Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

He beste forum leden,

 

Ben al een tijdje niet meer zo actief op het forum maar heb zeker niet stil gezeten.

In al die tijd heb ik mijn oude hok opgeruimd en heeft die plaats gemaakt voor een nieuwe.

Heb me redelijk zitten inlezen op het forum en ga nu toch op hydro tour.

 

Natuurlijk ga ik hier weer een verslag van bijhouden, en ik hoop dat jullie mij zullen steunen met de nodige tips en tricks.... (waar ik bijna niet aan twijfel :whistle:)

 

De setup:

2x 1000W DE Gavita (oude model)

2500m3 softbox

2500m3 canlite filter

Puk 7amp controller

1x multifan

300L voedinsvat met dompelpomp en vlakzuiger retour

16x 35L krat met gaten geboord aan de onderzijde, en natuurlijk op kabelgootjes. afgevuld met RFX

 

gallery_33149_13446_3110622.jpg

 

gallery_33149_13446_2179081.jpg

 

 

Alles is al geïnstalleerd en up en running.De eerste testnacht zit er ook al op de temp bleef mooi stabiel, enkel de kachel voor de nacht moet ik nog aansluiten. (waarschijnlijk is die op zeer korte termijn al niet meer nodig met de weer vooruitzichten.) Tuurlijk heb ik dit ook even gelogd.

 

gallery_33149_13446_30140.png

 

Als voeding ga ik A&B van Plagron gebruiken, Aptus N, Aptus super PK, Aptus topbooster en Plagron power roots.

 

Zit enkel nog te twijfelen of ik 2 of 3 steks per kratje doe... dit omdat ik maar een hoogte van 160cm heb van bovenkant krat tot onderkant lamp in de hoogste stand.

 

Ik denk zelf 3 dan een week laten aanslaan en gelijk zonder te toppen op 12/12.

 

Grtz GK

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice GrowKing welke strain ga je zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je plaats voor de afzuiger buiten je kweekruimte? Dan kon je je lampen hoger hangen toch?

 

Wat zijn de afmetingen van je ruimte?

 

Succes, moet goedkomen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wou dat net vragen Komando.

 

Lampen lijken best dicht op elkaar te hangen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het beter als je de lampen anders ophangt, dus met de evsa's richting de wanden van je hok, ik heb zelf geen gavitas maar adjust a wings en die fitting veroorzaakt een schaduw vandaar dat ik die richting de wanden mik. Weet niet of dit "probleem" bij de gavitas ook zo is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plannen man!!

Alleen als ik naar je kratjes kijk is je ruimte ongeveer 1.4mx2.2m.

Als dit het geval is zou ik je mooie lampen een kwart slag draaien.

 

Veel plezier en succes met deze ronde man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup. Ik ga dit volgen. Wat ga je zetten ?

 

Gegroet. Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampen wel de langste kant laten beschijnen met de korte kant idd. maar mis is TS bang voor teveel overlap.

 

ben benieuwd.

Edited by supernoob
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx guys leuk dat jullie mee kijken.

 

@Krasi

De strain weet ik nog niet, moet nog langs bij de stekkenboer. zowiezo wel een witsoortje van 8 weken!

 

Zit nog te twijfelen over 2 of 3 steks per krat i.v.m hoogte!

 

@Komando

De afmeting van de bak is 210x160, de lampen belichten dus elk 1*1.6m. De afzuiger zou in principe op een andere plek kunnen en moeten.

Maar dan moet ik extra versteviging aanbrengen omdat de bekleding van de oude koelcel niet stevig genoeg is om hem op te hangen. (had ik in het ontwerp al moeten zien).

 

Ik ga eerst een ronde zo draaien om te zien of het werkt, en de investering terug te verdienen. Misschien pas ik het daarna nog aan zodat de lampen 50cm hoger kunnen.

 

@Murdoch ^ ^

 

@Brabo

Dit is de beste opstelling, anders heb ik teveel overlap!!

