Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
oemfoefoe

guerilla kweek .. met lekker zuur grondje

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Al jarenlang rook ik met plezier de buitenwiet van mijn kameraad, eerst een paar biertjes drinken

en dan lekker een wietje roken van zijn eigen buitenwiet . lekkere lichte high :jump: , en geen bankhanger...

Een paar jaar geleden is hij begonnen met guerilla kweken, de eerste 2 jaar waren flop, maar nu heeft hij hulp van een 2e generatie guerilla fanatist.

 

Sinds vorig jaar ben ik vaak met mijn kameraad op pad geweest om zijn plekjes te bekijken en te onderhouden,

erg leuk en spannend om te doen. maaaaar.

 

zelf doen is natuurlijk nog veel leuker

 

Afgelopen jaar het hele guerilla forum afgestruind naar tips en veel geleerd van dame blanche, carpe, indo en nog veel meer liefhebbers.

 

De volgende soorten wil ik gaan zetten.

 

GuerillaGold II reg 40 stuks

Autoflower 20 stuks (waarschijnlijk snowryder of big devil)

henkes lolland 10 stuks

 

Onbekende vaderlijn: GuerillaGold2 of WildSuper07 als vader

 

WildSuper07 20 stuks

Royal nepal 20 stuks

potcronic 20 stuks

 

ok genoeg text.. plaatjes lezen toch wat makkelijker weg.

 

spot 1

 

gallery_38491_16963_318015.jpg

 

 

nog een plaatje van spot 2

 

gallery_38491_16963_1649887.jpg

 

 

Meer spots en foto's komen nog ....

Edited by oemfoefoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee met natheid valt wel mee.

 

heb vandaag net de resultaten binnen van de welkoop

 

eerste close upje van de grond

 

gallery_38491_16963_1727365.jpg

 

 

en nu de uitslag van de welkoop

 

gallery_38491_16963_1141648.jpg

 

 

 

nog even een zij noot qua het verhaal ph (even geknipt en geplakt uit het forum )

 

Het bepalen van de pH.

 

In de praktijk bestaan er twee methoden om de pH-waarden te bepalen. Te weten de pH-water (H20) en de pH-kaliumchlonde (KCl).

 

Tussen de beide methoden zit dus een verschil, die kan varieren van 0,3 tot 1,1 (gemiddeld 0,7) eenheden lagere pH-kaliumchloride dan die van de pH water.

 

welke methode gebruikt Welkoop ? als ze kci gebruiken valt het nog mee, die gast van de welkoop zij wel...

na een kwartier testen. ik heb nog nooit zon lage ph gezien. ehhhhhhm ik woon hier net, dus geen idee wie de moestuin heeft aangelegd :innocent:

 

dus mischien valt het wel mee

 

 

Met welke hulpmiddelen kan ik het nog binnen een maand naar acceptabel nivo krijgen:

 

-- snelle kalk natuurlijk, maar ja hoeveel

-- mengen met potgrond (kan niet teveel sjouwen ben op de fiets)

-- snelle npk ( wel eerst 2 weken wachten voordat de kalk zn werk gedaan

-- enz......................

 

zoveel vragen ? hopelijk antwoorden

 

alvast bedankt

Edited by oemfoefoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok aangezien ik toch nog wakker ben hier nog een vergelijking die ik qua resultaat niet verwacht had

 

gallery_38491_16963_2237897.jpg

 

links 5.0 rechts 4.7

 

 

ik dacht zwarter is beter, maaaruhhh zag wel iets meer wormen per dc2 in de bruine

 

zoals je waarschijnlijk wel kunt zien is de zwartere grond veel korreliger van structuur, valt eigenlijk meteen uiteen als je er over heen wrijft. lijkt wel kaviaar.

 

zwarte grond lag 20 meter vandaan, maar was op een ophoging, tussen bomen.

Edited by oemfoefoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

good day !

 

ik kan me natuurlijk zwaar vergissen....maar volgens mij is je spot helemaal niet zuur....

 

de enige die ik ken die vaak op zure grond zit is knutsel....die zit vaak op veengronden

 

volgens mij als er al zoveel wormen in zitten gaat je ph waarde door de wormen omhoog....

