Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Plantformer

Killing Fields en So-G Kush

Recommended Posts

Hallo mede forummers,

 

Ik zal me even voorstellen, ik ben Plantformer. Ik ben nu ruim anderhalf jaar met veel plezier aan het kweken. Ik heb heel veel geleerd over ons geliefde plantje en ik ben fan van biologisch/organisch kweken, bij voorkeur op Sannie's way, schimmels, bacto, buffertabs GK organics, wormenmest en bio-char , ik meet geen EC of PH dat mag het bodemleven voor me regelen.

 

Ik ben nu bezig met een nieuw project, ik ga een poging wagen om feminized zaden te kweken. Ik maak gebruik van 2 tentjes.

 

Tent 1 is een DP90 van Secret Jardin, met 2 x 55watt T-neon en bodemverwarming van een verwarmde propagator, hierin staan 4 planten die straks gemanipuleerd gaan worden om mannetjes te worden die vrouwelijke pollen gaan produceren. Deze heb ik niet zelf opgekweekt, maar gekregen vanuit stek. Vooralsnog laat ik de strains even in het midden, wie weet komt er een mega vette kruising uit die naam en faam gaat maken! Toen ik ze kreeg waren ze al best wel flink en helaas niet echt gezond, ze hadden in een groeiruimte gestaan die de vochtig en slecht geventileerd was... resultaat meeldauw.....kut dus. Eerst heb ik ze maar eens onderworpen aan een bind, buig en knaksessie. Dit vonden ze niet zo fijn en schoten behoorlijk in de stres, maar ze hebben het overleeft en staan er nu gezond bij. De meeldauw is in eerste instantie aangepakt met een melkoplossing, dit werkte niet goed dus heb ze nu behandeld met Bayer Rosacur uit de growshop.

 

Tent 2 is een Hortilab 100 van Hortiline 100x100x200, 250m3 softbox, 500m3 carboriginal filter, momenteel een 400 watt HPI lamp aangestuurd door een Lumatek 400 watt dimmable EVSA. De tent is nu compleet gevuld met 8 planten die op een DIY bodemverwarming staan. Tent 1 waarin 4 planten staan zijn net behandeld met STS, een chemische oplossing die er voor moet zorgen dat vrouwelijke planten mannelijke bloemen gaan produceren, hiervan ga ik de pollen gebruiken om de planten in tent 2 te bestuiven.

 

Anyway...... dat is het plan!

 

Ik zal regelmatig een update geven met de vorderingen van deze eerste poging.

 

Groet Plantformer

Edited by Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Dag 1 12/12.

 

Bij deze ff at foto's om mijn post hierboven kracht bij te zetten.

 

Tent 1 (DP90 met t-neon)wat ik kan verklappen is dat het een kush is.

 

gallery_40917_16946_2297124.jpg

 

gallery_40917_16946_540120.jpg

 

Tent 2 (Hortilab 100 met een 400 watt HPI)

 

gallery_40917_16946_1842330.jpg

 

gallery_40917_16946_647635.jpg

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey P....eh Plantvormer :D........Je bent weer lekker bezig kerel, interessant leesvoer ook.

 

Ik ga je verslag weer volgen.

 

Succes hoor!.... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif ook maar eens aan !

Je hebt iig een goede voorbereiding !

 

m.v.g Grondlegger !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola P. Plantvormer.

 

Hoe gaat het hier? effe een updatje kerel.

 

Of je mot echt niks te melden hebben? ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk druk druk!

