Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CRITICAL

250 Watt hps PP kweekverslag

Recommended Posts

hallo,

ik heb ervaring met buitenkweek en ga nu beginnen aan mijn eerste binnenkweekje. hiervan ga ik een mooi kweekverslagje bijhouden op dit forum voor de liefhebbers :)

de 250 Watt hps lamp is besteld en verwacht ik deze week nog, de stekjes krijg ik dit weekend,

de kast is ook bijna klaar 60x100x160.

ik heb alleen nog wat vragen:

wat voor afzuiger raden jullie mij aan voor deze opstelling en hoe zou ik deze moeten regelen?

ik wil de stekjes alleen even aan laten slaan en dan direct op 12/12 (SOG) hoeveel stekjes zou ik neer moeten zetten?

ik heb me voor de rest al goed ingelezen op dit forum ik vind het alleen moeilijk in te schatten wat voor afzuiging ik zou moeten gebruiken.

 

mvg CRITICAL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ten eerste..

Welkom op 't forum, en succes met je eerste binnenkweek!

Qua afzuiging, tjah.. ligt aan t budget, in principe is een 200 kuub setje voldoende, maar als je liefst zo stil mogelijk wilt, of later wil upgraden naar meer wattage dan raad ik je aan om voor meer capaciteit te kiezen.

Let er wel op dat je filter iets meer capaciteit heeft als je ventilator.

Zodat je later niet weer een nieuwe hoeft te kopen of zodat je je afzuiger op zon 50% kan zetten ivm t lawaai.

Ik hoop je bij deze genoeg geinformeerd te hebben.

 

Grtz,

Ganjafarm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga jou zeker volgen! Waarom niet scrog? Mooi egaal veldje maken. Wat voor voeding ga je gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

SOG = zo veel mogelijk 6,5 liter potten in je ruimte als passen

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 grote bak ! 80 liter ! 60 minimaal !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel mogelijk 6.5 liter potten was bij mij geen suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

allereerst bedankt voor alle reacties! ik had niet verwacht zo snel al antwoord te krijgen :)

-ik ben er uit wat betreft de afzuiger. ik ga voor een met een grote overcapaciteit denk een slak en dat ik die vervolgens ga dimmen tot de temperatuur mooi stabiel is.

-ik ga de voedingslijn van canna gebruiken ik dacht aan een goede grond van de growshop zodat ik de eerste week oid niet bij hoef te voeden en dan terra flores en pk 13/14 ????? dit is mijn eerste binnenkweek en de verkoper van de gs raadde mij aan simpel te beginnen bij mijn eerste kweek.

-ik wil graag SOG kweken omdat ik op die manier zo snel mogelijk klaar ben en in de zomer ook nog een lange tijd weg kan B) ik heb zelf ook al nagedacht over een grote aardebak ipv potjes maar dat lijkt me moeilijk met inschatten met watergeven. ik dacht zelf aan een stuk of tien stekjes die en in zo groot mogelijke potten zodat het allemaal mooi overzichtelijk blijft of zijn tien planten op 0,6m2 echt te weinig?

 

dit kweekje wil ik gebruiken om te leren en kennis maken met het binnenkweken. ik hoef geen enorme opbrengst van een gram per watt mijn doel is 100gram droog. ik hoop er veel van te leren en een lekker rokertje voor de zomer te hebben. zodat ik me na de zomer bezig kan gaan houden met verschillende soortjes en verschillende manieren om te kweken

 

nogmaals bedankt voor alle reacties en bij nieuws zal ik weer even een update doen (met foto's)

 

CRITICAL

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello critcal

 

ik zet me er even bij .. zo kan de pp volgen...

 

hopelijk wordt het en zwaar egaal veldje.

 

succes Bio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alleen daarom niet voor een aardebak kiest, denk dan een 2de keer na.

Juist met een aardebak is iets te veel water gaan probleem, (lees buffer)

Wel kan je ze geen afzonderlijke behandeling geven of 1tje ff uit t hokkie halen voor een inspectie.

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ganjafarm waarom mag je niet even 1 eruit halen om het te bekijken ?? zo en groot invloed ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat een plant

in een aardebak

met andere planten

fucking stationair is

tenzij je haar wortelkluit uit de grond sleurt

 

*het gebruikte woord staat niet in het woordenboek

Edited by Baekelandt
schelden niet nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

even wat opgeschoond.

 

als je een probleem hebt met iemand, vecht het dan niet openbaar uit en zeker niet in andermans topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey critical,

 

Even mijn licht laten schijnen op dit topic.... (verwacht er niet teveel van... t'is maar een klein LED-je ;) maar bon... )

 

- Hoeveel plantjes? Als je uitgaat van potten van 20x20 zou je uitkomen op 3x5=15 planten... moet wel kunnen me dunkt

30x30 is een prima afmeting, dan zit je aan 2x3=6 planten... niet direct een SOG en ik ben er niet zo zeker van of je dan alles netjes dicht krijgt zonder voorgroei...

- Grote bak? Waarom niet? 30cm diep, vijverfolie dr in en je bent vertrokken. Wel je stekjes eerst even in potten zetten en zien welke aanslaan... Als je ze gelijk in een bak poot heb je een probleem als achteraf blijkt dat er een paar hun kopje neergelegd hebben (vraag maar niet hoe ik dat weet :whistling ) 't heeft zo z'n voordelen (grond is een goede buffer voor vocht en voeding, wortels kunnen vrij hun gangen gaan en het beste plekje opzoeken, ...) anderzijds kan je ze d'r niet uithalen. Then again, je kast is 60 cm diep... dat is nog wel individueel te managen vind ik persoonlijk...

Voor het water geven... ik verdeel m'n bak met een touwtje in vakjes... Als je je tensiometer in een van die vakjes poot, ongeveer halverwege de plant en de rand van het vakje, weet je exact hoe het zit met je vochtigheid. De rest geef je gewoon evenveel. Desgevallend kan je om de zoveel dagen de meter in een ander vak zetten, maar bij mij scheelt dat in ieder geval vrij weinig.

- Canna is prima... d'r hangen hier verschillende rond die canna gebruiken (ik ook trouwens)... Voor wat dat simpel beginnen betreft... D'r zijn er die effectief wiet van hun planten halen met enkel groei- en bloeivoeding. Anderzijds, Canna heeft wat mij betreft een prima kweekschema waarop je netjes kan aflezen wat je wanneer moet toevoegen en in welke dosering. Dus ik zou d'r groei-, bloeivoeding, canna zym, rhizo (super spul, vooral bij het inwortelen en verpotten) en boost bijnemen. Ben je volledig gewapend voor de strijd. :kill:

 

BTW... al eens nagedacht hoe je die verlichting gaat managen in een rechthoekige kast? Als je die gewoon in het midden hangt ga je volgens mij aan elke kant een onder belichte rij hebben me dunkt... misschien eens denken over een adjust-a-wing of je reflector hacken ofzo...

 

Enfin.... veel succes met je eerste rondje :verrygood ... ik kijk mee als je't niet erg vindt... :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, ik las ooit eens ergens dat bij SoG meestal 12 planten / m² geplant worden, dus ik veronderstel als je 0,6 m² hebt, een 8-tal plantjes.

Er is dan voor elk plantje een ruimte van 30cm x 25cm.

 

Ik ben waarschijnlijk wel een week te laat met deze reactie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een 250 hps erbij in de micro familie :)

Volgende update gelieve wel de bovenste pic link te plakken ,dan staat de foto ineens hier in volle glorie

 

Pic onder de hps ziet er een stuk beter uit als je de pics neemt tijdens de eerste minuut dat de lamp aanspringt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...