Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hades

Hades goes -light- bondage... Ronde 3: 4x Sannie's Jack, LST

Recommended Posts

Na twee - al bij al geslaagde - rondjes vond ik het tijd worden om eens wat nieuwe dingen te proberen…

 

Eerste nieuwigheidje zijn de voorgroei potjes…

Vorige keren had ik 6l potten voor de voorgroei… De wortels deden het goed, maar laatste keer had ik het probleem dat bij het verplanten veel wortels beschadigd raakten doordat er teveel losse grond in de pot zat die ineens losliet, samen met de helft van mn wortels :oeps

Dus deze keer heb ik een experimentje opgezet met kleinere potjes die makkelijker te verpotten zouden moeten zijn… I hope :wacko:

3 heb ik in 0,5l wegwerp potjes gezet die ik bij het verpotten gewoon kan open snijden.

3 andere staan in 1l “airpots” (linkje)

 

gallery_14978_16888_20673.jpg

 

gallery_14978_16888_647050.jpg

 

De voornaamste reden dat ik deze gekozen heb is dat die (vrij letterlijk) in een handomdraai uiteen te halen zijn met een hopelijk perfect intact wortelkluitje als resultaat. Andere voordelen die de fabrikant claimt (meer lucht in de grond, wortels die niet spiralen, …) zijn uiteraard handig meegenomen… We zullen wel zien wat het geeft binnen dit en een week ofzo.

 

 

Ander experimentje is dat ik eens een nieuw soortje wou proberen… Jack Herrer bijvoorbeeld… Wat zaadbanken bekeken, en gemerkt dat onze eigen Sannie een eigen versie heeft… Dus maar meteen 10 gefeminiseerde Sannie’s Jack besteld… T zal me benieuwen wat ik ben wel een liefhebber van Jack :yummy:

 

 

Laatste nieuwigheidje is dat ik mijn meisjes wat strenger ga behandelen deze keer… :angry: … Tot hiertoe hebben ze eigenlijk min of meer kunnen groeien en bloeien zoals het hun uitkwam. Met een klein beetje bijsturen als het echt uit de hand liep.

Deze keer gaan ze gewoon aan de ketting… :whip: … Ik heb eens wat rond-gegoogled en low-stress-training (LST) leek me wel eens leuk om te proberen zodoende…

We zullen wel zien wat het wordt…

 

Et voilà… hiermee zijn we vertrokken voor ronde 3…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de volgende ronde!

Welke voedings(lijn) ga je gebruiken?

Interessant trouwens die airpots..

 

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_14978_16888_1174.jpg

 

Maandag was het officiële einde van “week 0” (ie. De week dat ze kiemen en boven komen).

Maar ’t zat er al direct tegen :oeps K was zo stom geweest om twee projecten tegelijk te doen… m’n nieuwe rondje en een volledige mod-PC bouwen voor een vriendje :no

resultaat: paar keer uitgedroogde grond omdat ik m’n matjes niet goed had gelegd en toen ze dan uitkwamen hadden ze meer dan 24u geen fatsoenlijk licht omdat ik ape stoned bij me vriendje op de bank lag ipv m’n meisjes te verzorgen…

‘K zal maar denken dat een jeugdtraumaatje of 2 wel moet kunnen zeker? :wacko:

 

 

Niet te min zijn er 4 van de 6 uitgekomen die intussen ook prima aanslaan… :)

Alleen heeft week 0 nu anderhalve week geduurd

 

gallery_14978_16888_1246776.jpg

 

Op de foto:

Chloe Claire

Charlotte Caroline

 

Ze hebben hun jeugdtrauma’s intussen blijkbaar wel verwerkt… Ze groeien goed nu…

Tot zondag kregen ze enkel water met plagron seedbooster, Maandag en dinsdag hebben ze water met rhyzo gekregen, en vanaf vandaag gaan ze volledig aan de voeding. (volgens het Canna schema).

Aan dit tempo mogen ze tegen eind van de week wel op de grote speeltuin denk ik :wub:

 

 

Voilà… nu maar zien wat week 1 brengt :popcorn:

 

@ Ganjafarm... Thx :tu Ik gebruik Canna Terra voeding met de additieven. De meisjes vinden het prima, en die voedingen zijn ook nog vrij betaalbaar.

Voor de doseringen en zo volg ik gewoon hun kweekschema

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello hades.

