Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Na 2 vervelende rondes, gaan we weer met frisse moed er tegenaan!!

Hopelijk schuift iedereen nogmaals aan en kijkt met me mee.

 

Ditmaal is de keus gevallen op white widow. Deze had ik in mijn allereerste buitenkweek, en dat was een geweldige oogst.

Nu met al die akkefietjes afgelopen rondes, val ik terug op het 'ouwe vertrouwde' soortje. Makkelijk, rotbestendig en relatief snel klaar.

Deze white widows had ik al enige tijd geleden ontkiemt, in een 10x10 potje met fijngestampte buffertablet. Deze hebben al die tijd onder de t-neon met 2x 75w gestaan in mijn DP90.

 

Hieronder een foto van een aantal weken geleden.

gallery_35872_16882_404923.jpg

 

gallery_35872_16882_2033802.jpg

 

Qua setup heb ik weinig veranderd. Nouja, een 600w green power aangeschaft, want de vorige lamp was 9 maanden uit en naar mijn mening rijp voor vervanging.

 

gallery_35872_16882_15009.jpg

 

Ook ben ik van de 18l potten afgestapt, en heb dus een 100 gallon smartpot aangeschaft. Deze past erg mooi in de tent, kan bijv. nog precies bij m'n filter mocht het nodig zijn.

 

Voorheen had ik een verwarmingskabel met kabelgootjes op een houten gelijmde plaat zitten, ook hier ben ik vanaf gestapt en heb de warmtekabel onder en langs de zijkanten van de smartpot gerold, dit leek me wel een mooie oplossing. Immers, in terrariums wordt deze kabel ook ingegraven. Foto is wat donker zag ik net helaas.

 

gallery_35872_16882_1193477.jpg

 

gallery_35872_16882_1008369.jpg

 

gallery_35872_16882_583513.jpg

 

Thermometers zitten beide ingegraven, de een meet bijna het diepste punt, de ander zit halverwege. Dus hoop hier een nauwkeurig beeld van te krijgen. Mocht het te warm worden gaat de stekkerdimmer aan. Voor nu is de temperatuur precies goed. Onderin 19,zoveel en bovenin 20,1 na de eerste nacht.

Tensiometer zit meer aan de linkerkant van de pot, heb er helaas maar 1, maar zou een goede indicatie moeten geven lijkt me.

 

Na een flinke poetsbeurt afgelopen zondag was het tijd om alles op te zetten.

In totaal gingen er 8 zakken light mix zonder moeite in de smartpot. In totaal dus 400 liter grond ten opzichte van 9x 18l potten met dus 162 liter grond.

 

Achterin heb ik nog de olieradiator gezet, deze is 500w met thermostaat. Kweekomgeving is nog steeds vrij koud, maar dit is een prima oplossing zo. Wellicht dat hij zelfs al uit zou kunnen overdag, maar kijk het nog even aan.

Temperatuur is nu na de eerste dag volgens het boekje. Nachttemperatuur weet ik nog niet, die beleven ze vandaag overdag pas. 28 graden tussen de planten, en de bodemtemp is 20,1.

 

gallery_35872_16882_256299.jpg

 

De white widows stonden ondertussen echt te trappelen om te verhuizen. Ze hadden eigenlijk al wel wat eerder overgepot mogen worden, maar de vorige rond was nog niet klaar. Maar goed, ze hebben het gelukkig overleefd en zijn vrij groot van formaat al. Moet ook zeggen dat ze lekker geworteld zijn nu.

 

gallery_35872_16882_2064340.jpg

 

gallery_35872_16882_2753238.jpg

 

gallery_35872_16882_874458.jpg

 

Ze zijn niet getopt, al wel eenmaal geplet op de hoofdstam, omdat ze echt te hard groeiden in de DP90.

Denk overigens niet dat ik nog ga toppen, maar ben er nog niet helemaal zeker van. Had knakken en pletten eigenlijk op het menu staan.

 

In totaal had ik 15 ww zaadjes, omdat ik nog niet wist met hoeveel ik zou starten, eventueel nog voor buiten etc. etc.

Uiteindelijk heb ik nu de 7 mooiste gekozen. Dit gaf een mooi cirkeltje in de smartpot, met nog 1 plantje in het midden.

