Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

R.M

Project Great white shark En auto Ak 47

Recommended Posts

Hallo Mede kwekers,

 

 

 

Dit jaar begin ik met mijn buitenkweek project. Heb verder nog nooit wiet gekweekt maar heb aardige groene vingers en ben er bereid veel werk in te stoppen. Ik woon op een perfecte locatie heb namelijk een grote tuin met veel zon uren. Niemand die mijn kweek kan zien vanwege de hoge bebossing om mijn tuin heen.

 

Mijn doel is dus ook om zulk groot mogelijke planten de kweken als dat mogelijk is. Mijn plan is om 5 Great white shark planten neer te zetten, en 3 aK 47 autoflowers. Volgende week bestel ik de zaden en rond 10 mei zorg ik ervoor dat deze fris in mijn tuin staan.

 

Nu ben ik beginnend kweker en heb heel veel informatie gedurende de afgelopen maanden opgezocht. Ben alleen op enkele vragen gestuit. Waarvoor zette de meeste mensen verschillende soorten? en is er iemand misschien bekend met de great white shark? Op het internet kan ik weinig over dit soort vinden.

 

Maakt het verder ook uit als ik de autoflowers in de volle grond plaats. of blijft het feit dat de opbrengst van autoflowers gering is volle grond of niet?

 

Ik houd jullie op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom mensen vrschillende soorten zetten ? Antwoord daarop lijkt me vrij logisch, om wat afwisseling in je rookwaar te hebben. Moet je maar eens een jaar hetzelfde roken. Na een tijdje wordt je als dagelijks roker tolerant aan steeds hetzelfde wietje

 

Planten buiten steeds in de volle grond als je de mogelijkheid hebt, in jou geval is dit dus aan te raden. Waarom zet je geen serre neer in je tuin ?. Haal je nog een mooier resultaat mee, heb je geen last van de regen, enkel opletten met de luchtvochtigheid in laatste weken.

 

Zaadjes kieze jah, ene soortje is al wat gemakkelijker te kweken buiten dan het andere. Hangt er eig van af wat je graag rookt; en is een tuinkas kan je in principe alles kwijt.

 

Autoflowers zijn wel leuk al gaat mijn voorkeur wel naar 'gewone' planten. Vorig jaar had ik er van Sweetsseeds, was ik zeer tevreden van; zijn uiteindelijk toch een 160cm geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reactie, volstrekt logisch inderdaad niemand die constant het zelfde wil roken. Een kas is opzich wel een goeie optie heb plek zat ervoor dus zal nog even nadenken hoe ik dat goed ga aanpakken.

 

Mijn voorkeur gaat daar ook naar uit heb je tenslotte de grootste opbrengst van, maar wil er 3 hebben om te kijken hoe groot ik ze kan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tuinkas in plastic is de grote kost niet, maar met eentje in glas ben je zoet voor een paar decennia :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo! het was alweer een tijd terug dat ik heb gereageerd. Maar de zaden zijn binnen! Na toch nog wat veel research ben ik op compleet andere zaden gekomen. Heb afgelopen woensdag 10 Passion 1 zaden bij wietzaadjes.nl besteld. Volgende dag meteen binnen gekregen plus nog 2 white widow zaden er gratis bij gekregen.

 

DSC 0248

 

Vandaag meteen alles in de potgrond gezet en meteen even een slokje water gegeven.

 

 

DSC 0249

 

De twee onderse linkse potjes zijn de white widows

DSC 0250

 

Vervolgens nog even wat folie over gedaan om het broeikas effect te krijgen. Ben erg beniewd wat het gaat worden! Laat de boel maar flink groeien!

 

 

DSC 0251

 

 

Alles staat dus mooi te groeien (hopelijk) en ik zal jullie op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend even wezen kijken en tot mijn grootte verbazing waren er al twee plantjes omhoog gekomen. Na een middagje wachten kwamen er steeds meer op en vanavond waren er 7 uitgekomen.

Heb van de onderkant van plastic bekertjes nog een klein kapje gemaakt. Om toch nog even een broeikas effectje te krijgen zonder de plant aan te raken.

 

DSC 0256

DSC 0255

DSC 0257

DSC 0252

 

DSC 0253

DSC 0254

 

Nu was ik vanavond weer even gaan kijken en toen zag ik dat er 2 steeltjes naar boven waren gekomen bij een plantje. Nu is mijn vraag komt dit vaker voor? had het namelijk nog niet bij iemand anders gezien.

Weet trouwens zeker dat er geen twee zaadjes in het potje zaten.

 

 

DSC 0258

DSC 0259

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels al 3 keer gelezen dat anderen hetzelfde was overkomen met die twee steeltjes:P 1tje zal achterblijven in de groei en de ander zal als t goed is doorgroeien! maar we zullen zien:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dus toch nog niet goed gezocht. Alsnog bedankt

 

Ondertussen is inderdaad een van die twee zich mooi aan het ontwikkelen de andere iets minder.

 

De rest van de plantjes gaan op eentje na allemaal goed.

 

 

DSC 0264

 

DSC 0262

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag alle plantjes al in potten buiten gezet. Ze waren door licht begrek als een malle aan het strekken. Er was geen optie om met kunstlicht te werken. alles staat dus al buiten. Hopen dat het weer een beetje dimt komt het helemaal goed.

 

Heb om alle potten heen slakken korrels neergestrooid (niet in de potten dus) dus last van slakken zal ik ook niet krijgen.

