Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vinnividivici

Belichtingstijd autoflower

Recommended Posts

Aloha,

 

Ben bezig met een autoflower-soortje, Fast Bud #2.

 

Buitengewoon feestelijk soortje, kan ik alvast verklappen. Bloeit daadwerkelijk af in de tijd die de fabrikant opgeeft, bijvoorbeeld - daar wordt je wel vrolijk van. Van ontkiemen naar afbloeien in 7 1/2 week :verrygood , ook zoiets lolligs. Vier dagen spoelen, ben je toch maar mooi uit en thuis in 8 weken.

 

Kwam er ook achter dat je dit soortje stevig moet voeden anders wordt het helemaal niets. Kan ook niet anders natuurlijk met zo'n snelle jongedame - is eigenlijk wel logisch.

 

Mijn opstelling: 400 watt Hps, eerste twee weken groeilamp, daarna bloeilamp erop. Autopotsysteem , kokos/perliet 50/50 met wortelbeluchting, Jardintentje 80X80. Zaad ontkiemd op spongepot, na ontkiemen Formulex met Rhizotonic, verder met Kokosvoeding, laatste 2 weken met Ripen.

 

Nu lees ik over de belichtingstijd verschillende verhalen. De één zegt 12 uur, een ander 18 uur, 20 uur komt ook voorbij. Momenteel zit ik op 12 uur, ga vanaaf oogsten en het ziet er heel redelijk uit, kan over het gewicht nog niks zeggen maar ik hoop 2 onsjes. Mijn vraag is: zou je bij een langere belichtingsperiode nog betere resultaten krijgen of is het te verwaarlozen? Dit ook even ivm. de stroomrekening :rtfm:...

 

Hoi

Vinni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is iets wat niemand zeker weet,

De een zegt : meer licht -> meer fotosynthese.

De ene is weer overtuigt dat een plant rustfase nodig heeft (zoals ik)

Ik zou de lamp persoonlijk op 18/6 zetten, en dan kijken wat de beste resultaten behaald, met in je achterhoofd dat het wel een stukje meer verbruikt.

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

14/10

9/15

24/0

12/12

 

wat maakt het uit het is een autoflower?

 

Als je binnen kweekt onder 400 watt en gaat 18/6 verbruik je veel meer stroom als 12/12; denk je dat er zo'n verschil in eindgewicht zit tussen de planten die dat goedmaakt? Neen, anders wisten we het allemaal al wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, da's eigenlijk de grote vraag hè. Als het nou gelijk de helft meer opbrengt op 18/12, dan zouden we het wel weten.

 

Maar als het 5 à 10% meer opbrengt ga ik vrolijk verder op 12/12 natuurlijk...

 

Enfin, de discussie is geopend, we wachten nog wat bijdragen af, ga toch pas volgende week weer draaien. De nieuwe zaadjes vanochtend in de spongepot gezet - gaat goed komen.

 

Hoi

Vinni

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beperkende factor bepaald je opbrengst.

Meer licht-uren is dus alleen effectief als al de andere factoren (temp, ph, bemesting, etc) optimaal zijn.

 

Of 5 à 10% meer opbrengst de moeite waard is, weet je ook pas als je de normale opbrengst weet.

5% van 50 gram, of 10% van 400 gram is nogal een verschil.

 

Van ontkiemen naar afbloeien in 7 1/2 week

Dat klinkt te mooi om waar te zijn.

Meestal gaat er een week of drie of vier overheen voor autoflowers hun geslacht tonen.

Dan blijft er weinig tijd meer over om nog fatsoenlijke toppen te maken.

 

Ben benieuwd.

Succes.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste ronde hebben ze bijna 3 weken op

24 uur gestaan daarna hooguit 2 uur donker

22 uur licht dus,dit was wel uit temperatuur problemen

Nu deze ronde staan ze 20/4....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja...7 1/2 week, het is dus echt zo...staat op de verpakking, is nu de tweede keer dat ik ze heb neergezet. Eerste keer werd 't niets vanwege te weinig voeding :whistling , bleven ze heel klein maar deden ze er echt 7 1/2 week over. Nu bij de tweede keer drie keer zo sterk gevoed als de eerste keer en ook nu: 7 1/2 week...en klaar. Ik ga de vier dames nu omhakken, ga proberen er een plaatje van te plaatsen. Overigens het zijn gefeminiseerde zaadjes - was ik vergeten te vermelden...de jongedames kregen al okselbeharing aan het eind van de tweede week onder de groeilamp..!