 

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha niet eens bij stilgestaan, dit vind ik altijd mooi op een forum, waar jezelf niet aan denkt, doet een ander dat wel hèhè.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Brabo

Dit is de beste opstelling, anders heb ik teveel overlap!!

 

 

Noob@ Dus toch he.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen ben ik even langs mijn stekkenboer geweest, en tot zijn spijt had hij alleen Amnesia's ter beschikking op korte termijn.

Zelf had ik liever een WW,PP of NLX gezet, maar die krijg ik niet te pakken hier in het zuiden...

Ben wel bang dat ik in de problemen kom met de hoogte, maar de tijd zal het uitwijzen. (of heeft iemand nog opties open?)

 

Heb ook nog even een inwater test gedaan met de RFX.

Voeding aangemaakt met Plagron powerroots, AptusN-boost en A&B toegevoegd tot een EC van 1,4. Dit afgezuurd naar PH5,6 en daar een paar vlokken rfx ingedompeld. Dit zo een kwartier laten staan, uitgeknepen en het restwater gemeten kwam ik uit op onderstaande retour waardes.

 

gallery_33149_13446_783491.jpg

gallery_33149_13446_767479.jpg

 

Lijken mij wat mooie cijfertjes, of niet dan?

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 gegeven en 1.9 terug dan zit er dus 0.5 in.......

Opzich wel leuk dat eens te zien!

 

Ik vraag me alleen af hoe die cijfers eruit zien als je je watertemp. op 20/21 gr. hebt.

 

Wanneer verwacht je je dames te verwelkomen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Supernoob, klopt dit wordt mn eerste draai op de rfx, aan de hand van jullie reacties lijkt het of er iets niet klopt!!!

 

@Pietjewietje, Volgens mij begrijp ik je beredenering niet helemaal, kan je hem nader verklaren?!

Ik was ook van mening dat de Bleulab meters de waardes automatisch aanpaste naar de temp van het water...

Krijg de dames aanstaande zaterdag, heb dus ruimte om nog het een en ander te testen kwa watergiften..

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

rfx zou geen zouten mogen bevatten bij de 1e x gebruik. dus als je inwatert met 1.5 en direct je drain meet zou t 1.5 moeten zijn. pas als er water is verdampt zou je een hoger ec terug kunnen krijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas op met die pH meters, had er ook teveel vertrouwen in, maar ze wijken nogal eens af. ( tenminste heb er 3 gehad en alle 3 kut)

 

De guardian is wel heel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Supernoob,

Dat is wel heel vreemd dan inderdaad ik was van mening dat er altijd restzouten aanwezig waren van het recyclen!?, heb expres alvorens de test te doen de meter nog eens geijkt.

Zal dus hoogstwaarschijnlijk iets fout zijn gegaan tijdens de test. Gelukkig corrigeren jullie mij wel gelijk, dat vind ik nu het mooie aan dit forum. Zal de test nog eens uitvoeren dan bij 20c en kijken of ik zo wel aan dezelfde EC waarde uitkom.

 

@Pettig,

Aanstaande zaterdag :rtfm: :jump:

 

@Boefje,

Bedankt voor de tip, maar blijf toch nog even bij mijn oude vertrouwde Bleulabs

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde eigenlijk hetzelfde te zeggen als supernoob.

Ik dacht dat dit verschil misschien in de watertemp. zou zitten.......

 

Voorheen had ik de combi meter van bleulab.

Elke week was het weer anders met dat kloteding,nu heb ik de guardian aangeschaft

en de problemen zijn direct voorbij........ :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mapito wel growking, maar dacht dat nieuwe rfx "schoon" was. mis zitten er wat start elementen in, dunno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas op met die pH meters, had er ook teveel vertrouwen in, maar ze wijken nogal eens af. ( tenminste heb er 3 gehad en alle 3 kut)

 

De guardian is wel heel goed

 

Guardian maakt mij teveel herrie...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...