Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bosrand

Euforia en White Widow onder 600w

Recommended Posts

Welkom bij mijn nieuwe kweekverslag, ik hoop dat deze voorspoediger zal verlopen dan de vorige.

 

De setup:

 

Hokje 120x150x250 wanden deels aluminiumfolie deels zwart wit plastic, vloer vijverfolie.

Verlichting een 600w Gavita pro met een hamerslagkap

Vloerverwarming wat ik waarschijnlijk niet meer nodig zal hebben met deze temperaturen.

12 potten van 18 liter

Grond Bio Biz lightmix

10 Euforia 2x White Widow (hopen dat ze allemaal op komen)

Voeding Bio nova, Nutri Nova a+b, K-20, X-cel, Bn-Zym

1x fan

Brandblusser (boven schakelbord)

 

Vandaag even wat inkopen gedaan bij GSA Alkmaar, zeer vriendelijke medewerkers en hebben me het een en ander netjes uitgelegd. Ik was eerst van plan om met Gout voeding te gaan kweken omdat ik dat eerder ook al eens gebruikt heb, maar na wat praten toch maar besloten om Bio Nova te nemen.

 

gallery_32929_16999_1283959.jpg

 

Ik was eerst van plan een haze soortje te gaan zetten, maar heb toch besloten eerst de Euforia te gaan proberen. Omdat ik daar 10 zaden van heb aangeschaft en ik eigenlijk nog wat ruimte over heb zet ik er 2 White Widow bij, misschien gaat het nog wel anders mochten ze niet allemaal op komen, maar dat zien we dan wel weer.

De Euforia komt komende week binnen, als ze ontkiemt zijn of als ze geplant zijn volgt er weer een nieuwe update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de zaadjes binnen gekregen en ter ontkieming gelegd onder vochtig keukenpapier.

Meestal doe ik ze gewoon gelijk in de pot, maar wil dit keer van te voren weten of ze allemaal ontkiemen, dan kan ik er eventueel nog een extra bij leggen mocht er 1 het niet gaan doen.

Er liggen nu 10 Euforia zaadjes van het huismerk van wietzaadjes.nl te ontkiemen en 1 freebie WW en 1 WW van seedsman.

Ik heb het voedingsschema van Bio-Nova eens goed bekeken, daarin word aangegeven een ph waarde van 5.8.

Meestal lees ik dat de ph rond de 6.5 moet zitten voor ideale opname van voedingsstoffen, daardoor ben ik nu een beetje aan het twijfelen wat ik moet doen.

Misschien dat iemand daar wat over kan zeggen.

Ik had geen ph-min gehaald, dus die heb ik vandaag nog even bijbesteld.

Verder weinig nieuws te melden, hopend op een 100% ontkiemings-percentage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En we zijn van start, alle Euforia zaden ontkiemt, ww Seedsman ontkiemt, ww freebie niet ontkiemt, heb dr een knak gegeven, hopelijk gaat ze ook opkomen.

Potten ingewaterd met afgezuurd water met een ph van 6.2.

Verlichting 24/0

Van de week nog maar even een actieve inlaat gemaakt omdat ik anders de temperatuur waarschijnlijk niet onder controle ga houden met het warme weer.

 

gallery_32929_16999_598422.jpg

 

gallery_32929_16999_166876.jpg

 

Eerst maar even een zeiltje eroverheen gelegd, als de plantjes opgekomen zijn leg ik over elke pot een eigen zeiltje.

gallery_32929_16999_503927.jpg

 

Tot zover eerst, als ze boven zijn gekomen volgt er weer een update.

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dinsdag de klok op 18-6 gezet, de beide WW zijn opgekomen, van Euforia zijn er 7 uiteindelijk opgekomen.

Helaas zijn er 3 dus niet op gekomen, zal met 9 plantjes verder gaan, ga er niet nog meer ontkiemen, dan maar iets langer voorgroeien.

gallery_32929_16999_956143.jpg

 

2 plantjes zijn nogal aan de kleine kant, zijn ook als laatste bovengekomen, hoop dat die verder wel goed gaan ontwikkelen, maar ff afwachten.