 

zelf zit ik vaak op klei gronden....daar heb ik een ph van 6.6 tot 7.2

 

maar dat heb ik gemeten met een ph meter met grond sensor...een beetje duur om uitsluitend voor guerilla aan te schaffen...

 

mja...op je foto staat 5 kilo per 10m2...dus das 500 gram kilo per 1 m2 .......dus als je plantgat 50cmx50cm is....125 gram...

 

das best veel...lijkt me....

 

in kippemest zit 10% kalk...

 

mearl kalk is dacht ik de snellste werkende kalk....

 

ik denk...pm Knusel....misschien wil hij wat adviseren in dit topic (hij kalkt zijn spots in februari staat ergens in een topic van hem...)

 

gr :dope:

Carpe

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg mooie spots .. ga zelf maandag zoeken ..

 

je kan ook voor je aquarium van die snelle meetstrookjes halen voor PH te meten .. is dat ook goedgekeurd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe.

 

bedankt voor je mening, ik ga de ph nog een keer meten, met wat strips, en wellicht koop ik mn eigen ph meter wel.

 

welk merk heb jij, en waarom heb je voor deze gekozen.

 

@cupp0

 

Ik zal die strips even gaan proberen, ik wil toch nu wel even echt weten wat mijn ph is voordat ik met kilo's kalk ga strooien

Edited by oemfoefoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag even weer terug naar mn spot geweest om het voor te bereiden, en toch even te kijken hoe diep het grond water zit,

en hoe de grondlagen eruit zien.

 

hier de fotos

 

gallery_38491_16963_1872268.jpg

 

en nu de kuil.

 

gallery_38491_16963_491212.jpg

 

 

zand/klei grond gaat tot 40 cm diep ongeveer

daarna een laag van 50 wit/bruin zand

en op 90 cm zit ik op het bodemwater

 

Kan ik hier ook HL en andere grotere soorten neerzetten?

of is dit meer geschikt voor autoflowers en kleinere soorten?

 

vandaag ook meteen maar even 25kg farmershouse opgehaald.

 

gallery_38491_16963_286589.jpg

 

Ik had gelezen dat je minstens 2 weken moet wachten met bemesten nadat je gekalkt hebt,

 

maar heeft het ook nog zin om zeg maar over 1 maand na de bemesting te kalken.?

 

Of alleen kalk strooien over de onderste laag van je kuil?

 

Binnenkort wat meer fotos van mijn andere spot.

 

 

 

alvast bedankt.

Edited by oemfoefoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi grondje !...perfect!!!...meng zand door de klei...das perfect !!!

 

je wortels vinden altijd door de zandlaag het grondwater...

 

 

 

in kippenmest zit ONG 10% kalk...kijk maar op de zak...!....9% CAO ZIE FOTO...

 

dus kalken is overbodig...daarom was Dame Blance zo blij met kippemest.....dan hoefde die zunnige Grunninger geen kalk te kopen....

 

kalken doe je met koemest of paardemest.....

 

Gr :dope:

Carpe

 

imho...ik heb nog nooit gehoord van zure klei...dus komt helemaal goed bij jou !

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het goed om op zon spot het zand wat af the graven en vervolgens deze vervangen door de bovenste laag grond, die je elders weg haalt!? Zal dat de plant ten goede komen? Of maakt dat niets uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we heel logisch gaan nadenken, dan is elke extra voeding die de plant krijgt natuurlijk goed. In die onderste zand laag zit eigenlijk helemaal niks, dus als je die zou mengen met een beetje humus, dan kan de plant dit vast wel waarderen. Het punt is natuurlijk dat ik niet voor elke plant een gat van 1 x 1 x 1 meter ga graven. tenzij je natuurlijk spierrballen als popeye wil hebben, of gewoon 5 plantjes wil plaatsen.

Edited by oemfoefoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan kleinere gaatjes maken...maar als je nog steeds op de klei zit...dan kan je een grond boor halen bij gamma van 8 euro...dia 8cm...boor daarmee gaat 3 gaatjes totdat je op de zandlaag zit....dan weetje zeker dat je waterwortels bij het grondwater gaan komen...

en te veel regenwater kan weg....

