Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
acap

CaMg boost van aptus

Recommended Posts

ik kweek pp op 18 liter met 600 watt erboven

ze zijn momenteel in de 5e week bloei

maandag begint week 6

 

lightmix

dutch pro (huidige ec 1,9)

 

dit is voor het eerst dat ik lightmix gebruik en nu zie ik op mijn plangten duidelijk op sommige bladeren roestvlekjes en wat bruine haartjes

dus ik heb afgelopen maandag CaMg boost van aptus gehaald

dit mag je van derde tot en met vijfde week bloei meegeven

(ik ben dus al te laat en dat is te zien want de vruchtzetting heeft hier en daar kale plekken )

 

nu heb ik twee vraagjes

 

je mag bij dit spul geen boosters meegeven en maar 1 x per week geven

omdat ik het pas sinds 5e week bloei in huis heb en ik duidelijk een tekort heb moet ik me aan deze dosis houden of zal ik het nu gewoon een paar keer achter elkaar mekaar meegeven

 

nog een aandachtspuntje ik heb ze getopt toen ze al op 12 12 stonden dus ik heb duidelijk het idee dat ze een weekje achterlopen dus betekent dat dat ik mijn CaMgboost dan een paar dagen langer kan meegeven?

 

groetjes acap

 

edit ik heb het dus maandag meteen meegegeven zonder voeding en booster de helft van de aangegeven dosis(ff laten wennen)

gisteren heb ik bloeivoeding en explode gegeven zonder CaMg (aangezien de dosis 1x in de week is vandaar mijn vraag)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe weet je zo zeker dat het een calcium/magnesium probleem betreft? Roest kan meerdere oorzaken hebben en ik zou niet zo maar ca/mg meegeven.

 

Je meld alleen je gift EC. Hoe zit het met je pH en welk medium hebben we het over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat weet ik idd niet zeker

maar wikileaks zegt

  • e eerste 3-4 weken zijn er geen symptomen zichtbaar, de plant groeit goed, is donkergroen en ziet er gezond uit.
  • De gebreksymptomen worden bij cannabis eerst rondom de 4-6e week zichtbaar; Er treden dan kleine roestbruine necrotische vlekjes en/of wolkachtige chlorose in de middeloude bladeren op (onder de bloei-top). De kleur van de jonge bladeren en de vruchtontwikkeling zijn normaal.

aarde en mijn ph is 6,0

 

ik geef om de twee dagen water ben begonnen met ec 1,4

 

ik heb wel de eerste drie weken bloei groeivoeding meegegeven nog omdat ik ze aan de kleine kant vond en dat zijn ze helaas gebleven

ook hebben ze 2 of drier keer te droog gestaan eerste twee weken bloei ik moet namelijk nog een beetje wennen aan die 18ltr

ik heb de eerste week bloei ook een klein beetje spint gehad heeel licht wat spikkeltjes op de onderste bladeren 2 x gespoten met iets van de gs en toen was het weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok hahaha why? want een kennis van me kweekt er een gram de watt op icm dutch pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je PH zit sowieso een beetje laag voor op aarde.

Nu denk je misschien 'daar komt ie weer met zijn tabelletje' maar kijk eens wat ca en mg doen qua opname bij PH 6,0:

 

283820d1333481909-getting-bit-more-911-help-please-phchart.jpg

Als je goed kijkt in de bovenste tabel vind je vanzelf je fout :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had je tabelletje nog nooit gezien en die ga ik ff uitprinten handig voor wat te doen bij andere tekorten in de toekomst

maar das dus duidelijk dat ik mijn ph op 6,6 moet gooien

maar na nadere inspectie op locatie valt het toch ook wel heel erg mee gelukkig er staan 50 planten en ik kan maar enkele blaadjes ontdekken

dus de ph verhoging icm met 1 x die booster zou het truukje moeten doen

 

heb jij misschien een tip voor me voor de komende weken met water geven(maandag begint izesde week bloei)

 

drie keer in de week voeding geven

of twee x voeding en ik x afgezuurd water (das wat ik nu doe)

 

thanks voor je hulp gozer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus CaMg pas meegeven wanneer de pH een week of 2 goed staat en je tekort zich toch uitbreid.

 

Er zit genoeg calcium en magnesium in je aarde als je kraanwater geeft, door lage pH kan het enkel niet worden opgenomen

 

Suc6 verder

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok duidelijk man

ik ga zoiezo even een grondmonstertje nemen om uitsluitsel te geven en ook om te kijken of het zich verbeterd

Share this post


Link to post
Share on other sites

monstertje valt toch nog steeds wat te laag uit (net gemeten 6,1)

roestvlekken lijken ook toe te nemen

 

is het verstandig om nu alsnog die booster te geven?

 

thanks boys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het nog even aankijken, op aarde stuur je de pH nou eenmaal niet zo snel bij. Maar jij bent degene die de planten dagelijks ziet en als je zeker weet dat je niet aan het overvoeden bent kan je evt wel wat mg toevoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit in week zes bloei met een ec van 2,0 opgebouwd vanaf 1,4 dus overvoeding is bijna uitgesloten

ik geef morgen 1x dat boostertje mee het kan ook geen kwaad in mijn ogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja das lastig man heb een wegwerp mobiel en geen camera

maar me nieuwe kweekje ga ik zeker een kweekverslag bijhouden s5 haze word dat waarschijnlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter 2x een halve of zelfs maar een kwart dosis van dat Calmag boostertje anders kan het moglijk heel veel kwaad, verstoring balans in de bodem..

 

Stel nu dat je ph inderdaad een te grote afwijking heeft (je grondananalyse zegt niks) en je gaat een lading calmag geven, gaat het hard de verkeerde kant op want je zit op aarde en het gaat de buffer in dan waar het een week later nog zijn kwaad doet.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ spacefrog nou zie ik vaak verschillende schemas langs komen.. Hoe weet je nou welke de juiste is

 

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afkloppen hier met week 6 en op lighttmix in 11 liters toch mijn haze weliswaar flink (1ml/l) tot 3 x toe in de week gevoed en nu nog steeds Ec max 1,6/1,8 een paar keer maar meestal 1.2 / 1.4 PH 6,2. Maar dan met goldlabel voedingslijn bevalt tot nu wel goed.

 

Vind je EC wel hoog maar zolang het goed gaat.. zal het hier niks mee te maken hebben??

 

Zoveel kan je nu toch niet meer bijsturennog maar effetjes !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...