Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

speedy weedy

Slappe stammen ......

Recommended Posts

Om te beginnen ik heb zojuist mijn draad net tussen de planten uitgehaald ,dit had ik erin gestoken om de planten wat te kunnen sturen zodat het licht in de hoekjes kon komen

 

Probleem nu de draden eruit zijn alle ondersteuning van de planten is ook weg :(

En daar de uitlopers van de kush ondertussen aan de 1,5 meter lengte beginnen te geraken is er geen stijfheid in de takken ..

 

Nu is er iets wat je de plant kan geven zodat de stammen toch wat steviger worden ???

Is dit een teken van te weinig water of juist teveel ???

 

Dit probleem moet opgelost geraken daar ze nog maar net in de bloei staat en 5 van de 10 takken kunnen hun eigen gewicht amper dragen .....

laat staan wnr er een mooie zware top bovenop komt

 

Voeding is de canna terra lijn op batmix net 6de week gestart in 2de week bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehehe...

 

denk je dat planten buiten gewoon hun uitlopers tegen de grond laten hangen?

het zijn wietplanten, geen courgettes.

 

Twee dingen:

 

1. Wind. Circulatieventilator in de gesloten kast of open als het mag gaan rieken in de bloei. Moet geen 10 Beaufort blazen, maar de planten moeten dansen godverdomme!

 

2. Weet niet of dit bij jou van toepassing is: Sativa en Hybride kunnen een heel elastische strek hebben waarbij de jonge scheut onder haar eigen gewicht BIJNA gaat doorhangen. Ik zeg bijna want als ze zonder toppen doorhangt heb je een lichtprobleem (te weinig watt).

 

Deze elsatische strek verhard mettertijd en afhankelijk van de sativa invloed op de plant wordt ie robuuster...

 

Sommige planten hangen ook gewoon,

die bloeien dan 15 weken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je dat een circulatie fan nog gaat helpen in deze fase of beter deze ronde uit doen en terug een steun net opbouwen

 

Ik vrees er nu zelf voor als ik er een fan inhang dat ze er allemaal bij gaan liggen door de beweging :)

 

De jonge scheuten hebben er geen last van het zijn echt de uitlopers die van grond niveau top boven rijken ... 130 cm met een stam dunner dan je pink

De master kush is btw 100% indica volgens de breeder

 

Deze ronde zijn alle dames 8 tot 9 weken bloei

 

De langste uitloper heb ik net wel even met een draadje vast gemaakt aan de hoofdstam ,hopelijk dat het genoeg zal zijn voorlopig

Wnr de toppen aan gewicht winnen zullen we wel een verhoogde scrog maken voor de kush

Als ze te hoog worden kan ik niets aan doen maar hangende takken kan ik desnoods nog vast maken met een kabel aan het plafond

Share this post


Link to post
Share on other sites

T zal aan mij liggen maar je kan toch gewoon stokken steken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan indd wel maar ik wil het risico niet lopen om de wortels te beschadigen in de 2de week bloei

 

Dan liever een paar uur werk hebben met draad origami ;)

Heb er net nog over zitten denken en ik vermoed dat de makkelijkste oplossing zal zijn een paar ringen rond de plant te creeeren zodat ze elkaar allemaal recht en op hun plek houden

Draadje over de achter wand als anker punt voor de ringen en dan komt het hopelijk wel goed .... mochten de scheuten dan toch te hoog worden kan ik de ringen altijd nog iets lossen om ze wat te laten doorhangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan 'sloop' ik liever een paar wortels dan dat ik met een treurwilg zou zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat hierboven gezegt word, fannetje erbij.

Als ze nog in de groei zitten lamp iets dichter erop dat ze wat compacter groeien.

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je fan nu erop zet gaan ze dansen als een malle ja, windmolentjes trekken en tegen de grond geblazen worden.

 

dat kan niet zoveel kwaad als je denkt, een constante druk die een plant scheef duwt is net goed, de plant gaat een dikke stam aanmaken om recht te blijven (en minder strekken). Je plant kan zelfs helemaal horinzontaal geduwt worden en weer recht veren, dat is net een gezonde plant.

 

na een weekje wind dansen ze zelfs niet meer en zijn ze stevig en beperkter in hoogte. Moest ik geen fan op mijn DW hebben staan had ik spaghettislierten die uit de kast kropen...

