Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kane

Uitblazen in kamer (filtervraag)

Recommended Posts

Ik heb al aardig wat kweekjes achter de rug, maar het grappige is dat ik altijd heb uitgeblazen vanuit de zolderraam. Nu is het zo dat ik een nieuwe kweekje wil beginnen. dit komt in een klein kamer met een op maat gemaakte kweekkast van 300 x100. er komt een softbox in van 2500 of 3250 nu gaat de box natuurlijk niet op volle toeren draaien maar max 50-60% .

 

Wat ik wil : Ik wil de uitlaat (uitblaas) van de kamer waar het hokje zit, naar een kamer ernaast uitblazen met de raam open zodat deze zonder druk rustig uit kan.

 

Mijn probleem : nu is bij de kamer waar ik ga uitblazen dichtbij het balkon van de buren ( ongeveer een meter )

 

Mijn vraag : zouden de buren enige geur kunnen herkennen? zorgt een filter er echt voor dat er geen enige geur vrijkomt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvonair ertussen zetten, zit je zeker goed.

zoiets had ik al voorbij zien komen, maar had geen idee van de werking,

 

op t net zag ik deze reactie voorbij gaan wat me doet twijfelen aan de duurzaamheid van dit ding,

 

3 facts: 1) i bought 5 of these very expensive devices from Uvonair (3x 1200CD & 2x1000-2CD) 2) all defective in a very short time after continuous operation (longest life of about a year, the shortest just 4 weeks- never more than 40% moisture) 3) Functioning well at the beginning. Then rusty wire-connections because not ozone resistant! The high voltage does not come through --> the device no longer works. Price for all 5 items : over 5000€!!! Thanks uvonair.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach overal heb je jankers over.

 

Als je al drie keer een nieuwe hebt gekocht omdat ie snel kapot is gegaan, ga je er voor de vierde keer weer een kopen? Korreltje zout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach overal heb je jankers over.

 

Als je al drie keer een nieuwe hebt gekocht omdat ie snel kapot is gegaan, ga je er voor de vierde keer weer een kopen? Korreltje zout.

 

heb je zelf ervaring mee met de uvonair? ik las ook iets over dat de lengte minimaal 6 meter moet zijn? klopt dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de uvonairs zit een schrijven. Als je je daar aan houdt, gaan ze niet kapot. Ik heb er zelf 3 gesloopt door ze buiten de ruimte in een koudere omgeving te plaatsen. Gevolg condens en kortsluiting. Die dingen werken met miljoenen bougievonkjes. Als dat nat slaat vonkt het overal behalve waar het hoort te vonken.

 

Iemand die iets roept over rusty connections bij een RH% die nooit hoger is geweest dan 40% spoort niet.

 

Er moet idd een flink stuk slang achter, liefst met bochten. Dit werkt als "mengkamer"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de uvonairs zit een schrijven. Als je je daar aan houdt, gaan ze niet kapot. Ik heb er zelf 3 gesloopt door ze buiten de ruimte in een koudere omgeving te plaatsen. Gevolg condens en kortsluiting. Die dingen werken met miljoenen bougievonkjes. Als dat nat slaat vonkt het overal behalve waar het hoort te vonken.

 

Iemand die iets roept over rusty connections bij een RH% die nooit hoger is geweest dan 40% spoort niet.

 

Er moet idd een flink stuk slang achter, liefst met bochten. Dit werkt als "mengkamer"

thx voor je uitleg, goed om te weten allemaal, dus lv speelt een rol, dus stel dat ik in me hok lv heb van 65% die wordt afgezogen en komt ook door de uvonair? dus dan lijkt het me het beste om de uvonair te gebruik wanneer de planten in de bloei zitten en hun geur versterken waarbij ik de lv toch laag moet gaan houden.

ik heb nog even een tekening gemaakt, zou die mogelijk zijn? afzuiger is in de kast, vanuit de kast 6 meter aan buis gestapeld naar beneden ( dus op elkaar ) en dan aan de uvonair. zou dit werken zo? verder vraag me af welke ik zou moeten gebruiken, als ik een 3250m³ afzuiger gebruik welke uvonair zou ik moeten gebruiken? aangezien de duurste uitvoering 3000m³ is. kost 1000 euro of kan ik ook voor een lager model gaan?

 

 

uvonair

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie het maar even zo;

 

Als je ruimte 30gr is met een RH% van 60% en je blaast naar een andere ruimte waar het bv 15gr is, dan verdubbelt je RH%. Staat de uvonair in je kweekruimte, dan gebeurt er niets. Staat je uvonair in de 15gr ruimte, dan condenseert het vocht tegen de "koude" uvonair. Boem!

 

De RH% in je kweekruimte is niet van belang, de locatie waar je de uvonair plaatst wel.

 

Ik weet niet waarvoor die kast is op de tekening maar ook die kun je als mengkamer gebruiken. De ozon en geurdeeltjes moeten elkaar kunnen raken. Daar gaat het om. Je wil dus wervelingen enz om de zaak te kunnen mengen.

