Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pretsigaret

sannies way

Recommended Posts

hallo ik heb een vraag

 

als ik een biokweek ga doen sannies way

mij kraantjes water heeft een ph waarde van 8

kan ik daarmee gewoon mee watergeven

of moet ik dan afzuren en dan het water meegeven??

 

 

gr pretsigaret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannies producten zijn afgestemd op leidingwater. Afzuren is niet nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meerdere bekend die met 8 en hoger wat problemen kregen later in de kweek.

Aanzuren tot rond de 7 als je alleen water geeft met een op basis van citroenzuur (geen citroensap vd Appie) werkende ph- kom je een heel eind dan.

 

Check ook de wat oudere topics van oa Krasi

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blijf oude stempel en ik zuur aan met spuitwater.

Ph 5.2 hier, de Everyday spuitwater uit de colruyt.

omdat PH waarde exponentieel verloopt heb je dus verbazend weinig spuitwater nodig.

Met 0.5 liter spuitwater PH 5.2 trek ik ongeveer 20-25 liter voedingwater ph 7.2 gemiddeld naar ph 6.3. Het kan meer zijn maar ik werk in sets van 5 liter en na het openen van het flesje durft je PH wel omhoog te klimmen.

 

 

Maar dus, 2 emmers van 10 liter van je kraanwater, 25 cl spuitwater per emmer en het is aangezuurd genoeg om ongestoord organic te gaan (NOTA: hoeveelheid spuitwater afhankelijk van beginPH spuitwater, ene merk is het andere niet)

 

slim van je dat je je ph waarde van het leidingwater hebt opgezocht/gemeten. Want alhoewel sannie's products gemaakt zijn voor het nederlandse leidingwater moet je weten dat er onderling heel veel verschil is en sommige regio's dus uit de boot vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht me toch te herinneren dat je mij destijds spa blauw adviseerde ,,, dus ik ging ervan uit dat je die gebruikte :)

 

Net even terug gezocht ik zat verkeerd toen gebruikte je ook al indd die spuitwater eigen van de winkel :)

Ik ben op de spa blauw gegaan om te mengen daar er geen colruyt in de buurt is :D

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt helemaal Baekeland: als je een liter vloeistof met een pH van 5 mengt met een liter vloeistof met een pH van 7 dan is de pH van het mengsel geen 6. Een pH van 5 is 100 keer zuurder dan een pH van 7. De zuurtegraad wordt weergegeven in een positief en negatief logaritme.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou naar PH 7 afzuren met een bio product bijvoorbeeld Plagron Lemon Kick

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pH zal in het geschetste voorbeeld ongeveer 6.9 zijn. Wanneer proeven wij een "zuurtje"? Kraanwater met een pH van 8 ervaren we echt niet als zuur. Dat kan ook niet omdat kraanwater licht basisch is. Maar regenwater met een pH van 5.5 tot 5.8 vinden we echt niet zuur, terwijl een vloeistof met een pH van 5 duizend keer zuurder is dan een vloeistof met een pH van 8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om overal iets van te weten. Zuur lost ook kalk op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...