Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

GHE en hergebruiken aarde

Recommended Posts

Hallo medegrowers,

 

Sannie's way staat bekend om de potentie om aarde te hergebruiken. Bij minerale voedingswijzen is/wil dat minder goed/lang. GHE is een mineraal/organische lijn. Logischerwijs zou dat inhouden dat hergebruik van aarde hierbij niet goed wil. Maar aangezien logica niet alles kan verklaren en velen van jullie inmiddels ervaring hebben is mijn vraag aan jullie:

 

Kun je aarde met GHE hergebruiken? Zo ja hoe vaak en wat doen jullie met de aarde om deze opnieuw te gebruiken?

 

Greetz CB

Share this post


Link to post
Share on other sites

GHE heb je ook in verschillende varianten. De GHE General Organics lijn is geheel organisch. Krasi had daar een set van gekocht. Kan me even niet meer herinneren of hij er ook daadwerkelijk een kweek mee gedraaid had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk sinds 2009 met GHE op aarde en hergebruik elke keer 75% van de aarde Ik groei organisch voor met Bio Sevia en in de bloei schakel ik over op de(bijna) gehele minerale lijn Flora Nova. Op jou manier met heel veel liters aarde zou ik mineraal af raden om dat je nml nooit direct kan sturen zonder dat je zeker bent dat je een over buffer aanlegt wat later een disbalans kan veroorzaken. Organisch kan je aarde daar prima mee omgaan.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb met beide gewerkt (sevilla en flora) alleen slechts 1x op aarde en de rest op hydro/aero, ben erg tevreden over ghe.

Beste voeding die ik ooit heb gehad! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste kweekverslag was het duidelijk dat de herfst er niet in kwam. Ripen lijkt me wel een product wat daar geschikt voor is. Wel deels mineraal maar zoals Donner aangaf gebruik je dat slechts twee maal dus dat doet de bodembalans niet direct de das om. Ik ga het eens proberen.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik mijn aarde zeer lange tijd achter elkaar (minimaal 8 rondes) en met volledige minerale voeding. Ik heb per lamp een 350 liter aardebak. Het enige wat ik doe is hydro voeding gebruiken om de tekorten van de uitgeputte aarde te compenseren. Ook heb ik wormen erin om de oude wortels op te laten eten en de aarde luchtig te houden. Ik weet dat deze methode alle standaard regels overtreed, maar voor mij werkt het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...