Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Starter 1.0

Waterstofperoxide super prijs

Recommended Posts

das wel goedkoop ja, maar oppassen geblazen als je met 20 liter cans gaat gieten. als je dit in je oog krijgt ben je em echt kwijt. beste altijd een goede bril en handschoenen dragen als je met peroxide werkt

 

 

koop meestal gewoon litertjes voor 12 euro

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach je hebt een reserve oog van papa en mama gekregen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar gebruiken jullie dit voor? Om je medium te ontsmetten? Vooral voor hydro toch dit soort dingen?

 

Of gebruik je het ook om je hok gewoon met te ontsmetten?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

medium/zeil/vat ontsmetten/reinigen

 

en na 24 u valt het uiteen in zuurstof, dus ook mooi.

 

wanneer de planten nog weinig drinken, ververs je weinig water. dus is het sowieso nuttig voor zuurstof

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gebruiken waterstofperox hoofdzakelijk in het voedingsvat als je water langer in het vat zit verliest het water zuurstof. De peroxide valt uiteen in water en zuurstof.

 

@ noob ik heb er een kraantje op zitten om spetten te voorkomen. Inderdaad gevaarlijk spul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah murdoch grapjas. Als je spierwitte haren wilt wel ja. Kappers blonderen met 2 procent

Share this post


Link to post
Share on other sites

1:1000

 

eens per week, 24 uur voor het vloeden als je het als zuurstof wil gebruiken, vlak voor het vloeden als je het wil gebruiken om te ontsmetten.

 

©racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

1:1000

 

eens per week, 24 uur voor het vloeden als je het als zuurstof wil gebruiken, vlak voor het vloeden als je het wil gebruiken om te ontsmetten.

 

©racker

 

:tu thanks man

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer je om de dag vloed en je 75% vloedwater of minder terug krijgt, vind ik t persoonlijk overbodig. dan vul je genoeg vers water aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je spierwitte haren wilt wel ja.

Daarom zeg ik, Murdoch Eminem wannabe als hij zich er mee wast.

 

1:1000

 

eens per week, 24 uur voor het vloeden als je het als zuurstof wil gebruiken, vlak voor het vloeden als je het wil gebruiken om te ontsmetten.

 

©racker

 

Racker heeft volgens mij veel copyrights op dit forum. Gelukkig deelt hij zonder problemen.

 

Maar misschien een domme vraag voor hydro mensen. Waarom niet gewoon een zuurstofpompje in je watervat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het oplopen van de ph waarde in je vat.

 

Edit: Jeice was me net voor

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker geeft een hele nieuwe dimentie aan het begrip puff puff pass..

 

 

Is dat de enige reden? Je PH die stijgt? Want je kunt ook eerst minnen tot 4PH en dan plussen tot het gewenste PH level. Ik geloof dat dan het stofje in het water wat reageert met de co2 uit de lucht (wat door je luchtpompje in het water komt) verdwijnt. Ook dat is een Racker tip :D

 

Ik weet alleen niet in hoe verre dit dat PH stijgen tegengaat...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

waterstofperoxide is gemakkelijk, alleen de 1e 3 weken toevoegen. daarna zuipen ze genoeg zodat je elke keer genoeg vers water aan kan vullen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peroxide valt alle organische stoffen aan. Jij kweekt bio City. Jij mag dit helemaal niet lezen :whistling

 

Grapje haha

 

Co2 in de lucht verhoogt je PH. Daarom liever geen bruissteentje oid. Ook ontsmet een luchtpompje niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben niet echt een grootverbruiker dus die 20L is mij een beetje teveel van het goede, maar het is wel een hele mooie prijs.

 

Ik heb zelf onlangs bij drogisterij.nl 1L peroxide 30%l gekocht voor 9,- incl verzendkosten. Is iets goedkoper dan werkenmetmerken alleen het percentage is iets lager...

 

http://www.drogister...iscardeddefault

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bio geef ik het grootste gedeelte van de tijd ook alleen maar afgezuurd kraantjes water. Afgelopen rondje maar een week of 2,5 voeding gegeven. Dus al die andere keren zou ik er gewoon waterstofperoxide in kunnen gooien 24 uur laten staan en gewoon aan de planten geven. Toch?

 

Vooropgesteld dat ik helemaal geen last heb van jullie probleem: iedere waterbeurt vers water, zuurstofpompje in het vat, circuleerpompje en gaan met die banaan. Geen voedingswatersystemen aanleggen of EC regelen. Ik hoef zelfs niet af te zuren. (Dat noem ik nog eens luxe Rackert ;) ) Maar ik ben altijd benieuwd naar betere manieren en als ik het luchten circulatiepompje kan verwijderen door er een beetje waterstofperoxide in te gooien is dat ook best leuk. Helemaal als het ook meteen je voedingsvat schoonmaakt en ontsmet.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die extra bruissteentjes in je vat 'strippen het water van bicarbonaten waardoor de ph buffering op de loop gaat zei een oud DWC kweker.

Doe je flink je best heb je mooie kringetjes op oa onderkant deksel zitten (bij mijn DWC bak dan) en doet een beetje Calmag ineens wonderen om de ph naar beneden beetje stabieler te krijgen maar ook die Calmag sla je er weer uit met je bruisen, everlasting gekut :innocent:

 

@city

bio en waterstof gaat niet samen, je bodemleven is je heilig en dat vernaggel je met perioxide

 

20ltr is wel erg veel voor iemand die met 10ltr emmers voedingswater werkt, wel mooie aanbieding.

Op de 3% zit een uiterste datum (de tendo), op de 35% niet?

 

Ik houdt het bij de 1ltr flessen (en PBM tot en met, ph- ervaringen in achterhoofd) als kleine kweker, met die grote ga ik 15jr doen denk ik met 1-1000 verhouding :phone:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...