 

Waarschuwing:

 

bij zwakke, ongezonde planten kan teveel van het goede wel problematisch zijn in het begin. En we gaan niet doen alsof we je kast niet gezien hebben dus ik zou zeggen: bind ze losjes aan hulpstokken zodat ze niet definitief plat waaien, want sterk en gezond zijn ze niet echt...

 

Om een gezonde plant plat te waaien is een constante stuw van een fan meestal onvoldoende; hier heb je rukwinden voor nodig die de houterige bodemkant van de plant stressen en breken. Die haal je niet met je huis-tuin-keuken ventilator van 25 eurie.

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het al opgelost kabel aan de hoekbuis en dan de uitlopers een winding draad gegeven en zo het rijtje afgegaan staan nu mooi recht en kunnen geen kant meer op

 

Zwak is het plantje btw niet en ongezond zou ik ze ook niet noemen denk dat ze eerder last heeft van die toch extreme groei op zo'n korte tijd

 

En ganja lamp er dichter op is niet echt mogelijk :) zonder de bovenbouw te verbranden

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je dat een gezonde plant noemt heb je ofwel een nieuwe hobby ofwel nieuwe medicatie nodig Speedy jongen...

 

Ik zie je wel vaker ijlen tegen de realiteit en alhoewel dat heel fijn is voor je zelfvoldoening en gevoel van eigenwaarde geraak je daar dus geen stap verder mee.

 

Als je iets vraagt en men reageert "weet je het antwoord eigenlijk al"

als men iets vraagt ga jij reageren alsof je het allemaal weet en kan,

Snap je niet dat je daardoor helemaal niets leert? Je weigert de realiteit in te zien en betrekt tegelijkertijd anderen in jouw fouten, want als anderen het zo doen moet jouw techniek ook wel juist zijn?

 

Het is alsof je een eindexamen geschiedenis aflegt en de vraag is "In welk jaar was de slag om Hastings?" en jij antwoord erop "Ik ken het jaartal beter als iemand anders, het is mij niet onbekend".

 

Dan heb je ook geantwoord, mooi, lang, uitgebreider als de mens die "1066" zou geantwoord hebben, maar eigenlijk heb je niets gezegd.

 

Niet om je aan te vallen ofzo, maar ik moet nog steeds één enkel plant zien van jou die 100% gezond is tijdens de groei alleen, ik ga me zelfs niet uitspreken over de bloei. En dit is een feit.

 

en die "extreme groei" waar ze "last" van heeft is een groeispurt; doodnormaal aan 14 dagen 12/12, iets positief. De plant pubert. Dat levert geen "last" op, dat is een zegen. Alle planten doen dat. En alle planten zijn perfect gezond te krijgen en te houden tijdens al hun fasen, dus ook de bloei- groeispurt.

 

Dus de algehele geelheid van een plant gaan afsteken op die haast onverklaarbare EXTREME GROEI getuigt van weinig ruggengraat.

Het niet herkennen van een normale fase van de plant en niet weten hoe daarop te reageren getuigt van onkunde als grower.

De rode draad in jouw verslagen getuigt van OFWEL een relatief jonge leeftijd,

Of (en dit zou veel erger zijn) een mens die op sporen staat...

 

En denk eraan, een auto kan een rotsblok omzeilen, maar een spoorvoertuig zal botsen en ontsporen... :thumbsdown:

 

Dus doe wat je wil, maar als zij die het wel kunnen je zeggen hoe het moet en toch ga jij tegendraads, loop dan niet rond alsof je überhaupt kan kweken. Iedereen kan googelen, iedereen kan copypasten, maar een echte kweker kan toepassen!

 

 

 

Ik ging dit in pm schrijven maar aangezien het geen aanval is maar eerder een opmerking over het hoe en wat van je selectieve onkunde mag het gerust publiek zijn.

 

Baekelandt de Diskreete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel me niet aangevallen hoor beake dus geen zorgen

 

Maar ik ben van mening dat 2 grote bladeren die recht onder de lamp wat gelig zijn niet een teken is van een ongezonde plant

Kwa plant lezingen en onkunde van grower ben ik het eens is mijn derde kweek nog maar dus ik zal zeker niet zeggen dat ik het perfect doe

 

Aan de andere kant klagen kan iedereen maar enkel klagen en er geen oplossing voor aanreiken is een keus natuurlijk (en daar bedoel ik niet jou specifiek mee hoor ;) )

 

Als ik de tent in kijk en enkel groene bladeren zie , denk ik dat het goed aan het lopen is niet perfect maar goed genoeg

