Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

9 x Cheese, Sannie's way onder 400 watt

Recommended Posts

Dag medegrowers!....

 

Hier dan een verslag van een biologische ronde van mijn kant, en we zeggen deze keer....Cheese!

Na een maand of 4 wordt het wel weer is tijd voor zo een ronde op de Sannie's way.

 

Daar gaan we!

 

 

Voorgroei:

Spongepotjes (ontkiemen)

9 x 3 liter pot.

3 x T-neon armatuur met 2 x 36 watt grow.

 

Set up:

Secret Jardin DR90

400 watt Philips Son T-plus onder hamerslagkap.

Buisafzuiger 350 m3 met carbon active en demper.

Vooralsnog passieve inlaat, zodra het te warm wordt straks, wordt deze actief, en blazen we koele lucht vanaf buiten.

2 clipvennetjes.

 

Voeding en potten:

15 liter smartpots met drain.

Plagron lightmix + perliet.

Perfect start.

Schimmels.

Buffertabs.

Bacto.

Bac wortelstimulator.

Bac bloei.

Bac booster.

 

Dat was dat, nu de eerste beginselen.

 

Ruim een week geleden zijn de zaden tussen natte watten gelegd, op 23 graden.

 

Na 4 dagen hadden ze allemaal een worteltje van 5 mm, deze voorzichtig met pincet in de spongepotjes gezet, had de propagator al klaargemaakt, dus de zaden ingewaterd met bacto, inc. de perliet rond de potjes.

 

Na 3 dagen stonden ze allemaal boven, en ja hoor, 9 dames waren geboren!

 

gallery_37549_16920_16201.jpg

 

Nadat ze een cm of 3 groot waren moesten ze direct onder de T neons i.v.m. strek.

 

De 3 liter potten hadden we al 5 dagen eerder gemengd (lightmix, 4 gram PS, 1 gram schimmels en ingewaterd met bacto) en weggezet, zodoende kon het bodemleven al mooi op gang komen.

 

Dussssssss.

 

De zaailingen overgepot en nog wat ingewaterd met bacto, wat me opviel was het lange worteltje wat al onderuit de spongepotjes kwam, het gaat snel in die potjes met bacto!

 

 

De zaailingen net overgepot:

 

gallery_37549_16920_2201359.jpg

 

gallery_37549_16920_99845.jpg

 

Na de foto de lampen laten zakken tot 2 cm er boven. Hier blijven ze 2 weken voorgroeien, om zo mooie compacte struikjes te krijgen.

Zag vanmiddag wel dat ze inmiddels allemaal de eerste 2 groene blaadjes hebben gekregen...op de kiemblaadjes na.

 

Verder geven we ze de eerste 5 dagen helemaal niets, laat de wortels maar lekker zoeken naar vocht, we sproeien alleen de bovenlaag wat vochtig.

 

Temp is 25 om 20 graden, wil met een tubeheater de nachttemp op 22 houden, dus dat moet nog even geregeld worden.

 

Ik denk maar zo, het begin is er weer! :icecream: :book: :jump:

 

 

 

Tips and tricks altijd welkom, mits onderbouwd! :likken:

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet 'm op El oro...... We kijken weer gezellig met je mee! :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg ook weer!

 

Gefeliciteerd papa el oro verde, verzorg je kindjes goed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel heren van het goede leven! :spliff:

 

@Critical. fijn om te lezen dat er hier weer support is...altijd leuk. :tu

 

@blowke. Dank je, daar heb je een punt, achteraf gezien had dat best gekund inderdaad. Ze gaan over 2 weken in de smartpots, dan zet ik ze wat dieper.

 

@Casto. Hey man, leuk! Ha ha ja ja, tis me wat, bijna geen tijd om een blow te roken. :rofl

Maar de opzet is altijd het meeste werk, als het draait, gaat en groeit (ook op het forum) dan gaat het weer vanzelf...je kent het wel.

 

 

Nu toch echt tijd voor een heerlijke Santa Maria in de vloei! :j En een Maroc 9 in de pijp :vape:

 

Santa Maria??? Jahaa had nog punten op mijn kaart, effe een ander smaakje! :yummy:

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi voorgroei kastje heb je daar, kan je hier wat meer over vertellen :likken:

succes deze ronde.

 

groetjes missappel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk mee heb zelf ook cheese staan nu in groei. Welke afkomst is dit en bloeit deze ook 9 weken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede zonnige woensdag!

 

Bedankt voor de reacties weer.

 

@Piet. Leuk Piet dat je hier weer aanschuift, wat je zegt...Gaan met die banaan!

 

@missappel. Bedankt, dat kastje heb ik een paar jaar geleden nog is gemaakt om de zaailingen op te kweken, voordat ze de tent in gaan. 70bx50dx90h er zit stroom in, is verrijdbaar, en bovenop konden we de voeding mengen. (voordeel van meubelmaker).

