Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kapdal

Eerste serieuze buitenkweek

Recommended Posts

Hoi!

 

Vorig jaar een tweetal plantjes buiten in de tuin gehad.

Volle grond, geen voeding, geen voorbereidingen,

fotos van één plant van vorig jaar : http://www.wietforum.nl/topic/104378-oogsten-of-nog-even-wachten/page__p__1224036#entry1224036

uiteindelijk wegens omstandigheden er de laatste weken niet meer naar omgekeken en volledig gerot.

 

 

Dit jaar het proberen wat beter aan te pakken, misschien zelfs in potten ipv volle grond, indien volle grond komen ze op zelfde plaats als de plant vorig jaar.

 

Anyway, dit besteld:

 

Dutch Passion:

Colour Mix #2

2 x Hollands Hope

2 x Durban Poison

2 x Frisian Dew

 

Colour Mix #7 (autofem)

2 x Think Different

2 x StarRyder

2 x AutoExtreme

 

En bij sannies de Organic kit & Spongepots

Ben wel niet van plan om ze meteen alle 12 te zetten, paar bij houden voor volgend jaar, welke & hoeveel dit jaar dat moet ik nog eens bezien.

Nu wachten tot alles aankomt en dan beginnen we eraan :wOOt

 

Tips zijn altijd welkom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat handig is om te weten, hoe diep het grondwater staat, ivm uitspoeling nutrienten. Als je op zandgrond met een behoorlijke diepte van het grondwater kweekt, zal je moeten bewateren met uitspoeling als gevolg. Er is ook een truukje om water vast te blijven houden en uitspoeling te voorkomen; een diep gat graven en deze bekleden met een plastic zak, om vervolgens te vullen met de grond naar keuze. Laat dan wel 20 tot 30 cm over tot het gronoppervlak, want té natte voeten vinden de plantjes ook maar niets. En licht, is erg belangerijk, meer zon uren is altijd beter. En gooi er niet teveel krachtvoedingsstoffen bij, dit kan zelfs nadelig werken als dit teveel word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonnenuren zal geen probleem zijn, staan heel open, alleen de eerste 2 uren in de ochtend zullen ze in de schaduw staan.

Grondwater zal ik eens moeten bekijken, gewoon gat graven en zo zien?

 

Ben nog aan het twijfelen tussen in potten zetten & verduisteren (in tuinhuis zetten) of volle grond en ze zo te laten gaan (dan heb ik het niet over de autoflowers)

Kan ik met deze soortjes makkelijk zonder te verduisteren toch mooie planten krijgen?

 

Bedankt voor de informatie alvast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Frisian Dew zonder te verduisteren zeker!

 

De Durban Poison heb ik zelf geen ervaring mee, maar heb in het verleden toch aardig wat kweekverslagen gezien waar deze in voor kwam en kan me herinneren dat die het zonder verduisteren ook goed deed. (of ik verward hem even met de Auto Durban Poison)

 

Maar ik geloof dat DP en de Hollands Hope ook wel vroege soortjes zijn.

Stel je zou een Haze of White Widow oid nemen dan zou verduisteren zeker aan te raden zijn.

 

Als je al vroeg begint en ze gaan de volle grond in zullen het wel echt reuze van planten worden. (met goede verzorging en een goede zomer :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt! Had de soortjes zelf al wat opgezocht en dacht het wel. Bevestiging is altijd leuk natuurlijk. Dan gaan we lekker in volle grond bomen kweken, haha. Bedankt voor de informatie!

 

De zaadjes zijn onderweg en zouden maandag hier moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even nagevraagd. kleigrond hier, ik neem aan dat dit goed is voor men plantjes (na wat gegoogle toch tot dit besluit gekomen)?

Grondwater staat ook niet diep, dus gaat geen probleem zijn.

 

Planten komen op een stuk te staan waar jaren lang groenten / pompoenen / aardappelen / aardbeien / pepers en dergelijke gekweekt zijn, dus normaal gezien zou de grond wel goed moeten zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...