Op dit moment staat het er dus zo bij:

 

DSC 0272

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is al een tijdje geleden dat ik er iets op heb gezet. Ik zit alleen met een probleem. Na mijn mening gaat de groei erg moeizaam en een plant gaat het ook niet redden. Nu vraag ik me af hoe dit zo komt, zelf denk ik door het slechte weer. de plantjes hebben namelijk veel te veel water gekregen (regen).

 

Maar misschien heeft een van jullie wat tips wat ik kan doen om de groei te verbeteren.

hier zijn nog paar foto's hoe sommige er bij staan.

DSC 0278

DSC 0277

 

Hier ook nog even een foto van het plantje die het moeilijk heeft.

DSC 0280

 

Zou fijn zijn als iemand wat tips aan me kan geven vind het namelijk fantastisch mijn eerste kweekje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel te nat ja, je zou ze met regen onder afdakje of folie kunnen zetten.

1 geluk, de komende dagen wordt het warm zonnig weer.....laat ze helemaal opdrogen!

Maar dat duurt nog wel even voor al dat vocht uit die pot is, daarna zo droog mogelijk houden dan komt het wel goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo R.M,

 

Wat een leuke soortjes.

 

Zelf heb ik ook getwijfeld om de Great white shark te nemen. Maar heb uiteindelijk toch gekozen voor de Church. Ik denk dat jij zelf al eerder het probleem hebt aangegeven.. Het weer. althans er waren ook een paar fantastische dagen. de begin fase van elke plant is moeizaam, en komt wat langzaam op start in het buiten seizoen. onder de lampen hebben de planten wat minder last van eventueel stress of andere dingen die de plant doet afslaan. Heb geduld !

 

Je planten gaan groeien als kool wanneer ze een bepaalde fase hebben ondergaan of gewoon makkelijker gezegd.. wanneer de zomer echt van start gaat. heb geduld dat is het enigste wat ik je kan gaan zeggen!

 

Fijne dagen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke super! bedankt voor de snelle reacties's Ik heb uit eindelijk ook voor andere soortjes gekozen. Ben op passion 1 en white widow uitgekomen van Dutch passion.

Ik zal geduldig wachten tot ze hun mooie groeispurt gaan maken! Heb ze wel even onder een zelfgemaakt afdek systeem gezet. Nu hebben ze niet meer zo'n last van alle regen.

 

Laat maar groeien zou ik zeggen! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt goed en geen dubbele topics erover maken! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

super bedankt voor de snelle reacties nog! Ze gaan op dit moment heel goed het weer was de afgelopen dagen fantastisch en ze gaan nu echt heel erg goed.

 

Wel heb ik een beetje last van kleine gaatjes in het blad bij sommige planten. Ik zie zelf geen blad luis en slakken is ook uitgesloten daar heb ik namelijk een systeempje voor rondom mijn potten.

 

Iemand een idee wat het dan nog zou kunnen zijn en hoe ik het op kan lossen?

DSC 0282

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al geprobeerd om je grond helemaal droog te leggen? gewoon de eerste dagen geen water geven. Cannabis planten houden ervan om droge voetjes te hebben, en zullen daarom hun voeten dieper in het zand doen. mijn routine is altijd 2 dagen geen water 1 dag water 3 dagen geen water 1 dag water, en zo verder. de plant zou later goeie en sterke wortels gemaakt hebben, en dat betekent veel meer vloei van wortel naar plant. dan gaat de plant echt groeien !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke! nee had ik zelf eigenlijk tot nu toe niet gedaan. Ik ga dat ook eens proberen ik geef ze namelijk op dit moment denk ik iets te veel water. Zal het even wat aanpassen dan komt het vast helemaal goed!

 

Thanks voor de snelle reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leve de zon ik ben 17-06 begonnen met ontkiemen , ze gaan lekker!

Foto0091

Foto0093

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan je nou 17-06 begonnen zijn met ontkiemen? Die datum ligt in de toekomst :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja is best leip, ben man van het heden, excuse me, het was 17 maart het jaar 2014,

beam me up

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keurig! laat de boel maar lekker groeien!

 

Heb nog een klein vraagje: de de jongste blaadjes in het midden groeien scheef (ze trekken een kant op) of ze verschrompelen een beetje. Is dit erg of moet ik de boel gewon even zijn gang laten gaan?

DSC 0284

DSC 0285

 

De rest gaat overgens fantastisch! vind het prachtig om ze te zien groeien, prachtig mijn eerste kweekje!

DSC 0287

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je geen zorgen R.M, sommige van mijn nieuwe blaadjes hebben dat ook en blijven ook gewoon goed groeien. Maak je niet druk. pas wanneer de blaadjes hangen,krullen,droog lijken en van kleur veranderen is er wat aan de hand !

 

KingRoyal :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dit weer doet mijn groene vrienden goed! de meeste planten doen het uitstekend en zijn nu echt mooi aan het groeien. De wat mindere planten krijgen wat gaten in het blad en sommige bladeren krullen op. De bladluizen die erop zaten heb ik met een bio middeltje eraf gehaald. Dit was denk ik ook de reden waarom het slecht ging met sommige planten.

 

DSC 0289

DSC 0288

DSC 0290

DSC 0291

DSC 0292

 

Nu ben ik van plan om volgende week de plantjes in de volle grond te stoppen. Heeft er iemand misschien tips om de grond zo goed mogelijk te krijgen? Wil dat de plant zo goed mogelijk aan voedingstoffen krijgt wanneer hij in de volle grond zit. Iemand paar tips voor me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...