 

El oro ... en of ik wat te vertellen heb zeg. Helaas loopt het allemaal een beetje anders dan verwacht. Ten eerste moest ik een meeldauw probleem wegwerken. Ik heb de planten 2 keer moeten bespuiten met Rosacur om van de meeldauw af te komen. Aangezien ik nog niet eerder hiermee te maken heb gehad denk ik dat ik net zo hard heb lopen stressen als die arme planten van me. Maar de strijd is gestreden en in mijn voordeel beslist :kill:

 

Killing Fields (met in het bijzonder de donkerpaarse feno) houdt niet zo van dingen waar ze te veel van krijgt dus die Rosacur heeft ze zichtbaar niet te pruimen gevonden aangezien haar bladeren na het toedienen ervan zijn gaan klauwen van de stress, ik kan niks anders verzinnen maar ik heb het vermoeden dat dat nog wel bijtrekt, het blijft tenslotte onkruid hahaha! :D

 

De dames staan nu ongeveer 2 weken op 12/12,Klimaat is redelijk onder controle, LV schommelt tussen de 50 en 60%, ik heb de 400 watt HPI lamp vervangen voor een 600 HPS lamp, deze hangt op zo,n 75 cm boven de planten. De temperatuur is min. 18.1 graden en max. 29.3 graden. De afzuiging draait op zo'n 50%.

 

O.k ...het plan/expiriment was om een zadenkweek te doen....gewoon uit nieuwsgierigheid... om te ervaren wat zo'n plant doet, ik ben echt gefascineerd van dit geschenk van god. Maar helaas heeft de STS zijn werk niet gedaan waardoor de planten geen mannetjes zijn geworden.... Dus heb ik ze in een Smartpot gegooid en bij de rest van de familie gezet :tu.

 

Tot nu toe hebben de planten amper voeding gehad. Aangezien ik te kampen had met meeldauw ben ik voorzichtig geweest met watergeven om er voor te zorgen dat de LV in de tent zo laag mogelijk bleef om te voorkomen dat de schimmeltjes voedingsbodem kregen. Na de rosacur kuur hebben de planten nog 2 keer "onder de douche" gestaan om al die troep van het blad te spoelen. Vandaag ben ik voorzichtig weer begonnen met bijvoeden (OG-tea, Bio-bizz grow en nog iets... kan er ff niet opkomen.. aangezien de dames nu 2 weken op 12/12 staan (en de eerste bloeiverschijnselen na 11 dagen zichtbaar werden)en vast wel een beetje bemesting lusten. 2 dagen geleden heb ik een watergift gedaan met een beetje Bacto.

 

Goed.. dan nu nog ff wat foto's

 

gallery_40917_16946_604700.jpg

 

gallery_40917_16946_376881.jpg

 

gallery_40917_16946_2896486.jpg

 

gallery_40917_16946_39465.jpg

 

gallery_40917_16946_1083635.jpg

 

gallery_40917_16946_1269791.jpg

 

gallery_40917_16946_2735029.jpg

 

gallery_40917_16946_507145.jpg

 

gallery_40917_16946_289986.jpg

 

gallery_40917_16946_628716.jpg

 

gallery_40917_16946_855103.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja.....ik voorspel een tent gevuld met paarse en roze tinten met een groene stip in het midden!! :tu

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Alle KF's iin de tent zijn roze/paars of paars. 3 KF's zijn de donker paarse feno en meer sativa's/haze achtig en ik heb nog 5 roze/paarse feno's staan, deze zijn meer indica achtig en is echt een topper.In het midden van de tent staat een 25 liter smartpot waarin 4 kleine So-G kushjes staan. Los van het klauwende blad ben ik niet ontevreden. De kleur van het blad is goed en de topvorming begint flink op gang te komen. Ik zal vanavond even een paar foto's maken.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik natuurlijk volgen tot het eind!

 

Purple hehehe :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom maar op met dat kleurenpalet! :punk:

 

 

Je bent weer lekker aan het tuinieren Plantvormer, ben benieuwd naar de foto's!

