Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Rechtzaak tegen mij, Doede

Recommended Posts

Vrijdag 11 april zal er een rechtzaak tegen mij gevoerd worden. Deze zal plaatsvinden om13.30 uur bij de arrondissementsrechtbank aan het Zaailand te Leeuwarden. http://www.voc-nederland.org/2014/03/kom-11-april-naar-rechtbank-leeuwarden-en-steun-doede-de-jong/

Ik moet daar verschijnen voor het meervoudige rechtscollege. Men is van plan om inhoudelijk op de zaak in te gaan , wat op zich winst is. De zitting gaat waarschijnlijk de gehele middag duren en zal bestaan uit een strafzaak (41,3 kg.) en een ontnemingszaak ter hoogte van 525.171,71 euro, wat dus allebei kletskoek is.

Alles aan list en bedrog wordt uit de kast gehaald om mij neer te halen oftewel het collaboreren van het O.M.met de criminelen. Partners in crime!

Als je komt, wat ik erg op prijs zou stellen, eventueel brood mee nemen. Komt allen, de toegang is gratis!

Wel controle bij de ingang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aanwezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan er helaas niet bij zijn, maar wens je veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Doede,

Heb de documentaire van jou toen gezien op tv.

Kan helaas niet, wens je veel sterkte toe!

Gr.Tucco

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar analogie van het vonnis van de rechtbank Overijssel, d.d. 25-02-2014 zaaknummer 07663007.12(P) zou ik in Doede's schoenen pleiten voor "schuldig zonder strafoplegging". Immers, de strafbare feiten zijn onomstotelijk bewezen. Een rechter is niet bevoegd om rechtsregels terzijde te schuiven. Wat een rechter in zijn vonnis wel kan, is rekening houden met de historie van Doede, zijn openheid en zijn bevlogenheid. Doede is naar mijn oordeel geen crimineel, die de rechtsorde aan zijn laars lapt. Slechts op een enkel onderdeel is hij het niet eens met de bestaande rechtsorde: dat het telen van cannabis op een biologische manier een strafbaar feit is. Uiteindelijk gaat het toch maar om een simpel plantje, dat net zo gemakkelijk groeit als onkruid en dat geen aantoonbare duurzame schade aanricht of een gevaar vormt voor het maatschappelijk welzijn.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat word dus dagje Leeuwarden ...;-)

 

Heb nog zitplaatsen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook 10 planten in een kas zetten, dan heeft Fam. Doede ook genoeg te roken voor het hele jaar toch? Of is Doede een kweker, zoals er zoveel rondlopen, maar verschuilt zich achter het kaskweken wat minder onschuldig lijkt? Zoiezo slaan die bedragen en kg's HELEMAAL nergens op, maar je weet waar je aan begint als je zoveel planten neerzet toch? Dat wat Doede heeft, liefde voor de plant, dat heb ik ook, en met mij nog een heleboel meer kwekers. de een kweekt binnen, de ander buiten, groot, klein, onder een lamp, onder zinlicht, who cares.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik nog geen vader ben geworden zal ik ook richting de zaal komen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Amnees.

who cares?

Jij niet dus; super geweldig bedankt voor de melding :wave:

Misschien theekransje beginnen met skunkmonster.

 

 

 

gallery_7713_6609_565233.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom dus...

 

Vanuit Nijmegen nog 4 zitplaatsen vrij .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer doede kan jammer genoeg niet tot daar komen vanuit antwerpen

Maar ben benieuwd wat de uitspraak zal worden ,en het hele circus wat ze zullen aanvoeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal je via de media moeten volgen.

Laten we hopen dat het gezonde verstand zal zegevieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je mag in dit land wel 100m2 tabak telen, maar owee als het Cannabis is, maar daar ligt het kromme van het hele beleid.Aardige manmacht van 3 rechters.Sterkte volgende week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schuldig zonder strafoplegging ?

 

Wanneer dit de uitspraak wordt dan kan een ieder dus ongestraft 600 planten( of meer) buiten zetten.....

600x80x2500= 120.000,- en dat mogelijk 2x per jaar( oké reken dan op 50x6002500x2) :whistle:

Niet gek,beetje de hele dag blowen en bevlogen rondlopen.

Sterkte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het feit dat de meervoudige kamer zich over deze zaak buigt, geeft aan dat het geen "hamerstuk" is: de rechtspraak is in beweging. Bij te grote voorraden van shophouders is dat duidelijk zichtbaar. "Schuldig zonder strafoplegging" in Overijssel, "recht op vervolging verspeeld" bij de Aarden coffeeshops in Goes en Vlissingen. "Terug verwijzing" na een veel lager vonnis dan de eis bij Checkpoint. Weliswaar gaat dat allemaal over te hoge voorraden, maar als te hoge voorraden kennelijk gedoogd gaan worden, omdat ze voortvloeien uit het gedoogsysteem, komt er wellicht een volgende stap voor de thuiskweker. Overigens zijn de in beslaggenomen hoge voorraden niet teruggegeven. Zou een rechtbank het aandurven om een kweker "schuldig te verklaren zonder strafoplegging" eventueel met verbeurd verklaring van de apparatuur en de aangetroffen planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Al,

heb je weer het gevoel dat je kan stangen?

beetje meepraten met justitie he?

