Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fuggert

Formaat hok, Gavita pro 1000watt

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben bezig met een hokje samen te stellen en nu is me keuze van de lamp op de gavita pro 1000watt gevallen.

 

Nu vraag ik me af welk formaat hok te bouwen, op dit forum zie ik verschillende maten voorbij komen

met deze type lamp. Heb nl. 1.50*1.30, de kiloknaller van 1.50*1.50 en bijv. een hok van 5.20*1.50

met 5*1000watt, dat zou neerkomen op 1.04*1.50 voorbij zien komen.

 

 

Ik moet nog beginnen met bouwen dus nu kan ik nog kiezen.

 

 

Mijn vraag is dus welk formaat is het meest ideaal? en is de maat van het hok alleen afhankelijk van de lamp?

 

mvg,

 

Fuggert

Edited by Fuggert

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij beschijnt 1 x 2 ideaal. maar daar stopt het licht niet.

 

als je kunt zou ik het hok 1.20 x 2.20 maken

 

hoe groter het hok hoe hoger het rendement van de lamp, en des te makkelijker de temperatuur te controleren is

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.40x2.40 met 1000 watter, haal je er zo 1,5 kg uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees

Mag je mij voordoen of beschrijven of verwijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer oppervlakte = meer opbrengst.

 

Als ik de ruimte mocht kiezen, voor 1 1000 watter, zou dat 'm worden.

 

maargoed ts heeft een ruimte van 1.30x1.50, kun je OOK een 1000 watter in hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja precies, maar ik had met exact dezelfde lamp 1.50x1.50, waarbij op 1.20x2.40 je dus zoiezo een lap van 30cm waar bij mij grote toppen stonden, niet gebruikt. ik ben er van overtuigd dat het dus nog breder kan, wellicht met iets kleinere toppen aan de randen, maar neem aan dat niemand daar NEE tegen zegt?! zo kom ik dus op 2.40x2.40. En 1.20x1.20 kan ook, dus zegmaar alles tussen 1.20x1.20 en 2.40x2.40 is mogelijk met 1x1000 watt.

 

zo maak je van een kg knaller, een 2 kg knaller

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan breder idd amnees. maar zou ten alle tijden mn hok rechthoekig maken als ik kon kiezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de replies.

 

@supernoob: op welke hoogte moet de lamp hangen om 2.20 te beschijnen?

en waarom zou jij altijd rechhoekig kiezen? komt dit omdat de lamp geen vierkant beeld

van licht geeft?

 

@amnees : Ik heb geen ruimte van 1.30*1.50, had het misschien niet geheel duidelijk neergezet,

heb 't dus ook aangepast.

2.40*2.40 lijkt mij wel erg groot, bijna 6 m2 , is 1.5 kilo niet weinig dan?

Lijkt mij als noob dat de lamp wel erg hoog moet hangen om dit te beschijnen, of heb

ik dit mis?

 

120x240 1,8 zonder poespas .

 

Wat houd 1.8 in? (hoogte van lamp)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja precies, maar ik had met exact dezelfde lamp 1.50x1.50, waarbij op 1.20x2.40 je dus zoiezo een lap van 30cm waar bij mij grote toppen stonden, niet gebruikt. ik ben er van overtuigd dat het dus nog breder kan, wellicht met iets kleinere toppen aan de randen, maar neem aan dat niemand daar NEE tegen zegt?! zo kom ik dus op 2.40x2.40. En 1.20x1.20 kan ook, dus zegmaar alles tussen 1.20x1.20 en 2.40x2.40 is mogelijk met 1x1000 watt.

 

zo maak je van een kg knaller, een 2 kg knaller

Tijdens de tijd die ik nodig had om te reageren, had jij al wat meer uitgelegd. Het is me nu al wat duidelijker geworden, maar hoe hoog moet de lamp dan hangen om 2.40*2.40 te beschijnen, dit is toch niet even hoog als bij een hok van 1.20*1.20?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is de maat van het hok alleen afhankelijk van de lamp?

 

 

 

De maat is niet alleen afhankelijk van de lamp. De reflector bepaald het te beschijnen oppervlakte, de lamp bepaald de hoogte.

 

Meer wattage verlangt een hogere minimale hoogte en daardoor dus met dezelfde reflector een groter oppervlakte.

 

(nu snapt niemand het meer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor oppervlakte heb je dan wel niet nodig voor 2x4 of 600 watt aangezien er ook een kweekje bezig is met 2 x 400 in een dr120 ? Dit word dan toch helemaal

Niet optimaal verlicht of zie ik dat verkeerd ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lamp beschijnt geen vierkant idd, het is een breedte stralen die een rechthoek beschijnt. hoe hoger hoe groter het oppervlak die hij beschijnt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je hebt een ruimte van 1.30x1.50, dus dat word de maat dan he..

 

als ik ooit het leven niet meer zie zitten, knal ik een 2.40x2.40 vol met 1 1000 watter erboven, maximale g/w score zal dat opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan de g/w score laten tatoeëren in je nek

 

wel leuk experiment, ik heb nog een 2,40 tent liggen. misschien eens proberen ipv mn polsen door te snijden

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel m'n nek al vol met tattoos is geen plek meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is de maat van het hok alleen afhankelijk van de lamp?

 

 

 

De maat is niet alleen afhankelijk van de lamp. De reflector bepaald het te beschijnen oppervlakte, de lamp bepaald de hoogte.

 

Meer wattage verlangt een hogere minimale hoogte en daardoor dus met dezelfde reflector een groter oppervlakte.

 

(nu snapt niemand het meer)

Met de Lamp bedoelde ik de gavita pro 1000 inc. reflector. Ik snap wel wat je bedoelt.

Is er zoiets als een tabel voor deze Gavita met daarop verschillende hoogtes met de daarbij behorende lengte en breedte maten die hij dan beschijnt? Heb Google gebruikt maar kan niks vinden.

 

ja je hebt een ruimte van 1.30x1.50, dus dat word de maat dan he..

 

als ik ooit het leven niet meer zie zitten, knal ik een 2.40x2.40 vol met 1 1000 watter erboven, maximale g/w score zal dat opleveren.

 

Moet nog beginnen met bouwen...

kan dus maat van te bouwen hokje nog kiezen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo groot mogelijk dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(nu snapt niemand het meer)

 

Ik ook wel hoor.

Volkomen logchies al je het mij vraagt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je "zo groot mogelijk gaat", krijg je dan geen fluffy wiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoevel planten praten we dan over ?

En moeten de buitenste planten iets verhoogd staan ? Vergeleken bij de planten dicht

Onder de lamp

Gr. Bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...