Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komando

30x amnees kiloknaller 1000W

Recommended Posts

vandaag langs puk geweest en zijn advies opgevolgd.

 

heb de kiloknaller tent gekocht:

  • Mammoth Elite 150Q 1.50x1.50x2.15M Mobile Climate Room
  • Gavita 1000watt , instelbaar van 600 t/m 1000 watt en boost functie .( stekker klaar )
  • Puk 1000w schakel kast op maat , met kachel functie en tijdklok .
  • Stalenbox Torin 750m3
  • S-Vent temperatuur gestuurde trafo regelaar 1.5A
  • Presh filter 1000m3 , de beste filter in zijn soort .
  • Combi slang 6mtr + slangklemmen .

zijn advies was om 30x11 liter potjes te gebruiken, ik ga amnees stekjes planten die ik over een week krijg van de supplier. tot die tijd kan ik alles ff inrichten, ik moet nog iets van hout maken wat ik om mijn raam heen bouw zodat ik daar kan afzuigen, moet het wel zo maken dat het niet opvalt dat mijn raam elke dag openstaat en dat er naar buiten wordt afgeblazen. als hier ideeën over zijn hoor ik het graag.

 

ik heb een 100L vat waar ik mijn voeding in ga mengen en hierin heb ik een pompje en iets waarmee ik het water op temperatuur kan houden. dmv van een sproeier ga ik eerst van bovenaf water geven en als het meer vol staat van onder. ik zei dat ik met tensiometers wou werken, maar hij zei het beste kun je gewoon zonder doen door het gewicht gewoon te voelen van de planten. dit lijkt me nog wel erg lastig, vooral omdat ik geen idee heb hoeveel ik nou precies moet wateren…

wat zeggen jullie, toch een tensiometer kopen of? en zou ik dan 1 tensio meter moeten plaatsen en afhankelijk van hoeveel water ik aan die plant geef, dan ook net zoveel aan de rest moet geven?

 

foto's komen nog, moet eerst alles nog opbouwen

 

edit: hier moet ik dus naar buiten blazen, is een gemeenschappelijke tuin. kamer is een souterrain, raam kijkt dus uit naar de achtertuin die op het niveau zit van de onderkant van het raam.

gallery_40402_16944_72163.jpeg

grtz,

komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik persoonlijk zou voor een stuk minder planten gaan, als je toch een wat groter aantal wil houden zou ik voor max 18 stuks gaan..

maar persoonlijk dus nog minder, liever wat grotere sterkere planten.

 

wel had ik zelf wat meer overcapaciteit genomen in je afzuiger, met 750 kom je niet weg in de zomer en zal hij de hele tijd op max draaien wat je ook niet wil.

succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet zelf maar 16 op dit oppervlakte, en persoonlijk vind ik dat het beste. Heerlijk groei geven op amnees, word ze lekker volwassen van, mede de toppen die er dan aan komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@3.0,

ik gaf ook aan dat ik liever een grotere afzuiger had, maar hij zei dat deze echt voldoende was en dat die grote alleen maar meer plek innam..

 

ik vroeg of 18liters niet beter waren, hij zei dat ik dit het beste kon nemen. dus heb het maar zo gedaan. hij verkoopt er toch erg veel van en krijgt ook erg veel informatie terug van zijn kopers, dus ik dacht als ik nu als 'leek' ga afwijken komt dat erg arrogant over

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker klaar met zulk advies.. Maargoed. Als je klaar bent met deze ronde heb je lekker wat centjes die je tegen de tent aan kunt gooien voor nieuwe spullen etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Breng je 11 liter potten terug en haal 9 stuks 40 liter smartpots.

In iedere smartpot 1 zak goldlabel custom lightmix.

 

Stekjes neem je gewoon af en zet je in 1 liter potjes.

 

Met een dag of 5 kijk je welke 9 het mooist zijn en die ga je gebruiken.

 

Ga lekker bio kweken met de puk lijn, die is toppie.

 

Door het raam uitblazen zou ik NIET doen.

 

Beter trek je daar nieuwe lucht aan en blaas die de lucht gewoon je woning in.

 

ik persoonlijk zou voor een stuk minder planten gaan, als je toch een wat groter aantal wil houden zou ik voor max 18 stuks gaan..

maar persoonlijk dus nog minder, liever wat grotere sterkere planten.

 

wel had ik zelf wat meer overcapaciteit genomen in je afzuiger, met 750 kom je niet weg in de zomer en zal hij de hele tijd op max draaien wat je ook niet wil.

succes..