 

Hoi

Vinni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd. :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pheauteaux: helaas maar dat wordt me echt teveel gedoe met URL-codes en zo. Jammer dat dat zo moet, er zijn eenvoudiger manieren om een plaatje op een forum te zetten...

 

Na het hakken is toch goed te zien dat je met zaadjes werkt en niet met kloontjes; één bleef toch kleiner dan de drie anderen, het zijn echt vier verschillende planten. Maar één eigenschap hebben ze gemeen: de afbloeitijd.

 

Ik laat jullie het droge gewicht nog weten.

 

Hoi

Vinni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vier autoflowers van 7 1/2 week onder een 400watter?

Hoe hoog zijn ze geworden?

Hoe rijp is bij jou rijp?

Probeer het nog eens met die foto's,

want ik ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beperkende factor bepaald je opbrengst.

Meer licht-uren is dus alleen effectief als al de andere factoren (temp, ph, bemesting, etc) optimaal zijn.

.....

 

Dus in jouw ogen zou 24 uur licht het méést effectief zijn wanneer de overige factoren optimaal zijn?

De nachtperiode (rust?) zou dan tot een slechtere opbrengst leiden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

P1030446


P1030445


P1030444



Nou geen idee wat ze hier allemaal willen als je een fotootje wil plaatsen. Heb maar wat geprobeerd, maar waarom wordt dit zo ongelooflijk moeilijk gemaakt? Maar goed, ik heb een poging ondernomen.



Ik denk wel, dat een plant ook een rustperiode nodig heeft - als organisme zijnde. Interessant terzijde: Onlangs een docu gezien over een nieuwe satteliet die, onder andere, 's nachts de O2-opname door planten kan registreren. Zo noemde men het Amazone-gebied ook wel: "de longen van de wereld", maar is het gebleken dat de O2 die de bomen aldaar overdag produceren, door diezelfde bomen weer net zo hard opgenomen wordt...Wat zijn dan wel "de longen van de aarde", waar komt de O2 dan vandaan die we inademen? Antwoord: algen in de wereldzeëen...

Werkend met het Autopotsysteem kan ik ook zien dat de dames 's nachts toch ook nog wel een litertje of wat tot zich nemen, dus ook in de rustperiode vinden er processen plaats - denk ik dan, als beginner :huh:

@Fool on ze hill: Rijp is bij mij als 1/3 van de haartjes bruin is, de toppen zich sluiten en de kristallen wit gaan uitslaan. Ze zijn niet allemaal even lang, één is rond de veertig centimeter geworden, de anderen tussen de 60/80 cm.

Hoi
Vinni Edited by vinnividivici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter kijk je met een zakmicroscoop even naar de trichomen als jij denkt dat je planten rijp zijn.

Geloof me dan kunnen ze opeens nog 1 a 2 weken langer.

Hier waren 60% van de haartjes bruin maar de trichomen nog maar voor 5% amber ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoopte op 200 gram... :lol: :lol: :lol: me neus.

 

't is wel genoeg voor eigen gebruik dus wat dat betreft is het doel bereikt. De teller bleef steken op 120. Maar 30 g per plant is voor een beginner niet slecht geloof ik, ben allang blij dat ik niet meer naar de shop hoef nu. Scheelt stukken.

 

Mag het qua opbrengst wat minder zijn, is de kwaliteit dus wel toppie. 't Blijkt een hazy soortje met van die bolletjes die helemaal vol thc zitten dus als dat een beetje is afgerijpt...Ik heb 'm al wel even geprobeerd natuurlijk en 't is nu al zo sterk als de White Widow van de shop op de hoek :icecream:

 

Zakmicroscoop ga ik strax ff voor kijken, voor 't volgende oogstje :dribble:. Dus ik moet wachten tot de trichomen amber zijn? Moet een mooi gezicht zijn -

 

Hoi

Vinni

Edited by vinnividivici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers zijn leuk voor buiten, maar niet ideaal voor binnen.

Wat wordt de volgende ronde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, ik had al van dezelfde zaadjes gekocht en ontkiemd dus dit wordt nog een rondje autoflower. Ik ga ze nog wat steviger voeden en maar wat langer belichten, 's kijken of dat wat uit gaat maken. 't Is toch een korte cyclus dus over twee maandjes weet ik alweer wat meer. En als dat ook zo weinig opbrengt, ga ik over op een gewone - maar toch altijd leuk om mee te experimenteren.

 

Heb nog eens rondgesnuffeld hier, ik geloof dat de juiste term voor mijn wiet "popcorn" is. Nu ja - ook lekker hoor, popcorn. En na de grinder zie je daar niets meer van :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...