Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The Herbalizer

10x autokush 4x autobubble 4x marok guerrillakweek!

Recommended Posts

Beste medegrowers,

 

Was nog even aan het uitzoeken hoe dit forum in elkaar zit maar begin het nu wel al wat beter te begrijpen. Nog enkel wat foto's kunnen uploaden en we zijn vertrokken!

 

Om eerst even wat meer over mijzelf te vertellen..

De voorbije 3 zomers heb ik al het 1 en het ander gekweekt. Cheese outdoor, royaldwarf , blueberry, cream caramel, white widow, ... elke keer was ik volledig in de wolken van de smaak en geur van dat lekkers die ik zelf gekweekt had, maar jammergenoeg nooit voldaan met de hoeveelheid.

 

En toen kwam ik op het idee om dit jaar een guerrillakweek te proberen! Het heeft een tijdje geduurd maar uiteindelijk heb ik dan toch een prachtige spot gevonden om dit plan te kunnen uitvoeren.

 

2 weken geleden zijn we, ik en een vriend, begonnen met de uitvoering ervan. Op onze spot hebben we een put gegraven van ongeveer 50cm diep, 2,5m breed en 4m lang. Die hebben we al deels opgevuld met universele potgrond maar dit gaat veel te traag dus gaan we netelaarde gaan halen een eindje verder om te put volledig op te vullen.

 

1 week geleden ben ik begonnen met het ontkiemen van de zaadjes. We hebben gekozen om 14 autoflowers te zetten omdat dit sneller gaat en 4 gewone om de opbrengst nog wat groter te maken! 3dagen geleden heb ik ze gepot en vandaag zijn er 16 van de 18 boven gekomen. 2 zaadjes lijken niet boven te komen, maar we geven ze nog wat tijd!

 

Foto's volgen nog!

 

Hopend op een goed seizoen voor iedereen,

 

tot zo!

Edited by The Herbalizer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn ze dan!

 

De foto's van onze spot en zaailingen..

 

1ste werkdag op de spot

 

21iy.jpg

 

2de werkdag en onze spot was zo goed als af! wat stro op de bodem gegooi om de aarde die er op komt luchtig te houden. Iemand die dit tegenspreekt ?

 

umo67.jpg

 

Dag 2 na het potten

 

qrgw.jpg

 

dag 3 , ( 25/04/14)

 

tt61.jpg

 

Betere foto's komen nog!

 

Tot zo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woah! Ik ben benieuwd naar die Marok af boeit me niet zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed begin is het halve werk, ziet er goed uit. Ik zie op je foto al wel wat schaduw over je plek, krijgen de dames wel volop zon als alles volop groeit en bloeit in de zomer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is 1 tak die nu nog wat schaduw veroorzaakt. Die hebben we bewust laten hangen omdat de plantjes van binnen komen en dus nog nie aangepast zijn aan de uv stalen als ze voor het eerst buiten staan.

 

Ik vraag me eigenlijk wel af of je slakken korrels bij de kern van de plant moet strooien of eerder gewoon wat in het rond?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De korrels moeten bij de toepassing goed verspreid worden. Het heeft geen enkele zin om de korrels in hoopjes te leggen of er dijkjes mee te bouwen rond de planten die we tegen slakken willen beschermen.

 

Een tip is het leggen van de korrels in een leeg botervlootje waar een opening is uit gesneden. Zo kunnen regen, bodemvocht, de vogels,... er niet aan en gaan ze langer mee.

 

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 3,

 

Deze week week hebben we de laatste voorbereidingen getroffen. Onze put staat nu vol met 12 - 23ltr potten voor de autoflowers en 8 volle kruiwagens aarde (2 per plant ) om onze maroc in te planten. Als aarde hebben we netelaarde gebruikt, hier wat aptus outdoor korrels tussen gemengd en deze in de potten gedaan. ook in onze volle grond zijn er wat van deze korrels gedaan. Zou het nodig zijn om naar het einde toe nog iets zoals greensensation van plagron te gaan halen of zouden deze korrels als meer dan genoeg afgeven om mooie compacte toppen te kunnen krijgen ? Tussen onze aarde zag ik ook wel wat grijs/bruine klei zitten, ongeveer een 20/80 verhouding op de deftig netelaarde, ik vroeg me af of dit goed is voor de plant of echter slecht??

 

vanavond gaan ze de grond in! hopelijk vinden ze het daar een beetje leuk!

 

Foto van de spot nu ze klaar is

 

x4c9.jpg

 

Foto van de Aptus outdoor korrels die we gebruikt hebben als voeding

 

ekvi.jpg

 

Onze plantjes na 3 weken voorgroeien in de veranda. De maroc's doen het voorlopig uitstekend!

