Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Al Bundy

Help ik heb een blad probleem

Recommended Posts

Beste mede-growers,

 

 

Ik heb door zowat alle pagina s gebladerd maar kwam maar niet tegen wat het kan zijn.

Vorige week is het begonnen met stippjes roestachtige vlekken op de bladeren. Nou heb ik eens goed gespoeld maar nu blijken ook bovenste bladeren erg last van te hebben, zodanig dat ze er niet uitzien. Wat ook opvallend is dat de bladeren makkelijk te breken/scheuren is wat ik eigenlijk nog niet eerder heb ervaren.

 

Soort: Wit soortje

Week: 7 momenteel maar week 6 begonnen

Voeding: Canna

Boost: canna

Ph schommelt tussen 5,8 en 6

 

Verder hebben ze goede toppen en lijken goed te bloeien.

 

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

 

Groet Al

 

IMG 0087

IMG 0088

IMG 0090

IMG 0085

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stipjes in verder donker blad.. roestvlekjes ook wel en dat ergens rond week 6.. Canna voeding, ik doe een gok:

magnesium tekort wat al veel te lang doorzet en ook voor problemen met andere stoffen zorgt (oa calcium en N).

Nu nog magnesium bij gaan voeren wordt lastig omdat je de andere componenten dan ook evenredig moet opschalen, heb je al overwogen om iets meer basisvoeding te geven en de boost even achterwege te laten en je ph iets hoger, die 5.8 is te laag, beter 6-6.5

 

Dat doorspoelen wat niet echt handig, je hebt de aarde nog een stuk meer verarmt zo.

Spoelen op aarde is alleen water geven als je overvoeding hebt of tegen einde kweek inzetten herfst, anders niet doen doet meer kwaad dan goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor je reactie Lostchild. Daar heb je helemaal gelijk in wat stom dat ik daaraan niet gedacht heb. Overigens ben ik wel gestopt met de boost toedienen. Het is alleen nu zo dat ze eigenlijk pk troep nog toegedient moeten krijgen. Ik heb ermee even gewacht aangezien ze niet stabiel zijn. Raad je het aan om nu nog magn toe te dienen of wat zou je aanraden.

Alvast bedankt voor je reactie en fijne paasdag nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gelijkaardige roest gehad aan de buitenkant van m'n bladerdek waar de koele (te koude) lucht voorbij raasde...

daarom de vraag of dit overal bij je planten gebeurd of toevallig net aan de kant van de luchtinlaat of fan??

 

greetz

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste imo,

 

Bedankt voor je reactie, echter dit is bij allen helaas. Ik moest wellicht vorige week al ingrijpen bij week 6 maar nu inmiddels week 7 en weet niet of het verstandig is om nog veranderingen toe dienen

Grtz Al

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet zeker waar ik het nu zag staan, maar wel ergens op dit forum, of anders op Sannie z'n site.

 

Maar je kunt die vlekjes in week 6/7 voorkomen door in het begin, bij het gebruiksklaar maken van je aarde, zg. "Buffertabletten" toe te voegen. En als je dan toch bezig bent, Mycorrhyza (schrijf ik dat goed?) schimmel toevoegen.

 

Ik weet echter niet, of het nog nut heeft die tabletten alsnog toe te voegen. Dat kunnen de meer ervaren forumleden je vast wel vertellen -

 

Hoi

Vinni

Share this post


Link to post
Share on other sites

al: als het overal is zou het gewoon zo laten, heb nogal (autoflowers) gezien met deze problemen, heel de plant werd verroest en verkruld vies, maar met de wiet was niets mis en prima te roken, dus ik denk dat het wel goed komt

 

vinni: ergens heb je gelijk maar lees eerst nog wat rond op het forum; de sannies tabletten zijn maar "een" manier van groeivoeding, bodemleven en phbuffer in de bodem te krijgen, je hebt dus enkel gelijk omdat met tabs werken mss voor deze kweker idd de oplossing tot stabiliteit was geweest, maar gelijk welke andere voeding correct gebruikt had dit ook (vermoedelijk) voorkomen.... de schimmels niet, die werken samen met de wortels voor een uitwisseling aan grondstoffen en suikers....

 

keep it up

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lord

vele merken voeding ondervangen een ca/mg tekort door aandeel hiervan in de basisvoeding te verhogen of in het schema te wijzen op toediening additief, van Canna is toch algemeen bekend dat je mazzel hebt als je in week 5-7 geen mg tekortje krijgt omdat je buffer is uitgeput en er in de voeding amper wat zit.

 

@Al_bundy

nu je deze ronde het gekregen hebt met de Terra? van canna... volgende ronde de kokos voeding pakkken als je canna wilt blijven gebruiken.

in kokos voeding zit wel meer dan voldoende ca/mg en kan prima op aarde gebruikt worden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor al jullie reactie, ik zal deze ronde indd zo laten zoals het nu is.

 

@Lostchild: dat zal ik zeer zeker doen, nu ik terug denk aan vorige ronde kwam ik dit ook wel tegen in week 7 maar niet zo extreem als deze ronde.

Ik hergebruik mijn grond zal het hiermee iets te maken hebben of?... Uiteraard nadat ik het opgewaardeerd heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja.. hergebruikte grond moet je echt wel de kalkbuffer op orde brengen door te Maerlen en ruim ook.

Natuurlijk heeft ene soortje grotere honger naar de ca/mg combi dan anderen maar de meeste lusten er wel pap van.

 

Als je op kleinere potten werkt (11ltr) en vol mineraal voedt weet ik niet of het wel zo slim is om al je aarde te hergebruiken.

 

Misschien beter om hergebruik te beperken tot 50% of zelfs nog minder dwz 50% oude en 50% nieuwe aarde pakken en dat goed mengen en wat opwaarderen met in ieder geval maerl of, en dat kan ook nog,

 

gewoon elke week 1x 3ml/ltr Metrop Calgreen bespuiting van hele plant doen gehele kweek, laatste week alleen niet.

 

Spuiten in de bloei?

Jaaaaaahhhhhh, ik geloofde het ook niet maar na een rondje Calgreen sprayen waren de s5 toppen stuk dikker en had ik hele gezonde dames tot aan einde, lastige is dat ik het altijd vergeet en dat mag dus niet, als je overslaat of onregelmatig doet krijg je bekende problemen van bespuiten in de bloei.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...