Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweker1991

kweektent

Recommended Posts

Na in een klein zelfgemaakt hokje te hebben gekweekt, zit ik erover te denken om een kweektent te kopen. Maar de enige plek waar ik hem kan zetten is in me slaapkamer. Gaat me het wel lukken om door de afzuiging heen te slapen? :P ik heb dit namelijk nog nooit werkend gehoord. En wat doen jullie met de afgezogen lucht, gewoon de kamer in of naar buiten? En als je het naar buiten afvoerdd hoe precies?

Ik zou er ook 1 in me huiskamer kunnen zetten maar dan kan hij niet groter zijn dan 0,75x0,75 en dat vind ik klein.

Laatste vraagje, als ik onder een 1000watt zou kweken in een kleine ruimte, zou dit veel schelen in opbrengst of heeft dit meer nadelige gevolgen zoals warmte en kan ik beter gewoon een 600watt nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ervanaf hangen hoe lichte slaper je bent ,ik slaap zonder problemen met mijn ruck 330 naast me

Ook als je een oversized afzuiger neemt kan je lekker diep dimmen bv een 200m³ afzuiger op volle toeren maakt een stuk meer lawaai dan een 400 op 50% ;)

 

Afgezogen lucht gaat bij mij naar buiten door een slang aan het raam ,kan je bv ook de schoorsteen voor gebruiken

Kleine ruimte wat versta je onder een kleine ruimte..... kleine tent = dr60 bv voor mij een ander vind een 2,5x2,5 tentje al klein

1000 watt in die 2,5 is geen probleem hang een 1000 watt in een dr60 aan de andere kant :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat eigenlijk te denken aan maximaal 1,5 x 1,5 haha

Is me eerste huissie en is niet zo groot.

Oversized afzuiger op 50% vind ik wel een goeie ja, ga ik onthouden.

opzich ben ik niet een hele lichte slaper, en ben goed met isoleren dus komt denk wel goed.

 

 

Oja nog een vraagje, hoe heb jij je slang aan je raam bevestigd? Toch niet dat je je raam steeds open moet hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt denk ik een complete set, de dr120 of de dr150 met 600watt.

van dutchgrowshop, goed idee???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kweker vorige ronde ( doe nu niks meer ) heb ik met Dr 120 in mijn kamertje gekweekt je hebt allich de eerste periode dat je snachts een broem hoort van je afzuiging dat je 18/6 staat maar na een tijdje draai je op 12/12 en dan hoor je snachts inprincipe niks meer als je iig op een normale tijd afzuigt dan doe je op 18/6 snachts erbij pakken en 12/12 van 10 uur s'ochtends tot 10 uur s'avonds heb je tijdens de 12/12 periode totaal geen last van de afzuiging

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slang hangt tussen het raam en de vensterbank indd ,raam staat gewoon continue open

Ik heb ook niet de mogelijkheid om in een ventilatie kanaal ofzo af te blazen heb de keuze in de kamer zelf of via het raam :D

Vind ik de makkelijkste manier kan je in de winter tijdens de lamp aan uren het raam open zetten en koude lucht binnen zuigen in de donker periode raam dicht

 

Ik zuig langs het kozijn zeg maar verse lucht terug binnen en aan het scharnier punt word het buiten geblazen

Nu heb ik pc fancontroller dus blijft het raam gewoon open en schakel ik de fan zelf uit als het te koud is :)

 

Zou dan die 150 nemen met de 600 gewoon omdat je dan iets meer plek hebt en ook wat meer kans hebt op meer gewicht op het einde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mhh bedankt voor de info.

ik heb een raam die je omhoog moet schuiven dus ik maak wel wat moois wat ertussen valt zodat het wel gewoon afgesloten is, komt helemaal goed.

Ik wou eigenlijk snachts de lampen aanzetten voor goedkoper stroomtarief xp.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg wel dat het niet opvalt. Omdat ik gepakt was gaf ik tijdens de kweek aan dat ik op een andere locatie draaide (dont trust anyone) Nog een belangrijke tip:) Maar was eigenlijk gewoon verhuist van de zolder naar mijn slaapkamer. Ik had raam open slang erbij. en rolluiken ervoor dus niemand zag wat er gebeurde op mijn kamer en het scheelde toch al dat ik altijd mijn rolluiken dicht had dus der viel ook niks op. Probleem loze ronde. Goodluck.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slang licht hiet echt geklemd tussen de onderkant van het raam en de vensterbank ,maar ja ik heb geen neuzige overburen die een verdieping hoger zitten dus is voor mij geen probleem

Met een schuifraam zal mijn systeem dus ook niet werken daar je dat recht in de buis kijkt langs buiten ;)

 

Maar voor elke locatie is er wel een oplossing ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zaldenk niet opvallen, maak er een mooi ventilatieroostertje op, mijn gordijn hangt ook bijna altijd naar benee omdat ik vaak te lui ben om ze open te doen xp.

Heb even gemete en het wordt toch de dr120 anders gaat net niet passen. Slaapkamerraam zit aan de zijkant van de hele flat dus geen last van de buren, zolang er maar geen stank naar de bovenburen gaat. Hopelijk doet de koolstoffilter goed zijn werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...