Tot zover eerst weer even, op naar een vol hokje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er goed uit bosrand! lekker ook dat je een 2,5 meter hoog hokje heb. kan je alles gewoon aan het plafond hangen en zo hou je nog zat ruimte over :)

wat voor afzuiger en filter gebruik eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Wiriwiri,

Inderdaad ik hou nog zat ruimte over in hoogte.

Ik heb er een stalen box 1200m3 hangen die 2 hokjes tegelijk afzuigt, de afzuiger heeft in de winter op de laagste stand gedraaid, nu het wat warmer word moet die wel een stukje hoger, draait nu ongeveer op de helft van zijn vermogen. In beide hokjes hangt een can 333 filter 350-400m3, ik weet niet of dat straks met hogere temperaturen nog genoeg zal zijn, maar ga binnenkort 2 nieuwe filters aanschaffen die iets meer afzuigvermogen kunnen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben net een lekkere euphoria aan het roken ;)

 

ziet er netjes uit!

9 overblijvers is niet verkeerd, tentje zal snel vol zitten :tu

 

succes hier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Sensi

Ach ben betere resultaten gewend, meestal komen ze allemaal wel op, maar het kan niet altijd mee zitten.

Ben benieuwd hoe snel het gaat, na deze ronde ga ik niet meer met fem zaad verder, tenminste dat is het plan. Ga reg zaden voorgroeien en stekken ervan trekken, weet ik tenminste zeker dat ze het allemaal gaan doen, minder kans op herma's als het goed is, al is dat nooit met zekerheid te zeggen natuurlijk.

 

Vandaag bij alle potten 500ml afgezuurd water (ph6.2) gedaan, was toch wel best wat verdampt.

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar doe je idd verstandig aan om 2 nieuwe filters te halen. als je nu vol gas zou afzuigen heb je namelijk wel kans dat die afzuiger de lucht te snel door het filter zuigt waardoor de lucht niet goed genoeg gefilterd wordt.

 

succes iig!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Wiriwiri!

 

Weer even een update, dag 8 18/6.

Ze groeien goed, temperatuur zit rond de 30 graden, volgende update weet ik wat exacter wat de min en max is geweest, moet even een nieuw metertje halen.

Vandaag enkelen 0.5l water gegeven met ph 6.4, potten voelden een stuk lichter aan dan de rest, waren ook de potten met de grootste planten.

Verder weinig nieuws te melden, tijd voor wat foto's.

Volgende keer zal ik weer foto's maken zonder hps.

 

Overzichtje.

gallery_32929_16999_374391.jpg

 

WW Seedsman, groeit het snelst tot nu toe.

gallery_32929_16999_953117.jpg

 

Rij links.

gallery_32929_16999_840276.jpg

 

Rij midden.

gallery_32929_16999_1029268.jpg

 

Rij rechts.

gallery_32929_16999_572709.jpg

 

Kleinste plantje Euforia.

gallery_32929_16999_97205.jpg

 

Tot zover eerst weer, tot de volgende update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 15 18/6

 

Temperatuur hokje: 23 graden

Min: 23

Max: 27

Temperatuur bij planten: 27 graden

Min: 22

Max 29

Luchtvochtigheid 45%

 

Ph water: 5.8

 

Dit was de laatste 2 dagen ongeveer gelijk, daarvoor was het wat warmer door het weer buiten.

 

De plantjes groeien lekker door maar om het hokje vol te krijgen mogen ze nog wel even doorgroeien.

Vandaag de lamp iets omhoog gehangen.

De grootste plant de WW Seedsman heb ik van de week een halve liter gegeven, die had nogal dorst.

Vandaag de zeiltjes verwijderd en alle potten wat aangevuld met aarde.

Alle planten hebben 1 liter water van bovenaf gekregen, daarna heb ik in het hokje zo'n 20 liter afgezuurd water over de grond laten lopen zodat ze dat op kunnen nemen zoveel ze willen.

Helaas loopt de vloer iets schuin af, dus aan 1 kant onder het zeil een beetje het zand wat verschoven zodat het wat rechter werd.

