Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nick165

Vreemde Ontwikkeling Zaadje (Ak47 Auto)

Recommended Posts

Beste mede liefhebbers, :smoke

 

Onlangs heb ik een drietal zaden weten te bemachtigen en inmiddels ontkiemd en gezaaid.

Een van de drie zaden ontwikkeld zich nogal vreemd en vroeg me af of jullie dit misschien al eens eerder hebben gezien en/of weten wat het is.

 

Info & foto's:

 

Soort & bron: Feminised Royal AK47 Auto (3x), Royal Queen Seeds

 

Ontkiem datum: zaterdag 3 mei 2014 (watten methode)

Zaai datum: maandag 5 mei 2014 (kleine plastic potjes, 11 cm. Met tuincentrum potgrond, heel slecht ik weet het maar was even niet anders)

Bewatering: kraanwater :D

 

Locatie: Vensterbank voor het raam (gehele dag zon, als ie schijnt ;))

Dag temp: 21,5 - 22 graden

Nacht temp: 18 - 19 graden

Lv: Ruimte 55-60%, onder folie/In potje ongeveer 80-85%

 

Inmiddels staan ze nu dus 7 dagen in de grond en is dit het resultaat:

 

Zaadje 2, met dus de vreemde ontwikkeling:

 

Zaadje 2-2

Zaadje 2-3

Zaadje 2-4

 

Zaadje 1 & 3, gaan volgens mij prima:

 

Zaadje 1-3

Zaadje 3-3

 

Alvast bedankt voor de moeite! :tu

Edited by Nick165

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er wat is misgegaan Nick ik zie geen foto's :innocent:

 

Klopt inderdaad Supertramp, bedankt. Volgens mij moet ie het nu wel doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze doen het nu inderdaad,

Ik kan je helaas niet verder helpen!

 

Iemand een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens onder het plastic meten.

Achter het raam + die folie kan denk wel heel erg warm worden.

 

Moeilijk te zien op de foto`s lijk wel als de stuk met de kiemblaadje eraf is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er inderdaad vreemd uit, laatst had ik er een die kwam met de penwortel naar boven toen snel maar even omgedraaid.

 

Maar wat Kuro neko zegt, word erg warm onder het folie, als je ze achter het raam hebt staan is het folie niet nodig.

 

Veel suces :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties! Folie heb ik gedaan omdat het weer de afgelopen dagen erg slecht is geweest. (kwa licht opbrengst en warmte)

Daarom wou ik alle warmte die er was (van cv verwarming in huis) zoveel mogelijk benutten, ook wanneer deze s'avonds/s'nachts niet meer aanslaat.

 

Folie ga ik er nu zeker afhalen, ruim 28 graden door de zon van vandaag! Al vinden ze dat volgens mij niet zo heel erg in het begin...

 

** Zie update in volgende post (10.09PM) **

 

Wel jammer dat nog niemand dit eerder heeft gezien.. Ik ga het dan ook gewoon nog maar even aan kijken en zal iedereen hier op de hoogte houden via dit topic. De andere twee dames komen in een nieuw topic op het daarvoor bestemde gedeelte binnen het forum :D

 

Mocht er nog iemand zijn die er meer over weet horen we het natuurlijk graag!

Edited by Nick165

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

Na de opmerking van Tribal Seeds besloten om toch het hele handeltje voorzichtig uit te graven (met een satéprikker :P)

En wat zie ik tot mijn verbazing.. Het zaadje lijkt eerst met een steeltje omhoog gekomen te zijn, dat ging niet goed dus afgestoten ofzo (steeltje staat los van zaadje en heeft een eigen worteltje).

Het zaadje lijkt weer opnieuw begonnen maar dan de verkeerde kant op. (de grond in dus, vreemd want dat is van het licht weg ipv er naar toe..)

 

Besloten om moeder natuur dan maar even te helpen dus heb het zaadje nu (met een heel kort steeltje aan de ene kant, en iets wat kleine blaadjes lijken aan de andere kant) om gedraaid zodat het steeltje in de grond zit en blaadjes boven de grond staan.

 

Het andere steeltje heb ik laten zitten, aangezien er ontwikkeling is en deze een wortel heeft... Hoop doet leven.. ;)

 

Foto's:

 

Zaadje 2-5

Zaadje 2-6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onthoofd?

Dit dus. :execute

Denk niet dat dit nog wat wordt, maar ik houd dit topic toch in de gaten. Ben benieuwd. :popcorn:

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...