Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dag beste wietforummers!

 

Een aantal dagen geleden (zaterdag om precies te zijn) deze plantjes cadeau gekregen omdat ik al 7 jaar stug wiet aan t paffen ben en jarig was. De zaadjes waren uit een onbekend wietje getrokken, in de grond gegooid en bovengekomen: dat is de enige info die mij bij dit prachtige cadeautje verschaft is. :whistle:

Dit waren de plantjes de dag dat ik ze kreeg:

 

 

Ik heb ze nog steeds geen druppel water gegeven, de plantjes zijn nu echter (volgens mij) wel een beetje aan de slappe kant. Hoeveel water is op dit moment geschikt? En hoe snel moet ik deze plantjes gaan overpotten?

Op dit moment zet ik de plantjes buiten als het weer het toestaat (alhoewel de wind ze af en toe van de saté-prikkertjes afwaait en de plantjes dan praktisch tegen de grond aan het leunen zijn, en zet ze anders op de vensterbank. Is dit wel slim?

 

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

 

P.S. Heb het wel geprobeerd hoor, de info op te zoeken in de growguide! Deze was echter offline n.a.v. onderhoud. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo snel mogelijk verpotten.

Meteen dieper de grond in.

Wel voorzichtig wie weet zijn de wortels in elkaar gegroeid.

 

Hoeveel water hang van veel factoren af even de aarde voelen als het niet vochtig aanvoelt.

Dan geven (Niet alleen de toplaag voelen die droog snel uit van de zon/licht)

Op de vensterbank gaan ze wel erg strekken.

 

Succes.

 

Kuro-neko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb geen idee wat voor aarde er op dit moment in de potjes zit. Zo snel mogelijk te verpotten dus, maar hoe groot moeten de volgende potjes zijn, en wat voor aarde zal ik gebruiken? En wat moet ik doen om ze minder te laten strekken, behalve ze bij het verpotten dus dieper in de aarde zetten?

 

Bij voorbaat dank,

Jexxel

 

Edit [02:10 PM]

Als bij het verpotten blijkt dat er wat worteltjes door elkaar gegroeid zijn, wat is dan de beste manier om daar mee om te gaan? Of kan ik ze dan net zo goed weggooien. Ik vraag dit nu omdat het me niet slim lijkt dit pas te doen als de wortels al bloot liggen ;)

Thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle planten hebben door te weinig lichtdruk een gigantische strekkingsgroei achter de rug. Bovendien, als je de planten afzonderlijk in grotere potten gaat zetten, zal je de wortels onherroepelijk gaan beschadigen, omdat ze in elkaar zijn vergroeid.

Wat ik aanraad, dat klinkt wellicht rigoureus: maak van elke top een nieuwe stek. Dan ben je gelijk van al die dunne stammetjes af. Er zijn topics genoeg op dit forum, hoe je moet stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde hangt af van wat voor voeding je gaat gebruiken + je budget.

Grote van de pot? hoe groot wil je ze hebben hoe groter depot hoe groter de plant.

En een groter pot = groter buffer.

 

Ik zelf gebruik altijd 7,4 liter smartpot maar dat is omdat ik langer voor groei en geen mega bomen wil.

Ik zelf heb ervaren als ik langer voor groei (Pre flowering) dat de planten sterker worden (en nog wel meer voordelen).

En ik kan zo de mannen verwijderen voor ik in de bloei ga en zo nog ruimte hebben met de groei spurt.

 

Vind zelf ook de smartpotten erg fijn voor buiten vanwege het waterhuishouding van de potten.

 

De planten zo veel mogelijk buiten houden Mits het weer het tot laat (S`nacht nog wel koud).

 

Als je nog niet weet wat voor voeding ect dan zal ik voor sannie style gaan met een light mix.

 

 

Kuro-neko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankuwel forummers, ik ga de sterkste er tussenuitpakken, stekken en goede aarde aanschaffen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat het stekken van die sprietjes een goed idee is.

En Xtreme heeft dat zelf ook nog nooit gedaan, denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan denk je verkeerd, FoolOnTheHill. Ook over stekken wordt erg moeilijk gedaan. Ontsmette scalpels, stekpoeder en wat er allemaal bij komt kijken. Ik heb vaak genoeg van okselscheuten, die ik met duim en wijsvinger verwijderde in gewone grond succesvol stekken aan de wortel gekregen. Maar als jij door zou willen modderen met in elkaar gegroeide wortels van sprietige planten dan is dat je goed recht. Zelf zou ik de voorkeur geven aan stekken maken, al houd ik er desnoods maar de helft van over. Liever 5 gezonde planten, dan 12 met onvolkomenheden. Dat ik dat zo beschouw is dus weer mijn goed recht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...