Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Coops

My name is Coops!

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na afgelopen week al veel verslagen en info hier gelezen te hebben heb ik een account aangevraagd.

Toen ik vragen ging stellen op het forum werd me geadviseerd om me eerst even voor te stellen op het forum, dat snap ik wel dus bij deze!!! :wave:

 

Ik ben Coops, een jongeman van 28 en woon in het zuiden van het land.

Afgelopen 2 jaar heb ik voor mezelf een paar Power Plants en Auto NL gekweekt in grote potten en dat is me goed bevallen.

Beide keren heb ik de planten tot een goed eind met redelijke opbrengst weten te brengen.

Het gaat me vooral om de hobby van het kweken, ben echt geen grootverbruiker maar vind het gewoon een leuke bezigheid.

 

Vanwege ruimte gebrek en een wederhelft die er niet zo blij mee is wil ik voor de eerste keer een Guerilla kweek gaan proberen.

Er zijn hier in de buurt meerdere bossen, maisvelden en dergelijke. Ik ben al bezig met het zoeken naar een paar afzonderlijke geschikte plekken.

Ik wil een aantal plantjes op verschillende plaatsen neerzetten om de kans van slagen groter te maken. Als ik dan van 1 locatie wat kan oogsten is dat al goed maar we gaan voor meer natuurlijk! :tu

Ik ben nu volop bezig met me voor te bereiden door een hoop info in te lezen en alvast goed rond te kijken in de omgeving.

 

Ik ben onder de indruk van de Deense soortjes na het lezen van het verslag van Indigo.

Mooie planten en tamelijk vroeg in het seizoen klaar als je vroeg begint, dat staat me wel aan met dat klimaat hier in NL.

Mocht ik wat tussen de mais gaan zetten, moet het er natuurlijk ook tijdig genoeg af kunnen en klaar zijn.

 

Als iemand hier goede tips voor heeft qua soortjes, zaden of Guerilla dan hoor ik dat graag.

Mocht er iemand zijn die zelf zaden van een Deens soort heeft en wil ruilen of verkopen, laat gerust weten wat je hebt.

 

Bedankt alvast en tot later op het forum! :ph34r:

 

Groeten Coops!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coops, als je in een maïsveld gaat kweken, doe dat dan pas als de mais het "8-blad stadium" heeft bereikt. Dan is het gewas zo hoog dat er niet meer tegen onkruid wordt gespoten, omdat het onkruid door te weinig lichtdruk niet meer groeit. Verder moeten maisboeren minimaal een 10 meter bufferzone bij sloten aanhouden, waar niet gespoten mag worden. Maar of ze dat allemaal netjes doen, is de vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je tip maar dat was me al bekend!

Alleen even goed in de gaten houden wanneer er gespoten wordt.... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom, ben zelf niet zo een voorstander van maisvelden.

Iemand anders met jou probleem opzadelen vind ik persoonlijk niet zo netjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De boer waarbij op zijn veld plots planten staan, komt toch niet in de problemen daardoor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vader van een maatje van mij is flink in de problemen geweest doordat iemand planten in het mais had gezet.

Dit waren er wel een heleboel maar de rompslomp die je iemand toebrengt vind ik niet eerlijk.

Iemand risico laten lopen voor iets wat jij wilt is niet zo netjes.

 

Maar goed ik veroordeel niemand dus het is je eigen keus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Coops,

 

Welkom op het forum!!

 

:welcome:

 

Veel :dope: plezier

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, je hebt een goed punt Casto,

Maar uiteindelijk is dat de fout van de wetgeving,

die de boer bestraft terwijl hij er zelf niets aan kan doen vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom in NL!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks allemaal voor jullie reacties!

 

Daar zit inderdaad wat in wat je zegt over de mais.....lijkt me toch al niet zo ideaal. Ik zie wel hoe het met de bos spots gaat lukken....

 

Afgelopen dagen gezocht naar goede spots maar dat valt erg tegen vind ik. Bossen genoeg, maar echt zo'n mooie afgezonderde plekken heb ik nog niet echt gevonden.

 

Nu wil ik geen grote hoeveelheid planten, maar enkele planten op meerdere spots.

Dit is m'n eerste keer en ik wil het simpel houden: gaten graven, wat potgrond erin, plantje erin, gaas en slakkenkorrels eromheen en verder niet teveel poespas en zien of het wat wordt! ;-)

 

Misschien valt het dan ook minder op en kan ik iets eerder genoegen nemen met een redelijke spot?! (Ik weet dat dat dodelijk kan zijn, maar als je geen super plekken kunt vinden in de omgeving zal je wel moeten!

 

Goed paasweekend allemaal!!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het ook bij guerrilla houden, als het kan met water in de buurt, scheelt je een hoop gesleep als het erg droog word.

Heb nog wel wat zaadjes als je nog wat zoekt. Je hebt pm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good guy Casto :P

 

 

Mocht je meer oogst hebben dan je verbruikt weet ik daar wel een oplossing voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha teveel is er nooit natuurlijk ;)

 

Ik vind gewoon dat je niet iemand anders voor jou hobby moet laten opdraaien hoe krom het beleid ook is.

Zelfde geld voor een onveilige kweekruimte overigens dus niet alleen tussen de mais.

Natuurlijk is het te zot voor woorden dat het zo stiekem moet allemaal, terwijl je zelf weet hoe onschuldig het is.

Een peuk uit je autoraam gooien is erger ;)

Een biertje na het werk is normaal, maar een jointje na een dag hard werken en je krijgt meteen commentaar.

 

Vreemde wereld is het

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...