Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiethobby

Toppen en dieven

Recommended Posts

Ik ben even benieuwd naar jullie mening en voorkeur over toppen en dieven

 

Waarom wel, en waarom niet?

Voordelen en nadelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan wel te gaan toppen. En te gaan dieven want ik ga scroggen wil dus meerdere hoofdtoppen om me net te vullen. En dieven om die toppen te stimuleren. Maar voor mij is het ook een probeersel rn zal er uotgebreid verslag over doen als het zo ver is. Want was er zelf ook erg naar opzoek. Staat wel wat over op internet maar resultaat is fijner.

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat allemaal op het forum.

 

met gewoon logisch nadenken kom je ook al een eind hoor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logisch na denken ... dan had hij wel even bij beginners vragen gekeken in het topic dieven en toppen

 

Logisch nadenken is overal wel bijna onbestaand ,dat is mijn overtuiging elk geval sinds ik in belgie woon :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals gezegd hoef ik geen uitleg, ben alleen benieuwd naar de verschillende meningen

Genoeg info en uitleg te vinden op dit forum:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logisch nadenken kan inderdaad als stoner wel eens lastig zijn daarom werkt klussen en blowen ook meestal niet goed samen.

 

maar hij vraagt om een mening.....soms is toppen en dieven ideaal......maar soms ook niet...

 

wie volgt ? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toch wel gelezen dat toppen beter niet gedaan kan worden en je een beter resultaat behaald met knakken en buigen. Zorgt namelijk niet voor stilstand zoals bij toppen. Dieven is soms gewoon nodig. Dus een mening is dan afhankelijk van de situatie.

 

Klopt wel toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik duide daar niet specifiek mee op stoners hoor bij de normale mens is de logica ook soms ver te zoeken :shifty:

Als je na 7x je waterkoker insteken en de stroom valt elke keer uit dan nog niet snapt dat het daaraan ligt :rolleyes2:

 

Toppen is kweekmanier afhankelijk in de micro sectie zal men eerder veel toppen enz dan in de grote indoor kamers

Dieven doe je om de plant geen energie in de nutteloze bladeren te laten steken ,blad wat in het donker hangt sterft toch vanzelf af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb in me hok nu 1 plant getopt, en 3 niet. Met als reden dat de kush veeeel hoger werd dan de andere soortjes. Heb hem eigenlijk gefimt. Volgens mij maakt het geen reet uit, heb nu 4 hoofdtoppen die iets kleiner zijn maar denk precies hetzelfde als 1 top van een niet getopte plant. Ik top alleenmaar als ik ga scroggen of me ruimte te klein is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet per 600 watt lamp 6 planten (S5). Deze top ik zeer vroeg (na de derde node), zodat de planten wat in de breedte gaan. Ook beperkt je hiermee de hoogte, wat ik een groot voordeel vind. Immers als ze te hoog worden komt er onderin geen licht en krijg je daar fluffy topjes. Dus extra hoogte levert wat mij betreft niets extra's op. Ook het kleiner blijven van de planten zorgt voor extra compactheid van de toppen (betere kwaliteit).

 

De S5 staat erom bekent dat deze open van structuur is, dus dieven is zonde want ook de topjes onderin zullen hard en compact worden.

 

Resumé: Weinig planten zetten (vanwege de strafmaat), toppen zodat ze in de breedte gaan i.p.v. de hoogte (betere kwaliteit en volledig oppervlak benutten) en dieven laten als je een plant hebt met open structuur.

 

Dit is mijn mening voor S5!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...