Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Smeagul

Mijn Eerste echte kweek onder 2 x gavita 1000 watt pro

Recommended Posts

Hoi beste mede luitjes

Ik ben nieuw hier maar zo leergierig als wat!

 

En heb ik een opstelling gekocht

 

Greenroom 150 x 300 x 200

2 x gavita 1000 watt pro

Inblaas 1500 m3 maar heb ook een 2500 m3 start klaar staan

 

Vanwege de constante zuidelijke zon op het balkonraam en een plat dak ga ik ook een mobiele airco aanschaffen en die buiten de tent plaatsen en met zo'n UFO ventilator de koele lucht de tent in jagen.

De airco blaast zo goed als droge lucht uit en wil daarom ter compensatie natte wortel doeken ophangen om zo de lv omhoog te krijgen (tis niet fraai maar de centjes zijn een beetje op)

Flensen 250

G-tool 10 amp Max en min fancontroller

12 smartpots 41 liter

Medium: all mix aarde

Voeding: dutch pro a/b voor gro en bloom

House of harden roots excelurator

 

En op aanraden van iemand een zak albatros hydro 7+17+35+3+micro al weet ik eigenlijk niet wat het doet en of ik er iets mee kan mijn maatje zei gewoon om de week geven ec op 1,5 houden

Misschien dat iemand anders hierover kan adviseren

 

12 x amnecia 4 weken voorgroei

 

Ik ben al begonnen en heb het zooitje na 26 dagen omgegooid naar 12/12

Ik begin nu mijn twijfels te krijgen over de hoeveelheid potten misschien waren 36 potten 23 ltr beter geweest en misschien ook wel een andere voedingslijn misschien dat iemand mijn hierin kan helpen adviseren

ik zou ook zo graag een mooi bladerdek willen hebben en optimaal gebruik willen maken van mijn gavitas

Als ik het anders aan moet pakken zou ik moeten wachten tot volgende maand op wat centen..

 

Maar elk advies is dankbaar en wil/probeer van iedereen het beste te nemen om daarvan een amazone te creëren

 

Leergierig is mijn uitgaand punt

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat er iemand is die een soortgelijke opstelling mij met dit verslag zou kunnen helpen

 

Misschien dat er iemand is die een soortgelijke opstelling mij met dit verslag zou kunnen helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind 12 planten onder 2000 watt als beginner wel erg weinig.

En dan zolang voorgroeien met 2000 watt!! Wow man je hebt geld teveel denk ik?

Hoe ga je dat doen amnesia 4 weken voorgroeien met 2 m hoogte?

 

 

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die amazone gaat wel komen hoor..... Over een week of2 kan je de kettingzaag gaan halen ....

 

Dis echt een gevalletje van de klok wel horen maar de klepel niet kunnen vinden.

 

Denk ook echt dat die 1000 watters je de nek,gaan omdraaien ... Gewoon weg te weinig ruimte.

 

 

...wie maakt t af ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat eens wat fotos zien dan. Kijken of je hoogte genoeg over gaat houden. Hoe vaak heb je getopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je niet gek maken, 12 planten is prima om deze tent te vullen, 41 liter is wel een moeilijkheidsfactor, dat word 2x watergeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aantal op 2000 watt werd aangeraden door een maatje die het al wat langer doet..

Ik had al zo mijn twijfels...

 

@starter ik heb de stekkies na 10 dagen levenslicht en met 15 cm getopt.. Dat was voor mij al een punt dat ik mij moest realiseren dat ik er eigenlijk de ballen van snap ! ze stonden eigenlijk al met 2 benen in hun doodskist.. Nu gaan ze wel maar het is geen fraai gezicht.

 

Foto's plaats ik rond 21:00

 

Zou 36 x à 23 liters een makkelijkere opgaven zijn dan ?

 

@predator hoe bedoel je met 2 keer wateren ?

Ik geef nu 2 liters om de 2 a 3 dagen ik gebruik geen tensios ik wil het old skool proberen te gaan doen door te voelen aan het gewicht en de natheid van de aarde te bekijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnees en 1000 watters met 2 meter hoogte is niet slim, zeker niet voor een beginner ja.

 

beter wat meer plantjes en een witsoortje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of als ze te hoog worden de 1000 watters vervangen door 4 x 600 watt setje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat ik te gretig ben geweest om een verslag te maken..