 

je namen zijn toevallig allemaal vrouwelijk of toch niet zo en groot toeval. je vier c's zien er goed uit..

 

die air pot inderdaad handig ding. :smoke

 

succes Bio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bio... thx Die vrouwen namen zijn inderdaad niet zo toevallig... k heb gefeminiseerde zaadjes gekocht ;) Dus als er eentje het lef heeft om "Carl" of "Charlie" de drag queen te zijn ofzo... :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dat zo is zijn ze zo geboren en kunnen ze daar niks aan doen :D

 

succes ermee,

 

deze keer wel iets meer updaten he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZIJ kunnen d'r misschien niks aan doen... maar ikke wel :evil: :kill: :kill: :kill:

 

En ja, k ga deze keer extra mn best doen om er een mooi verslagje van te maken :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hades ja moest er 1 bij zijn die toch van geslacht wisselt zet je meteen aan de deur :)

 

ving je verlas alvast goed ik blijf dan ook wat rond hangen !! :whistle:

 

Bio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel... kom d'r gezellig bij zou ik zeggen :hug:

 

En pak er gerust iets bij... :smoke :icecream: :popcorn: :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

root-pruning :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ja, k ga deze keer extra mn best doen om er een mooi verslagje van te maken :innocent:

 

Ik hou mijn adem niet in oude jonge vriendt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ skunkmonster... Thx voor de tip. :tu Ik heb dat root prunen eens bekeken, en ik snap het idee wel... Maar is dat nou een goede werkwijze voor onze plantjes? Als je de wortels snoeit, heb je dan geen langere groeistop dan wanneer je ze gewoon laat doorgaan met het wortelstelsel dat ze al hebben?

 

@ Baeke... Vooral niet doen... Straks krijg ik het weer op m'n kl**** van de wereld enzo, en als jij dan je adem inhoudt moet ik me weer schuldig gaan voelen voor jouw vroegtijdig heengaan... veel te veel gedoe :head_hurts_kr:... Maar leuk dat je komt kijken ;)

 

@ Grondlegger... welkom :hug:

 

 

PS: in de loop van de avond-nacht gaan ze in de grote bak... Ik hou jullie nog op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 1 zit er intussen op. Tijd voor een update...

 

gallery_14978_16888_1180701.jpg

 

Dit zijn ze dan zaterdag avond, voor het verpotten… Buiten de schriele stammetjes doen ze het prima. Met ons Claire op kop. :wub:

Die stammetjes hebben ze van de matjes die een centimeter of 2 boven het oppervlak staken in het begin… lossen we wel op bij het verpotten.

 

En dan nu het Grote Experiment… wegwerp vs airpots…

 

gallery_14978_16888_692651.jpg

 

 

gallery_14978_16888_823977.jpg

 

 

gallery_14978_16888_191727.jpg

 

Conclusie: die airpots doen wat ze moesten doen… Geen gewriemel… gewoon open draaien en “pot” wegnemen. Resultaat: een mooi kluitje, klaar voor het verpotten.

Dit in tegenstelling tot de wegwerp potjes. De wortels zijn dan wel mooi heel gebleven, maar t’is toch maar een rommeltje, en de wortels komen hoe dan ook bloot te liggen.

Voor de rest valt er weinig over te zeggen omdat ze deze keer niet erg lang in potten hebben gegroeid en dus ook nog niet zo’n heel groot wortelstelsel hebben.

Maar ik schakel hoe dan ook over op airpots. :smoke

 

gallery_14978_16888_1459145.jpg

 

En dit zijn ze dan na het verpotten…

Die rooie dingen zijn plastic tenthaken… die moeten straks gaan dienen om de meisjes aan de paal te leggen

(Die meneer van de tentenwinkel keek een beetje raar toen ik 30 van die dingen vroeg… :| )

 

En de portretjes, 24u na het verpotten…

 

gallery_14978_16888_906279.jpg

 

 

gallery_14978_16888_576245.jpg

 

gallery_14978_16888_126.jpg

 

gallery_14978_16888_772194.jpg

 

 

So far so good… niks dat erop wijst dat ze extra jeugdtrauma’s hebben opgelopen bij het verplanten dus Hades is tevreden met z’n meisjes :likken:

Naar goede gewoonte is’t weer woestijn weer in t hokkie… overdag gaat de grond thermometer vlotjes voorbij de 35° (en doorgaans ook voorbij de 36 en 37) bij een lv van een 25%... Maar als gewoonlijk houdt dat de meisjes niet tegen dus k ga’t me lekker niet aantrekken <_<

 

Enfin… we zien wel weer wat deze week brengt :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 2 zit er ook al op... tijd voor een update :comp:

 

Dit was het veldje zondag nacht...

