Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dag mensen

 

Ik ben D, en ik ben nieuw op het forum. Ik heb gelezen dat ik geacht word mij even netjes voor te stellen dus bij deze.

Ik ga dit jaar 4 plantjes neerzetten. 2 x Royal Caramel en 2 x Candy Kush Express. Eerst op 10 liter (mix aarde coco en perliet) daarna op 80. Ook wil ik veel naar beneden binden (LST techniek) en ook wel een paar keer toppen en voorderest goed snoeien voor optimale licht penetratie.

heb nu 4 zaailingen staan fotos plaats ik zeer binnenkort. Ik kweek op een dakterras volledig op het zuiden. Helemaal mooi alleen een erg winderige locatie, mensen die hier tips voor weten hoe hier mee om te gaan..ik hoor ze graag.

 

Verder wil ik iedereen een goed kweekjaar toewensen en hopen dat mensen gaan genieten van deze topic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:welcome: Dank D 420

 

Ook jij veel buitenplezier dit jaar.

 

Wij zijn benieuwd naar je eerste foto s.

 

Fijne avond :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens van voeding heb ik nooit zo veel kaas gegeten dus als mensen goede liefst biologische voeding kunnen aanraden graag :) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey DD

 

Wanneer je voeding gaat geven hangt af van je grond. Op voorbemeste aarde kan je rustig 1-2 maanden zonder voeding, als je ze in de grote pot zet kan je gaan voeden. Dutch pro a+b voor aarde is goede voeding en makkelijk te doseren.

 

succes & greetz, CD

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey DD Wanneer je voeding gaat geven hangt af van je grond. Op voorbemeste aarde kan je rustig 1-2 maanden zonder voeding, als je ze in de grote pot zet kan je gaan voeden. Dutch pro a+b voor aarde is goede voeding en makkelijk te doseren. succes & greetz, CD

 

Voor grond wil ik gaan voor een mix van 60% voorbemeste aarde 30 % coco en 10% Perliet... omdat dit lekker luchtig is zoek ik dus een goede root stimulator... ook hoor ik veel over wormenmest etc.... iemand die weet hoe dat precies werkt?

Edited by Dank D 420

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens... ik ben nieuw dus weet niet hoe ik de mail notificatie uitzet... ik hoef niet van alles wat hier gebeurd een mailtje te krijgen... is dit mogelijk?

Verder net gezien dat een van zaailingen aangevreten is door de poes... maar niets ernstig denk ik... puntjes van de blaadjes af en een stukje van het lobje... maar dit plantje was binnen een halve dag (!!!!) ontkiemd in een glas water dus hopelijk heeft ie deze kracht nog steeds en haalt ie het

Ergens deze week plaats ik fotos van mn babies

 

Cheers

D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een van de 2 royal caramels had wad moeite met ontkiemen en bovenkomen... tis nu nog een klein plantje van een centimeter terwijl de anderen 3 al 5 cm zijn. Maar nu zag ik dat dat kleine plantje veel donkerder is als de andere Royal Caramel. Nou denk ik dat de andere wellicht de befaamde Blueberry pheno kan zijn :D De genetica van de Royal caramel van RQS is dezelfde als die van de Cream Caramel van Sweet Seeds... BlueberryxBlackDomina, Mapleleaf Indica, White Rhino... nu zijn dat allemaal best wel harde indicatjes :D die zijn meestal donker groen dus die kleine oogt daarnaar ... maar de andere royal caramel is dus licht groen en hoog.... meer blueberry dacht ik zo...

 

 

 

Kan natuurlijk ook gewoon bijtrekken of een fout zaadje zijn hahahahahhaha

Edited by Dank D 420

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaha! Ook een dakterras kweeker,

Ik ga deze zomer gewoon een afdakje regelen, makkelijk verduisteren n droog tegen rot,ik gebruik de schutting een beetje als windscherm.

 

Succes,

 

Dat email gedoe, bij je profiel uitzetten of.rechts boven dit topic unfollowen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag de plantjes toch maar even in kleinere potjes gezet... kunnen ze beter savonds op de vensterbank.

Er is een kleine change of plan

Ik wil nu op 76 liter smartpots gaan kweken met een mix van 50% aarde 30% coco (bij mij op het dak droogt door de zeewind alles snell uit vandaar) 10% wormenmest en 10% perliet... deze potten wil ik op hondjes (zon plankje op draaibare wieltjes) zetten met op de hoeken steunpaaltjes voor een scrognet... omdat ik veel ga LSTen wil ik optimaal mijn ruimte concentreren... per plant ongeveer 8 tot 10 toppen per plant..

het plan is zo te binden http://forum.grasscity.com/outdoor-medical-marijuana-growing/430113-lst-low-stress-training-step-step.html

en dan dus een scrognet erover... de toppen die ik wil er doorheen trekken en alles eronder wegsnoeien... geen popcornbuds voor deze man... alle energie ga ik naar mn main colas pompen.

Nu wil ik graag weten... wat kan ik doen om mijn wortels goed te stimuleren.. welke voeding/wortelstimulator moet ik gebruiken?