 

gr :dope:

Carpe

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee van carpie, zal ik ook eens ergens gaan toepassen.

 

Verder mooie plek man, daar moet je wel wat leuks kunnen opkweken.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een keer op zware klei gezeten en een test uitgevoerd, is overigens al jaren geleden.

 

Ik heb 1 plantgat gemaakt waarbij ik dus zoals carpe met en grondboor het grondwater aanboorde.

Ik heb helaas iets geraakt bij de tweede poging waardoor de boor naar de klote ging.

 

Gek genoeg was dat ook de grootste plant van allemaal.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spots zien er mooi uit !! bekende begroeiing ook, midden/noorden van het land ?

als je echt op een kleilaag loopt is het anders, bij mij bleven ze altijd erg klein op een echt kleilaag.

maar hier zie ik echt niet te veel klei in de grond zitten, gaat helemaal goed komen...

 

 

 

ga het na een paar jaar stilstand toch ook maar weer een keer doen...

 

iemand nog een tip voor ''zwarte'' bosgrond met te veel klei er in ?? wil niet met extra aarde lopen slepen..

er zijn nu akkers gemaakt van +- 30cm diep en helemaal omgewroet maar het blijft vrij klei achting wat me niet ideaal lijkt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar cocosbricks van de action erdoor werken.Wel oppassen dat je de bricks pakt waar geen voeding in zit want de bricks met voeding gaan je planten dood van.

Edited by achterlijkeharry

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 akker is 4 x 3 meter en het is helaas niet 1 akker dus dat is kwa aantal niet echt een optie... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk daar kan ik wat mee ! top..

 

enig idee hoe lang dat van te voren nog mag voor de planten er in gaan ?

en wat het aan voeding toevoegt ?

 

ga met wormencastings werken van goldlabel (heb ik nog veel van staan) en zal wat buffertabs topdressen.

dan dus ook die koeien mest en wat pk korrels voor in de bloei..

 

lijkt me genoeg niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De koeienmest zelf heeft niet veel voeding,geloof dat de npk waarden niet boven de 2 komen,maar er zitten wel schimmels en andere goede dingen in.

Zelf gooi ik de koeien mest eind april begin mei en dan na ijsheiligen de planten de grond in.

 

Dat lijkt me wel voldoende ja.

 

Je kan ipv de npk korrel ook kippenmest korrels gebruiken.

Bij mij willen de planten nog wel eens raar doen als je organische en kunstmest door elkaar gebruikt.

Bij de action hebben ze organische voeding voor sier en moestuin 4 euro voor 5 kilo op basis van kippemest,gebruik het nu 2 jaar niks te klagen,zelfs over de smaak niet.

Edited by achterlijkeharry

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bij de action hebben ze organische voeding voor sier en moestuin 4 euro voor 5 kilo op basis van kippemest,gebruik het nu 2 jaar niks te klagen,zelfs over de smaak niet.

 

Achterlijke, weet jij of de inhoud van die korrels/ organische voeding voor sier en moestuin anders zijn dan voor die kilo verpakkingen die ze verkopen voor rozen, hortensia's en coniveren etc.? En zoja wat is anders qua samenstelling?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Bij de action hebben ze organische voeding voor sier en moestuin 4 euro voor 5 kilo op basis van kippemest,gebruik het nu 2 jaar niks te klagen,zelfs over de smaak niet.

 

Achterlijke, weet jij of de inhoud van die korrels/ organische voeding voor sier en moestuin anders zijn dan voor die kilo verpakkingen die ze verkopen voor rozen, hortensia's en coniveren etc.? En zoja wat is anders qua samenstelling?

 

Gewoon kippemest kopen ,bij voorkeur de farmershouse ,de andere is ook goed hoor ,de samenstelling is goed voor ons plantje ,daarbij een kop lavameel ,en anderhalve liter wormenmest ,ook gooi ik er wat schimmels bij ,je zult zien dat je planten zat hebben voor heel het jaar ,en het jaar erop ook .

\

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...