 

Ik zou de 750 als inblaas gebruiken en zo een 1500 kub loshangend in staal als afzuiger.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke lastig dit en tegenstrijdig met wat hij zei.

ik wil het liefst zo snel mogelijk kweken en makkelijk. hij zei dat als ik grotere potten nam dat ik langer moest voorgroeien, vandaar beter 11 liter potjes.

amnees 1 dag 18/6 en daarna 10 weken 12/12

 

als voeding wou ik ook lightmix, maar hij zei dat ik custom mix moest nemen, hierbij gebruik ik de volledige voedingslijn van puk.

 

en waarom niet uitblazen uit het raam? ik wou in eerste instantie uitblazen in de kamer, maar dit zou mijn oogst niet ten goede komen omdat ik dan weer mijn uitgeblazen lucht naar binnen zou trekken. de kamer is zo een 25m2

 

predator, waarom zou deze als inblaas moeten gebruiken en een grotere afzuiger?

hij zei dat dit echt meer dan voldoende was, denk je dat dat niet klopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 planten is inderdaad de snelste methode.

 

Echter zodra je gepakt word ben je met 30 planten flink de sjaak.

 

Ze rekenen 30 gr de plant dus 900 gram per oogst

 

3 oogsten(zuigen ze uit hun duim,.. beetje stof, hier ligt een oud wietblad en daar een paar korrels aarde) betekend dat jij 3 kilo wederrechtelijk voordeel hebt gehad... of je t nu oprookt of verkoopt maakt geen fuck uit.

 

 

Je krijgt direct een aanslag van 10 000 euro.

 

___________________

 

Als er in die tuin mensen komen en tis snachts stil dan is er grote kans dat ze je afblaas kunnen horen.

 

 

___________________

 

Als je gewoon het huis inblaast en her en der een raam op een kiertje zet verdeeld de lucht zich gewoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak die jongen niet zo bang.

 

Gaat echt niet gebeuren voor zon kleine setup.

 

Vind wel dat je een goed punt hebt qua uitblazen op een gemeenschappelijke tuin....wtf man?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat gelul hiero over gepakt worden.....

 

woon je in een huurhuis dan is gepakt worden met bijv 30 x 30 = 900 gr of 1 plant 900 gram. je vliegt er vaak uit dt is een veel groter probleem dan die boete lijkt me sow.

 

met een koophuis heb je voorlopig alleen de boete.

 

tjah murdoch heeft gelijk na mijn mening maakt die kerel niet zo bang. 1 lampie word VEEEL VEEEL VEEEL minder gepakt dan kweekjes die voor de meter gepakt worden, kijk is hoeveel verslagen hier zijn van 1 lamp kweekjes hoeveel zijn er gepakt? hoeveel procent is dat op de hele berg!!!!!

 

 

tjah zoveel kwekers zoveel meningen....

 

waar is hoe minder planten hoelanger je voorgroei ( duurder stroom en meer tijd om gepakt te worden maar das mijn mening) meer planten is minder voorgroeien, echter in 11 liter potten ontstaan sneller te korten dan boven 40 liter potten. je zult dus meer moeten bijvoeden. maar ja of dat nou echt een probleem is.....

 

fix je nog wel ff een ph meter? ik heb bij een blue lab gehaalt waar ik ZEER over te spreken ben. echter zijn deze blue lab setjes nu een paar euri in de aanbieding bij

 

www.desjop.nl

 

scheelt je weer wat en is goede correcte shop :icecream:

 

peace hempy

 

ps: plat dak is sws grotere afzuiger nodig en dus grotere koolstoffilter. kun je die niet omruilen? ik heb zelf ook een 750 m3 box maar voor 1150 is dat echt te weinig voor in de zomer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de antwoorden, lukt inderdaad aardig om me bang te maken haha.

 

Het is een gemeenschappelijk tuintje, maar er zit echt nooit iemand zowat. Ik ga gewoon van 22 tot 10 de lampen aan houden, denk niet dat zij dan in de tuin zullen zitten..

 

Voor de meeste opbrengst en beste klimaat is dit toch het fijnst, uitblaas naar buiten en inlaat passief uit de kamer. Hoe moet ik deze inlaat precies regelen. Gewoon 2 onderste ingangen van de tent open houden zodat er lucht in kan komen?

 

Het is trouwens een soutterain, dus wordt minder warm in de zomer en minder koud in de winter dan bijvoorbeeld een zolder kamer, die heeft daar veel meer last van.

 

Zou die 750 echt te klein zijn, want ik vroeg het wel echt een aantal Keer en die man (erg vriendelijk trouwens) zei neejoh voor deze tent is dit echt voldoende geloof me..

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het verhaal van BigBangTheory ff bij te vallen, ik blies ook af naar binnen (weliswaar schuur, tochtig?) maar de schimmel stond overal op de muur.

