Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Cocos Slabs

Recommended Posts

Hey, zoals sommigen al weten het gaat niet zo lekker met mijn aerogrow vanwege 't weer.

 

Ik ga daar aanstaande weken wat constructies en veranderingen in proberen te brengen maar ik wil alvast wat info opbouwen mocht ik toch genodigd te zijn om over te stappen naar iets anders.

 

Wat mij aantrekt is cocos slabs.

Ik heb daar nog weinig kennis over, zover ik weet staat het allemaal op een "tafel" in librabakken.

De watertank kan buiten mijn tent staan wat mij de mogelijkheid geeft om een chiller op aan te sluiten indien mogelijk/nodig.

Met behulp van een pomp en druppelaars krijgen ze water. Dit is wat ik weet.

 

Dit is wat ik zal willen weten:

Kan zo'n setup op cocos recirculerend werken? Of zit ik vast aan drain-to-waste?

Is het noodzakkelijk om de watergift geautomatiseerd te doen of kan het ook handmatig? (ik heb anders wel een dure interval timer)

Ik heb gelezen dat een drain van 20% per waterbeurt "normaal" is.. is dat waar? Of is dat iemands eigen methode?

Zal het nog mogelijk zijn om te scroggen in zulke setup of moet ik de SoG methode toepassen?

Ik werk nu met GHE Flora Series en het liefst houd ik dat zo, deze type heeft ook een cocos schema, maar is dat alleen bedoeld voor normale potten cocos of ook voor cocos slabs?

Zijn er andere dingen die ik zal moeten weten betreft deze manier van kweken?

 

Thanks :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet doen

.

Weer een ander systeem en leercurve.

 

Ipv op slabs met drippers en alles kun je ook met bigblocks gaan kweken, nog simpeler, doe ik hier sinds dik half jaar, gewoon met het gietertje van boven op blok inwateren om de dag 1.3ltr, beetje drain en wat sturen op de drainwaarden.

Kan je vd rest gewoon schema van GHE blijven doen al zul je merken dat je teveel voedt dan en (hier in ieder geval) met net iets meer dan de helft toe kan.

 

Mocht je nu toch alsnog wat anders willen en een 'succesvol' rondje zonder al te veel gedoe dan kan ik je een rondje pito eb&vloed aanraden, enige waar je dan achteraan moet is wat kratjes (Action) iets maken om te vloeden (plankies hout en EPDM folie) en een doos pito.

 

Amecheesia of Supernoob heeft van zo'n kweek een verslag staan, kun je indruk krijgen al is het geen 100% GHE kweek.

Tim was meest recente volgens mij die een deelverslag heeft van pito rondje.

 

Velen zweren erbij op WF, pito in kratjes als het dan toch hydro kant op gaat.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Dus gewoon puur op grote startblokken kweken? Wat gebeurt er met de wortels als ze eruit beginnen te schieten? Lijkt me interessant maar toch erg fragiel of is dat niet zo..

 

 

@ Da_Was_Ik_Nie

 

Okay thanks, ik zal zeker even kijkje nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit plastic om zo'n blok en wortels die eronder uit groeien valt best mee.

Blok is 3.3ltr aan steenwol.

 

Helemaal niet fragiel, til om de dag blokken op of verschuif ze wat en niks an de hand.

 

lekbak eronder vd drain, dat drainen uit de bak en meten.. eea met korreltje zout want je geeft niet elke dag water dus snelelr oplopen EC en daling ph dus met insturen wat opletten, ik begon met volle mep schema en dan vanaf week 6 omlaag maar dat wil met de s5 en zacht water uitvoering ook niet, heb EC 5.5 gehad en moest spoelen waardoor tik, half volgens schema hele kweek gaat wel goed.

Eea heeft natuurlijk ook met mijn kraanwater EC te maken, ik geef meer van alles dus cummalatief.

 

Verslag heb ik niet, supernoob had er in 2012 1 online en nav dat verslag ben ik er toen ook mee begonnen (zie mijn replies laatste blad topic).

 

Maareh.. wat je ook gaat doen, je blijft zitten met die enorme invloed van die zolder zowel zomers als s'winters waardoor je nooit lekker 'strak' kunt gaan draaien, ik zou dat echt als 1e aan gaan pakken ook al is het el cheapo, je zult zien dat het daarna stukken beter zal gaan.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na veel over gelezen en nagedacht te hebben heb ik besloten om beide te proberen. 1 librabak+coco slab kost samen 9€ bij mijn GS.

Heb er 8 gekocht en 5 grote big blocks. Ik blijf met ghe flores werkenaangezien die ook coco geschikt is volgens ghe zelf.

 

De libras gaan horizontaal naast elkaar en in de overige ruimte ga ik de 5 blocks in een rijtje zetten.

 

Ik ga de SoG methode proberen ipv scroggen omdat ik handmatig ga wateren, in de toekomst evt blumatje halen.

 

Ik hoop dat t een succes wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...