 

Als de grootste uitvoering voor 3000m2 is en je koopt een grotere box, dan kun je geen kleinere uvo monteren lijkt mij. Wel een combi van 2 kleinere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eehm, ben geen uvonair-kenner, maar je hebt al die slang en bochten voor je uvonair getekend. Lekker mengen zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je stuurde een PM om te reageren op dit bericht. Eigenlijk heb ik niet veel meer toe te voegen, alleen een herhaling van wat hier al gezegd is. MAAR, eerlijk is eerlijk. Ik heb bij die van mij de zekering er ook al uit gehad, ik weet niet waardoor, hij staat gewoon in de kweekruimte, kan dus niet door temperatuur verschil komen. Maar goed, nieuwe zekering en het probleem is weer verholpen.

 

Verder is het inderdaad zaak om zo veel mogelijk buis NA je uvonair te hebben. Die Uvonair kun je dus ook voor die kast die je daar tekent zetten. Mijn ervaring en die van nog iemand die ik ken is dat die Uvonair snel te sterk is. Je wilt niet dat er wietlucht ontsnapt maar ook niet dat er een ozon-geur ontsnapt. De capaciteit moet precies afgestemd zijn op wat je nodig hebt. Je moet dus niet rekenen in wat je afzuiger capaciteit is maar je meot rekenen in wat je daadwerkelijk afzuigt. Als je bijvoorbeeld constant op 30% van een 1000m3 afzuiger draait dan verplaats je (alle ingewikkelde berekeningen daar gelaten) maximaal 300m3. Als je dan nog drukverlies door het filter en slangen meerekent kom je waarschijnlijk op nog gen 250m3 uit. Daar moet je je Uvonair op kopen. Juist omdat hij zo dichtbij je buren zit, ozon geur is ook zeer penetrant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie het maar even zo;

 

Als je ruimte 30gr is met een RH% van 60% en je blaast naar een andere ruimte waar het bv 15gr is, dan verdubbelt je RH%. Staat de uvonair in je kweekruimte, dan gebeurt er niets. Staat je uvonair in de 15gr ruimte, dan condenseert het vocht tegen de "koude" uvonair. Boem!

 

De RH% in je kweekruimte is niet van belang, de locatie waar je de uvonair plaatst wel.

 

Ik weet niet waarvoor die kast is op de tekening maar ook die kun je als mengkamer gebruiken. De ozon en geurdeeltjes moeten elkaar kunnen raken. Daar gaat het om. Je wil dus wervelingen enz om de zaak te kunnen mengen.

 

Als de grootste uitvoering voor 3000m2 is en je koopt een grotere box, dan kun je geen kleinere uvo monteren lijkt mij. Wel een combi van 2 kleinere.

de kast was bedoeld als een kweekkast, in t werkelijk een 3 bij 1.

eehm, ben geen uvonair-kenner, maar je hebt al die slang en bochten voor je uvonair getekend. Lekker mengen zo.

kwam ik inderdaad later achter, goed om te weten

Je stuurde een PM om te reageren op dit bericht. Eigenlijk heb ik niet veel meer toe te voegen, alleen een herhaling van wat hier al gezegd is. MAAR, eerlijk is eerlijk. Ik heb bij die van mij de zekering er ook al uit gehad, ik weet niet waardoor, hij staat gewoon in de kweekruimte, kan dus niet door temperatuur verschil komen. Maar goed, nieuwe zekering en het probleem is weer verholpen.

 

Verder is het inderdaad zaak om zo veel mogelijk buis NA je uvonair te hebben. Die Uvonair kun je dus ook voor die kast die je daar tekent zetten. Mijn ervaring en die van nog iemand die ik ken is dat die Uvonair snel te sterk is. Je wilt niet dat er wietlucht ontsnapt maar ook niet dat er een ozon-geur ontsnapt. De capaciteit moet precies afgestemd zijn op wat je nodig hebt. Je moet dus niet rekenen in wat je afzuiger capaciteit is maar je meot rekenen in wat je daadwerkelijk afzuigt. Als je bijvoorbeeld constant op 30% van een 1000m3 afzuiger draait dan verplaats je (alle ingewikkelde berekeningen daar gelaten) maximaal 300m3. Als je dan nog drukverlies door het filter en slangen meerekent kom je waarschijnlijk op nog gen 250m3 uit. Daar moet je je Uvonair op kopen. Juist omdat hij zo dichtbij je buren zit, ozon geur is ook zeer penetrant.

 

goed om te weten allemaal, dat was ik vergeten te berekenen. even ervan uitgaande dat ik een 2300m³ afzuiger heb, die zal bij mij op 50% werken, kom je op 1150m³ zonder eventuele drukverlies mee gerekend. zal ik dan voor een uvonair van 1000m³ gaan of 1200m³? hoe sterk is btw het geur van ozon? stel dat ik een 1200m³ uvonair heb waarbij 1000m³ wordt geblazen. ruik je dan ozon?

 

ik zal toch voor een cd model gaan, dit omdat de het lucht wel gewoon naar buiten wordt geblazen. maar het werkt dus echt 100% zover ik begrijp? met een goeie filter en uvonair geen kans op geur?

 

thx allemaal gr Kane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blaas zelf ook uit in een kamer die gelegen is naast een raam van de buren en je ruikt niks. Niet in de kamer niet buiten bij de raam. Goede filter moet voldoende zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...