 

 

Puur is de Kuur

D

Edited by Dank D 420

Share this post


Link to post
Share on other sites

een rare vraag... hoe krijg ik de fotos in mn topic :P

ook met digi dingen ben ik een leek

Share this post


Link to post
Share on other sites

een rare vraag... hoe krijg ik de fotos in mn topic :P

ook met digi dingen ben ik een leek

 

Kijk bij algemene info en daar bij mededelingen, daar ergens staat het gewoon uitgelegd (met een filmpje)

Ook dan moet je nog wel een beetje moeite doen hehe

succes!

Edited by jankiesaus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo de zaailingen hebben vandaag weer lekker buiten gestaan.. de kleine Royal Caramel begint bij te trekken en zn grote broer is zelfs al bezig aan zn eerste internode :D

De aangevreten candy kush heeft duidelijk een klap gehad... was hij eerst de grote is hij nu amper gegroeid, Ziet er verder wel gezond uit dus zal wel goed komen.

 

Zoals beloofd hier wat fotos

 

 

 

 

ik wil mn plantjes zo buigen dat iedere plant een blader dak van een vierkante meter heeft... dit te bereiken met een scrog gaas van precies een vierkante meter erover... in totaal dus 4 vierkante meter wiet van 4 planten op mn dak... allemaal op wieltjes dus goed mobiel,, ik hoop eind mei te kunnen overpotten naar een 76 liter zoals eerder vermeld....

 

Dan nog maals de vraag,.... welke wortelstimulator raden jullie aan?

 

 

Puur is de Kuur

D

Edited by Dank D 420

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag een nieuwe bong van BlackLeaf binnengekregen :D 6 arm tree perc en een splashguard... 5mm dik glas :D

Vandaag ook ff bij de lokale smartshop geweest. Of ze ook voeding hadden. Toen kon ik hun laatste Biotabs starterpakket overnemen voor 2 tientjes minder dus heb ik dit maar gedaan. Zaailingen eventjes uit hun potjes gehaald, snel de voeding door de aarde gemengd in mn mengvat en terug in de pot gekiept en daarna de zaailingen erin gezet. Daarna nog de biotabs in de grond gedrukt en met een bacto mix van een halve liter per plant gespoelt... ben benieuwd of ze het lekker gaan vinden.

 

 

Volgende week post ik wel weer eens wat fotos

Ieder plantje heeft nu duidelijk een eerste internode... iniemienie maar wel een echte :P

De kleine royal caramel is al al een flinke meid... ze strekt dan wel niet zo veel als haar zusje maar ze staat fier met een stam net zo dik als die van haar zus op de helft van de hoogte... een echte indica :D

De candy kushes doen het alle 2 prima... de aangevreten candy kush is volledig bijgetrokken en is nu gelijk aan de grote royal caramel... morgen moet ik van 6 tot 6 werken. Als ik dan s'avonds terug kom hoop ik te zien dat de voeding heeft aangeslagen...

hopelijk zijn jullie net zo benieuwd als ik :D

 

Ondertussen de bong getest... it Hits like a charm :D

 

 

groet

D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zijn een beetje geschrokken van de voeding... kleine brandplekjes in de blaadjes maar volgens mij komen ze er wel doorheen.

Verder door de 3 koude nachten waar deze stoere babes zich reeds doorheen hebben geworsteld is op beide royal caramels een purpling in de blaadjes gaande. Dit heb ik eerder gehad, het gaat wel weer weg maar is wel grappig om te zien :P

 

 

Verder jongens voor morgen een Hele fijne 420 Toegewenst!!

rookze

D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vier plantjes staan nog steeds op het dak. Ze strekken allemaal niet zo veel meer maar zijn wel alle 4 begonnen aan hun 2e internode :D

Als ik mn vingers voorzichtig langs de blaadjes wrijf laten ze al wat geur los :D. De Candy Kush Express ruikt naar wat ik het best kan beschrijven als aardachtige mango... dat kan nog leuk gaan worden :). De Royal Caramels ruiken allebei naar afghaanse hasj hahaha. In de genenlijn van deze soort zit wel een boel afghani bloed. Ben in ieder geval blij met het zoverre resultaat. De aarde coco mix is heerlijk voor het dak hier met al die wind. Houd echt goed zn water vast zodat ik ook wel eventjes geen water hoef te geven. De voeding van biotabs begint volgens mij aan te slaan aangezien het tweede blad van de royal caramel bijna een centimeter breed is.

Eind deze week volgen er weer fotos

 

Groet

 

D

 

P.S.

Hoe kan ik de naam van mijn topic wijzigen? Ik wil er graag mn strains achter zetten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig :verrygood

 

De topic naam kan volgens mij alleen een admin voor je veranderen.

 

Supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren dus zowel op mn wietplantjes als op mn aardbeitjes bladluis gevonden. Heb meteen met warme zeepsopoplossing bespoten. Tabak wil ik niet aan daar ik dat zo ver mogelijk vandaan van mn wiet wil hebben :P

Morgen eventjes het sproeien herhalen.

Weet iemand waar ik nu wellicht roofwantsen of lieveheersbeestjes kan kopen ter bio bestrijding.

