Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bromsnor

Welke voedingscomputer ? (geen TPS ivm Dimlux)

Recommended Posts

Hoi,

 

Het is bekend dat de TPS HP2 allergisch is voor de Dimlux. Deze geeft foute waarden aan en gaat plat op de hoge frequentie van dimlux of wat het ook mag wezen. Volgens mij alleen meetfouten bij de EC....

 

Is er een alternatief wat betreft de voedingscomputer? Moet eigenlijk wel een compleet ding zijn met pompen en meetprobes. En leverbaar in nederland.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toch maar een kijkje genomen over de grens

Alleen ga ik de pompen van de TPS erbij gebruiken. Net zoals in het topic van racker.

 

Binnenkort zal ik ff een foto plaatsen als ie gebruiksklaar is.

 

gallery_32923_16965_1896332.jpg

 

Komt hier boven het vat te hangen. Let niet op de troep.

gallery_32923_16965_1876056.jpg

 

En de irrigatiepomp word weer door het schakelbord aangestuurd

 

gallery_32923_16965_1586107.jpg

 

Hier nog een fototje van de noodstroomvoorzien bij spanningsuitval. Hierop zit de uvonair, modem, afzuiger 500m3, webcam.

gallery_32923_16965_123824.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top, vooral die senseo. HET belangrijkste onderdeel van een hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietbladeren Op ebay tegengekomen voor een koopje. Nou ja ik vond het nog zat maar kostte minder dan de helft van de nieuwprijs en het is nog eens nieuw ook.

 

@racker bakkie pleur op z'n tijd is erg belangrijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10428_14553_1752446.jpg

 

Tps werkt niet door emi. Heeft met dimlux opzich weinig van doen. (de techniek in de tps is uit de magnetische ballast tijd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker Mooi apparaat. Weer net ff iets meer af doordat alles in een behuizing is gemaakt. Is ie qua prijs vergelijkbaar tov de tps of stukken goedkoper?

 

 

Nu vraag ik me af of bij de tps de ec meetkop of de regelunit plat gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal is een ec een weerstandsmeting. Je meet dus tussen 2 punten de geleiding van vloeistof. Veel zout= veel geleiding en weinig zout=weinig geleiding.

 

De tps meet op een andere manier met een soort draad waar iets dubieus mee gebeurt. Mijn 2 centen? Die draad werkt als antenne en vangt de emi op. Daarom werkt t niet.

 

Volgens mij is alles duurder als een tps.....wat je ook koopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Binnenkort zal ik ff een foto plaatsen als ie gebruiksklaar is.

 

 

 

Met autogrow ff opletten.

 

-De pompjes van de tps zijn 230volt, die van de autogrow zijn hetzelfde voltage als je adapter. Er moet dus een relais tussen.

-Dat mengpotje in de vuilbak gooien. Een kleine curverbak met deksel waar het water doorstroomt met de sensors erin en de pompslangetjes ernaast werkt beter.

-De ec sensor niet onderdompelen. Dan gaat hij kaduuk.

-De autogrow zet de ph en ec tegelijk goed. Eigenlijk moet eerst de ec goed staan en dan pas de ph. Volgens mij was daar een modificatie op.

 

Wel lekker alles via je laptop. Dat is echt de moeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een zooi

Pothead, niets anders verwacht van een duitser.

Bozerik..

 

Wel lekker alles via je laptop. Dat is echt de moeite.

 

Waar stuur je die laptop aan? Gewoon in de ruimte zelf of via internet?

 

Mooi hoor bromsnor, ik zag destijds het topic al en ik hoopte al op een antwoord van iemand maar die kwam niet.. Leuk dat je het topic toch af hebt gemaakt en ik vind het een netjes hok; als je zo veel kabels hebt lijkt het altijd iets onoverzichtelijker!

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10428_14553_1752446.jpg

 

Tps werkt niet door emi. Heeft met dimlux opzich weinig van doen. (de techniek in de tps is uit de magnetische ballast tijd)

:dribble: :dribble: :jump: Nou dat is pas sexy !

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

 

Waar stuur je die laptop aan? Gewoon in de ruimte zelf of via internet?

 

 

 

Het kan via een router maar das niet simpel. Als je een dynamisch ip adres hebt, wordt je er alleen maar gestoort van.

 

Ik heb ergens een plaatje, zal eens zoeken...

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10428_9708_106560.jpg

 

gallery_10428_9708_33234.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah, net als ik dacht alles mooi voor elkaar te hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker jammer dat de leverancier van de tps geen oplossing kan bieden vooralsnog.

Dat ik relais moet gebruiken had ik idd al gelezen in een topic van je, dus dat komt wel goed.

 

Ik wil uiteindelijk de 3 etatron pompen gebruiken voor voeding en de autogrowpomp voor ph.

 

Maar voorlopig ga ik de intellidose niet gebruiken.... Dat word de volgende ronde. Omdat ik binnenkort een paar weken weg ben en de boel wil laten doordraaien dacht ik een voedingscomputer te gebruiken. Echter heb ik nu voorbemeste plagron royalmix gehaald zodat de planten het hierop een paar weken kunnen uithouden. Ik ben weg in de bloeifase van week 2 tot week 5. Op afstand kan ik gemakkelijk de irrigatiepomptijden instellen, dus dat moet allemaal geen probleem zijn. Zal geen top ronde worden op deze manier, maar alles beter dan lege ruimte.

 

@cityboxer thx, ruimte is idd best netjes. Zo goed als alles in een kabelgoot en leidingen gebeugeld. Dat heb ik wel eens anders gezien. De rechtse kast zijn allemaal zwakstroomkabeltjes. max 12V. In de linkse kast is alles netjes afgezekerd en zit achter de aardlek... behalve verlichting en opti. Wat ook makkelijk is dat is status bewaking op de aardlekschakelaars (2x) en hoofdautomaten (4x). In de ruimte liggen meerdere watersensors zodat bij lekkage de water toevoer word afgesloten.

 

@racker Weet je of de TPS ook te gebruiken is als alleen PH controller?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan weer wel ja.

 

Alleen de ec loopt mis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen lege ruimtes inderdaad :) Zoals in Doede zijn proces ook duidelijk werd gaan ze toch gewoon schatten hoe vaak je hebt gedraaid in een jaar. Zorg er dan ook maar voor dat je dan ook daadwerkelijk zo veel draait!

 

Hoe meer dingen geautomatiseerd lopen hoe groter de kans dat het misloopt denk ik altijd, maar ik heb zelf de boel ook regelmatig onder water laten lopen dus dat geldt voor mensenwerk net zo goed :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, gewoon goed nadenken wat er allemaal fout zou kunnen gaan. Deze ruimte is niet automatisch maar op afstand te bedienen. Had laatst een uvonair waar rook uit kwam. tja dat ontdek je pas als je in je ruimte ben. Dan moet je er nog op letten ook anders heb je het helemaal niet door. :)

 

Net even de tps gestript en het pompje van autogrow ga ik gebruiken voor de ph regeling. In het kastje zit nog een 24V voeding voor het pompje.

 

Nu heb ik straks voor de intellidose dus 3 pompen voor de ec en pompje voor ph.

 

gallery_32923_16965_65574.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...