Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NLXxx

Aptus CaMg-Boost en P-Boost

Recommended Posts

Hallo beste mensen,

 

Ik heb onlangs geprobeerd om contact te zoeken met de voedingsfabricant Aptus, om mijn vraag te beantwoorden

wat betreft het combineren van bepaalde producten. Helaas heb ik tot de dag van vandaag geen antwoord gekregen.

Misschien dat iemand van jullie het weet;

 

Als volgt: Ik gebruik als basisvoeding Hypro terra en daarnaast Aptus voor mijn boosters en dergelijke.

Ik probeer een schema aan te houden die Aptus heeft voorgeschreven; het 'extreme' schema. Daarin staat dat

er vanaf de 3e week begonnen moet worden met het toevoegen van P-Boost en CaMg boost. Dit is wat er staat in de handleiding van Aptus:

 

• Wees voorzichtig met het mengen van P-Boost en CaMg-Boost; zij kunnen met elkaar reageren.Voeg altijd eerst een product toe,dan verdunnen en vervol- gens het andere product erdoorheen mengen. Wees, als u veel fosforhou- dende producten gebruikt, voorzichtig met het toevoegen van CaMg-Boost. Als fosfor en calcium in hoge concentraties met elkaar vermengd worden, kunnen zij namelijk aanslag en residuen veroorzaken.

 

 

• Gebruik CaMg-Boost eenmaal per week vanaf de 3e week tot de 5e week van de bloei. Gebruik bij toevoeging van CaMg-Boost geen andere stimulatoren met extra fosfor (PK 13/14, P-Boost, Super-PK, enz.).

 

Mijn vraag luidt nu; Kan ik de CaMg-Boost tegelijk mixen in de vat samen met P-Boost? Of moet ik deze twee afzonderlijk van elkaar toedienen? Dus de ene dag mijn basisvoeding met CaMg en de volgende waterbeurt dus voeding met P-Boost? Dat is hoe ik het tot nu toe heb gedaan. DE resultaten zijn tot nu toe goed geweest, maar ik vraag me gewoon af of ik het wel goed doe en of het eventueel anders moet?

 

Alvast bedankt mensen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat er toch duidelijk??

 

gewoon 1 van de 2 in je water gooien en 10 seconde later het ander.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he supernoob,

 

ja dat klopt, maar aan de andere kant vind ik ook dat het een beetje tegenstrijdig is. Er staat dat als je ze mixt dat je dat rustig aan moet doen, zoals jij zegt.

maar aan de andere kant staat er dat je tijdens de CaMg geen andere stimulatoren met fosfor moet toevoegen??

Wat maak jij daaruit op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je twijfel, je wilt het graag goed doen. Maar wat maken wij hieruit op? Dat je, zoals n00b zegt, beiden met geruime tussenpoos moet mengen. Er staat toch: Voeg altijd eerst een product toe,dan verdunnen en vervol- gens het andere product erdoorheen mengen.

 

Dus eerst het ene door het voedingswater heengooien, wellicht een beetje roeren en dan pas het tweede onderdeel er doorheen mengen.

 

Overigens zijn additieven zoals die niet echt nodig tot je dit waarneemt in de plant. Ik weet niet hoe veel ervaring je hebt maar als je aan de plant ziet dat hij iets nodig hebt dan hoef je pas dit soort zaken toe te voegen. Verder is een simpele A + B voeding (ieder willekeurig merk) met wellicht wat Regulator tegen de stress voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, want ook die gaan met elkaar reageren als ze bij elkaar in de fles zouden zitten (iets meer uitleg anders begrijpt hij het niet denk ik :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

'less is more' dus volgens jullie. Ik hou me eigenlijk aan de extreme-schema van Aptus. Daar staat in om al deze zooi

bij elkaar te gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...