Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

snuffeltje

Schakelbord klapt eruit

Recommended Posts

Hallo,

 

 

uitgerekend vandaag op 1e paasdag krijg ik bij mijn nieuw schakelbord een vreemd probleem, als ik aan de timer ga draaien spring het hele bord uit terwijl ik er alleen een ventilatie op heb aansloten :ph34r: en een 80 watt lampje. Na 5 minuten spring het hele zaakje weer aan. Het heeft een dagje gewerkt en omdat ik zelf nogal een noob ben heb ik het laten aansluiten door een "kenner" (die nu in het buitenland zit)

Het is nogal een pro bord zo op het oog dus waar gaat het precies fout? Ik wil de komende dagen voorgroeien met 3 lampjes maar zo gaat dit niet lukken dus :verryangry:

 

Het bord zal onder de kenners van het forum misschien wel bekend voor komen, er moet ook nog een opticlimate op worden aansloten (als ze eindelijk een keer leverbaar zijn)

 

2uynka9.jpg

 

alle hulp is graag welkom!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat gebeurd er als je de lamp en de ventilator eruit haalt, springt die dan ook uit? Of alle stekkers er een keer uithalen en proberen

 

Als het dan wel aan blijft om de beurt de fan en de lamp en de rest proberen weer in te pluggen. Zodra bij 1 van de opnieuw aangesloten apparaten het probleem weer terug is, zit het hem waarschijnlijk in de gebruiker die je dan hebt aangesloten.

 

Ik begrijp alleen even niet zo dat het vanzelf weer aanspringt, tenzij er ergens een automatische thermische beveiliging zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat schakebord is nu maar vanaf 1 kant gevoed? volgens mij is hij bedoeld om op 2 face te werken, ( zie aansluit blok rechts boven in)

en veder zou je hem moeten doormeten/bedrading's schema controleren

wel behoorlijke overkill voor maar 3 lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij wil voorgroeien met 3 lampen.

Lijkt me dat er later wel meer komt hangen gezien de opti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk bord :whistle:

 

Vanzelf aan en uit springen zou iets met die timer van doen kunnen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedoelde ik.....beetje verkeerd geformuleerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi bedankt voor de tips en reacties allemaal, :yummy:

 

volgens mij is het gewoon de vertrager inderdaad zat even te suffen met de timer die ik aanraakte en alles uitsprong en niet meer aanging voor paar minuten, ik wacht nog op de opti namelijk vandaar met 3 lampjes voor groeien, als ik het goed begrijp moet er op het rechter blok onder ook een face worden aangsloten, voor de opti dus?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rechts yes ! daarnaast zit de beveiliging voor de de opticlimate, die komt op de temp beveiliging van de opticlimate .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die ze altijd vergeten.....en maar klagen dat het +60gr wordt als iemand het water dichtdraait.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik en stroomdraadjes het zal nooit wat worden, maar groene vingers dat dan weer wel, ga zo even kijken of het nog steeds goed gaat ! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ander vraagje trouwens voor de wakkere kenners over stroom en kabels :wave: ; welk formaat stroom kabel kan ik het beste op het bord aansluiten?

zogenaamde "kenner" had 2,5 mm gebruikt, zon grijze kabel waar 5 draadjes uit komen, maar het is wel weer bijna 20 meter lang en wordt best warm als je deze beet pakt

:rtfm: dus wil ik de boel opnieuw laten aanleggen, dit keer met de juiste kabel, ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo he, fijne kenner die vriend.

Mooi dat je er op tijd achter komt, check and double check.

ik ga geen antwoord geven op je vraag, maar ik denk wel dat het slm is om ff op te typen

wat er qua belasting gebruikt wordt=aparaat + wattage.

en ook hoeveel groepen e tot je beschikking hebt.

ik denk dat er nu 2 worden gebruikt en dat er en krachtstroom kabel is gebruikt om 2 x 220 te transporteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat draait daarop ? en is het een krachtstroom aansluiting , hoe is dat afgezekerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 aderig 2,5mm2 zou genoeg moeten zijn. (wat draai je nu? 10x600 als ik het goed zie)

 

Dat de kabel een beetje warm wordt is geen probleem.

 

Zelf gebruik ik een 5 aderig 4mm2 over een lengte van 15m en hij wordt helemaal niet warm. (12x600)

Edited by topbud

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat 2 groepen altijd in aparte kabels moest lopen?

dus ook niet samen in 1 pvc leiding.

 

@topbud, en als alle randapparatuur er ook op zit moet je toch wel weten wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig... 8 lampen door 1 kabeltje.

 

Schop hem keihard tussen de benen en zeg dat ie het nu goed moet doen.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

het komt van 230 3 fases 5 aderig, letterlijk overgenomen van google translatie zeg maar,

er moet 8 * gavita's 1000 op en een opticlimate 3 ,10000, afzuiger 1500 kub, verder geen kachels of zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min 5x 3,5 mm of 4,0 mm krachtstroom .

Edited by Podhead5x

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik dacht dat 2 groepen altijd in aparte kabels moest lopen? dus ook niet samen in 1 pvc leiding.

 

Dit is een 5 aderige kabel, hierbij lopen dus drie groepen door 1 kabel. Dat hoort zo. Per 2,5mm3 ader kun je zo'n 22 ampere trekken als het door buizen heen gaat (5060watt). Als de kabel niet door buizen heen gaat maar gewoon in de 'open lucht' ligt zelfs nog meer (ik dacht 27 ampere). Alleen die lengte doet het hem bij TS. Als het goed verdeeld is denk ik dat het geen probleem is, maar toch liever 4mm3 als je het toch goed wilt doen.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weten 4 nemen over die afstand... maar dat is natuurlijk een stuk duurder als 20 m 2.5 kabel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 8x1000DE lampen moet zo'n kabeltje niet meer uitmaken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min 5x 3,5 mm of 4,0 mm krachtstroom .

 

 

tnx dat is precies het goede antwoord en is nu vervangen en aangesloten en werkt naar behoren.

 

Ja, dat denk ik dus ook altijd maar die gasten hebben nooit geen cent de makke.

 

he dat is toch ook een liedje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...