 

@Nonsense. Gezellig kerel, schuif aan. Hoe gaat ie bij jou, alles onder controle in je hok?

 

@spacefrog. Hey man, mooi dat je mee kijkt, ook Cheese in de groei, :tu kunnen we een beetje bij elkaar koekeloeren hoe de Cheese dames zich ontpoppen tot heerlijke geurende struiken met buds.

Dit is inderdaad een 9 weken bloeier, met een kruising van Skunk 60% en Kush 40% Het is de pheno die in Engeland zo populair is, We hebben deze wel eens eerder gehad, en we waren er dol op, de smaak is fantastisch, biologisch geteeld!

 

 

Wordt vervolgd..... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat voorgroei kastje ziet er handig uit jah. Goed idee zo.

Zo iets ben ik ook van plan te maken voorgroei/drooghok kan ik in een moeite Door gaan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi voorgroeikastje, meubelmaker ;)

Ben benieuwd hoe compact ze blijven.

Zouden ze veel compacter worden dan onder een hps?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond forumers!....

 

@Gelderse. Ja toch? Kastje gemaakt van wit geplastificeerd spaanplaat, naden afgekit, zo kan er nergens vocht bij, want daar kan spaanplaat niet zo goed tegen. :no

Er zijn al aardig wat dames voorgegroeid in dit ding.

 

@Stoner123. Dank je man, die dames blijven wel lekker compact hoor onder die T Neons, lampen er 2 cm boven, niks aan de hand.

 

 

 

Update dag 6 voorgroei T Neons:

 

Niet zo heel veel te melden nog, maar vandaag hebben de dames wortelstimulator meegehad, Het bodemleven zal nu ook wel lekker op gang komen, dus het wortelgestel zal zich snel gaan uitbreiden.

Voorlopig krijgen ze geen water meer, laat de wortels maar lekker zoeken.

 

We hebben er een tube-heater bijgezet, die schakelt aan zodra de temp onder de 21.5 komt als de lamp uit is.

Het was 19.8 minimaal, daar zitten we nu mooi 2 graden boven.

 

Temp = 26 om 21.6 graden.

LV schommelt rond de 45%

aarde = 22 graden.

Verder zijn er de prille beginselen van een 2e internode in aanbouw!

 

 

Pica's:

 

gallery_37549_16920_2340167.jpg

 

 

 

 

Links:

 

gallery_37549_16920_1200117.jpg

 

 

 

 

Midden:

 

gallery_37549_16920_1006241.jpg

 

 

 

 

Rechts:

 

gallery_37549_16920_151226.jpg

 

 

 

Close uppie:

 

gallery_37549_16920_6252.jpg

 

 

Over 8 dagen gaan ze in de tent onder de 400 watt HPI om verder voor te groeien (7 dagen). Daarna hoop ik de boel lekker wat te knakken en te buigen, klok op 12/12 en proberen wat diepte er in te krijgen.

Met 60% indica en 40% sativa invloeden verwacht ik nog een 2 weken doorgroei.

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat zoals het hoort zo te zien.

 

Ik heb ze nog goed onder controle hier :) Alleen druk vandaar het ontbreken van veel updates.

 

Denk dat ik na de zomer als er weer binnen wordt gegroeid ook cheese neer ga zetten. Vind het toch wel de lekkerst smakende wiet.

Edited by NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon dia!

 

Hey Nonsense. Ja man, ik ga er van uit dat we goed bezig zijn. Je draait volgens mij een prima ronde, en ja druk, dat hoort er soms gewoon bij in het leven. Die Cheese hebben we een paar jaar geleden ook een keer gehad...fantastisch die smaak.

Mooie soort om te kweken ook, bossige plant, 60% indica, 40% sativa. Daar kunnen we wel wat mee denk ik. :D

 

 

Maar nu even dit:

 

Ik ga een experiment doen, een drain van 25 mm, in een cirkel van 15 cm, onderin vol gaatjes van 5 mm geboord, bovenin een gat waar weer een stukje slang in zit om door te wateren, en te voeden.

De drain komt op de helft van de diepte van de pot te leggen.

 

Zoiets:

 

gallery_37549_16920_67450.jpg

 

We willen proberen op deze manier zo goed mogelijk het voedingswater in heel de pot te laten komen.

Verder zullen we ook van boven moeten gaan water geven i.v.m. buffertabs, dit zal dan 2 keer in de week alleen water zijn, en verder de bovenlaag vochtig houden.

 

 

Verder gaan de kleintjes goed, ze bouwen aan hun derde internode, en strekken niet onder de T Neons.

Ze lijken lekker aan te slaan, we gaan de 2e week voorgroei in. :verrygood

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey el oro!

 

leuk bedacht met die drain! ben benieuwd...