Zoals hierboven al genoemd, heb ik alle grond vervangen en zit er dus 400l nieuwe atami light mix in.

Door de grond is 400gr perfect start gegaan, bij ieder plantje de benodigde symbioses en de rest door de grond verwerkt.

 

Watergeven vind ik nu nog even lastig in zo'n grote pot, zeker omdat ze nu best wel even op zoek mogen naar water. De bovenlaag was iig goed vochtig nog vanmorgen, tensio gaf 120 aan. Dus vanavond gooi ik er voorzichtig weer een gietertje bij als de tensiometer verder is opgelopen, of de bovenlaag is droger getrokken.

 

gallery_35872_16882_2999896.jpg

 

gallery_35872_16882_3023864.jpg

 

gallery_35872_16882_3581739.jpg

 

gallery_35872_16882_3581739.jpg

 

De rest staat nog in de DP90, samen met 3 adoptie plantjes van een maat van me. Deze gaan terug uiteraard naar hem zodra ze nog wat groter zijn. Rest van de WW's zet ik buiten in een pot. Op naar een goede zomer!!

 

Overigens de aller-allermooiste wil ik proberen als moedertje te houden voor stekjes voor mezelf, ook al komt ze uit fem zaad.

Echt totaal geen idee of het gaat lukken, maar goed, leuk projectje ernaast om te proberen. Deze had van alle plantjes de mooiste bladeren, vertakkingen etc... Dus ik dacht ja daar moet ik wat mee doen. Ga deze in een 18l pot met 2 buffertabs zetten in DP90 en we shall see!

Zal er nog foto's van maken zodra ze overgepot is.

 

Poee, weer flinke openingspost. Hopelijk volgen jullie me nog, na de teleurstellende rondes vorige keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote aardebuffer werkt vergevend dus komt vast goed! Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opzet, ik volg je deze ronde ook weer!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob, Gaat je weer volgen hoor, ben wel benieuwd hoe het gaat verlopen in deze joekel van een smartpot.

In ieder geval een ideale buffer voor de jonge dames...lekker hoor!

 

Jij gaat straks een hoop water geven op het hoogtepunt, 1 liter vocht voor 10 liter grond is de ideale verhouding.

 

Maar toch zo'n oliekachel 500 watt...waarom geen tube-heater van 55 watt, of 2.

Scheelt je een hoop stroomverbruik.

 

 

Succes weer!

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob,

Veel Succes met deze ronde kerel. Ik gun het je van harte.

White Widow is altijd lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, vind ze wel dicht op elkaar staan, de takken straks maar naar buiten knakken/leiden van de buitensten.

 

:dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje naar de randen toebuigen dan zit t zo vol.

 

Buigen rocks sowiezo, zeker met n ronde bak in n vierkant hok.

 

Doorroken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Podhead Thnx!

 

@Cityboxer Dat was ook mijn gedachte! Thnx

 

@Casto Thnx, ik zal voor vocht en versnaperingen zorgen zo op de eerste rij ;)

 

@El oro verde

Tube heaters staan nog steeds op het verlanglijstje... had even wat andere uitgaven in en rondom huis gemaakt afgelopen tijd ;) Weet dat het zichzelf terug verdiend, maar goed, komt nog wel. Denk dat hij binnenkort helemaal uit kan eigenlijk.

En heb best veel op amerikaanse forums gelezen dat er echt ont-zet-tend veel water in zo'n smartpot gaat, of dat mensen zich iig er op verkeken. Weliswaar stonden die buiten onder california sun maar toch een goede indicatie!

En wat de opstelling betreft, ook dat klopt, ik zal ze naar buiten moeten knakken. Komt goed! Heb kunnen testen op die kleintjes vorige ronde, works like a charm! :D

 

@Tune Thnx, en heb inderdaad bijna nooit iets anders gehaald bij de shop.

 

@Fl13r3flu1t3r Hahaha thnx, en met doorroken zeker geen moeite! :D

Edited by Botsautobob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bob, nog een plek vrij hier?

 

Dat is nog is een pot! Succes met de ronde :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er gezellig uit..

Mooi klassiek soortje in megabak...

Ik pik ook een stoel...

