Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Michael1986

16 x Haze, 120x120x200 600w indoor kweken

Recommended Posts

Dit wordt de eerste keer dat ik zelfstandig een indoor kweek ga doen, dus tips zijn van harte welkom.

 

Setup:

  • Mamoth Pro 120x120x200cm
  • Potten 16x 25x25x25 lopen iets conisch, zou 11L moeten zijn (Ik weet dat 16, Haze veel is, volgende keer ga ik terug naar 9)
  • Lamp: Sylvania High Pressure Sodium lamp SHP-TS 600 Watt 230V 2050K (made in Belgium Hmmmm? misschien ook maar een sprinkler installeren hahahaha)
  • Lucilu reflector
  • Licilu Fitting max 1000 Watt/115V/AC
  • Lucilu Electronic Ballast 600 Watt Soft Starter
  • Hortiline Light Hangers
  • ABB timer
  • Haze koolstof filter, weet niet precies wat voor een
  • Dikke Flexible Slang
  • ERP 2015 DCS 125 fan 2x speed 220/360M3

Voeding:

  • Batmix grond, zou alles voor de eerste 4 weken in moeten zitten is mij verteld.
  • Atami Bcuzz Rootstimulator, voor de eerste 2 weken groeifase.
  • Atami terra leaves groei
  • Atami terra flores bloei
  • Canna boost accelerator
  • Als het zo ver is wil ik nog Canna PK13/14 voor de laatse 3 weken halen

Ik weet dat 16 haze eigenlijk te veel is voor mijn oppervlakte, heeft er iemand tips hoe ik ze zou kunnen snoeien of wat anders om het probleem wat onder controle te krijgen?

 

Ik lees ook over netten spannen, is dit nodig voor de top zwaarte? En wanneer, hoe hoog, wat voor mazen en hoe moet ik het net spannen?

 

Ik moet nog ff een temp/lv meter kopen en wat andere meet instrumenten.

 

Dag 1 18/6 0.5/1L Rootstimulator

 

Ik had 2 bestellingen lopen voor Haze stekkies, want ik kreeg ze maar niet te pakken. En toen zat ik op 1 avond gelijk met 50 stekken lol. Maar ze ze zagen er heel verschillend uit, volgens is de eerste foto geen eens haze, zie:

 

gallery_41229_17022_1288561.jpg

 

En dit is volgens mij wel Haze:

 

gallery_41229_17022_2321743.jpg

 

En zo staan ze nu in me tent:

 

gallery_41229_17022_83759.jpg

 

Ik heb net ook een temp/lv meter geinstalleerd: Temp +- 23C lv: +- 68, is dit goed?

 

Alle adviezen zijn welkom.

Edited by Michael1986

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, ik ben ook net bezig met mijn eerste binnenkweek!

 

Het advies wat ik je kan geven is: kijk uit met stekken en controleer ze goed op spint. Behandel ze preventief met neemolie zodat je niet overnieuw hoeft te beginnen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

om foto s te uploaden doe je zo links boven zie je Gallery daar klik je op dan kom je op http://www.wietforum.nl/gallery/ dan zie je recht s Upload - daar klik je op

dan kies je voor New album geef je album een naam en kies bij Parnet Album - Member s Gallary dan als je dat gedaan heb klik je op Choose File

ga naar de foto op je pc die je wil uploaden dan klik je op Uploaden als dat gebeurd is klik je op Review & Publish en dan Finish & Publish

dan zie je je foto in de Gallary die je net heb aan gemaakt klik dan 1 x op je foto dan zie je recht s BBCode met een link er naast

copy deze link dan plak je die link in je bericht die je wil posten dan is de foto te zien die je heb ge Upload .

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, ik ben ook net bezig met mijn eerste binnenkweek!

 

Het advies wat ik je kan geven is: kijk uit met stekken en controleer ze goed op spint. Behandel ze preventief met neemolie zodat je niet overnieuw hoeft te beginnen.

 

Oke thx, ik zal eens kijken waar ik dat vandaan kan halen...

