Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

Meter Opname Vraagje.

Recommended Posts

Elk jaar worden mijn standen door eneco/stedin geschat. Een jaar of 3 geleden is er ooit een keer een meteropnemer langs geweest maar ik herinner me niet meer hoe dat in zijn werk ging. Ik had toen slechts een paar lampjes hangen dus hoefde me nergens druk over te maken. Nu is dat anders en wil ik voorbereid zijn op de dingen die (kunnen) gaan komen.

 

Komt deze meteropnemer op een willekeurige dag zonder enige vooraankondiging bij je aan de deur of krijg je hier van te voren een berichtje van?

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is tegenwoordig anders, vroeger was je netbeheerder verantwoordelijk voor je meterstanden. Nu vanaf September 2013 zijn de energieleveranciers zelf verantwoordelijk, weet niet of het nu nog verplicht is dat elke 3 jaar de standen worden opgenomen. Vermoed eerlijk gezegd van wel dus je hebt kans dat er zomaar iemand voor de deur kan staan.

 

Ze zullen nu wel minder scherp zijn op hoog verbruik, wat maakt dat zo'n energie leverancier uit. Die verdienen alleen maar meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze komen dan meestal een hele wijk meteen doen, dus dan zie je die lui al lopen. Reageer je niet op de bel, dan komen ze hier gewoon een andere dag terug met willekeur.

 

Tring - hoi ik kom de meterstanden opnemen - mooi, daar hangt de meter - tik tik tik standen invoeren - tot ziens meneer.

 

Ze geven puur een nummertje door en kijken met een half oog naar de installatie. Tussen voordeur en meter moet het dus absoluut 'normaal' zijn, maar verder komt zo'n figuur niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier krijgen we de jaarnota altijd in november,en 6 weken daar voor komen ze de meterstanden opnemen.

Dat doen ze zonder enig bericht van te voren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet waar jij vandaan komt. (grapje)

maar hier zuid limburg krijg van te voren bericht dat in week x de meter word opgenomen. elk jaar.

mocht je dan niet thuis zijn. dan laten ze een briefje achter dan kan je een afspraak maken met die man.

 

gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier toevallig pas geleden controle gehad, netjes van te voren aankondiging gehad dat ze binnen nu (dagtekening brief) en 2 maanden langs zouden komen... Binnen 2 weken was er iemand geweest, inderdaad meterstanden opgenomen en binnen halve minuut weer vertrokken... Daarna niets meer vernomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het stelt inderdaad geen reet voor, maar als je zoveel hebt hangen dat er binnen de 30 seconden dat die knakker je standen aan het overnemen is, er alweer een paar kWh bijgeteld is, dan zou ik me wel een beetje zorgen maken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sok dan zorgtie maar dat hij in de 12 uur nacht zit over dags, denk dat die jongens die komen opnemen een 9 tot 5 baan hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeft ze geeneens binnen te laten...

 

Wettelijk gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

enige wat er dan gebeurt kweker1991 is dat je een eindafrekening gebaseerd op ? krijgt ipv werkelijk gebruik.

nuts afsluiten is een zwaar middel en doen ze echt niet als je geen meterstand op laat nemen maar wel alles gewoon betaald, geen enkele reden toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet ik.

 

Maar alsze naar bin en willen moet je ze toch ooit naar binnen laten want ze doen meer dan alleen meterstanden opnemen, en het blijft hun net waar jij gebruik van mag maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter om ze meteen de eerste keer naar je meter te leiden ,hun zijn toch gestressed omdat ze de rest van de buurd nog te gaan hebben

Ze zijn daar voornamelijk om meter standen op te nemen ,dus zorg dat je meterkast netjes is en dat de wietgeur tot een minimum is wat kweken 101 is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je huis echt naar wiet ruikt kun je beter de deur met een joint in je hand opendoen xp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat zo zou zijn zou ik eens voor een nieuw filter gaan kijken

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorgen dat je weet welke richting de trek is door je huis ;)

 

Als je rookt in huis ruiken ze de wiet toch wel indd al is dat toch een iets andere geur dan de geur uit je tentje als er een x aantal dames in de bloei staan te geuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kweker

Wat doen ze dan nog wel helemaal meer behalve levering NUTS en bijbehorende meters kweker?

Leggen ze je elektra ook aan ofzo?

 

Rest valt onder de verhuurder van het huis zijn verantwoordelijkheid qua installatie dus euh ze hebben behalve plaatsen/opname meter erg weinig achter je voordeur te zoeken.

 

Als je het niet helemaal weet ga dan niet aannames als feite presenteren svp, je jaagt mensen paranoia aan weetjewel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga niet bijdehand doen joh het is onderdeel van me werk.

Alles tot aa de meter is verantwoordelijkheid voor de netbeheerder.

Er wordt ook gecontrolleerd op fraude en de staat van de leidingen kabels.

Zodat ze weten wat wanneer vervangen moet worden in welk gebied.

Dus sst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorbeeldje, je woont in een koophuis en je ruikt gas. Lekkage zit voor de meter, kosten van reperatie voor stedin/liander of wat dan ook. Lekkage zit achter de meter, dan gaat de aannemer weg en mag jij een loodgieter bellen en de kosten zelf betalen. Netbeheerder is constant bezig met alles up to date te houden tot en met de meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gewoon gelijk in: de opnemer van de meterstanden mag niet verder kijken dan in de meterkast. Wat daarachter plaatsvindt is zijn "pakkie an niet".

De eerste beste "randdebiel" kan het schoppen tot meteropnemer, maar het is nog steeds geen elektricien of gasfitter.

Daartoe heb je een opleiding nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dat moment is het zijn pakkie an niet.

Hij mag idd niet verder komen dan de meterkast.

1 telefoontje en er staat een fraudeteam voor je deur.

Heb het zien gebeuren een nsb collega van mij vermoedde iets wat achteraf helemaal niks was.

Binnen kwartier stonden ze er.

Dat was btw met het verwisselen van een meter.

Opnemers hebben echt wel het een en ander geleerd hoor xp

Ik wil mensen niet paranoïde maken maar ze zijn er de laatste tijd echt meer op aan het letten.

Das gewoon een feit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat als je twee lampen hebt branden als iemand komt, moet je die dan even uitzetten? Ik draai met de lampen aan overdag namelijk i.v.m. bepaalde omstandigheden en kan dat niet veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...