Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenHulk

oude elektriciteitsmeter vs digitale/smart meter

Recommended Posts

Beste growers,

 

Welke voordelen en nadelen hebben deze twee meters? Iets wat ik sowieso nooit zou doen is stroom aftappen. Ik vraag dit omdat ikzelf DENK ik een slimme meter heb. De meter die ik heb is een kamstrup meter ergens uit 2005/2006.

 

Meterkast is ook vrij nieuw. Niet met stoppen enzo maar met switches.

 

Is het mogelijk voor mensen om te growen met dit soort materiaal in de meterkast?

 

Ben benieuwd naar wat de rest heeft en de meningen hierover.

 

Gr Hulk

Share this post


Link to post
Share on other sites

2005/2006 lijkt mij sterk dat dat een slimme meter is geloof dat ze ergens 2012 pas de pilot hadden met de slimme meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Agent,

 

Wat ik heb geeft via een klein schermpje digitaal mijn stand door. Tis iig zeker een meter uit begin 2006. Maar of het smart variant is weet ik niet. Het is het merk Kalstrump. Ken je het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het digitaal doorgeven van het verbruik is het 'slimme'. Hoeveel slimmer wil je het hebben?

 

Of dat jouw verbruik op afstand wordt gemonitord, hangt af van het contract wat je hebt afgesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef gewoon mijn meterstanden door per telefoon of brief per jaar. Heb een normale contract en denk niet dat dit door hun wordt bijgehouden dmv het type contract. Ze weten niet eens dat ik een digitale meter heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een meter met een digitaal display, waarop je de meterstanden kunt aflezen, is niet altijd een slimme meter. Wij hebben zo'n ding al meer dan 15 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt.

 

Maar ook slimme meters mogen alleen op afstand worden afgelezen als jij als klant daar toestemming voor geeft of om vraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het zo geregeld, dat er standaard uitgelezen kan worden, tenzij de klant dit uitdrukkelijk verbiedt. Dat is evenwel een overeenkomst tussen partijen: de afnemer en de leverancier. In hoeverre Justitie zich aan deze overeenkomst moet houden, is een vraag van geheel andere orde. Kunnen zij inbreuk maken op de gesloten overeenkomst en tussentijds toch inlezen? Ik weet het niet, maar in "het belang van de algemene orde" schijnt thans veel mogelijk te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als Justitie jou als kweker in het vizier heeft heb je sowieso een probleem en zal de energierekening enkel e.a. bevestigen. Het is niet zo dat de overheid of leverancier actief hoog verbruik opzoeken want er zijn immers nog 1000 legitieme redenen waarom iemand zijn verbruik hoog is.

 

Zolang het om 1, 2 of 3 lampjes gaat zeg ik: gewoon draaien die handel en op tijd de rekeningen betalen!! Dan ga je met niemand problemen krijgen. Mensen gaan nat op geur en water overlast / stroom stelen / anonieme tips, niet op hoog verbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt helemaal, spacefrog2. Wij betalen ongeveer 800 euro in de maand voor energie en nog nooit vragen gehad. En je kan ons huis van beneden tot boven doorzoeken: er staat geen enkele assimilatie lamp. Airco in vijf verblijfsruimtes vreet energie.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat doe je hier nog? knal die kamers 1 keer vol, airco hangt toch al, en geef jezelf een pensioen waar je U tegen zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wil ik niet Amnees en zelfs al zou ik het willen, dan zou mijn vrouw er mordicus op tegen zijn. En dat is wederkerig: als mijn vrouw dat wel zou willen dan zou ze moeten uitzien naar een andere partner. Een keer gepakt zijn met een kilo pervetine heeft me volkomen genezen, terwijl dat destijds geen misdrijf was volgens de Opiumwet maar een overtreding in de zin van het Geneesmiddelen Besluit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een digitale meter, die zijn niet uit te lezen op afstand.

Dat is gwn een analoge teller met digitaal scherm.

een slimme meter ziet er anders uit, google even. Gr

Ik kweek al een jaar met mijn digitale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je meter digitaal is wil niet zeggen dat hij slim is.

Een slimme meter lezen ze 1 keer in de 2 maanden uit. Dit kun je ook laten uitschakelen zodat je zelf je standen door moet geven.

Als ze zouden willen kunnen ze precies zien wat je verbruikt, maar dit zou inbraak op privacy zijn.

Tjah wie zegt dat ze zich daaraan houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...