 

om foto s te uploaden doe je zo links boven zie je Gallery daar klik je op dan kom je op http://www.wietforum.nl/gallery/ dan zie je recht s Upload - daar klik je op

dan kies je voor New album geef je album een naam en kies bij Parnet Album - Member s Gallary dan als je dat gedaan heb klik je op Choose File

ga naar de foto op je pc die je wil uploaden dan klik je op Uploaden als dat gebeurd is klik je op Review & Publish en dan Finish & Publish

dan zie je je foto in de Gallary die je net heb aan gemaakt klik dan 1 x op je foto dan zie je recht s BBCode met een link er naast

copy deze link dan plak je die link in je bericht die je wil posten dan is de foto te zien die je heb ge Upload .

 

Thx, ik ga het ff proberen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zie er wel naar uit dat het haze planten zijn probeer je steen wol blokje s te bedekken met aarde volgende x iets dieper pooten steen wol droog snel uit

zo dra je zie dat de plantje s aan slaan gelijk je klok op 12 - 12 ik zelf zou niet langer dan 4 a 5 dagen groeien haze groei best wel lang door 3 a 4 weken en je heb er ook veel op een vierkante meter staan je lamp hang volgens mij lekker hoog dat zou ik 2 dagen zo houden en dan je lamp naar 70 cm boven je gewas aftoe beetje spuiten met planten spuit om je lucht vochtigheid wat hoger te houden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zie er wel naar uit dat het haze planten zijn probeer je steen wol blokje s te bedekken met aarde volgende x iets dieper pooten steen wol droog snel uit

zo dra je zie dat de plantje s aan slaan gelijk je klok op 12 - 12 ik zelf zou niet langer dan 4 a 5 dagen groeien haze groei best wel lang door 3 a 4 weken en je heb er ook veel op een vierkante meter staan je lamp hang volgens mij lekker hoog dat zou ik 2 dagen zo houden en dan je lamp naar 70 cm boven je gewas aftoe beetje spuiten met planten spuit om je lucht vochtigheid wat hoger te houden .

 

Hey hartstikke bedankt man. Hier heb ik echt wat aan.... Top site iedereen helpt elkaar.

 

Ik ga ze nog sproeien met knoflook water voor spint.

 

En zodra ze aan slaan laat ik ze nog 5 dagen groeien en dan in de bloei.

 

Hoeveel weken laat jij ze 12/12 staan totdat je ze Oogst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hang af van welke soort haze het is en omstandigheden een haze heeft meestal een bloei tijd van 11 a 12 weken Michael

gewoon aftoe wat foto s posten en je krijg de info :) suc6 iedergeval met deze ronden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik post om de week, ben alleen nog ff wat info aan het verzamelen over ongedierte, met name spint.

 

Weet nog niet precies hoe ik dat helemaal ga voorkomen.

 

Zo en zo knoflook water, is het miste wat je kan doen.

 

Ga denk ik ook maar wat roofmijt uitzetten zodra ze in de bloei gaan...

 

Heb trouwens gelijk de glaswol afgedekt thx...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou je nog 1 tip kunnen geven ik las dat je het over een net spannen had .

wat ik doe is in week 4 of 5 wanneer de groei uit je plant is of je zie dat ze om gaan vallen

bamboe stokje s er naast zetten dan de steel van de plant met van die vuilniszak binders vast zetten

ik gebruik geen net omdat ik wel is me planten uit me hok haal voor controle en met water geven met zo netje ga dat niet meer ;)

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een beetje rond zoeken hier op het forum en af en toe wat foto's posten komt het zeker weten goed.

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou je nog 1 tip kunnen geven ik las dat je het over een net spannen had .

wat ik doe is in week 4 of 5 wanneer de groei uit je plant is of je zie dat ze om gaan vallen

bamboe stokje s er naast zetten dan de steel van de plant met van die vuilniszak binders vast zetten

ik gebruik geen net omdat ik wel is me planten uit me hok haal voor controle en met water geven met zo netje ga dat niet meer ;)

 

Thx Choca, ga ik dat ook doen.

 

Ik heb wat bac vital besteld tegen spint enzo, spuit ik ze een paar keer mee in.

 

Krijg ook wat decis van een boer hier uit de buurt. Is niet voor particulier gebruik.

Hij noemt het "alles dood " dus ik zal het 1 x gebruiken in de groei periode.

 

Ook las ik wat over plantschoon voor rozen, zal ik ook maar halen, want dat kost nog geen 10€. Kleine moeite.