De actieve inlaat heb ik iets veranderd, er zat nogal een scherpe knik in de aanvoer slang, die loopt nu wat vloeiender.

Verder weinig nieuws te melden.

 

Foto's:

 

Overzicht

gallery_32929_16999_1022466.jpg

 

Rij links

gallery_32929_16999_84487.jpg

 

Rij midden

gallery_32929_16999_212738.jpg

 

Rij rechts

gallery_32929_16999_827965.jpg

 

Grootste plant WW Seedsman

gallery_32929_16999_786346.jpg

 

Kleinste plant Euforia

gallery_32929_16999_903533.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn echt gedrongen in groei, na de omschakeling volgt een groeispurt waarin ze naar hun uiteindelijke vorm strekken, ik denk dat je het omschakelmoment bijna bent genaderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi, ze zijn nogal wat gedrongen inderdaad, dat maakt het voor me wat lastiger om het omschakelmoment in te schatten.

Ik heb nu aan de zijkanten nog best wel wat ruimte over, wil proberen het overal vol te krijgen met deze 9 planten, maar volgens jou is het bijna zo ver dat ik de klok om kan gooien.

Ik zal van de week nog wel eens een update doen als ik denk dat de klok om kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In deze opzet kan je gerust omschakelen wanneer de bladeren de potranden bereiken, twijfel je dan wacht je tot na het weekend. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Krasi!

Ik wacht nog een paar daagjes, tenminste ik kijk het met de dag aan hoe ze erbij staan, als de kleinste plantjes iets breder geworden zijn gooi ik de klok om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag dag 1 bloei.

 

Gister de planten wat water met een beetje voeding en toevoegingen erbij gegeven, afgezuurd naar ph 5.8.

De grootste planten kregen 1.5L een deel 1L en de kleinsten 0.5L.

 

Overzicht

gallery_32929_16999_1244456.jpg

 

gallery_32929_16999_533266.jpg

 

De grootste plant.

gallery_32929_16999_906214.jpg

 

De kleinste plant.

gallery_32929_16999_924709.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5 bloei.

 

Temperatuur 26 graden

Min: 20

Max: 28

 

Vochtigheid gemiddeld 55%

 

Niet heel veel nieuws te melden, een aantal planten wat geknakt de afgelopen dagen. Een dag na het knakken was er niks meer van te zien en stond het weer recht op.

Dat spelletje herhaald zich nu een beetje, zit te denken om maar wat vast te gaan binden, maar kijk het nog even een paar dagen aan hoe het gaat.

 

De grootste planten drinken ongeveer 1.5l per dag, de kleinere tussen de 1/0.5l ph 5.8.

Gister weer een beetje voeding en toevoegingen meegegeven.

 

Overzicht

gallery_32929_16999_817124.jpg

 

gallery_32929_16999_853173.jpg

 

Linkerkant

gallery_32929_16999_1353571.jpg

 

Midden

gallery_32929_16999_508513.jpg

 

Rechts

gallery_32929_16999_1650571.jpg

 

Grootste plant WW

gallery_32929_16999_937635.jpg

 

Kleinste plant Euforia

gallery_32929_16999_1539589.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 12 bloei

 

Temperatuur 26 graden

Min 22

Max 29

 

Vochtigheid gemiddeld 56%

Min 46

Max 74

 

De planten dronken een beetje wisselend, afgelopen week deden ze het wat rustiger aan alhoewel dat aan de groei niet te merken was.

Heb ze vandaag weer 15liter (ph5.8) van onderaf gegeven met lichte dosis voeding.

Gisteren meende ik dat ik lichtelijk verbrande puntjes had gezien, die ging ik vandaag pas na het knakken weer proberen te bekijken wat niet echt duidelijk meer was en kon ze niet meer terug vinden. Verder van de week enkel aangezuurd water gegeven.

 

De afgelopen week om de 2 dagen ongeveer geknakt, sommige stengels dagelijks omdat ze de volgende dag weer precies hetzelfde stonden als voorheen.

Vandaag weer wat geknakt, veldje ziet er goed uit, over enkele dagen zal de bloei verschijnen als het goed is, dan zit het mooi vol denk ik.

