit.

Om het verdampen beetje tegen te gaan kan je van vb radiatorfolie stukken uitknippen ter grote van je pot en deze op je je pot leggen.

Zoals deze :

gallery_35243_15589_121762.jpg

Omdat je met 3/4 cocos werkt en 1/4 grond heb je niet veel buffer van voeding. In cocos zit niet van voeding. Dus ik denk dat je wel mag voeden maar matig.

Ik werk altijd met lightmix en buffertabs. Dan moet je de eerste weken niets geven enkel water.

 

Slang is idd wel redelijk lang. Is er geen andere uitgang die je kan gebruiken?

Stekkerdoos is idd niet nodig in de tent...maar dat ging je al oplossen.

 

Veel verschillende soorten....hebben ook verschillende bloei tijden.

Succes met je grow.

Edited by Tune

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Seminarian

heb je light mix grond 25 ml tera grow op 10 liter water

heb je growemix hoef je eerste 3 weken nix bij te voeden

een wortel stimo geef je dat ook al ?

 

ik wil niet zeuen hoor maar waarom leg die stekker doos zow op de grond bij je planten als het nat word

heb je straks een probleem probeer stroom weg te houden bij vochtigen dingen :mobile: :oeps :cry :argue

Mijn excuses voor de thread-hijack, maar the-choca je inbox zit vol en zou je graag een berichtje sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedank voor het op merken dat inbox vol zat :) als ik het goed gedaan heb is me inbox nu weer leeg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kweker1991,

 

Omdat je van zaad kweekt is de LV niet zo belangrijk. Heb ik ook niet gedaan.Dus die handdoeken mogen eruit.

Om het verdampen beetje tegen te gaan kan je van vb radiatorfolie stukken uitknippen ter grote van je pot en deze op je je pot leggen.

Zoals deze :

gallery_35243_15589_121762.jpg

Omdat je met 3/4 cocos werkt en 1/4 grond heb je niet veel buffer van voeding. In cocos zit niet van voeding. Dus ik denk dat je wel mag voeden maar matig.

Ik werk altijd met lightmix en buffertabs. Dan moet je de eerste weken niets geven enkel water.

 

Slang is idd wel redelijk lang. Is er geen andere uitgang die je kan gebruiken?

Stekkerdoos is idd niet nodig in de tent...maar dat ging je al oplossen.

 

Veel verschillende soorten....hebben ook verschillende bloei tijden.

Succes met je grow.

 

Slang gaat er boven uit rechtstreeks naar het raam, 2,5 meter. Er is geen andereweg want ik kan de tent niet draaien. Maar is dat ergeigenlijk alsde buis 2,5 meter lang is??

Dat van die folie erover had ik idd vaker gezien en neem ik mee voor de volgende keer.

Die verschillenden bloei tijden vind ik niet zo erg, hoef ik niet alles in 1 keer te knippen :P

 

als iemand mij nog kan vertellen hoe je een betrouwbaar grondmonstertje neemt??

thankyouuu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het medium gemeten, ph 5,7 en ec 3,3.

Komt zeker door die voedingkorrels waarvan ik teveel over de grond heb gegooid.

Ik ga dus voorlopig geen voeding geven alleen water, dan zal de ph ook vanzelf iets omhoog gaan.

Desondanks groeien ze goed.

Heb de lamp 10cm hoger gehangen want 2 plantjes willen niet echt recht gaan staan dus denk dat ze teveel licht/hitte krijgen.

Ook heb ik een ven op de plantjes gezet zodat een beetje in beweging blijven.

Foto's volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een fototje

gallery_30266_17063_2301825.jpg

 

De blaadjes worden donkerder van kleur dus ik zie nog geen reden om met voeding te beginnen.

Volgens mij doen ze het aardig.

Ik zit alleen nog te twijfelen of ik ze zal fimmen ja of nee??

 

Gr kwekertje

 

Haha ik keek ff op de thermometer ik dacht zo dat doe ik netjes 23 graden xD

Maar hij staat al heel de tijd op de minimale temp, het is nu 30 graden en 45 lv

Te warm maar lager krijg ik het niet, het is sowieso warm in me huis altijd pff :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze groeien leuk toch :) hoelang ga je ze nog laten groeien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou ze laten bloeien als de blaadjes erlkaar bijna raken.

Of is dit te laat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb me tent op een andere plek gezet en een kwart slag gedraaid, me uitblaas gaat nu rechtstreeks naar buiten.

Ook heb ik een softbox proberen te maken met behulp van me pa.

Het zag er allemaal professioneel uit maar kwa geluid hielp het geen tering.

Jammer van het werk maar ik laat hem lekker zitten.

 

Hier fototje

gallery_30266_17063_519793.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif FF mee aam....

 

 

Ziet er netjes uit zo

 

Suc6

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30266_17063_2276677.jpg

 

Ze groeien als kool onder de hps xp

Ik denk dat ik aan het begrijpen ben wat men bedoeld met eenmaal hps altijd hps.

Ze gaan vrijdag ongeveer op 12/12.

Dan ga ik van 8 tot 8 draaien zodat de temperatuur beter onder controlle te houden.

 

Ik ben gestopt met grondmonsters nemen met koffiefilter en demi water want de uitslag is bij mij steeds heeel vreemd en verschillend.

Ph 5.7 ec 3.3 dan weer ph 5.3 ec 5.0 terwijl ik alleenmaar kraanwater gaf...

Ik ben wel langzamerhand begonnen met voeding van plagron, het voedingswater heb ik op ec 1.0 gehouden en afguezuurd naar ph 6.3. Ik kijk wel naar de dames of hun het bevalt, zo niet pas ik het weer aan.

 

Ik schuif FF mee aam....

 

 

Ziet er netjes uit zo

 

Suc6

 

Thnx!

 

Weet iemand wat dat geribbelde blad betekent bij de amnesia, onderste midden?

Heb het wel vaker gezien maar kon iet vi de wat dat is, desondanks groeit hij wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha. wat een lawaai maken die G-tools dingen he!!

 

je kant een s-vent regelaar ertussen zetten, die regelt inplaatas van traploos in stappen je vermogen

en weg is de brom.. alleen wel een dure oplossing...

 

maargoed.. softboxje met slakkenhuis is iets om voor door te sparen

maar je went wel aan dat gebrom hoor.. spreek uit ervaring :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja hij bromt meer op 20 procent dan op volle toeren, maar met die box helpt wel iets.

Ik had hem eerst met me domme kop vastgemaakt aan de box maar heb hem nu gwm los op het dempingsmateriaal leggen met stukkie slang ertusse .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...