 

 

Grtz en bedankt

D

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan je topic bewerken door bij je antwoord te gaan staan en dan bewerk te klikken, als t goed is zie je dan in t volgende scherm 'gebruik volledige editor'

Succes met je kweek :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat er nog geen foto's zijn mensen... ik ga er achter aan. Er zijn al heel wat dingen gebeurt op het dak hier. Heb per ongeluk bijna de kleinere Royal Caramel gemold tot twee keer toe, domme acties maar wel een goed leerproces over Supercropping :P. De Candy Kush express is echt een heerlijke plant om mee te LSTen, hele fijne open structuur die goede lichtpenetratie toe laat.

 

Hopelijk dus snel die foto's

D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd kom ik nu met foto´s :P

Ze staan nu allemaal op smartpots en het mengsel van potgrond coco wormenmest en perliet

 

 

De grote Royal Caramel waarvan een tak helaas weer om hoog moet groeien om zo te genezen van een breuk in de stam. de rest is net weer met krammetjes naar beneden gebonden

http://gallery.wietf...931_3869881.jpg

De Kleine Royal Caramel heeft zoals eerder verteld het erg zwaar gehad. Doordat dit mijn eerste keer werken met LST is heb ik er nog al wat takjes vanaf gebroken door gewoon domweg lompheid. Ze heeft nu wel de dikste stam van alle 5 de plantjes

http://gallery.wietf...931_3887853.jpg

De grootste Candy Kush Express heeft al heel wat bindingen en supercrops ondergaan. Er ligt nu een net over dat hij deelt met de andere CKE als tijdelijk scrog scherm. De laatste keer dat ik geteld had waren er 26(!!!) toppen die de hoogte in groeiden

http://gallery.wietf...931_3624390.jpg

De kleinere Candy Kush heb ik in een kruis getrokken met nog een gefimde tak in het midden.

http://gallery.wietf...31_3624390.jpg

En dan hier mn nieuwe aanwinst die nu net getopt is.... de Royal Cheese

http://gallery.wietf...931_4792524.jpg

http://gallery.wietf...931_4232510.jpg

 

Zo dat was em weer, opmerkingen zijn altijd welkom

 

Groet

D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja mensen het gaat best wel goed hier op mijn dakje

 

de Royal Caramel en de Candy Kush Express plantjes zijn allemaal begonnen met bloeien (het zijn fast versions, autoflowers zijn ver in de stamboom erin gekruisd!!) de cheese gaat lekker door met groeien op zn 30 liter.

 

hier even wat fotos

hier de cheese

gallery_40840_16931_92958.jpg

Hier de Royal Caramel

gallery_40840_16931_365352.jpg

Hier de achterblijver Caramel

gallery_40840_16931_488483.jpg

Een Candy Kush Express

gallery_40840_16931_1354085.jpg

En de andere

gallery_40840_16931_522788.jpg

 

Zoals jullie zien staan er 3 in scrog.... de 2 grote hebben allebei 18 toppen die nu nog omhoog komen de kleinere CKE heeft er 9

Ook heb ik veel getrimt voor meer exposie van de toppen...

Als ze binnen 8 weken klaar zijn kan ik half September oogsten, hopelijk nog voor de eerste herfstbuien.

 

Laat die Knotsen nu maar komen :D

 

Greetz

D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update,

als ik de jonge stammetjes even tussen duim en wijsvinger wrijf komt er al een heerlijke geur los. Wel leuk om te melden is dat de candy kush echt twee verschillende pheno's zijn. de ene heeft kleinere dunnere en lichtere bladeren en leunt veel meer naar een bijna mint achtige geur meteen kushy ondertoon, terwijl de andere dus wat bredere donkere bladeren heeft en echt ruikt naar een zoete OG... echt wel benieuwd

De grote caramel heeft echt dat romige in zn geur terwijl de kleinere wat meer naar zn Blueblack voorouder neigt maar beide ruiken lekker zoet

.

De cheese ruikt gewoon als goede cheese.....

 

Grt

D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Mensen

 

 

Ondanks dat er niemand reageert ga ik gewoon door met mn topic :P

 

De plantjes zijn nu allemaal gaan bloeien zoals eerder vermeld... heb ze op een Candy Kush na uit de scrog gehaald...

 

Hier wat foto's

De Cheese

gallery_40840_16931_147105.jpg

gallery_40840_16931_276542.jpg

De Kleine Royal Caramel

gallery_40840_16931_112012.jpg

gallery_40840_16931_249732.jpg

De grote Royal Caramel

gallery_40840_16931_95588.jpg

gallery_40840_16931_242917.jpg

Candy Kush Express

gallery_40840_16931_423330.jpg

gallery_40840_16931_222024.jpg

En de andere

gallery_40840_16931_174482.jpg

gallery_40840_16931_57462.jpg

 

Zoals jullie kunnen zien heb ik er een paar flink bijgetrimt voor de bloeifase... nu maar hopen dat het ook allemaal dikke toppen worden natuurlijk :D

 

Tot de volgende keer en ik hoor erg graag iets terug van jullie...

 

 

D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen nieuws is goed nieuws toch :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...