 

Voor de rest goed opletten en ingrijpen. Denk dat ik nu wel aardig opweg ben naar een goeie kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag mijn lamp naar 70cm gehaald, onderkant reflector/bovenkant plant.

 

Moet ik deze hoogte nu ook blijven aanhouden?

 

Zo ziet het er nu uit:

 

gallery_41229_17022_1342020.jpg

 

Ik heb alleen 4 achterblijvertjes, dit waren ook al de wat slechtere stekken. Mijn Temp/LV meter hangt achterin tussen deze 4.

LV: +- 65% Temp: max 23/24 min: 14/16. Op het moment is het ook wat kouder in NL voor de tijd van het jaar.

 

gallery_41229_17022_86115.jpg

 

gallery_41229_17022_1342082.jpg

 

Heeft er iemand iets op te merken of tips?

 

PS, Die potjes tussen in gaan eruit als ik het licht 12/12 zet. Die gaan naar buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind de stekken er niet zo mooi uit zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu 70 cm aan houden boven je gewas nu je lamp lager hang ook in de gaten houden dat je grond nu wat sneller water verdamp omdat het wat warmer word op de boven kant van je grond ik had die achter blijvers vervangen door die mooie stekje s die je nog in die andere potje s heb staan of je haal die 4 er uit en je geef de anderen planten wat meer ruimte en zou je ook een foto kunnen maken als je licht uit is dan zie je het beter kwa kleur aan de planten voor de rest ziet het er nog goed uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb er 8 van de 16 omgeruild, wat een kut stekken die via een growshop, die van me maat doen het een stuk beter.

 

Gelijk ruzie met me broer, omdat ik met een plantenspuit de luchtvochtigheid omhoog had gebracht.

 

Hij zei dat ze verbrandt waren, maar ja waarom zijn die mooie uit die potjes dan niet verbrandt?

 

Btw, hoeveel water moet je zulke kleintjes nou per dag geven?

Want daar hadden we ook een mening verschil over. Hij gaf ze nou water totdat het onderuit de potten kwam. ????

 

Hier zijn wat foto's van de stekken voor dat ik ze gewisseld had:

 

gallery_41229_17022_1729992.jpg

 

gallery_41229_17022_1299431.jpg

 

gallery_41229_17022_676362.jpg

 

gallery_41229_17022_509994.jpg

 

Ik heb de 8 slechtste net geruild kijken hoe het nu gaat.

Denk wel dat het nu 2 verschillende haze soorten zijn.

 

Vind de stekken er niet zo mooi uit zien

 

Nee, hier haal ik niet nog een keer stekken.

Ik heb er 8 van de 16 kunnen wisselen, lijkt wel of ze verbranden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat de aarde waarin de stekken staan teveel voeding bevat waardoor je die verbrande bladpuntjes krijgt, maar correct me if im wrong :likken:

 

stekken via de shop zijn meestal :thumbsdown: gewoon zelf stekken maken is de beste oplossing. ik maak ook al jaren zelf me stekken.

 

greetz appel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat de aarde waarin de stekken staan teveel voeding bevat waardoor je die verbrande bladpuntjes krijgt, maar correct me if im wrong :likken:

 

stekken via de shop zijn meestal :thumbsdown: gewoon zelf stekken maken is de beste oplossing. ik maak ook al jaren zelf me stekken.

 

greetz appel

 

Ja dat zit ik ook net te bedenken, ik sta op Bat-mix en had er ook nog wat atami leaves bijgedaan en root stimulator.

 

Denk dat ik voorlopig alleen wat water met root stimulator zal geven.

 

Wel raar dat die andere stekken er wel tegen kunnen, want ze hebben allemaal precies hetzelfde gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef ze maar voldoende water ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je je stekken erin zet 250ml liter water daarnaa wacht je totdat de pot weer is leeggetrokken, je lamp een meter boven de planten hangen daarnaa elke dag zo`n 10 cm lager hangen totdat ze zo`n 60/70cm boven je gewas hangt....

 

De komende 3/4 weken alleen inwateren er zit meer als voldoende voeding in je grond.....

 

En wat natte doeken neerleggen....(luchtbevochtiger) tzijn stekken geen zaad...

 

.

