Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EigenKweek

Hoe kan ik de temperatuur te weten komen van kraantjeswater voor zaadjes te ontkiemen (in watten) ?

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

ik wil beginnen met men eerste kweek ik heb me al enkele maanden goed ingelezen maar heb nog één vraagje (in watten):

 

Hoe kan ik de temperatuur te weten komen van kraantjeswater voor zaadjes te ontkiemen? Ik heb geprobeerd met de koortsthermometer het kraantjes water te meten maar de thermometer meet maar vanaf 32 graden alles hier onder lukt niet dus heeft iemand tips om de geschikte temperatuur te vinden zonder thermometer voor de zaadjes in te ontkiemen?

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een ec/ph meter die temp meet, NEXT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuttige informatie is ook welkom, bedankt.

 

edit: Een glas lauw water op kamertemperatuur laten afkoelen misschien een idee?

Edited by EigenKweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm...... de thermostaat op 22 en dan je zaden op de verwarming in een bakje met deksel erop? werk ook niet want t word te warm. zet water uit de kraan voor het raam en doe er een dag later de zaden bij. ze zullen vast wel kiemen.

 

cheers CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo druk om maken. Gewoon kiemen bij kamertemperatuur. Of, als je een snellere kieming wilt hebben, op iets (hand)warms wegzetten. Bijvoorbeeld op je kweekkastje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok heb de vloerverwarming op 20 graden ingesteld en heb gewoon wat kraantjeswater niet warm noch koud op de watten gedaan,

 

bedankt voor de reply's en allen veel succes met kweken!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf kraanwater temperatuur gebruikt. nat wc papier zaden ertussen weer een deken erop, in cd hoesje gedaan dicht gedaan, vervolgens in de zon en op de verwarming gelegd. 3 dagen waren ze ontkiemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat snap je toch wel..je vriest het eerst in ben je gelijk die bacterien kwijt dan laat je het ontdooien want smeltend ijs is 0 graden...dan ga je zelf met je voeten in de emmer zitten ....als je dan 2 keer bent wezen pissen is het ongeveer 10 graden dus doe dat 2 keer en je hebt de ideale ontkiem temp...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

maar je zou ook gewoon een goede thermometer kunnen gebruiken natuurlijk en als je dit hebt geleerd in enkele maanden lezen zou ik in jou geval maar de moeite nemen om een aantal jaar te lezen voordat je verder gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verwoord agent, ik ga het gelijk proberen :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom €2,75 uitgeven (excl. verzending) aan iets wat overbodig is en mits al opgelost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom €2,75 uitgeven (excl. verzending) aan iets wat overbodig is en mits al opgelost?

 

Ga lekker ergens anders spelen zeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwaai nog maar een keer.......

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze is geweldig :D

 

koortsthermometer in je water :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In je thee natuurlijk zodat je zwaar koorts hebt en niet naar school hoefde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom €2,75 uitgeven (excl. verzending) aan iets wat overbodig is en mits al opgelost?

 

Och jochie, in mijn tijd hadden zo nog geen digitale zooi en kreeg je in geval van twijfel zo'n thermo in je kont geramd om te kijken of je koorts had.

Maar in elk geval veel succes met je zaad hoor, om het sneller te doen kiemen kun je het best nog ff 5 minuten in de microgolfoven zetten op volle kracht dan is het zeker warm genoeg voor een paar dagen en tegen het afgekoelt is kun je gelijk de toppen knippen en drogen.

 

Succes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sarcasme mode off :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kou dood geen bacteriën over het algemeen

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, ze vermenigvuldigen alleen niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...