 

gallery_14978_16888_814880.jpg

 

Het verpotten is prima verlopen... Binnen de 48u waren ze alweer aan het groeien.

Het klimaat is er wat op vooruitgegaan, maar aan de grond is het toch nog altijd 35°... Maar ze blijven gaan. Alleen zuipen ze de oren van m'n kop... 150pml per plant per dag, en nog krijg ik m'n tensio niet stabiel op 120 :oeps

Vitamientjes krijgen ze nog altijd gewoon volgens schema

 

gallery_14978_16888_790587.jpg

 

Ons Charlotteke is een centimeter of 8-9... de rest ook. Behalve Claire die vlotjes over de 11 gaat. nog een paar centimeter en wat meer ruimte tussen de nodes, en ze gaan aan de ketting. Aan het huidige tempo zal dat voor woensdag of donderdag zijn.

 

Voor de rest niet veel spannends te melden... gewoon zien wat deze week brengt :popcorn:

 

 

 

EDIT: over de tensiometer gesproken... de oude had de geest gegeven... dinsdag morgen een nieuwe besteld bij NoMercy et voilà... binnen de 24u was ie d'r (en t was ook nog de goedkoopste!) :tu

Edited by Hades

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er strak uit bij je !

Ben benieuwd naar de werking van die airpots !

Share this post


Link to post
Share on other sites

knip uw nagels eens viezerik :D

 

Ik ben fan van Team Claire

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ grondlegger... Thx. Een keer verpot is er geen noemenswaardig verschil meer. De twee voorste zijn wat kleiner gebleven, de twee achterste houden hun voorsprong. Dus voor het vervolg in de grote bak is t voor deze ronde geen groot verschil. Maar t was wel een pak fijner werken bij het overplanten.

 

@ Baekelandt... was mn nagelknipper kwijt gespeeld voor de afwisseling... t had effe geduurd voor ik int kruidvat geraakte om een nieuwe... :huh:

'k zal't zeggen tegen Claire... Ze is 37, bruin haar, bruine ogen, goed figuur, lief karakter... Momenteel bezet, maar dat kan verkeren natuurlijk zei Bredero :shifty: ... of had je't over't plantje? :oeps

 

 

 

foto updates zijn voor morgen... tot dan :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had het alvast over het plantje,

mss had ik het ook over de 37 jarige brunette,

maar dan moet ik toch eerst even een prentje zien waar ze in volle glorie staat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 4 is al ruim over de helft... we zullen nog maar eens updaten zekers?!

De fotos zijn van maandag tem woensdag dus er zitten hier en daar wat verschillen op... Niet te min: dit is het veldje...

 

 

gallery_14978_16888_169014.jpg

 

 

gallery_14978_16888_814748.jpg

 

gallery_14978_16888_1963426.jpg

 

Halverwege week 3 ben ik stilaan beginnen binden naar de rechter beneden hoeken.... En het resultaat is duidelijk merkbaar. Zodra er iets buigt springen aan de vrijgekomen kant nieuwe scheuten op als... k zou zeggen als paddestoelen uit de grond, maar dat klinkt niet goed :no ... Enfin d'r groeien dus binnen de paar uur nieuwe scheuten :) K weet niet of het wat uithaalt, maar t is wel cool om te zien

 

a propos: gisteren avond zijn de twee achterste aan hun eerste bocht begonnen... Richting links onder dus. Is dat eigenlijk nog te volgen die uitleg? Die voorste zijn voor van't weekend.