Pics met de gsm vertekenen de kleur ook nogal dus wat voor jou een dor geel blad lijkt is meestal een lichter kleurtje groen ;)

 

Commentaar heb ik niets op tegen als het onderbouwd is ,dus niet wat zien die er kut uit afgaande van een hps foto ofzo

Als niemand erbij zegt wat ze er zo slecht aan vinden leert er ook niemand iets van

 

Als laatste ik weet dat ik eigenwijs ben en mijn redenering zal pas veranderen als het onderbouwd word waarom ik dan fout zit

 

Zoals bv

Wat een zooitje is me dat allemaal :|,en dan nog die draden van die pcfans of wat voor mooie naam je er aan wilt geven :excl:

Het is zo'n beetje ik wil maar kan niet....zou er meteen de stekker uittrekken en iets veiligs neerzetten ...

Je kweekt in een tentje dat net groot genoeg is om wat zaden te kiemen...

 

Ben nog steeds aan het wachten op wat er zo onveilig zou zijn ....

 

Enne als ik een link geef aan iemand lees ik die zelf altijd eerst door om te checken of het wel klopt ,of dat het de uitleg is die ik weet maar niet zo duidelijk kan uitschrijven omdat het te lang geleden is dat ik ermee bezig ben geweest ;) vooral bij electro toepassingen moet ik altijd even rechecken

 

Maar goed Daar ik een onbekwame kweker ben zal ik geen reacties meer geven of hulp aanbieden ,ik hou mijn verslagjes lekker bij van waar ik mee bezig ben en daar houd het dan mee op ;) geeft mij weer meer tijd om mijzelf verder te verdiepen in physica en racing :tu

 

Oja ik ben nu niet boos hoor ik ben gewoon zo simpel redenerend hulp niet gewenst dan geef ik het ook niet :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

te nat, te lage ec, teveel N (of te weinig pk)

 

In dit stadium doe je daar niet veel meer aan behalve ondersteunen en zingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx racker te nat had ik al verwacht en is mij door de sensors vandaag bevestigd , potten staan allemaal op medium vochtig

Na gewaterd te zijn 24uur geleden

 

Te lage ec kan ik niet bevestigen daar ik de ec niet meet ,al ben ik zeer zuinig geweest met voeding door de batmix problemen bij de start dus het zou me zeker niet verbazen

 

Zou het nog kunnen helpen om 1ml pk13/14 toe te voegen om ze door de bloei heen te helpen elke week ?

Enige liedjes die je kan aanbevelen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een slappe stam is niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel slappe stam was mss wel een wat over statement ,mss beter te dunne stam voor de hoogte dat ze is genoemd :)

 

Slappe stam is soms nog te helpen met een blauw pilletje naar het schijnt :D

Mss de plant er eens een paar toestoppen XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

lichtgroen en gezond zijn twee verschillende dingen btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja helaas zijn niet alle planten Diep groen van blad al zijn ze gezond zoals mijn misty strain bv ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik weleens last van een natte stam, maar goed.

 

 

Ik moest gelijk denken aan te hoge N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een hoge N eigen aan de canna terra lijn of moet ik dit dan zoeken bij de batmix ??

 

Terra vega heeft als npk waarde 3 1 4 al heb ik het weinig toegevoegd deze ronde ,daar de bladpunten meteen verbranden door de hoge batmix voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry man, weet zo niet wat erin zit. Iemand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je in de batmix of de canna voeding ..

 

Ik denk zelf dat de grootste boosdoener de bladsproeiing is geweest tijdens de groei + de slappe stammen waar ik op doelde zijn meer de uitlopers van de kush

Die met hun 1,4 mtr lengte ook te dun zijn en daarom wat veel ombuigen ,het is niet dat alle stammen echt slap hangen ofzo :)

 

Dit is de bladsproeiing samenstelling btw

 

Compo Universele meststof blauw van novatec ( voor de moes en siertuin ) :withstupid: :whistle:

Samen stelling NPK 14-7-17 (+2)

14% stikstof totaal (N)

6%nitraatstikstof

8%ammoniumstikstof

7% Fosforzuuranhydride (P2O5)

17% kaliumoxide (K2O) oplosbaar in water

2% magnesiumoxide (MgO) totaal

1,6% magnesiumoxide (MgO) oplosbaar in water

0.02% Boor (B) totaal

0.01% zink (Zn) totaal

0.07% DMPP

Chloorarm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...