 

Succes....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Dag 17 12/12

 

De donkerpaarse feno lijkt een beetje bij te trekken, het lijkt er op dat de klauwende bladeren een beetje beginnen bij te trekken. Ik hoop dat de planten niet al te veel groei vertraging hebben opgelopen door de Rosacur. de planten zijn aardig flink van formaat en met 8 11 liter potten en een 25 liter Smartpot vullen ze de hele tent, de KF planten zijn zo'n 70 tot 80 centimeter hoog, de So-G kushjes zo'n 40 centimeter maar deze zijn flink geknakt en gebogen om ze in toom te houden in hun vorige onderkomen (een DP90). De So-G kush stond op een verhoging maar ik heb er een paar lagen tussen uit gehaald om de KFjes meer licht te gunnen. Ik zou het echt zonde vinden als deze beauties (ook al zijn ze en beetje gehavend) niet krijgen wat ze verdienen....licht lucht en water (Met een juiste dosering bemesting :D)

 

Nog ff wat foto's

 

gallery_40917_16946_2818113.jpg

 

gallery_40917_16946_2480515.jpg

 

So-G Kush

 

gallery_40917_16946_2673120.jpg

 

Killing fields, ff uit de tent voor een grondige inspectie

 

gallery_40917_16946_88859.jpg

 

gallery_40917_16946_1780075.jpg

 

gallery_40917_16946_178027.jpg

 

gallery_40917_16946_1206419.jpg

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Okay...had ik me er net helemaal op ingesteld dat ik de boel gewoon zou laten afbloeien omdat ik dacht dat de STS die ik enkele weken geleden met een plantenspuit op het blad heb gespoten niet zijn werk had gedaan,nu blijkt dat de S-G kush toch een female-male aan het worden is.

 

Tis in ieder geval geen saaie kweek

 

De So-G kush vertoonde eerst gewoon vrouwelijke bloeiverschijnselen, dus ik had mijn conclusie al getrokken omdat ik aan het uiterlijk van de plant heel weinig had zien veranderen. Ik had verwacht dat de STS de plant min of meer zou laten sterven om vervolgens na een week of 2 weer op te leven en een "geslachtverandering" zou ondergaan. In ieder geval .... dat was de verwachting. Om een lang verhaal kort te maken.... het plan lijkt toch te gaan slagen......

 

Het plan was dus om zelf female zaad te maken van 2 soortjes.

 

Het zal nu niet lang meer duren voordat de mannelijke So-G kush bloempjes met enkel vrouwelijke chromosoompjes hun pollen zullen los laten. De bedoeling is dus om die pollen te introduceren bij de bloeiende Killing Fields planten. Het resultaat is hopelijk een unieke kruising waarmee ik voorlopig wel even verder kan kweken!

 

Right... nog ff wat foto's

 

Zoek de verschillen ;)

 

gallery_40917_16946_218281.jpg

 

gallery_40917_16946_2303719.jpg

 

gallery_40917_16946_82542.jpg

 

gallery_40917_16946_2303719.jpg

 

gallery_40917_16946_432652.jpg

 

Killing Fields veldje

 

gallery_40917_16946_1625756.jpg

 

Paarse pheno..helaas wel met klauwend blad...het wordt al minder

 

gallery_40917_16946_908025.jpg

 

Roze/paarse pheno

 

gallery_40917_16946_1574219.jpg

 

gallery_40917_16946_3112213.jpg

 

 

Groet Plantvormer

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten Former, ga zo door met je project.

 

Weet wel dat die geklauwde bladeren niet meer recht zullen trekken. Dat blijft vaak zo als er al een krul in zit.

Dus je zult aan de stand van de bladeren met de krulvorm erin even moeten zien wanneer ze dorst hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fucking hell..

 

2 keer een lap tekst weg... dan maar zo... ben er even klaar mee..

 

So-G kush

 

gallery_40917_16946_2848786.jpg

 

gallery_40917_16946_88382.jpg

 

gallery_40917_16946_2114679.jpg

 

gallery_40917_16946_3493880.jpg

 

gallery_40917_16946_963286.jpg

 

Killing Fields

 

 

gallery_40917_16946_3285356.jpg

 

gallery_40917_16946_856842.jpg

 

gallery_40917_16946_225475.jpg

 

gallery_40917_16946_2881951.jpg

 

gallery_40917_16946_2635096.jpg

 

gallery_40917_16946_3207770.jpg

 

 

@ El Oro Verde: jij bent anders ook lekker bezig hoor! leuk dat je weer mee kijkt!