Je zou echt wel een politietrol kunnen zijn.

 

En nu ga je ook al meebrabbelen over het aantal oogsten?

Net zo dom als justitie? echt onwaaridge praat voor een wietforum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje

Weetje.....je moet de realiteit niet uit het oog verliezen

En....ach nee

En dat gelul over trollen....vraag dan gewoon om een gele kaart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inhoudelijk dus geen steek aan toe te voegen bedoel je?

right on, was niet nodig om dat te vermelden.

Wees een heer, en kom niet op plaatsen

waar je niet wilt zijn.

Dat scheelt voor jou

en vele anderen een hoop ergernis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

600x80x2500= 120.000,- en dat mogelijk 2x per jaar( oké reken dan op 50x6002500x2)

 

Zou iemand mij dit reken sommetje eens kunnen uitleggen

600 planten

80gram

2500 euro ......

 

En al green als je 2 x per jaar oogst waarom dan ineens een 50x erbij .........

 

Als je dan toch met BS aan komt zetten zorg tenminste dat er wat logica inzit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou "schuldig zonder strafoplegging" niet mogelijk zijn? Als dit in de juiste context wordt geplaatst, zou ik zo'n vonnis niet vreemd vinden. Doede kweekt al twintig jaar of langer, hij heeft daar nooit een geheim van gemaakt. Jarenlang waren zijn activiteiten bij de plaatselijke overheid bekend. Jarenlang is hij ongemoeid gelaten. Tot op een zeker moment een beleid, waar opgewekt vertrouwen aan kan worden ontleend, compleet wordt gewijzigd. Checkpoint, werd ook jarenlang gedoogd. Vele jaren mocht deze onderneming dagelijks ongeveer 10 kilo verkopen. Werkelozen werden door het UVW gewezen op vacante betrekkingen bij Checkpoint. Van het een op het andere moment, werden die werkelozen als lid van een criminele organisatie aangemerkt. De gemeente Terneuzen bracht zelfs wegbewijzering aan om de "drugstoeristen" via de kortste weg naar Checkpoint te loodsen. Jarenlang ontving de gemeente vele duizenden euro's van Checkpoint om drugsvoorlichtingscampagnes te bekostigen. Met zo veel tegenstrijdigheden kan een rechter ook niet goed meer uit de voeten. Een rechter beziet een strafbaar feit niet geïsoleerd, maar houdt ook rekening met de omstandigheden. Als een strafbaar feit jarenlang ongemoeid wordt gelaten en er pas nadien handhavend wordt opgetreden, zal een rechter zich wellicht afvragen, waarom nu pas, waarom niet veel eerder? Als een overheid iets jarenlang gedoogd, kan daarmee het recht op strafvervolging in een ander daglicht komen te staan, dan wel bij de strafmaat rekening worden gehouden met het eerdere gedoogbeleid.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Speedy,

 

Je moet wel lezen....

Er komt niet 50 erbij.

80 wordt 50

En je raakt ook geïnteresseerd ?

 

@Weetje

Niets inhoudelijk toe te voegen ?

Je weet hoe ik erover denk.

 

@Xtreme

Hij is niet jarenlang ongemoeid gelaten.

En natuurlijk is het voor de rechterlijke macht lastig, alhoewel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ok dus de 2de kweek brengt maar 50 gram op per plant inplaats van 80 .....

 

En nee ik raak niet geintresseerd ik zie graag berekeningen die kloppen wat die van jou dus niet doet ,Ben wel vrij zeker ook dat 600 planten die hun vrije loop hebben buiten wel meer dan 80 of 50 gram per plant zullen geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p><p>

@Speedy,Je moet wel lezen....Er komt niet 50 erbij.80 wordt 50En je raakt ook geïnteresseerd ?@WeetjeNiets inhoudelijk toe te voegen ?Je weet hoe ik erover denk.@XtremeHij is niet jarenlang ongemoeid gelaten.En natuurlijk is het voor de rechterlijke macht lastig, alhoewel.
In zekere zin heb je hier je punt. Na jarenlang gedogen, was er een kentering opgetreden, getuige het aantal invallen. Doede kon of behoorde althans te weten dat het beleid was gewijzigd. Maar in elke zaak zijn er nu eenmaal pro's en contra's. Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wens u vanmiddag veel sterkte Doede!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...