 

meen dat krasi in zn mega smart pots ook een drainage slang halverwege de pot steekt

alleen met 15 ltr zakjes die jij hebt is het een beetje onnodig denk ik...

de pot is zo klein dat je met water geven van boven de zwaartekracht er wel voor zorgt dat het water ook lager in de pot komt..

 

die 15x15 cm potjes waarje in voorgroeit zijn super handig! ik hb ze zelf ook..

wel merk ik dat als ik voorgroei in 0,5 ltr potjes (en ze dus eerder over-pot) ze de smartpot beter bewortelen..

 

 

daarnaast is die buis volume wat je gaat missen in je pot...(niet veel maar toch iets)

 

maargoed als je het niet probeert zul je het ook niet weten :)

 

cheese altijd lekker! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey skunkmonster. Dank je, we gaan het gewoon proberen deze ronde.

Klopt wat je zegt, Krasi watert ook met een drain. Ik denk dat met die smartpots, het vocht niet overal gaat komen, ook met die 15 liters, vandaar eigenlijk dit experimentje.

 

Ja deze 15 x 15 potten (3 liter) is wel een verbetering, voorheen die kleine potjes, zaten vol geworteld na 2 weken voorgreoi, geen plek meer voor wortels, ik denk dan stilstand. Ben benieuwd naar deze met het overpotten over een week.

 

Cheese is zeker een heerlijk potent geurend wietje, en biologisch gekweekt nog lekkerder! :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach als je het niet uitprobeert zul je het nooit weten toch ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoesneller ze in hun uiteindelijke bestemming komen te staan hoe beter lijkt me :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Right words Critical!....een beetje hobbyen af en toe. :) Maar het moet wel voordeel opleveren, anders wordt ik chagrijnig! :angry:

 

Daar heb je wel gelijk in denk ik skunkmonster, maar om ze lekker te laten wortelen en kort te houden vind ik dit een prachtige methode. Volgende week mogen ze over.

 

En dit kastje hebben we zo staan...plug and play! :verrygood

 

 

 

De kleintjes 2 uur geleden:

 

gallery_37549_16920_19670.jpg

 

gallery_37549_16920_54968.jpg

 

 

:lol: Fragiel en klein, maar oh zo fijn! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker soortje , heb ik ook altijd nog staan

 

Van welke zaad leverancier is deze Cheese

 

Gr. B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Boossie. Inderdaad een heerlijk soortje, die skunk/kush kruising geeft een fantastische smaak...en high/stoned!

 

Deze zaden komen van de Greenhouse.

 

 

We hebben ze al 2 x eerder gekweekt, en die smaak zijn we niet vergeten, vandaar dat het weer is tijd werd voor een Cheese ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes hier!

 

hier blijven maar verslagjes van je de grond uitkomen :tu

 

cheese is idd iets speciaals!

daar kan je mij wel mee omkopen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goeiendag Sensi!

 

Dank u, ach ja, stilstaan is achteruit gaan zeggen we dan maar. ;)

Ik zal eens kijken of ik nog ergens foto's kan vinden van die vorige rondes Cheese, weet niet zeker of die nog wel heb.

Cheese is absoluut een heerlijk wietje om te roken, vandaar bij ons weer is in de tent.

 

 

Updatje dag 11 18/6 voorgroei:

 

Gaat allemaal prima, dametjes groeien lekker door, en zien er fris uit. Gister hebben ze met de voetjes in een badje met 3 liter water met wortelstimulator gestaan, allemaal 5 minuten, toen de laatste er uit ging was de 3 liter weg, foetsie, opgezopen.

 

 

 

Pica's van het jonge gepeupel:

 

 

Het wordt steeds groener onder de T Neons:

 

gallery_37549_16920_1619561.jpg

 

 

 

En dan nog de rijtjes, jong en fris:

 

gallery_37549_16920_147250.jpg

 

gallery_37549_16920_117871.jpg

 

 

gallery_37549_16920_2156486.jpg

 

 

Verder wordt er vandaag met Dettol gesopt in de ruimte en in de tent, gaan we de aarde mengen/inwateren met de toevoegingen voor de 9 smartpots, kan alvast een dag of 5 het bodemleven een beetje op gang komen.

 

Donderdag gaan we de schone spullen weer aansluiten, wordt de bodemverwarming in orde gemaakt, nieuwe kap met HPI opgehangen, afzuigunit in orde gemaakt, actieve inblaas met LVS gerealiseerd (we gaan koele lucht van boven inblazen) voor de warme periode straks, kortom...thinks to do!

 

Dit wetende dat we ook nog een bergje Silver Haze zullen gaan knippen einde van de week, het lijkt allemaal gesmeerd te lopen! :verrygood

 

 

Voor zover weer bijgepraat.

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat 15 liter smartpots gebruiken toch? Met hoeveel en wat ga je die inwateren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...