 

Gr. :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze allemaal even pletten bovenin de plant, een internode onder de bovenste internode.

 

Met een dag of 2 herhaal je dat en dan komen de zijtakken goed mee omhoog en is het bloeitijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo effe :spliff: Ik vind het toch wel een mooi project Bob, zo in die mega smartpot, ben ook erg benieuwd wat er straks af komt, en het belangrijkste, wat de kwaliteit is!

 

Ze hebben gemiddeld een kleine 60 liter p/plant, maar op deze manier kunnen de wortels ook overal naar toe, en dat zullen ze doen ook!

 

 

 

Mooi man, beetje kweken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet hem op bob

 

succes :popcorn: :bier :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje, wat is er met deze sma's aan de hand. Hebben ze het nou zo warm? Ventilator staat er gewoon tussendoor te blazen..

 

Of toch wat dorstig? Sorry voor de lamp :)

 

gallery_35872_16882_3301215.jpg

 

gallery_35872_16882_2444999.jpg

 

Denk zelf wat dorstig, want het zag er wat droger uit achterin. Tensio stond op 110, maar de toplaag was hier en daar nog vochtig. Vinger erin bleef er grond aanzitten.

 

De anderen vinden het zonnetje wel lekker zo te zien..

 

gallery_35872_16882_2971273.jpg

 

Heb de verwarmingskabel uitgezet gisteravond, de grond was 22 geworden maar kon m'n stekkerdimmer zo laat niet meer vinden. Maar had de hele kabel uitgezet en vanmorgen was de grond zelfs 24,8 graden geworden.

Dacht dat zo'n smartpot vrij veel warmte verloor? Of zou het nasleep zijn van een warme kabel?

Zal het vanmiddag zien of de temp ver is teruggelopen in de nachtperiode.

 

Tis even aftasten hoe warm ik die kabel moet zetten, nu die zo direct in het medium zit.

 

Ik zou ze allemaal even pletten bovenin de plant, een internode onder de bovenste internode. Met een dag of 2 herhaal je dat en dan komen de zijtakken goed mee omhoog en is het bloeitijd.

 

Zal ik vanavond doen!

Edited by Botsautobob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man.

Deze hou ik ook lekker mee in de gaten.

Was mss ook al aan het denken om over te stappen naar zulke grote.

Als we het op 1 soortje houden toch de volgende ronde.

 

Grtz. G&G

Share this post


Link to post
Share on other sites

@G&G Ja, hoop dat het een goede keus is geweest. Als ik dit weer moet leeghalen heb ik een probleem namelijk :P

Best veel grond enzooooo

 

@Miami thanks :)

 

@Blackgemini Ja, moet ook zeggen dat ik weinig verslagen van white widow tegenkom hier. Iedereen altijd met z'n ammie.

Vind ammie zo'n ellende om te roken. Begrijp niks meer van de wereld, de gaten vallen echt in m'n geheugen ervan.

Sowieso eerst maar weer eens een goede ronde kweken in plaats van exclusieve soortjes.

 

Al vond ik blueberry en de KF toch wel ont-zet-tend lekker :D

 

Maar iemand een idee voor bovenstaande foto's? Niet dat ik ongeduldig wil overkomen hoor :P

Maar heb me voorgenomen om meer foto's te plaatsen, zodat problemen sneller adequaat opgelost kunnen worden door de feedback die ik hier krijg

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ik te stoned was om te rekenen hoelang nou 6u zou zijn, staat de nachtperiode nu van 10:00 tot 16:00.

Qua foto's is dit natuurlijk niet handig, maar gelukkig is er ook een mevrouw Bots ;)

 

Ze staan nu 4 dagen op 18/6. Heb vrijdag de hoofdstam een plet gegeven, op de een-na-laatste internode, zoals predator aangaf.

Dit zal ik vanavond nogmaals doen.

 

Zie alleen nog weinig verschil qua groei en gezien vorige rondes maakte me dat uiteraard zorgen. Of komt dit door het pletten?

 

Vanuit de DP90 waren er enkele blaadjes wat verkleurd van onder, dit lijkt nu door te zetten in die bladeren. Volgens mij, hoop ik tenminste, breidt het zich niet uit zoals andere keren. Ben er echter niet helemaal gerust op.