 

mugmk.jpg

 

dv22.jpg

 

Hier nog een extratje van een indoor project met bubblegum en greenpoison

 

Bubblegum

5hez.jpg

 

Greenpoison

6ef9.jpg

 

aeld.jpg

 

Daaag!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 5,

 

Net voor het eerst gaan kijken nadat we ze geplant hadden. Was aangenaam verrast toen k op de spot aankwam! Ze gaan er allemaal voor, ook al hebben ze de laatste dagen wat minder weer gehad.

 

Toen k vanmorgen aankwam zag k wel wat kleinschalige schade van slakken, maar gelukkig niets ernstig. Wat me nog opviel was dat er een soort van schuim zat tussen een vertakking met de hoofdstam en een zijtak. Toen k het wou wegdoen kwam er een zwart met rode insect uit kruipen. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? en of het gevaarlijk is/ kan zijn ?

 

Foto's van de avond dat we ze geplant hebben

 

0ckpu.jpg

 

pnalv.jpg

 

Foto's van vandaag

 

wexdv.jpg

 

3x AutoBubble ( Links ) 9x AutoKush ( Rechts )

 

ox5w.jpg

 

4x Maroc

 

3yx8.jpg

 

x8rq.jpg

 

Gr.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit! :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 10,

 

Gisteren voor het eerst weer foto's getrokken van onze kweek. Was zelf 2 weken niet gaan kijken omdat ik goed de vooruitgang wou kunnen zien. Enja.. nog maar eens ben ik zeer aangenaam verrast!

 

Rond week 7 zagen we dat de slakjes goed hun best gedaan hadden dus zijn we maar snel om slakkenkorrels gereden! Deze doen het voorlopig zeer goed en de planten zien er terug uitstekend uit! 1 Maroc was zo goed als volledig opgevreten maar is nu terug in leven en gaat er weer volledig voor!

 

De kushjes ruiken zeer aangenaam, gemiddeld 75 cm hoog en gaan zeer snel vooruit, 4 ervan zullen vroeger geoogst moeten worden dan alle andere autoflowers.

 

De bubbles ruiken iets minder maar zijn ook iets minder ver in bloei. Wel groeien ze veel snellen en groter dan verwacht, nu al ongeveer zo'n 1,2 m groot!

 

De maroc's zien er ook zeer mooi uit, ook al zijn ze nu nog in de groeifase!

Om ze tijdens de bloei nog wat meer in de zon te krijgen hebben we ze wat kromgetrokken. wat voorlopig een zeer mooi resultaat oplevert!

 

De spot in zijn geheel ( wat schaduw over de maroc's maar dit voor niet zo lang )

 

 

3y2r2.jpg

 

7x autokush

 

ptm4.jpg

 

De bijna voor dood verklaarde maroc

 

9ywaf.jpg

 

2 kromgetrokken maroc's

 

l5h0.jpg

 

0ict.jpg

 

bloeifoto's bubbles

 

70wy.jpg

 

t5kh.jpg

 

34rc.jpg

 

Bloeifoto kush

 

 

h9yh.jpg

 

 

Ziet er mooi uit niet?

betere foto's komen nog!

 

Daaaaag!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

ziet er goed uit daar ,drukke baasjes dat zie ik wel , veel succes met je kweek ,ik volg op een afstand .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie topjes onder het zonnetje :dribble:

hoeveel water hebben die autoflowers ongeveer nodig in die potten?

heb je er tussendoor ook nog een bodembedekker tegen het verdampen overheen gestrooid,

of lijkt dat door die foto's zo

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de bewatering laten we zoveel mogelijk de natuur zijn ding doen. Alleen als het enkele dagen mooi weer is geweest geven we zelf wat water, denk zo ongeveer een 2-3 liter water per plant.

Geen bodembedekker aanwezig, dat is de aarde die wat droog stond na 2 dagen zon :rolleyes2: !

Zou dit een grote meerwaarde kunnen opleveren? anders kijk ik hier wel eens voor!

 

tips of opmerkingen zijn altijd welkom!

hoe meer hoe beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, iets wat je bodem bedekt kan er voor zorgen dat het water niet zo snel weer uit je pot verdampt.

wellicht hoef je dan niet zoveel water meer te geven.

kun je op je spot makkelijk aan water komen?

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Mooie plantjes ,ze doen het goed daar .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

En toen was de tropic dood ,net als ze vele hier ,heel erg jammer ,er moet een regel voor komen vind ik .

Of je moet het melden dat je het niet kunt af maken met de rede erbij ,anders een ban .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja update ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is weg. de 4 kleinste hebben we kunnen oogsten

Sorry voor de late update, had er even geen nood aan!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

alles is weg. de 4 kleinste hebben we kunnen oogsten

Sorry voor de late update, had er even geen nood aan!

 

Gr

Dan moet je er niet aan beginnen aan een tropic als het teveel moeite is ,ik hoop de volgende keer beter .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...