 

@ unpredictable: euh.... mijn planten hebben meestal dorst hahaha... ik zorg er wel voor dat het ze aan niets tekort komt.

 

 

Groet Plantformer

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Maar nu met tekst.

 

Binnen enkele dagen zal de So-G kush zijn/haar pollen gaan loslaten want de mannelijke bloempjes gaan bijna open. De Killing Fields zijn er hartstikke klaar voor om de pollen te ontvangen.

 

Het ziet er naar uit dat het project aan het slagen is. Het is echt fascinerend om van dichtbij een tranformatie van vrouw naar man te kunnen mee maken. Het eindresultaat zal zijn een kruising tussen Killing Fields en So-G Kush.... of terwijl... Killing Kush!

 

Alle omgevingswaarden zijn momenteel onder controle.

- Bodemtemperatuur: 20 tot 24 graden.

- Lamp uit +/- 18 graden, lamp aan 27/28 graden.

- LV min. 52% max. 63%.

 

Voeding: OG tea, Veganic Special Sauce (NPK 0.75-2.15-2.10)sinds ik deze (bij)voeding gebruik zien mijn planten er echt goed uit, de rest halen de planten vooralsnog uit de rijk bemeste aarde.

 

Op of aanmerkingen zijn uiteraard van harte welkom.

 

Groet Plantformer

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi mooi plantvormer, je maakt er weer een mooi topic van zo. Goed bezig, ben nu al benieuwd naar het eindresultaat, en je uiteindelijke strain.

 

Mooie foto's ook man. :tu

 

Succes nog!

 

Nog meer veren? ;)

 

 

Grtzzzz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Week 5 Dag 5 12/12

 

We zijn weer een paar dagen verder en de KF dames staan inmiddels 5 dagen samen met de heftig pollen spuwende So-G Kush. Ik k

an zien aan de KF bloemen dat er iets met de plant "aan de hand" is. De stigma's zijn in een paar dagen tijd van kleur veranderd, van wit naar lichtbruin.

Ik heb geen biologie gestudeerd maar ik begrijp wel dat de stigma's hebben gedaan waarvoor ze van nature zijn bedoeld en dat is pollen vangen van een mannelijke plant om zich op die manier voort te planten. Dat proces is nu dus in werking. De kleur van het blad wordt ook iets lichter dus ik ga de voeding een klein beetje opschroeven. Bij het kweken van zaad gaat het niet om de smaak van de wiet maar om het produceren van goed zaad, ik kan me zo voorstellen dat de voedeingsbehoefte van een zaad producerende plant heel anders is dan een bloem producerende plant. Aangezien dit de eerste keer is dat ik zaden probeer te kweken heb ik geen idee wat de voedingsbehoefte is van de planten. Ik zie wel.... misschien dat iemand hier deze vraag kan beantwoorden. De planten drinken ongeveer een liter per dag. Ik geef inmiddels ook van onder water om te voorkomen dat de onderste laag van de pot droog komt te staan.

 

De planten staan er verder fris bij en zie ik geen bijzonderheden.

 

 

 

gallery_40917_16946_35602.jpg

 

De pollen spuwende So-G Kush.

 

gallery_40917_16946_2321130.jpg

 

KF Roze/Paars

 

gallery_40917_16946_3254850.jpg

 

gallery_40917_16946_829668.jpg

 

KF Paars

 

gallery_40917_16946_2635096.jpg

 

Dat was het weer voor deze update.

 

Groet plantformer

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor die verschillende pheno`s en gelijk jezelf van nieuw zaad verzekeren, wanneer je dat onder controle hebt is het niet eens zo eng, voor mij echter nog een nachtmerrie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi, tof dat je ff komt buurten bij mij. ff een vraagje ....waarom een nachtmerrie? Ik neem aan dat je bedoelt dat de pollen niet welkom zijn

in je hok(jes)?