 

Bij het inwateren is er 10 liter tegenaan gegaan om alles vochtig te krijgen. Hierna stond de tensio rond de 100.

Deze is op 4 dagen tijd opgelopen naar 130 (gisteravond en aan mijn vinger bleef geen grond meer plakken) dus ik heb er een 5 liter bijgegooid verspreid over heel de pot. Tensio weer op 100.

 

Gaat dit goed zo qua waardes? Ben erg bang dat ik nog teveel water geef... met wederom alle gevolgen van dien.

Al heb ik het idee dat er in 400l grond veel meer water zou moeten dan 5l per watergift...

 

Plantjes slapen overigens op de foto al een aantal uur. Probeer eigenlijk alleen in het weekend foto's te maken, en de planten met rust te laten in deze periode maar moest even updaten voordat het weer trammelant is...

 

Die 2 slaphangende sprietjes zijn overigens van m'n maat... kwam er dus pas achter dat dit autoflowers zijn ipv gewone planten... Was me er niet bij verteld :P

Dus stond wel even te knipperen met m'n ogen toen ik ze ineens in bloei zag staan in de DP90. Overpotten en terug naar hun baasje dan maar :)

Of zou het 'beter' zijn om deze nog even onder de 600w die 18/6 mee te laten pakken? Weliswaar in een wat groter potje, en eventueel op verhoging zodat ze even hoog zijn als de smartpot?

 

Maar hoop dat iemand me snel gerust kan stellen qua watergift en de onderste bladeren....

 

gallery_35872_16882_39424.jpg

 

gallery_35872_16882_528.jpg

 

gallery_35872_16882_70846.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze moeten veel meer water hebben. In dit stadium zou ik de tensio waardes tussen 40-100mbar houden. Grote smartpot verzuip je toch niet.

 

Verwarmingskabel is ook niet nodig, juist omdat je pot zo groot is houdt die gemakkelijk warmte vast. En als je het wel perse wilt dan zou ik hem gewoon zo laag mogelijk houden. Bij mij is hij na 12 uren nacht nog steeds 24gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog iets trouwens. Je hebt korte planten, als je knakt rem je ze ook erg af en dat is zonde. Toch moet je die de zijkanten ook opvullen. Daarom zou ik als ik jou was van die plantensteunen halen en iedere plant eentje geven. Die aan de rand van de pot zetten en daar je planten doorheen vlechten zodat ze niet knakken en beschadigen maar dat het toch de zijkant goed vult.

 

Dag_12_bloei_3.jpg

 

Dag_12_bloei_4.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi City, bedankt voor de tips.

 

Verwarmingskabel staat inderdaad uit, wellicht dat deze alleen hartje winter nodig is. Ach, hij zit verwerkt in de pot, stekker zit er gewoon niet in nu :)

Grond blijft stabiel tussen 19,6 en 20,8 al een aantal dagen dus dat lijkt me prima :D

 

Lamp hangt ondertussen stuk lager op 60-70 cm, en de temp bovenin is 27,8 max geweest en onderin op de vloer gaf deze als max waarde 25,4 aan. Dat is dus naast de passieve inlaat, leek me ook niet slecht zo.

LV weet ik ff niet meer, meen tussen de 40 en 60%

 

Ik zal ze vanavond eens een lekkere waterbeurt geven dan, maar wel in stappen. Want ik ben er toch echt bang voor dat ik ze verzuip.

Watervrees gekregen na laatste rondes.. Tensio rond de 40-100... Check :tu

 

Dacht trouwens dat ze niet hard groeiden, maar ik heb beide tentjes tegenover elkaar staan, en zat gister eens te vergelijken met de WW's die er nu nog instaan :o Toch al wel verschil :D

:spliff:

 

Zal zaterdag weer een fotosessie houden met de dames :wave:

Edited by Botsautobob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob, wat cityboxer zegt, meer vocht. Vergeet niet dat er in een smartpot meer vocht verdwijnt door de open structuur, en 400 liter, daar mag wel een gematigde plons in hoor.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plantjes, maar als ik jou was had ik die autoflower sprietjes weggehaald uit je tent. Zonde van de ruimte.

 

Stokken halen en trainen die dames.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...