Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JopiePopie

te hoge luchtvochtigheid tijdens het drogen

Recommended Posts

Ik heb sinds 2 dagen al me plantjes te drogen gehangen in een scrognet maar ik krijg de luchtvochtigheid maar niet omlaag. Het blijft maar hangen tussen de 60% en 70%. Ik heb me afzuiger op 100%, zo'n bison dingetjet gehaald, er zitten 3 fans in me tent. de inblaas is aan, heb een paar openingen gemaakt zodat ik wat passieve inlaat heb en sinds een uurtje de verwarming ook aan hopend dat de die de lucht wat droger maakt ( heb em al wat lager gezet want de temperatuur is nu 23 graden)

Iemand ideeen?? als ik dit niet binnen vandaag en morgen oplos dan moet ik denk ik maar zo'n belachelijke dure luchtontvochter kopen van een paar honderd euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat denk je van een paar vocht vreters ? Vennetje gewoon slow laten draaien dan moet het goedkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een grote bison vochtvreter erin staan maar heb niet echt het gevoel dat dat werkt. Of bedoelde je iets anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blaas je af in dezelfde ruimte?

 

Zo ja pak verse lucht van buiten en zet je afzuiger wat harder.

Niet te hard want dan droogt het te snel.

Hoe is de lv in de ruimte zelf waar je tent/ hok staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blaas af buiten de kamer, en de slang is zo'n 3 4 meter lang. Wel met de deur open. Had even het raam open maar denk dat de luchtvochtigheid buiten nog hoger is dan binnen.

Heb de afzuiger nu op volle toeren want probeer de lv wat te verlagen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aangevoerde lucht verwarmen met een kachelventilator en de opgewarmde lucht welke dus makkelijker vocht opneemt afvoeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is trouwens de perfecte luchtvochtigheid? Ik lees overal iets anders. De een zegt 40% andere tussen 40% en 60% en ben zelfs tegengekomen dat 70% het beste is anders droogt het te snel. Wat houden jullie aan?

 

@ nononsense, wat bedoel je met meer vocht per kuub lucht? heb een afzuiger van 2000m3 die nu op volle toeren draait.

 

@ the predator. Word de tent dan niet te warm, ik heb begrepen dat de temperatuur tussen 18-22 graden moet blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In warmere lucht kan er meer vocht opgenomen worden dan koude lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kies zelf voor 50% maar dat is omdat ik anders teveel moeite moet doen om wat aan de lv te veranderen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de luchtvochtigheid gemeten in een andere kamer en kwam op 77%. Tis gewoon heel slecht geïsoleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 1 bison luchtontvochtiger, 2 ontvochtigers van de gamma, 10 kilo rijst, halve kilo zout heb ik de lv op 51% gekregen.

thnx voor de reacties iedereen.

 

fijne koninginnen/koningsdag, of hoe ze het dan ook willen noemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...