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je je stekken erin zet 250ml liter water daarnaa wacht je totdat de pot weer is leeggetrokken, je lamp een meter boven de planten hangen daarnaa elke dag zo`n 10 cm lager hangen totdat ze zo`n 60/70cm boven je gewas hangt....

 

De komende 3/4 weken alleen inwateren er zit meer als voldoende voeding in je grond.....

 

En wat natte doeken neerleggen....(luchtbevochtiger) tzijn stekken geen zaad...

 

.

 

Dus rootstimulator is ook niet nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangezien je hier maar met 1 lamp kweekt gaat het 10 cm verhaal idd op, zou je hier met 2x 600 watt in zitten zoals mij gaat dat niet op dan beter gewoon hoog laten hangen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik mijn stekken plant, doe ik dit in 18L potten en deze doe ik met 1.5L afgezuurd water ph5.8 met wortelsimulator en enzymen inwateren en de pot met mijn handen goed husselen, zodat alle aarde in de pot goed nat is, hierna hoef ik zeker 7 dagen geen water meer te geven. Enige werk voor mij is dan te zorgen voor een luchtvochtigheid van 60 of 70%. Lamp laat ik pas zakken als de stekken zijn aangeslagen (toont nieuwe groei). In het begin hebben stekjes niks aan dat vele lichtgeweld. Enkel een stabiel en vochtig klimaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je je stekken erin zet 250ml liter water daarnaa wacht je totdat de pot weer is leeggetrokken, je lamp een meter boven de planten hangen daarnaa elke dag zo`n 10 cm lager hangen totdat ze zo`n 60/70cm boven je gewas hangt....

 

De komende 3/4 weken alleen inwateren er zit meer als voldoende voeding in je grond.....

 

En wat natte doeken neerleggen....(luchtbevochtiger) tzijn stekken geen zaad...

 

.

 

Dus rootstimulator is ook niet nodig?

 

Dat mag je erbij gooien, ik doe het niet....ik werk met bacto`s das voldoende tot week 4 (bloei)

 

aangezien je hier maar met 1 lamp kweekt gaat het 10 cm verhaal idd op, zou je hier met 2x 600 watt in zitten zoals mij gaat dat niet op dan beter gewoon hoog laten hangen ;)

 

2x 600w in een 120 tent lol...

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ze zijn aangeslagen, ze beginnen de eerste blaadjes te schieten.

 

Ik heb natte handdoeken erin gelegd, wat platte bakken water, maar ik blijf een lage LV houden.

 

min meeting: 35% en max meeting: 79%, daarnet met de lamp aan was de realtime meeting 41%.

Ik weet niet wat ik nog zou kunnen doen behalve een bevochtiger kopen.

 

Wat denken jullie kan ik ze al op 12/12 zetten, aangezien het Haze'jes zijn en 16/m2 staat.

 

Hier zijn de foto's:

 

gallery_41229_17022_632281.jpg

gallery_41229_17022_1218043.jpg

gallery_41229_17022_1603099.jpg

gallery_41229_17022_867898.jpg

 

De eerste 2 foto's zijn van een andere stek leverancier, zou wel allebei haze moeten zijn.

 

Zo, ze zijn aangeslagen, ze beginnen de eerste blaadjes te schieten.

 

Ik heb natte handdoeken erin gelegd, wat platte bakken water, maar ik blijf een lage LV houden.

 

min meeting: 35% en max meeting: 79%, daarnet met de lamp aan was de realtime meeting 41%.

Ik weet niet wat ik nog zou kunnen doen behalve een bevochtiger kopen.

 

Wat denken jullie kan ik ze al op 12/12 zetten, aangezien het Haze'jes zijn en 16/m2 staat.

 

Hier zijn de foto's:

 

gallery_41229_17022_632281.jpg

gallery_41229_17022_1218043.jpg

gallery_41229_17022_1603099.jpg

gallery_41229_17022_867898.jpg

 

De eerste 2 foto's zijn van een andere stek leverancier, zou wel allebei haze moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus Christus, wat een kut stekken hebben ze jou gegeven! Ze stekkenboer vindt jou volgens mij niet zo'n fijne vent.

 

Volgende keer niet meer halen daar, zo'n start kost je gewoon een hoop tijd.

 

Als ze straks eenmaal gaan groeien zullen ze er wel beter uit komen te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...