 

Ik ben zelf ook zeer benieuwd naar het resultaat..... Killing Kush! :dribble:

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Killing Kush, nice. ;)

 

Ja idd, pollen in m`n tent wordt ik spontaan bang van.

Komt omdat ik daar niet vertrouwd mee ben.

 

Diegene die dat wel zijn maken idd mooie soortjes, of kunnen dat maken, en na een selectie wellicht zelf een topper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Week 6, dag 5 12/12.

 

Eigenlijk gaat alles volgens plan. Heerlijk dat experimenteren. De vrouwelijke/mannelijke So-G kush is inmiddels verwijderd uit de tent. En de Killing Fields zijn (als het goed is) bestoven met de pollen van de female/male So-G kush. Ik heb 2 pheno's van de KF staan met zichtbaar uiterlijke verschillende. De paars/roze pheno met dikke toppen bijna net zo dik als een 1,5 liter fles, zoet ruikend en duidelijk sneller in ontwikkeling. En de paarse pheno, iets slankere top setting maar zeer potent, iets kruidiger ruikend en iets trager door zijn meer sativa invloeden.

 

De LV was te hoog een paar dagen geleden (78%). De planten drinken momenteel ruim een liter per dag, dus verdampen ze ook meer, ik heb de afzuigventilator een tandje hoger gezet, momenteel is de LV bij lamp uit 68%. temperatuur lamp aan 29.3 lamp uit 20.3 graden, bodem constant op 20 tot 22 graden.

 

De planten zijn druk bezig om zaad te produceren, ik geef de gebruikelijke voeding: OG Tea en BAC bloei, vooralsnog is dat voldoende. Hier en daar heb ik wat vergeeld blad verwijder, veelal onderin. De toppen van de paarse pheno hebben al moeite met het gewicht van de toppen dus heb ik de bamboestokken weer uit het magazijn gehaald om de boel te ondersteunen.

 

Dat was het weer ....nog ff wat foto's.... het kleuerenpallet is weer aardig aanwezig!

 

gallery_40917_16946_417972.jpg

 

gallery_40917_16946_2519725.jpg

 

 

gallery_40917_16946_2611113.jpg

 

gallery_40917_16946_2755520.jpg

 

gallery_40917_16946_3730587.jpg

 

gallery_40917_16946_1256389.jpg

 

 

Groet Plantformer

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's, echt apart die kleuren.

 

Is de geur nou ook anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaas007: de geur is minder intens dan een niet bestoven plant. Zoals je kan zien zijn de meeldraden (die normaal gesproken tot ongeveer 2 weken voor de oogst nog wit zijn) al bruin. Dit betekend in mijn geval dat de plant is bevrucht en dat de plant de meeldraden niet meer nodig heeft.

 

@The Predator: deze moeders komen uit een selectie waarvan de moeders al eens zijn afgebloeid zonder bijzonderheden. Deze ronde hebben de planten een paar keer flink op hun flikker gehad (de planten hebben 5 dagen op 12/12 gestaan toen weer terug naar 18/6 en ze zijn behandeld voor meeldauw, vonden ze ook niet fijn) waardoor sommige flink in de stress schoten, veel 3 vingerig en klauwend blad en temperatuurverschillen. Ik ben de hele kweek super scherp geweest op banaantjes omdat ik uiteraard wilde voorkomen dat de planten zichzelf gingen bestuiven, 1 plant had herma trekjes maar heeft geen kans van ontwikkelling gehad omdat de pollen van de So-G Kush eerder waren met bestuiven. In mijn geval was stress de oorzaak van een paar kleine banaantjes en niet instabiliteit.

 

Maar zoals ik al eerder heb gemeld gaat dit om een experiment, en vooralsnog gaat het goed!

 

Groet Plantformer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...