Wat er nu draait zou ik graag willen af maken zonder dat het op een fiasco uitloopt.

Maar als het zo zou moeten zijn dat ik het echt anders zou moeten aan passen dan zou ik er geen traantje om laten!

Mijn bedoeling is om mijn verslag samen met jullie een mooi resultaat te geven dus

 

Wat zouden jullie mij aanraden te doen in deze opstelling en belangrijker voor mij is de voeding die ik gebruik goed genoeg ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een foto posten hoe het er nu bij staat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wat grotere potten neemt komt het gewoon goed hoor...

 

Bij mij ( 4 stuks onder 1000watt) zopen ze op het hoogtepunt 10 liter per dag.

 

Iedere 10 liter aarde neemt 1 liter water op dus heb ik 90 liter aarde per pot.

 

40 liter * 2 lampen is 80 liter

 

verdeelt over 12 potten zit je dan tegen de 7 liter aan dus zal je toch echt minimaal rond de 60 liter moeten gaan zitten kwa kuip en dan is het iedere dag wateren!

 

Wil je niet iedere dag hoeven wateren maar om de dag dan ga je al richting de 100 liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor 18 liter potten gaan, meer als genoeg buffer.....2 weken voorgroei

 

Vol knallen, niet toppen miss wat buigwerk.....

 

Tot en met week 4/5 bloei water geven (lampen op zo`n 70/80cm hoogte ten alle tijden), daarnaa lekker bijvullen met de bac bio pk...meer heb je niet nodig voor een goed resultaat

 

Ik haal men grond bij de gs zit voor zo`n 6 weken(max) voeding in.....

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG 0012


IMG 0011


IMG 0010


IMG 0009


IMG 0008


IMG 0007


IMG 0006


IMG 0005


IMG 0004



dit zijn mijn fotos... wat o wat gaat dit worden...
ik heb er 6 van rond de 35 cm hoog en een stuk of 3 tegen de 50 cm ik zit in mijn eeste week bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het met die foto's uploaden nog niet echt gelukt hèhè

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand een idee of ik het ga halen met de hoogte ik heb de gavitas jegens een extra gemonteerde stang met de kap tegen het dak weten te krijgen dus vanaf lamp naar de grond heb ik presies 190

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt veel plaats in de breedte, dus knak die planten gewoon de breedte in. Het ziet er niet slecht uit vind ik. Ik zou niet herbeginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mc wulle knakken ? Op Welke hooge van de plant knak ik? En is het echt om knakken totdat ik een knik voel/hoor..?

Is een groei bloei remmer niets voor mij ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon even de amnees kenners afwachten voor je wat gaat knakken cq buigen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik ben geen kenner. Ik heb geen enkel probleem dat toe te geven. Is amnesia dan zo anders? Ik zou de hoofdtop knakken en dan afbinden om hem in een soort krul te laten groeien. en de lagere internodes buigen en afbinden aan de smartpots. Maar goed, ik ben benieuwd hoe ik ga verbeterd worden hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees reageert vaak gewoon net even anders dan andere soortjes ben ik wel achter gekomen na al dat lezen hier.

Het is niet mijn soortje, maar als ik al lees hoe gevoelig ze kunnen zijn met voeding dan zou ik gewoon even op een reactie wachten van iemand die vaker amnees kweekt.

Amnees schiet volgens mij ook nog behoorlijk de hoogte in als ze gaat bloeien en met 2 meter hoogte kom je snel te kort.

Mijn NLS is een hybride die meer de indica kant opgaat maar die zat na 2 weken 12/12 ook al bovenin de tent en die had maar 2 weken voorgroei ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

boelshit...

 

Amnees is niks anders...buigen binden je kan er alles mee doen

 

Ik zou het alleen niet toppen dat is mijn advies

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna elke plant krijgt 3 toppen en alle even lang moet ik elke plant 3 x knakken zodat ze alsware onderste boven hangen en dan af binden ? Of zie ik dat verkeert ik begrijp die krul erin maken niet echt... Moet ik het zien als een S vorm creëren als dat zo is dan hou ik mijn hart vast maar tja ik wacht op een replay en ga dan iets doen ik heb trouwens ook 2 netjes aangeschaft kan ik daar niets mee doen dan om de toppen daar aan te binden na het knakken of buigen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...