 

Foto's gemaakt met hps aan, eerste foto instelling witbalans op camera op automatisch, daarna foto's onder hps met witbalans op lamplicht.

 

Overzicht

gallery_32929_16999_2147247.jpg

 

gallery_32929_16999_1272298.jpg

 

Rij links

gallery_32929_16999_1402487.jpg

 

Rij midden

gallery_32929_16999_949053.jpg

 

Rij rechts

gallery_32929_16999_1767270.jpg

 

 

gallery_32929_16999_1039957.jpg

 

gallery_32929_16999_302000.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update.

De dames krijgen elke dag zo'n 15l water met ongeveer de helft van de aanbevolen voeding, ph5.8, wat ik op het zeil gooi zodat ze het zelf kunnen opnemen.

Die 15 liter is tot nu toe elke keer genoeg om de potten allemaal genoeg te laten drinken.

 

Vrijdag heb ik Roofmijt uitgezet, de Spint begon zo leek het weer wat op te komen, ik hoop dat 1 keer uitzetten genoeg zal zijn, maar daar kom ik vanzelf wel weer achter.

 

De Euforia's vertonen nog geen enkel teken van bloei, de WW begint volgens mij net een beetje te komen, ben benieuwd wanneer de rest komt.

 

Vandaag voor 1 hokje het 'gewone' relais vervangen voor 2x Solid State relais met koelelement. Een Solid State relais schakelt maar 1 draad, of een fase of een nul draad, vandaar 2 relais.

Ik ben benieuwd of dat zo een beetje gaat werken, ik heb gelezen dat die relais soms te warm worden en uitslaan, ik weet niet of dat bij 600w ook het geval zal zijn. Ik heb een oude telefoonadapter gebruikt als voeding voor het Solid State relais, die heeft een schakelspanning van 3-32vdc nodig en die adapter zat op 4.5v, net genoeg.

 

Even een foto van het kastje waar de relais inzitten, ik laat het eerst een tijdje open om de warmte ontwikkeling in de gaten te houden met diverse wattages wil ik dat testen.

gallery_32929_16907_184661.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 19 bloei.

 

Temperatuur: 25

Min: 20

Max: 29

 

Vochtigheid gemiddeld rond de 56%

 

De lamp heb ik vandaag op 660w gezet.

 

De planten zijn best uit de kluiten gewassen. :wOOt

Ik had de klok best wel wat eerder om kunnen gooien, maar erg is het niet, hoogte zat. :P

Ze groeien ook nog wel lang door, bij de Euforia zie ik vandaag pas enkele bloeihaartjes, de ww heeft er iets meer maar ook niet echt veel nog.

Rechts achterin is de plant wat klein gebleven om een of andere reden, misschien net iets te vochtig gestaan, of een wat tragere groeier.

De planten krijgen bijna elke dag zo'n 15 liter water van onderen met de helft van de aanbevolen dosering voeding ongeveer, ph 5.8 en toevoegingen zym en x-cel.

Ik denk dat ik een deze dagen maar wat ga dieven, de jonge uitlopers onderin wat verwijderen, zal wel lastig worden om overal bij te komen in het oerwoud. :P

 

Foto's:

Overzicht:

gallery_32929_16999_1385174.jpg

 

gallery_32929_16999_1152932.jpg

 

Links

gallery_32929_16999_1735985.jpg

 

Midden

gallery_32929_16999_632330.jpg

 

Rechts

gallery_32929_16999_1122292.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten, goed gevulde ruimte ook, de bloei gaat de aankomende week flink inzetten, en hopelijk een beetje strek voor de diepte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die planten zien er prachtig mooi uit, een genot om naar te kijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel allemaal!

Ik heb 1 plant, de ww van Seedsman die gele (roest)vlekjes krijgt op de bladeren, dat zou kunnen duiden op calcium tekort volgens mij.

Hoe dat kan vraag ik me dan weer af, het is nieuwe grond en ze krijgen gewoon kraanwater.

Of zou dat kunnen komen door het afzuren?

Of heeft het een andere oorzaak?

Zal morgen er even een foto van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nutri Nova is voeding voor steenwol en niet voor aarde...

Edited by leuke Hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...