Dat gaat dus een fameuze voorgroei worden als ik volledig rond wil geraken op 18/6 :wacko:

 

Airpots vs wegwerp potjes is afgesloten. Dat blijkt in het verdere leven geen invloed te hebben. Maar er is wel iets anders dat opvalt... Dit is de derde keer op rij dat de voorste planten achter blijven. En ik weet dus niet waar het aan ligt. :wtf: maar 3 keer op rij kan geen toeval zijn... Luchtstroom zou identiek moeten zijn nu ik vooraan ook luchtgaten heb... wat het wel is, is mij een raadsel. En ik heb nu niet bepaald zin om op elke plant een tensiometer, airflow meter, thermometer en lux meter te gaan zetten om de oorzaak te achterhalen. Maar t is bizar. :huh:

 

gallery_14978_16888_1322579.jpg

 

Nog een close-up voor de fans van team claire :D En gewoon omdat ze zo schattig is :wub:

Close up van de andere Claire is in onderhandeling... maar ik vrees ervoor <_<

 

Al bij al... dat gaat niet slecht vind ik zo... ik ben happy :)

 

K ga dr eentje dampen en zien wat de rest van de week brengt :vape:

 

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hades gaat nog eens updaten, want Hades is er alweer veel te laat mee. :oeps

 

Voor de tellers... hier is waar we nu staan:

 

gallery_14978_16888_918145.jpg

 

 

Morgen zit week 6 er dus volledig op. En de meisjes staan nog altijd op 18/6 !!!!!! Ze nemen er hun tijd voor om hun kringetje rond te maken...

Maar intussen is het veldje goed dicht gegroeid... dus &#39;t is welletjes geweest. Per maandag gaan ze 12/12!

Het resultaat...

 

Einde week 4:

 

gallery_14978_16888_520762.jpg

 

Hier waren we bij vorige update ongeveer gebleven... Op het einde van week 4 waren ze net aan hun eerste bocht begonnen. dus van rechts onder > links onder. Die touwtjes die naar de tenthaken lopen zijn trouwens gemaakt van hennep... k vond het wel kinky om mn meisjes vast te binden met de ingewanden van hun overleden neefjes en nichtjes :evil:

 

 

gallery_14978_16888_845285.jpg

 

Tegen het einde van week 5 zaten ze halverwege de linker onder hoek...

Om al die scheutjes wat te stimuleren ben ik in de loop van de 5e week begonnen met het opkuisen van al te ijverige fan leaves. Ons Chloe daar links vanachter had toen nog een beurt bij de kapper tegoed... vandaar dat die d'r nogal verwilderd bij staat ten opzichte van de rest. De kleintjes hier vanvoor blijven merkelijk achter, maar de scheuten staan goed in de start blokken.

 

 

gallery_14978_16888_929043.jpg

 

Naar het einde van week 5 toe begonnen ze wat stil te vallen... Dus heb ik ze maar een beetje gemotiveerd met extra vitamientjes...Hun groei-voeding staat vanaf dinsdag op maximum.... en t heeft gewerkt... Niet in de lengte, want ze zijn niet meer verder opgeschoven naar hun hoekje. Dus ben ik de linker en rechter bovenhoeken maar beginnen opvullen met zijtakken inplaats van met de hoofdtop. Maar het resultaat bevalt me prima... Het veldje staat goed vol. En ze zijn intussen ook al een paar dagen flink aan het puberen.

De bovenste fan leaves ben ik blijven trimmen van zodra ze een scheut begonnen te storen. Onder de rokjes is het nog een complete jungle, maar daarvoor mogen ze eerst nog even uitgroeien want nu kan ik er niet bij.

Ons Caroline en ons Charlotteke hebben een deel van hun achterstand ingelopen, en hetgeen ze niet zelf ingelopen hebben, hebben de andere twee ingepalmd.... Ons Chloe heeft een fameus spurtje getrokken deze week. Die is claire eigenlijk al voorbij gestoken. Dus al bij al staat het veldje mooi egaal. Morgen krijgen ze nog trim beurtje en vul ik de laatste gaatjes nog op... En dan gaan ze op 12/12

 

We zullen wel zien wat de bloei brengt, maar mijn (voor 3/5) LST-achtige kweekje bevalt me wel tot hiertoe :verrygood

 

Voila... ik pak er een pintje bij en we zien wel wat week 7 brengt :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Grondlegger :wave:

 

Hades heb het een beetje druk gehad met inschrijven voor een opleiding en vechten tegen een virusje... vandaar niet veel updates.

 

De stand van zaken: ze hebben er 2 weken opzitten op 12/12 onder de groeilampen...

Maandag zijn de tetjes d'r beginnen doorkomen en zijn ook de bloeilampen erin gegaan

 

foto's met tekst en uitleg volgen tegen het weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

toon ons tetten Hades

duurt alles in de onderwereld zo lang? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...