Nu ik direct naar buiten afblaas (wel een demper ertussen gezet) is de schimmel gestopt. Dus als je met een gemeenschappelijke tuin zit is dat wellicht een oplossing. Het scheelde écht veel bij mij.

En uiteraard van die geisoleerde slangen.

 

En idd was ook al met een 600w lampje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dus zeker een reden om naar buiten af te blazen ja, moet ik niet hebben schimmel in de leefruimte.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik je ruimte zo bekijk waarom zet je je raam niet op een beste tocht stand. zet deze vast doormiddel van een heksluiting.

 

vervolgens je lamelle dicht ervoor en bouw je een vals muurtje van hout.... op deze houten muur kun je meteen muur flensen aanbrengen waardoor je afgezogen lucht kan.

 

 

voordeel is dat niemand naar binnen kant kijken. mijn keuze gaat wel uit naar luxeflex eigenlijk. bij een beetje wind waaien lamelle alle kanten op.

 

peace hempy

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hempry, dat wil ik ook gaan doen. Ben niet zo een handige Harry dus moet nog ff kijken hoe ik het in elkaar ga knutselen. Resultaat zal ik hier posten.

 

Wat zeggen jullie, die 750 afzuigers omgaan wisselen voor een 1000? Moet ik de s-vent 1,5A dan ook wisselen voor een met hogere ampère of is deze genoeg?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelul over huurwoning en gepakt worden. Ben tot 2 x toe in een huur woning gepakt en de bewoners wonen er nog steeds.

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe komt het dat je gepakt bent appel?

Misschien dat ik het uit jouw ervaring kan voorkomen

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste was een lekkage door een domme fout van mezelf. De 2e x was het me zus haar schuld. Ze woont in een flat en blies der afgezogen lucht naar buiten, niks aan het handje. Totdat ze een avondje de stad in ging en ze der muziek op repeat had laten staan en het volume hoog. Hoe het verhaal verder gaat kan je wel raden :P

En me zuster woont nog in het zelfde huis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey komando.

 

ik gebruik dezelfde spullen als jij hebt!

ik heb nergens last van kwa temperatuur! alleen mijn hok staat in een ruimte waar het gemiddeld een graad of 14 is.

in de winter iets kouder en de zomer iets warmer.

het voordeel van een grotere afzuiger is dat je m rustiger kan laten draaien wat weer voor minder geluid zorgt.

en je wat extra capaciteit hebt als het nodig hebt.

die 1,5 a s-vent kan je gebruiken t/m een 1500 kuub afzuiger dus die hoef je niet te wisselen.

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha wat een samenloop van omstandigheden!

Chill dat er geen consequenties aan vast zaten. Echter dit is particulier gehuurd en in het contract is opgenomen geen drugs en niks in die richting dus ben bang dat het hier anders zou lopen..

 

Grtz

Komando

 

@wiri,

Oke chill om te horen! Hoelang kweek je hier al mee en ook met zoveel potjes?

Heb jij je afzuiger in de tent of buiten?

Ik denk dat als ik hem ga wisselen dat ik hem dan buiten de tent ga hangen, weet alleen niet hoe dat dan moet.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk ik ga je volgen!

 

Zelf ben ik er ook mee bezig, zelfde setup. Ook voor mij de eerste x.

Alleen heb ik 11x amnees in 18 L potten. Bedoeling was de 2 zwakste eruit te halen, maar dat vind ik nu zonde!

Over de afzuiger maak ik me geen zorgen, ik draai geen volle toeren en een beetje geblaas heeft niemand last van.

Mocht het in de zomer te kort zijn, dan schaf ik een grotere afzuiger aan.

 

Ik heb ook met uitblaas naar buiten, woon in hartje centrum en maak me echt niet druk.

Het is gewoon netjes afgesteld.

 

Succes met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke netjes, kwam je zelf met het idee om 18L potjes te gebruiken? Ik zei dit ook en alsnog raadde hij 11L aan. Ben benieuwd waarom jij dan toch wat anders hebt genomen.

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat, houd anders ook een logje bij?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had geen advies gevraagd bij puk over aantal planten e.d.

Over een verslag twijfel ik, ben nu 10 dagen in de groei.

Het gaat voorlopig goed bij ons.

 

18 L was gewoon een besluit door veel te lezen en ze zeggen dat je met minder planten net zoveel kan halen als een hele volle tent.

Dit moeten we zelf maar ervaren. Tot nu toe beleef ik er al veel plezier aan dat ze ieder dag aan t veranderden zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kelly b waarom geen verslagje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...