Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

9Tec97

Vraagje over Tneon.

Recommended Posts

Ik heb nu een tent van 60x60x140 staan met een afzuigsetje van 105m3, zou dit werken met 2x55 watt Tneon?

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa dat moet zeker lukken.

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai met 2x 75 watt tneon en een 105 afzuig, kan er nog wel 150 watt tneon bijhangen want mijn afzuiger draait pas op 50% !

 

succes Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb via een maatje een 250 watt HPS met hamerslag kap liggen, alleen denk dat mijn afzuiging dit niet zal trekken.

Erazer, wat zijn je ervaringen met de 2x 75 watt? Vind je dat er wat meer bij moet hangen of werkt dat prima?

Ik heb ook nog een PC fan als actieve inblaas, en ben van plan om een clip fan voor extra luchtstroom te gebruiken.

 

/edit/ Trouwens, Erazer. Vind je het nodig om de afzuiging de dimmen? (Maakt hij veel geluid zonder?) En wat gebruik je om hem te dimmen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werken zal het zeker doen. Hangt af wat je wilt kweken en hoeveel. Is het voor 2 plantjes vind ik 2 x 55 watt..ideaal....met meer plantjes zou ik er dan toch een extra 2 x 55 watt bij hangen., maar dan kan je beter direct gaan voor een 250 watt HPS.

 

Niet vergeten dat kweken met een Tneon, duurt de kweek ietske langer

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ook de planten af wilt gaan bloeien gaat het niet lukken

 

dat buisfannetje is te weinig druk om goed een filter te belasten, helemaal als je hem ook nog eens gaat dimmen (wat alleen geod lukt met een variac).

 

ik gebruik dat afzuigertje in combi met een 150M3 filter in drooghokje en dan afzuigertje op 100% en aanzuigen door filter en je wilt niet weten hoe krap dat is..

deurtjes open en hele kamer meurt meteen, jammer dat de 185m3 buisfan (zelfde idee iets groter) zo rammelt, die doet het een stuk beter qua opbouwen druk.

 

uitblazen door de filter is in geval erg laag debiet te prefereren om de filter goed zijn werk te laten doen

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blaas door 125 m³ filter met een 97m³/h 12 volt pc fan. De enige keer dat hier iets geroken is was de filter verzadigd.

 

Als ik mijn deur van 0.7x0.9m² opendoe en ik knal mijn dikke joint daar mag je 1x raden waar ALLE rook naartoe wordt gezogen.

 

dat fannetje heeft niet te weinig druk om een filter te belasten,

jouw 150 kuub filter is niet van een praktische afmeting om belast te worden,

 

zo zie ik het en deze pc fan draait al mee sinds de prille beginselen in 2008, altijd op een 125kuub filter en nooit problemen gehad, alhoewel het forum mij indertijd zei dat het niet ging :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werken zal het zeker doen. Hangt af wat je wilt kweken en hoeveel. Is het voor 2 plantjes vind ik 2 x 55 watt..ideaal....met meer plantjes zou ik er dan toch een extra 2 x 55 watt bij hangen., maar dan kan je beter direct gaan voor een 250 watt HPS.

 

Niet vergeten dat kweken met een Tneon, duurt de kweek ietske langer

 

Zal een 250 watt HPS wel werken met deze afzuiging? Ik vermoed dat het dan te warm word in de tent.

Ik twijfel nog wel een beetje tussen 2 x 55 watt of 2 x 75, dan heb ik dat gezeik van 4 x 55 watt ook niet en kan ik miss 3 planten neerzetten (Wat mijn bedoeling was).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak een 250 watt hps met een wat grotere afzuiger.

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor afzuiging zal ik nodig hebben met de grootte van de tent en een 250 watt hps?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen de bestelde afzuiging met filter retourneren en even afwachten tot loon binnen is, daarna gelijk de nieuwe afzuiging kopen :)

Ik denk dat ik hiermee dan ook wel kan uitbreiden tot een groter tentje later :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor dit gaan ------------------------->http://www.degrowshop.eu/luchttechniek-geurbestrijding/toe-en-afvoerventilatie/box-afzuigers-mdf/box-250m3/

 

en dit ------------------------------------>http://www.degrowshop.eu/luchttechniek-geurbestrijding/koolstoffilters/can-filters/can-200m3/

 

dan heb je een mooie zet gedaan en kan het lang mee gaan.

 

die buisafzuiger daar heb je kans dat je probleem hebt met lawaai en vroeg of laat ga je die toch vervangen als je verder gaat met het kweken.

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor dit gaan ------------------------->http://www.degrowshop.eu/luchttechniek-geurbestrijding/toe-en-afvoerventilatie/box-afzuigers-mdf/box-250m3/

 

en dit ------------------------------------>http://www.degrowshop.eu/luchttechniek-geurbestrijding/koolstoffilters/can-filters/can-200m3/

 

dan heb je een mooie zet gedaan en kan het lang mee gaan.

 

die buisafzuiger daar heb je kans dat je probleem hebt met lawaai en vroeg of laat ga je die toch vervangen als je verder gaat met het kweken.

