Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mesa

Verduisteren buiten

Recommended Posts

Hoi,

ik weet dat er al heel wat info over dit topic staat in dit fantastische forum :-). Maar één ding is mij nog altijd niet echt duidelijk. Soms lees ik dat je begin juli moet beginnen verduisteren en dit dan tot eind augustus moet volhouden, omdat anders de plantjes terug in de groei fase komen. En dan lees ik soms dat er mensen zeggen dat je dit begin juli moet doen, maar dit enkel maar 2 weken hoeft te doen omdat ze daarna sowieso verder bloeien. Hebben jullie hier ervaring mee ?

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dat is idd verwarrend!

Zou de laaste optie niet eens overwegen.

Een plant die al wat langer is verduisterd, zeg maar 1 maand, en goed in de bloei zit, zal minder snel weer in de vegetatieve fase komen als je rond 1 augustus stopt met verduisteren, maar dat is riskant om de zelfde reden. beter half juli verduisteren tot half augustus en dan laten gaan.

De gedachte van bovenstaande , gaat ervan uit dat de plant registreert dat de dagen korter worden , dit omslagpunt ligt rond 20 juli, dan zit je half augustus redelijk safe met 1 maand bloei achter de rug he!

Andere tip voor buiten is 13 uur licht en 11 uur donker, dan sluit dit beter aan bij de natuurlijke cyclus. De meeste planten gaan met 11 uur donker wel in de bloei.

Het soort genetica zal zeker een rol spelen, en let dan op de aangegeven bloeitijden van de kweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer je begint met verduisteren... is afhankelijk hoe groot je je plant kan of wil hebben.....

 

PH Donner stopte eens 15 Augustus met verduisteren ...en ze gingen reveggen....dus...neem geen risico.....verduister tot het eind...

 

gr :dope:

Carpe

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat verduisteren vooral ging om niet tot oktober te moeten wachten om te oogsten en het risico op rot te beperken ? Minder toch om de grote te beperken van de planten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zie je verkeerd....

 

rot kan je buiten enkel voorkomen door ze onder een afdakje te zetten, dat heeft niets met verduisteren te maken,

sterker nog.... door te verduisteren heb je juist meer kans op rot.

 

het hangt er een beetje vanaf hoe je verduisterd, maar de meesten maken een constructie over de plant waar ze dan een zeil over trekken.

alles wat de plant verdampt blijft onder het zeil -> meer condens -> meer kans op rot.

 

uiteindelijk gaat elke plant bloeien als de dagen terug korter worden.

velen kunnen of willen zich geen 3m hoge bomen in de tuin permiteren, dan ga je verduisteren op de moment jij beslist dat ze groot genoeg is.

 

en velen willen niet zo lang wachten en snel roken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie tips. Ik was niet van plan om een zeil te gebruiken. Ik heb een tuinhuisje waar ik de planten in kan zetten. Maar ik ben eind juli, begin augustus weg vandaar dat ik deze vraag hier stelde om er meer duidelijkheid over te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de bloeitijd weet van je soortje...dan weet je wanneer je moet beginnen met verduisteren....en gezien.. je datum...blijven verduisteren tot oogst....

 

succes!

gr :dope:

Carpe

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja ik ga verduisteren omdat ik helaas met een tijd probleem zit, rond september weer reisen en heb maar vanaf. Half/eind mei ga van begin/eind juni verduisteren tot aug heb aeen dame van 7/8 weken die ook nog groeit in de eerste weken bloei

 

Heri Fucking juana .

Share this post


Link to post
Share on other sites

12-12 = en blijft 12 uur donker 12 uur licht!

het gaat om de hoogte die je wilt in de bloeifasen ze streken nog 2/3 door.

een boom laat je buiten staan en daar gaat je winst.

als je verduisterd dan kan je 2 oosten draaien per jaar!

als je je stek of zaad een week voor groeit en dan ik de bloei gooit dan heb je +- 100 gr per plant na 8 weken!

dan moet je wel genoeg bij voeden en niet te kleine potjes gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...