 

Zal die afzuiger gedimt moeten worden? Wat raad je me aan om kwa variac of fancontroller erbij te kopen als dat moet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in mijn dr60 nu een ruck 330m³ zitten met een 250hps en die is goed genoeg tot de warme zomer begint ,staat nu in de nacht te spinnen tegen 50% met 2 actieve inblazers

 

Ik zou dus al zeker een stapje groter aanbevelen ,die 250 ga je volle toeren hebben draaien in de zomer en ik denk niet dat die het zal redden

Je huidige afzuiger kan je gebruiken als actieve inblaas ;)

Ik gebruik als controller een fanline rm werkt perfect al geeft deze wel een zeer lichte brom (hoor de brom echt zeer licht over de speakers als het muis still is in de kamer )

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor dit gaan ------------------------->http://www.degrowshop.eu/luchttechniek-geurbestrijding/toe-en-afvoerventilatie/box-afzuigers-mdf/box-250m3/

 

en dit ------------------------------------>http://www.degrowshop.eu/luchttechniek-geurbestrijding/koolstoffilters/can-filters/can-200m3/

 

dan heb je een mooie zet gedaan en kan het lang mee gaan.

 

die buisafzuiger daar heb je kans dat je probleem hebt met lawaai en vroeg of laat ga je die toch vervangen als je verder gaat met het kweken.

 

Zal die afzuiger gedimt moeten worden? Wat raad je me aan om kwa variac of fancontroller erbij te kopen als dat moet?

 

Ja....dan hoef je het niet te gebruiken op volle toeren. Den dag dat je een 400 watt wilt dan kan je die eveneens nog gebruiken. Je kan de afzuiger dimmen tot min 30% en daar kun je op spelen, als het tijdens de zomer wat warm wordt dan ben je niet gelimiteerd met de vermogen van je afzuiger.

 

Ik gebruik een variac en ben ontzettend blij ermee. Goedkoop en werkt prima. 1 nadeel je moet het handmatig instellen. Maar voor de rest krijgt gegarandeerd geen gebrom van je afzuiger zoals bij uw eerste optie. Normaal zou je met een filter + afzuiger + Variac rond de 170 euro +-

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een 60x60x140 tentje een 400 watt het trekken met een 250 m³ softbox ........ Das een goeie mijn 330m³ trok de 250 hps net vorige zomer zonder te dimmen

 

Dus faraon08 stop met deze bs te verkondigen en ga zelf lekker plantjes grillen in die setup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dude chill out.

 

Ben niet aan het zeggen om een 400 watt in zon n tent te stoppen speedy weedy maar in geval hij van setup veranderd en omschakeld naar een 400 watt dan kan hij die afzuiger nog gebruiken......in geval hij naar een 400 watt gaat dan moet hij degelijk van tent veranderen maar dat is een ander discussie.ik heb het over een 60 x 60 x 140 + 250 watt + softbox 250m3...en gewoon dimmen tot 50 %.....als jij dat grillen noemt....dan werkt grillen perfect bij mij

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja....dan hoef je het niet te gebruiken op volle toeren. Den dag dat je een 400 watt wilt dan kan je die eveneens nog gebruiken. Je kan de afzuiger dimmen tot min 30% en daar kun je op spelen, als het tijdens de zomer wat warm wordt dan ben je niet gelimiteerd met de vermogen van je afzuiger.......

 

Ik zie weinig over tent wissel hier ..... en daar ikzelf met een 330 afzuiger werk en weet hoe die de eerste ronde aan het zweten is geweest op het einde van de zomer ,blijf ik bij mijn standpunt 250 is gewoon te weinig

Op het moment staat ze ook op 50% door de nacht maar zit dan al aan een temp van 28 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja....dan hoef je het niet te gebruiken op volle toeren. Den dag dat je een 400 watt wilt dan kan je die eveneens nog gebruiken. Je kan de afzuiger dimmen tot min 30% en daar kun je op spelen, als het tijdens de zomer wat warm wordt dan ben je niet gelimiteerd met de vermogen van je afzuiger.......

 

Ik zie weinig over tent wissel hier ..... en daar ikzelf met een 330 afzuiger werk en weet hoe die de eerste ronde aan het zweten is geweest op het einde van de zomer ,blijf ik bij mijn standpunt 250 is gewoon te weinig

Op het moment staat ze ook op 50% door de nacht maar zit dan al aan een temp van 28 graden

 

Zou de http://www.greensell.nl/a-27369091/samengestelde-setjes/g-tools-400m3-buis-ventilator-met-ingebouwde-fancontroller-480m3-prima-klima-filter/ dan beter werken? Die zou volgens de beschrijving 400m3 zijn, genoeg zoals u beschrijft dat ik nodig heb. Anders zal ik toch een wat duurdere setup moeten hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die 400 ga je indd lekker rustig kunnen draaien zonder zorgen ,al hoor ik hier wel dat die gtools ook wat bromgevoelig zijn

Al ga je daar geen last van hebben als je die dimt met een variac

 

400 zal je in de winter fluisterstil kweken en in de zomer heb je genoeg over capaciteit om zeker safe te zitten en zal je zelden 100% moeten draaien

Ze zijn mss iets duurder maar je ga je voor je kop slaan als je voor een kleinere zal gaan ;)

 

Vermoed wel dat je rekening moet houden dat je je afzuiger en filter buiten je tentje zal moeten plaatsen ,er staat namelijk geen lengte beschrijving bij van de filter

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erbuiten plaatsen zal waarschijnlijk geen probleem worden, de huidige afzuiging van 105m3 word dan een actieve inblaas en zodra het loon binnenkomt bestel ik de nieuwe 400m3 afzuiging :)

 

Zodra dit allemaal staat zal een kweekverslaagie snel volgen :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je al met welke soort(en) je aan de slag gaat?

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aller 1e ronde zal waarschijnlijk 4x Special Queen worden van RQS, puur omdat het de eerste ronde is en nog moet leren.

Hierna wil ik allerlei verschillende soortjes proberen, amnesia haze lijkt me vooral een heel lekker soortje :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...